vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
"vad representerar vaken.se för åsikter" (Dags att reda ut)
Denna tråd är startad med inspiration från det som Mofo skrev i en annan tråd. Det jag skriver nedan är inte direkt riktat till mofo utan till alla som upplever att det inte vet vart vaken.se står. Jag upplever att det finns flera som är osäkra på vaken.se:s ambtioner sedan en tid tillbaka och vill därför reda ut dessa saker.

Quote:
Mofo: Jag skulle också ställa upp men jag vet fortfarande inte vad vaken.se representerar för åsikter.

Mofo: Hey dude! Definera vad du upplever som är otydligt i vart vaken.se står, dina känslor, tankar, observationer som gör att du kommit till slutsatsen att du känner dig osäker.
Det behövs verkligen, för det verkar finnas flera som har blivit kanske påverkade av diskussioner i forumet från specifika användare, samt även skrämts av bloggar som Ohyra eller liknande. Det är verkligen dags att vi reder ut detta tydligt så alla som upplever sig osäkera på vart vaken.se står får det klart för sig.

Själv tycker jag det är enormt tydligt var vaken.se står för när jag läser denna texten. Jag ser det som ett helt eget projekt utanför de politiska röd-blåa skalorna där alla människor som strävar efter frihet och fred kan tänkas vilja deltaga.

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=IntroText

Här är en liten saxning ur den texten:
Vaken.se är helt oberoende av någon organisation, politisk åsikt eller liknande. Materialet bidras från alla som är villiga att hjälpa till. Vaken.se fungerar som en samlingsplats för alternativ information. Vi som samlas på Vaken.se är en grupp nyfikna människor i Skandinavien.

------------------------------------

I dagsläget bör vi nog skriva om introtexten och göra en ny text som presenteras på vaken.se:s framsida där vi verkligen förklarar att FORUMET innehåller enskilda debattörer som presenterar sina åsikter. Allt för många verkar blanda ihop åsikter från folk som postar i forumet med vaken.se i övrigt. Allt som skrevs i sydsvenska dagbladet var tex taget från enskilda debattörer i forumet och ingenstans från vaken.se:sidan i övrigt.

Vaken.se tillskriver sig ingenting på varken höger, eller vänsterkanten, inte grönt, svart, gult, lila eller någon av de åsikter som finns inom "boxen" av förprogrammerade politiska fack. Dock är alla som vill givetvis välkomna att deltaga, för vem vill sova kvar i vänster-höger paradigmet?

Läs även mickes:
"Vi möts i en helig allians
Massmedia kan inte längre ignorera den massiva folkrörelse som börjar genomskåda dagens kontrollsamhälle. I Sydsvenskan kan man läsa att vaken.se skall delta i European Social Forum. Artikeln visar en del om rädslan som uppstår när vi ser världen genom föruppfattade idéer och bedömer det som vi inte kan eller orkar förstå.

Svensk, invandrare, buddhist, jude, höger och vänster. Jag tror inte att lösningen ligger i att dela upp människor i olika fack. Här på vaken så möts vi alla i en helig allians, man som kvinna, gammal som ung. Tillsammans försöker vi förstå varandra, världen och oss själva, varigenom en sann förändring kan komma.

Mikael C. "

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: "vad representerar vaken.se för åsikter" (Dags att reda ut)

See User information
vaken.se är alltså om yttrandefrihet? Första sidan ser mer ut som en 911 rörelse men kollar man vidare ser det ut som allmänt stöd utan specifik inriktning. Jag kan försvara yttrandefriheten men jag ställer mig inte bakom en ihop klumpad förening för konspirationer.

Posted on: 2008/10/16 10:33
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/
http://technocracy.org/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vaken handlar om att söka sanningen. Vad är sanning? Vad tror jag är sant?

Vaken handlar om att förstå oss själva och andra. Men är jag? Varför agerar människor som de gör. Vad driver eliten?

Vaken är också en plats för att maifestera det vi tror på och hjälpa till och bidra till os själva och omvärlden.

Posted on: 2008/10/16 10:53
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro skrev:
Vaken handlar om att söka sanningen. Vad är sanning? Vad tror jag är sant?

Vaken handlar om att förstå oss själva och andra. Men är jag? Varför agerar människor som de gör. Vad driver eliten?

Vaken är också en plats för att maifestera det vi tror på och hjälpa till och bidra till os själva och omvärlden.
Så vad försvarar jag när jag bär en vaken.se banderoll? Är det bara reklam? Söker vaken efter sanning eller bara utbyta teorier? Om vaken enbart är en samlingsplats verkar det ju lätt att missbruka namnet och urvattna med att det bara är ett ett gäng konspiratörer utan inriktning.

Posted on: 2008/10/16 13:00
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...

See User information
Quote:

Mofo skrev:
Om vaken enbart är en samlingsplats verkar det ju lätt att missbruka namnet och urvattna med att det bara är ett ett gäng konspiratörer utan inriktning.

Jo så är det, Vaken.se är ju faktiskt en samling av filosofer, samhällsvisionärer, sociologer, frihetskrigare, konspirationsteoretiker, new age värderingar, miljöaktivister (både för och emot gröna agendan), internettroll och knäppjökar som tror på vad som helst. (har säkert missat flera stora grupper) Vaken.se har därmed lyckats samla alla de grupper som tidigare levt var för sig i var sin kultur, DETTA är häftigt. Jag ser därför vaken.se som ett "interface" mellan dessa olika kulturer. Resultatet får vi inom snar framtid skåda! Möten mellan olika kulturer kan antingen bli pannkaka eller utföra underverk.

Gemensamt för alla besökare till vaken verkar vara sökandet efter något bättre, man vill inte ha livet/samhället som det är idag. Frågan är om man ska lyfta fram konspirationsteoretikerna över huvud taget i manefestationer när allt egentligen är kampen för frihet. (åsikterna går bara isär angående VILKEN frihet vi eftersträvar) Personligen så tror jag att budskapet måste förmedlas på flera sätt för att nå alla människors intresse. Att det första sättet har blivit att visa konspirationer är ett faktum. Det är antagligen ett bra sätt om man vill visa på att vi har ett elitistiskt/slav -samhälle. Men nu behöver andra budskap börja spridas för att väcka nästa människotyps intresse.

Eftersom jag inte vet vad människor har för bild av piratpartiet, så vet jag inte om man ska nämna att de har närliggande tankar till Vaken.se (finns säker massor med piratpartister på vaken.se). Piratpartiet har dock begränsat sig till "rätt till ett privatliv" samt "kampen mot samhällsskadliga privata monopol på kultur och kunskap" för att göra budskapet fint och lättförstått till skillnad från Vaken.se som verkar försöka sig på hela skalan av problem genom att beskriva allt på djupet med dokumentär efter dokumentär och text efter text (och därför inte blivit ett politiskt parti ännu eftersom mycket få människor orkar forska så länge och så djupt).
Vem vet, Vaken.se blir kanske i slutändan en Entrism -organisation, som genom att utbilda befolkningen i hela problemställningen sedan kan gå in i alla partier och förändra samhället oavsett valresultat. Eller så kanske det räcker att vaken.se blir en mötesplats som enkelt kan hjälpa människor att finna de värderingar som är viktiga för att samhället ska kunna drivas med förnuft i framtiden.

Så för mig är Vaken.se en stabil/förnuftig utgångspunkt för att reparera samhället där det brustit. Det är därför som jag tänkte följa med som en motpol till konspirationsteoretikerna som hittills använt organisationsnamnet "Vaken.se".

Posted on: 2008/10/16 13:48

See User information
När folk inser att massmedia ljugit och elfte september, växthuseffekten, banksystemet och mycket annat. När man vill ändra saker i samhället men inte vet hur, kan vara bra att ha ett forum där man kan pratar med folk, man kan göra mycket ensam med ibland går det fortare om man jobbar två på en sak, eller varför inte tio, eller hundra. Om man ser samma problem så kan man fundera ut en lösning. Det är lätt att helt falla tillbaka i den vanliga konstgjorda världen, slå på TV:n och bara koncentrera sig på att tjäna pengar och så vidare.

Om inte vaken.se funnits så hade många kanske aldrig gjort något för att lösa alla problem i dagens samhälle eller lära sig att inte vara så beroende av det. Om man pratar om allt som tas upp på vaken med vanligt folk så kan de flesta inte relatera till det, jobbigt att vara helt ensam om kunskap och lust att göra något.

Posted on: 2008/10/16 16:31

See User information
En sida med rent journalistiska artiklar saknas. Att hänvisa folk ill ett forum är lite grumligt.

Posted on: 2008/10/17 7:51

See User information
Vaken "presenterar" de text och länkar som folk har skapat och de ideer som finns kvar på forummet som Admins eller micro har tillåtet.

Innehållet behöver inte beviservad micro eller andra tänker eller tror.

Vaken Representerar att man kan samla ideer på webben, en mångfälld, och sen att detta används för att dela med varandra IRL eller här.

Vaken är ett exempel på viljan och förmoga att vara skapande.

Viljan och allt annat står redan på syftet och reglar som alla tackar JA till innan vi kan skriva på forummet.

That was my 10 cents worth ; )

Posted on: 2008/10/17 13:46
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Låter ju vettigt men vem som helst kan ju flagga sina konspirationer under vaken. Att säga att det är en "vaken" manifestation nånstans kan ju betyda vad som helst.

Posted on: 2008/10/19 12:49

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Vaken "presenterar" de text och länkar som folk har skapat och de ideer som finns kvar på forummet som Admins eller micro har tillåtet.

Svårt att tolka vad du skriver, men menar du alltså att Vaken.se står för det som skrivs på forumet i inlägg som inte tas bort av administrationen?

Posted on: 2008/10/19 13:00

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

The Lorax skrev:

Svårt att tolka vad du skriver, men menar du alltså att Vaken.se står för det som skrivs på forumet i inlägg som inte tas bort av administrationen?

Nej, jag skrev inte STÅR för.

Läs reglerna, och syftet en gång till du tackade ja till.
Om du har itne gjort det REDAN är det märkligt efter så många år.

Du tänkte leka lite ord lek eller?

Föstår inte frågan.

Posted on: 2008/10/19 15:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Står vaken.se för nånting då? Isåfall vad?

Skall man t.ex. tolka en banderoll med texten "9/11 was an inside job. Vaken.se" som att denna uppfattning är något som vaken.se står för?

Posted on: 2008/10/19 16:06

See User information
Quote:

zpz2 skrev:

Skall man t.ex. tolka en banderoll med texten "9/11 was an inside job. Vaken.se" som att denna uppfattning är något som vaken.se står för?

Du har varit Medlem sedan 07-01-23 med över TUSEN posts.

Har du inte fattat det än?

Eller du tänkte bara ha argument och Time-Waste?

Vad vill du med frågan då?

Posted on: 2008/10/19 17:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Som jag har fattat det är tydligen inte antal posts en merit på vaken.
Jag har flera gånger fått kritik för att jag postat "för mycket" trots att det varit informativa inlägg. Visserligen har inte dessa kritiker ansett de varit informativa, eftersom de sa emot vad de själva trodde på.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Som jag har fattat det är tydligen inte antal posts en merit på vaken.
Jag har flera gånger fått kritik för att jag postat "för mycket" trots att det varit informativa inlägg. Visserligen har inte dessa kritiker ansett de varit informativa, eftersom de sa emot vad de själva trodde på.

Oh nu är du Off-topic.

Posted on: 2008/10/19 17:56
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Hur kan jag vara off-topic när DU drog upp ämnet?
Quote:

The Lorax skrev:

Använd Fight Club forumet tycker jag... Det enda du gör i stort sätt är att klaga på de medlemmar under dig.
Eller ta dina varningar via PM, för hela forumet är nedsållat med dem.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Nej, och uppenbarligen är det fler som inte förstått eftersom denna tråd skapats. Jag tycker man får olika bud hela tiden om vad vaken.se är och vad det står för.

Du kanske kan förklara vilka åsikter och uppfattningar som vaken.se står bakom, om det nu finns några sådana?

Men du verkar ganska oförmögen att svara på direkt ställda frågor.

Posted on: 2008/10/19 18:29

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Hur kan jag vara off-topic när DU drog upp ämnet?
Quote:

The Lorax skrev:

Använd Fight Club forumet tycker jag... Det enda du gör i stort sätt är att klaga på de medlemmar under dig.

Var riktat mot zpz inte dig.

Posted on: 2008/10/19 18:39
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Nej, och uppenbarligen är det fler som inte förstått eftersom denna tråd skapats. Jag tycker man får olika bud hela tiden om vad vaken.se är och vad det står för.

Du kanske kan förklara vilka åsikter och uppfattningar som vaken.se står bakom, om det nu finns några sådana?

Men du verkar ganska oförmögen att svara på direkt ställda frågor.

Du bara LEKA och time waste (som vanligt) du VET vad vaken står för.

I couldnt care less WHAT you think, thats your business.
All rules and ideas about VAKEN are open and easy to read.

I am, like many, tired of your AGENDA here.

Posted on: 2008/10/19 18:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Du är inte ADMIN på vaken tack och lov...

Hetade du NOVAX förrut?

Posted on: 2008/10/19 18:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:

Du bara LEKA och time waste (som vanligt) du VET vad vaken står för.

Nope jag vet inte det. Och du är ju notoriskt oförmögen att svara på frågor. Dessutom samma fråga som står i trådens ämne, vilket innebär att du har väldigt svårt att hålla dig till topic i denna tråd.

Då ska vi prova med en ny fråga och se om man kan få ett svar. För att göra det lättare för dig att svara gör jag det till en ja/nej fråga.
Stämmer det att vaken.se inte står för någonting?
Quote:

TeBe skrev:
vaken.se är en portal/community som inte känner eller tycker nånting.. Vi alla individer som är medlemmar har olika ståndpunkter i alla frågor

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=103089#forumpost103089

Posted on: 2008/10/19 18:52

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Du är inte ADMIN på vaken tack och lov...

Hetade du NOVAX förrut?
Tack och lov?
Ja, tacka fan för det... Du tycks ju bara använda ditt administratörsskap för att sätta dig över andra som inte håller med dig till punkt och pricka vad du tycker. Detta gör dig oerhört sårbar, eftersom du då är mycket mottaglig för smicker.

Och nej, jag hette inte Novax förut. Jag hette computerror och sedan Wowbagger. Ingen hemlighet. Hänger du inte med?
Novax heter idag Sebben.

See User information
c0mputerr0r och zpz ni bara kommer med argument eller kritik.

Läs hur andra kom med ideer att dela, då har ni varit antigen off topic eller fösöka fixa argument.

Tycker det är tråkigt.

zpz du har varit på vaken tillräkligt för att fatta själv. Du är ingen idiot...

Dessutom är du en Time Waster som alla andra Debunkers här.

Jag sitter inte här HELA tiden jag har ett liv, jag missar och glömmer lite, ni kommer inte med något kreativt. Jag gör detta ideelt, som är en del av vad vaken står för.

Jag bryr mig, och jag fattar mer och mer VARFÖR vi behöver STRÄNGARE regler när det gäller forummet och posting.

Sen kommer du (ni) till mig när jag ADMINISTRERA och klaga på jag går off topic?

Get a life!

Posted on: 2008/10/19 21:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Men för i hela fridens namn!!!
Kritik är utvecklande om man tar det på rätt sätt, vilket DU inte gör för fem öre.
Jag är ruskigt trött på hur du i så gott som varje inlägg nämner att du är admin och skapar egna trådar om hur bra du är på att radera inlägg och banna folk. Man kan ju undra när talgdanken flammar upp för dig.
Som jag ser det skapar DU oreda med alla dina varningar och anklagelser att folk är off-topic.
Jag har tom svarat dig på off-topic inlägg och fått en varning för att JAG är off-topic.
ALLA vet att du är admin Lorax. Jättekul för dig att du fick det förtroendet, men du behöver inte skriva i vartannat inlägg att du är det. Skulle vi missa att du är Admin på de fem guldstjärnorna (som ingen annan av adminsarna har) vid ditt namn kan vi lätt se att du är det på din "Från"-etikett.

Här Lorax: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=12510&forum=33
Där har du konstruktiv kritik.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper