vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#1


See User information
Hallå, gott folk!

I ljuset av all galenskap med ekonomisk depression, FRA, IPRED, och what not, så är det dags att vi, det Svenska Folket, börjar enas runt något som kan utgöra motpol, och börjar ta till vara på våra intressen!

Några krav från oss som måste stå ut med konsekvenserna av politikernas och globalisternas inkompetenta och blinda famlande!

Jag har påbörjat en namninsamling för utökade rättigheter för varje Svensk Medborgare.

Vilken riktning vi än leder in vårt samhälle på (kapitalism, kommunism, osv-ism) så MÅSTE DET BYGGA PÅ DENNA GRUND!

Posted on: 2008/11/19 11:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#2


See User information
Bra inlägg, är många idag som inte kan äta tillräckligt, eller i alla fall få tag på ätvärdig mat i i matvarukedjor som finns tillgängliga för de flesta. Att bo kostar oftast pengar vilket inte alla kan skaffa. Oavlyssnat internet skulle vara bra det med...

Posted on: 2008/11/19 11:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#3


See User information
Tack för komplimangen.

Ja, överlevnad (mat), trygghet (nånstans att bo), och möjlighet att göra sin röst hörd (internet) måste väl kunna ses som grundläggande rättigheter för varje medborgare i ett modernt land som Sverige. :)

Vi kan även använda överflödet från vår produktion för att, utan ekonomiska intressen, förbättra världens situation.

Posted on: 2008/11/19 12:02

Edited by Skymt on 2008/11/19 12:17:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#4


See User information
Ehm.. vid närmare eftertanke, så är jag inte riktigt nöjd med sista formuleringen...

"Vi, det Svenska Folket, kräver att kollektivt vara utan skuld!"

Vad jag menar är att staten inte ska samla in skatt bara för att betala ränta. Vi erkänner ingen sådan skuld.
Skatter ska gå till sjukhus, skolor och annat som vi har nytta av. Inte för att göra någon bankdirektör fet!

Jag borde egentligen ha frågat er efter tillägg och sånt, innan jag postade den, så vi får det så klart och tydligt som möjligt.

Men vi kanske kan göra det nu! Kommer vi fram till nåt, är det ju bara att posta en ny, och hjälpas åt att sprida den. Den jag gjorde har inte fått nån vidare spridning ändå.

Vad säger ni? Är det en bra idé?

Posted on: 2008/11/19 16:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#5


See User information
Varför, även om inte makthavarna lyssnar så kanske det får folk att tänka efter.

Posted on: 2008/11/19 17:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#6


See User information
Quote:

Skymt skrev:
Tack för komplimangen.

Ja, överlevnad (mat), trygghet (nånstans att bo), och möjlighet att göra sin röst hörd (internet) måste väl kunna ses som grundläggande rättigheter för varje medborgare i ett modernt land som Sverige. :)

Men... Dessa rättigheter är redan lag i Sverige. Grundlag t o m eftersom de alla ingår i FNs allmänna förklaring om mänskliga rättigheter.

Posted on: 2008/11/20 10:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#7


See User information
Jo.. du kan nog ha rätt i mat och bostad är något alla har rätt till, även om jag trodde att de rättigheterna bara gällde barn.

Det som fick mig att författa uppropet, var en artikel om att världens mattransporter slutat gå. Jag insåg dock inte då att Europa redan är världens största matvaruproducent, iom att den är så industrialiserad (och in fact konkurrerar ut lokala bönder i mindre utvecklade områden). Jag fick lite panik.

Detta plus frustration över regeringens ivrighet att införa ett storebrorssamhälle genom IPRED och FRA och andra liknande förslag...

Ofiltrerat, oavlyssnat internet är nog en rättighet som behövs.

Sen vore det ju nice om staten kunde garantera bostad och mat, oavsett om man skulle vilja/tvingas vara arbetslös.
I alla fall i de mest grundläggande formerna. Vi får ju inte rycka bort benen på den fria marknaden helt, och arbete måste alltid ge konkreta fördelar, annars finns inget incitament.

Vi får ett allt mer automatiserat samhälle. Vi måste inse att alla inte längre KAN jobba. Det finns helt enkelt inte tillräckligt att göra. Vi måste ha en plan för hur vi ska hantera det, ty idag hänger ju hela ens liv och lycka på det arbete man har. Ett arbete som man dessutom normalt offrar 40 timmar av sin vakna tid, i veckan, på. Om inte det är en form av modernt slaveri, så vet inte jag vad som är det...

Posted on: 2008/11/20 16:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#8


See User information
Quote:

Skymt skrev:
Vi får ett allt mer automatiserat samhälle. Vi måste inse att alla inte längre KAN jobba. Det finns helt enkelt inte tillräckligt att göra.

Lever vi i samma värld? Där jag bor, Göteborg, är det runt 5% av befolkningen som går sysslolös men det finns jobb åt säkert 100 000 medborgare till. ALLA offentliga verksamheter är gravt underbemannade, det offentliga rummet ser för djävligt ut, kollektivtrafiken går aldrig i tid.... Vi skulle kunna anställa alla Sveriges arbetslösa i Gbg kommun.

Posted on: 2008/11/20 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#9


See User information
Saken är väl att man inte vill ge pengar, råvaror och mark till folk, hellre hålla dem på bidrag eller i fattigdom. Pengar och råvaror göms undan eller skyfflas till eliten, om folk skulle haft mycket pengar, egen mark, hus, matproduktion och trivas med sina jobb så hade de inte varit lika lättmanipulerade, slavat för eliten och gått indoktrineringar halva litet för att bli utbildade.

Posted on: 2008/11/20 21:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#10


See User information
Men vad är bidrag? "money for nothing..."
Vill du ha mark? Köp. "Men det kostar pengar..." Just det, för någon äger den...

Jin, vad tycker du "någon" ska göra? Börja dela ut vete, råolja o guldmynt?

Posted on: 2008/11/20 21:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#11


See User information
Quote:
Lever vi i samma värld?

Troligtvis inte.
Men fråga dig själv. Behövs alla de där jobben? Vi har byggt upp ett så komplicerat samhälle, med en så komplicerad ekonomi, att vi själva inte förstår vad som ingår i det.

Vad jag ser i min värld, är varmluft. Människor som är på sina meningslösa jobb, enbart eftersom de måste ha pengar. Ingen passion, ingen kreativitet, inget förädlande av skicklighet. Folk som skriver meningslösa dokument, för att det ser ut som arbete. Ingen läser någonsin dokumenten, eller har ens den minsta nytta av dem, men ändå så skrivs dom.

Jag jobbar med människor som har sådana jobb, som jobbar gentemot ett annat företags människor med nästan likadana jobb, i avsikt att leverera mjukvara som fungerar bättre än den dom använder nu.

Eftersom jag skapar det system som de jobbar emot, så måste jag vara hyffsat insatt i vad deras jobb går ut på. Så när de 15 förslag på förändringar jag får från kunden är totalt omotiverade, oandvändbara eller rent ut sagt omöjliga, så börjar jag fundera på vad den 40 man starka konsultligan på andra sidan egentligen håller på med. Behövs dom ens?

(Det kan berättas mer om det här, men det känns fel att prata om mitt jobb. Här är jag en privatperson)

Men deras situation är ju så tragisk. Skulle de inte göra bättre nytta som skalder, poeter eller varför inte lika gärna slackers. Skulle inte de vara lyckligare, om de fick göra något de älskar.

Hur många andra yrken, är egentligen bara till för att hålla ekorrhjulen igång?

Quote:
Göteborg, är det runt 5% av befolkningen som går sysslolös

Jag blir lite orolig över ekonominyheterna. Sterling, Datorbutiken.com i konkurs, Sandviken avskedar massor, och det är samma trend överallt... I hela världen! USA är riktigt illa ute, och Island är redan praktiskt taget i konkurs. Isländarna har redan hamstrat mat!

Och vi... Har Sverige råd att låta alla dem gå på a-kassa/socialbidrag, med det ekonomiska system som vi har idag? Med statsskulden som den ser ut?

Bankerna ser inte friska ut de heller, kan de låna ut mer till oss?
Och om befolkningen förlorar jobben, så får staten mindre och mindre...

Posted on: 2008/11/20 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#12


See User information
Det finns en viss rikedom i Sverige, när man föds så borde man få en andel istället för att slita ihop till mat och husrum under hela sitt liv. Om alla vore självförsörjande i familjer eller små samhällen så skulle man slippa alla dessa jobb som gynnar eliten och hela samhällsmaskinen.

Vad jag förstår så kan man inte äga mark i Sverige, all mark förvaltas av staten åt kungen. Även om man 'köper' mark i Sverige så äger man inte den utan kan få rätt att bo där eller bruka den, skatt måste dock betalas och rätten att bo där eller bruka marken kan tas ifrån dig.

Posted on: 2008/11/20 23:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#13


See User information
apropå onödiga jobb har jag hört om några som gick på ett sjukhus och fluttade papper mellan olika hyllor, och det vad allt dom gjorde, nån tant hadde gått där i 5-6 år och flyttat papper.

Va också en som berättade för nån dag sen att när hans syster skulle säga upp sig från sitt jobb eftersom hon tyckte det va omotiverande så frågade hennes chef vaför hon ville sluta och då sa han att dom kunde SKAPA en tjänst åt henne.

Hur kan man skapa en tjänst? Det fanns ju redan folk på företaget som gick runt utan att göra nått vettigt!

Posted on: 2008/11/21 8:20
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: de Svenska Medborgarnas nya världsordning!
#14


See User information
Mini, ekorrhjulen måste snurra.

Inte nog med att hon får ett meningslöst jobb, hon måste dessutom känna tacksamhet för att de skapar det meningslösa jobbet åt henne.

Slaveri, fast inte under arbetsgivaren, utan under systemet.

Jag börjar bli heligt förbannad över hur idiotiskt, och människofientligt det system vi lever i, faktiskt är!

Posted on: 2008/11/21 14:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
42 user(s) are online (42 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 42

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS