vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Hollow Earth Theory

See User information
Vad tror ni om detta, är det säkert att jordens inre är helt flytande eller kan de vara hårt eller ihåligt?

Hollow Planets: Jan Lamprecht Pt.6
http://se.youtube.com/watch?v=TuLwcNoicTc

Posted on: 2009/1/8 11:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hollow Earth Theory

See User information
Jag tror att teorin grundas i en form av sanning, att det finns stora underjordiska komplex och när dom återberättats har historien förvrängts med tiden, att hela jorden skulle va ihålig känns lite.. mja.

Posted on: 2009/1/8 14:51
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det jag än så länge är med på till 100% är att det är något fel på sättet vi tänker på gravitation!

När jag sitter med tankarna om det stora så går det visserligen att använda sig av begrepp som mörk materia/energi.

Men det känns inte rätt att en sådan teori endast är en fabrikation för att kunna förklara varför vårt universum ser ut som det gör (gravitationen är ju den kraft som sägs påverka formen på universum mest - typ )
Kvantfysikens påstådda gravitoner är betydligt mer intressanta att spekulera i.
Där känns det logiskt och genomtänkt - precis som skaparen!
Ingenting sker av ren slump, och föreningar molekyler och atomer emellan kräver finess och eftertanke.
Det funkar inte i huvudet då man med standard modellen behöver förutsätta att materian i universum genomgått påfrestningar jämställda med "big bang" fast efter själva big bang.
(Detta för att väteatomerna skulle splittras och bilda nya atomer med hjälp av sina elementarpartiklar).

Hela vårt samhälle sitter och gissar på olika förklaringar - och jag tror ALDRIG att vi med hjärnans hjälp kan komma fram till en lösning.
Vi kan skapa maskiner som fixar det - säkert inga problem.
Jag tror det bästa skulle vara om vi* istället för att sitta och fundera på hur allt ligger till med hjälp av hjärnan istället tar den andliga vägen till svar på hur det egentligen ligger till.

Jag tror stenhårt på det här med att man skall kunna koppla bort hjärnan och bara låta universum själv svara på frågorna - på ett sätt som är individuellt, och därför alltid förståeligt.
Så fort vi försöker förklara vår åsikt och trosuppfattning så går det lite snett - för det går nog inte att definiera en tro (en sann tro) med ord - det är kunskap som vi alla bär med oss inombords. Men mer än det - det är all kunskap som finns - anpassad till just oss som "personer".

Utvecklingen vi bör sträva efter i våra nuvarande liv är ämnad denna inre röst - så att den* har bättre material att förklara den verkliga verkligheten med

Så plugga på gott folk - men minns varför

-TJO FLôjT :p

Posted on: 2009/1/23 17:13
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

See User information
Jag vill uppmana alla att undersöka hollow earth med öppet sinne innan ni bestämmer er för en åsikt.
Som jag förstått teorin så förutsätter den att ALLA planeter är ihåliga.
Det är ett tag sen jag lyssnade på några intervjuer om hollow earth men jag vill minnas att den förklarade en del anomalier inom "solid earth"-teorin(om man får kalla det teori utan att folk blir vansinniga )

Posted on: 2009/1/23 19:22

See User information
Hitler ville ju gömma sina "Fo Fighters" (50-tals ufon, rekonstruerade störtade ufon, enligt vissa*) på det där stället på insidan av jorden.
Han trodde stenhårt på det.

Sedan så har det kommit en del filmer med det temat på senare år.

Men med detta i bakhuvudet.

Vilken form av budskap är det vi har tagit del av.
Är det ett i manipulativt syfte, eller i upplysande (blygsamma ögonöppnare - i scifi format)

Hitler talade nog inte allt för öppet om det - men det vet jag inget mer om.
Just A.Hitler är en person jag vet att jag borde läsa på mer om, men det är så deprimerande.

Posted on: 2009/2/9 13:02

Anonym
Är de där *vissa Joseph P. Farell måhända? Hans böcker rekommenderas, och även Nick Cook "The Hunt for Zero Point", båda finns som PDF.

Har sett foton från 60-talet på en stor borr på larvfötter med US Air Force emblem på, det där sägs ske med atomkraft idag, det finns en tunnel mellan Europa och USA påstås det... Fan tro´t.

See User information

Posted on: 2009/2/10 12:57

See User information
Här är några av de bättre filmerna i ämnet:

Hollow Earth, DNA, hemlig symbolism i media: (9.27 min)

http://www.youtube.com/watch?v=CPY1oumwu6c

2012 & Hollow Earth Expedition: (9.58 min)

http://www.youtube.com/watch?v=JJU2cp1XbjQ
http://www.youtube.com/watch?v=qcXsspTh7kk

Hollow Earth Discovery special: (4.29 min)

http://www.youtube.com/watch?v=oAQ1FPOwj50

Hollow Earth: Forskare avslöjar Hollow Earth och Area 51: (9.23 min)

http://www.youtube.com/watch?v=taEgZdI9mwg
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread124/pg1

Posted on: 2009/2/10 13:00

See User information
GULD!!!

KLOCKRENT NICK!!!

du är mer än guld värd!!
tack för länkarna!!!

Posted on: 2009/2/12 1:17

Anonym
It appears like a huge depression in the planet's surface like a giant crater, so big you can see the clouds down inside on the sides of the polar opening. NASA admits these are water "ice" clouds, so the interior of Mars must have water.
And if water, then very likely the interior of Mars could harbor life nurtured
by an interior sun.

Från: http://www.ourhollowearth.com/MarsIsHollow.htm

WTF. Speciellt WTF för det jag fetstilat. Hur lyckas den som skapat sida dra den slutsatsen? För mig låter det ganska humoristiskt när man läser hela stycket i en följd, känns mycket otillräckligt.

Click here to see an image of Mars where it's interior sun is lighting up the clouds over it's north pole during winter when our Sun does not reach the north pole.
http://www.ourhollowearth.com/MarsNP.htm

Okej. Ta första bilden i första länken, gå in i photoshop. Dra upp kontrasten, dra ned brightness. (ej samma bild som länk2 givetvis, men liknande effekt kan ändå uppnås)

Kan någon hollow:earthare spinna vidare på dessa exempel om mars-länkarna?

See User information
I bibeln talas det om en vattenbarriär istället för molnen.

Det finns många bibelforskare som tror att det är denna barriär som typ brast och orsakade syndafloden.
Innan det hände så regnade det inte - utan marken vattnades av morgondaggen.

... lite långsökt här nu då.. men varför kan det inte vara så enkelt att syndafloden repressenterar våra riktida förfäders (orginalsläktingar - Noak alltså) färd från jordens centrum ut till där vi nu befinner oss.

Paradiset är i sådana fall underjorden, där jättar (nefelim) bor, tillsammans med andra "sago figurer".
Direkt motsatts till kristendomens gehenna (helvetet - typ), vilket passar bra med samhälls-programmeringen där vissa saker är totalt omvända.

Posted on: 2009/2/13 1:16

Anonym
Lyfter. Jag önskar få svar/resonemang kring mina frågor jag postat i inlägget ovan, från någon som är insatt i de här teorierna kring "hollow". Tack.

See User information
Jag sag en film dar det forklarades att gravitation inte fungerar som forskare pastar.

Gravitationen ar som en vag med positiv och negativ dragningskraft.

Det forklarar hur planeter ligger i olika ringar runt solen. Planeterna ligger i ett lokalt stabilt dravitationsfalt dar det sitter fast.

Detta gor ocksa att gravitationen mot jordens karna (eller solens) har stabila gravitationsplan. Det skulle betyda att om man slapper en sten i ett hal som gar hela vagen ned till jordens karna sa skulle stenen fasna i ett lokalt falt och stanna kvar dar nagon stans pa vagen mot mitten.

Detta kan gora det mojligt att bo pa insidan av en planet dar det ar negativ gravitation, samt en massa annat skoj.

Posted on: 2009/2/18 8:58
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro skrev:
Jag sag en film dar det forklarades att gravitation inte fungerar som forskare pastar.

Gravitationen ar som en vag med positiv och negativ dragningskraft.

Det forklarar hur planeter ligger i olika ringar runt solen. Planeterna ligger i ett lokalt stabilt dravitationsfalt dar det sitter fast.

Detta gor ocksa att gravitationen mot jordens karna (eller solens) har stabila gravitationsplan. Det skulle betyda att om man slapper en sten i ett hal som gar hela vagen ned till jordens karna sa skulle stenen fasna i ett lokalt falt och stanna kvar dar nagon stans pa vagen mot mitten.

Detta kan gora det mojligt att bo pa insidan av en planet dar det ar negativ gravitation, samt en massa annat skoj.

Det där stämmer ju absolut inte. Planeterna är bundna i ellipsformade banor runt solen på grund av att de upplever solens gravitation. Hade solens gravitationen på något märkligt vis varit neutraliserad där planeten är så hade den farit rakt fram ut i tomma rymden och lämnat solsystemet.
Det är planetens rörelse som håller den på avstånd från solen.

Det var Kepler som upptäckte lagarna som styr planetära banor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kepler%27s_laws_of_planetary_motion

Einsteins graviationsteori som ger en mer exakt modell än Newtons förklarade den tidigare oförklarade perihelieförskjutningen av Merkurius, så vi vet idag med mycket mycket hög precision vilka banor planeterna får på grund av solens (och de andra planeternas) gravitationen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tests_of ... ion_precession_of_Mercury

I ljuset av detta är de fantasier du framför helt verklighetsfrämmande.

Varför denna kunskapsfientlighet?

Posted on: 2009/2/25 20:07

Anonym
Jag återpostar mitt inlägg och hoppas någon hollow-earthare kan besvara de saker jag undrar om här nedan:

It appears like a huge depression in the planet's surface like a giant crater, so big you can see the clouds down inside on the sides of the polar opening. NASA admits these are water "ice" clouds, so the interior of Mars must have water.
And if water, then very likely the interior of Mars could harbor life nurtured
by an interior sun.

Från: http://www.ourhollowearth.com/MarsIsHollow.htm

WTF Speciellt WTF för det jag fetstilat. Hur lyckas den som skapat sida dra den slutsatsen? För mig låter det ganska humoristiskt när man läser hela stycket i en följd, känns mycket otillräckligt.

Click here to see an image of Mars where it's interior sun is lighting up the clouds over it's north pole during winter when our Sun does not reach the north pole.
http://www.ourhollowearth.com/MarsNP.htm

Okej. Ta första bilden i första länken, gå in i photoshop. Dra upp kontrasten, dra ned brightness. (ej samma bild som länk2 givetvis, men liknande effekt kan ändå uppnås)

Kan någon hollow:earthare spinna vidare på dessa exempel om mars-länkarna?

Anonym
En annan grej:

Mars Civilization:Evidence By European Space Agency
http://www.youtube.com/watch?v=qcR7VX-FwDY

Jag drog hem den bilden för länge sedsn, men kunde väl inte riktigt se vad han såg... men jag gjorde ingen större insats.

Har för mig att bilden har flyttas till annan adress, men den går att hitta.

Edit:

Response: Mars Civilization:Evidence By European Space Age
http://www.youtube.com/watch?v=cv02NM4Yy5Q&feature=related

Response#2: Mars Civilization:Evidence By European Space Age
http://www.youtube.com/watch?v=5oMUo917KwA&feature=related

Edit2:

Det finns ju hur många videos som helst, behövs inte postas här...:
MARS West Valley - New evidences of past civilization
http://www.youtube.com/watch?v=Q79kC-wygkE&feature=related

Anonym
Hej Håkan Roswell m fl....

Jag seedar nu:

The Island At The Top Of The World (1974)
http://www.mininova.org/tor/1230952

Med svenska vikingflicka.

See User information
Quote:

micro skrev:

Problemet är ju att det är varmt. Detta kan tusentals gruvarbetare och bergvärmeägare bekräfta. Värmen anses ju allmän bero på nukleära reaktioner i planeternas flytande kärna men hollow-anhängarna har säkert en fiffig förklaring postad på jootoob. Vad var det någon skrev? Inre solar?

Posted on: 2009/2/26 0:40
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
zpz2

Tank dig att det finns flera banor runt solen dar gravitationen ar 0.

Gar man lite langre ut fran denna bana sa okar gravitationen mot solen, gar man lite langre in sa minskar gravitationen mot solen.

Pa sa satt sa haller sig en planet i narheten av denna bana.

Nu vet jag inte om det stammer, men det ar i alla fall logist att det skulle kunna fungera i en simulation.

Posted on: 2009/2/26 11:56
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym

See User information
Quote:

patrix skrev:
Man behöver inte spilla tid med "forskares" "forskning".

Nä, det klart att med den inställningen blir ju livet lättare, beslut enklare och jorden platt.

Posted on: 2009/2/26 14:12
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

patrix skrev:
Man behöver inte spilla tid med "forskares" "forskning".

Nä, det klart att med den inställningen blir ju livet lättare, beslut enklare och jorden platt.

Vänd på det.

Jorden och allting är som det är, oavsett och trots vilken stuntruntväg religionen Science än tar, och vad de än säger med sina futtigheter, skrymt, nonsens, illusioner, lögner, felsyn och snävsyn.

Tror du någon vitrock kan säga till dig om hur det förhåller sig?

Med din slags "logik" så ändrar sig verkligheten efter vad som hävdas eller inte - inte att verkligheten/sanningen finns och ärsom den är.

See User information
jag är ju en av dessa som väljer att tro på allt för att inte bli besviken när sanningen vä uppenbaras...

...med det så har ju en stark känsla av att vilja komma på ett sätt att komma in till denna insida av vår älskade planet, och se hur det ser ut.

Det skall tydligen finnas en sol där inne - eller en ljusspridare (kalla det vad du vill).
Hur blir det då med gravitationen.?

För om det är så - så antar jag rent spontant att den skulle vara rund.
Men enligt denna teori så är sfäriska oblekt ute i rymden ihåliga, och sfären i sig själv verkar mest som ett skal.
(nu tänker jag samtidigt som jag skriver)
Samtidigt så är det ju intressant, för om det nu är så...
Här kan man ju också dra en parallell till atomernas uppbyggnad som vi ser den idag.
Och hur allt verkar fungera. Att det utgår ifrån någonting enormt, och sedan så upprepar sig samma mönster åter och åter igen - med vissa nyansskiften.

Kan det vara så även nu - att jorden som vi upplever den här uppe på ytan, är som atomens skal (det teologiskt materiella planet - elektronens - den som symboliserar "satan").
Och skalet har sin laddning/gravitation

Sedan är det ett tomrum - himmelen i "underjorden"

Och sedan har man atomkärnan.
En annan struktur och egenskaper...

Men jag kan inte komma på vad det skulle kunna vara eller se ut, och hur samspelet med jordytans gravitation - måste meditera lite över det (kanske kommer fram till någon som klaffar ;)!

Någon som hänger med i tänket?

Posted on: 2009/2/26 18:03
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

See User information
Suck, man blir ju less av att läsa all denna uppvisning i okunskap och kunskapsfientlighet i denna tråd.

Quote:

micro skrev:
zpz2

Tank dig att det finns flera banor runt solen dar gravitationen ar 0.

Gar man lite langre ut fran denna bana sa okar gravitationen mot solen, gar man lite langre in sa minskar gravitationen mot solen.

Pa sa satt sa haller sig en planet i narheten av denna bana.

Nu vet jag inte om det stammer, men det ar i alla fall logist att det skulle kunna fungera i en simulation.

Du tänker dig alltså att en planet på ett visst avstånd inte känner av solens gravitation? Du verkar inte alls ha förstått, det är gravitationen som gör att planeten hålls kvar i en bana runt solen istället för att fortsätta rakt fram ut i tomma rymden bort från solsystemet.

Hur bra koll har du på Newtons gravitionsteori och Keplers planetlagar?

Det finns inte någon möjlighet att gravitationen funkar på nåt konstigt sätt som du föreställer dig, för då hade vi i astronomiska observationer sett helt andra planetbanor än vad vår nuvarande gravitationsteori förutspår. Hade gravitationen varit så annorlunda som i dina spekulationer hade vi inte kunnat förklara planeternas banor, vilket den nuvarande teorin gör med mycket hög precision.

Det klockrena exemplet är ju som jag tidigare sa Merkurius, som utifrån Newtons gravitationsteori hade en oförklarad förskjutning av sitt perihelium. När Einstein presenterade sin gravitationsteori undersökte han den sa om Merkurius bana, och upptäckte att den nya teorin förklarade och korrigerade felet med skrämmande exakthet.

http://aether.lbl.gov/www/classes/p10 ... sionperihelionMercury.htm

Quote:
F. MURRAY ABRAHAM (NARRATOR): It took Einstein three years to master all the subtleties. By the fall of 1915, he was ready to put the theory to the test. The orbits of the planets were understood with extraordinary precision—with one exception. Mercury's orbit shifted slightly, unaccountably, every year.

MARTIN KLEIN: It's a very small number, previously totally unexplained. Now here on the basis of this theory, which he had invented, out of nothing in a certain sense, out of his view of how God would have had to make the Universe to make it right. He is able to calculate this very real, small effect, and get the right answer. That could give you palpitations.

ABRAHAM PAIS: And I believe at that moment, Einstein said, "I don't care what the world will say. I am right, because the Lord has told me, calculate the perihelion motion of Mercury and you will see." And he did! And it came out.

ALBERT EINSTEIN (ACTOR ANDREW SACHS): When I found that my calculations predicted the motion of mercury exactly, something snapped inside me. The feeling was so extreme. I couldn't work for days. I was beside myself. In all my life, I never felt such joy.

http://www.pbs.org/wgbh/nova/transcripts/2311eins.html

Posted on: 2009/2/26 19:13

Edited by zpz2 on 2009/2/26 19:29:37
Edited by zpz2 on 2009/2/26 20:25:56

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper