vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

RUN FROM THE CURE - The Rick Simpson Story (Part 1 of 7)- Hamp-oil

See User information

Posted on: 2009/3/23 10:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: RUN FROM THE CURE - The Rick Simpson Story (Part 1 of 7)- Hamp-oil

See User information
Frågar även i denna tråden om någon vet hur man får tag i likadan olja som i dokumentären?

Posted on: 2009/3/23 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Herregud!!! Jag önskar att det stämde, men precis som 99,9999% av all alternativmedicin är det desvärre skitsnack. Vi tar kritiskt tänkande från start, jag är snart färdig apotekare och vill gärna postulera vad jag tycker brister. Vore kul om vi fick igång en diskussion:

-Vetenskapliga och åter vetenskapliga data SAKNAS (kliniska studier av den möjligtvis anticarcinogena delta-THC är på väg, (studier har endast gjorts in vitro (latin för "I provrör"- (på labb)) och då givit en del resultat som det måste forskas vidare på.

-Ingen seriös människa hittar jag i videon som kan övertyga mig, utan det är vad vi alltid ser, okunniga människor som hävdar att den botar... ja i princip allt. I sure hope so...

-Och så det självklara, "what the drugcompanies don't want you to know"-dyngan. Det finns en enkel förklaring till detta, är ni redo? Anledningen till att LM-företagen håller käften om så många av de hundratals "mirakelmedel" är för att det för tillfället är ointressant, finsaknas bevis/data, fake, dynga, ja helt enkelt "not interesting"- end of story.

-En sidnot, av alla vetenskapliga artiklar jag gått igenom på instutitionen och hemma tyder de alla på att om nu Cannabis sativa plantan är intressant som läkemedel mot cancer så är det substansen delta-THC som testas i olika experiment, det är alltså denna substans som det forskas på runt om i världen, kanske universitet, instutitioner, lm-företag etc. Denna substans verkar (och rätta mig om jag nu har fel) saknas i Hemp Oil då kanadensiska företag vill minimera nivåerna av den i produkten, kanske då den är narkotikaklassad. Så hemp oil funkar? Men saknar substansen alla forskar på???

Posted on: 2009/3/25 0:50
Håll er till fakta, förlöjliga inte oss andra som vill komma ut med sanningen..

Svarar mer än gärna på frågor som rör läkemedel, toxikanter och fysiologiska processer..

See User information
Seriouz, Vad baserar du påståendet "99,9999% av all alternativmedicin är det desvärre skitsnack", källa tack.

Att Cannabis kan bota cancer är inget som ännu är bevisat, men du borde väl vara medveten om olika stuider som gjorts bla. i Sverige

Två studier:

http://mcr.aacrjournals.org/content/7/7/1086.abstract
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18629502?dopt=AbstractPlus

Eftersom jag inte är medicinskt utbildad så kan jag inte ta åt mig infon på samma sätt som du antagligen kan, gärna lite input...

Seriouz, efter att ha läst ditt inlägg flera gånger får jag intrycket att; bara för att det inte är bevisat till 100% att Simpson botar cancer är hela filmen en enda stor bluff.

I "RUN FROM THE CURE - The Rick Simpson Story" påstås Simpson inte bara bota cancer utan en mängd andra sjukdommar.

Det finns flera Big Pharma-mediciner på markanaden som har använt cannabis som sin bas för forskning.

Två av de mest kända är Marinol och Sativex.
Båda dessa är patenterade. Suprise Suprise...

Marinol är om jag förstått saken rätt syntetisk THC och det är just därför den inte fungerar alls bra på de flesta patienter.
Problemet med den är att den är bara innehåller THC, inte den kombination av cannabinoider (CBD, CBN mfl.) som du får av ett extrakt gjort att CB-plantor. Men som sagt patenterad.

Sativex däremot är ett extrakt om jag förstått det hela rätt och enligt vad jag läst ska funka bra emot en mängd olika sjukdommar.
Vad som är intressent här är att det finns ett patent på Sativex, vilket betyder att de i princip tagit patent på en planta... cool lite Monsanto-stuk.

Om Simpson är en bluff och alla han påstås botat ljuger: så kan det gå...

Men till och med Big Pharma verkar ha hittat ett medicinskt värde i cannabis, det kan vi väl båda vara överens om?

Och det medicinska värdet i Marinol och Sativex är ju så klart...

Pengar!

Posted on: 2010/1/7 9:46

See User information
Som jag förstår det så var cannabis en av de mest förekommande ingredienserna i dåtida medicin i USA och säkert andra delar av världen. Troligen finns det mycket forskning och fallstuder från den tiden.

Sen så används cannabis flitigt i gammaldags kinesisk medicin och är hyllad i en av kinas äldsta läkemedelsböcker har jag hört.

Big Farma är ju uppenbart full med knas då de mördar massvis med människor varje år. Det är ju inte bara rykten då jag själv träffat massor med drogade och söndertrasade människor där det tydligt varit medicinen som orsakat problemen.

Posted on: 2010/1/7 17:17
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Big Pharma gör en massa mediciner som skadar och dödar, nu senast så klart allas favorit Pandemrix.

Men det gör ju än preparat som hjälper eller till synes hjälper.

Sativex är en medicin som verkar hjälpa många med deras krämpor(krämpor som antagligen NWO är kan vara medskyldiga till att de har).

Vad är Sativex? Cannabis extraherad i hög %-ig alkohol, en gammal hedlig tinktur. Precis samma sak som såldes på de flesta apotek runt om i världen för ca 80 år sedan, även i Sverige.

Vad är skillnaden idag mot för hundra år sedan?

För hundra år sedan kunde vem som helst av oss bli konkurrenter till GW PHARMACEUTICALS tillverkarna av Sativex. Idag är cannabisodling förbjudet i de flesta länder(Tack vare USA).

Men GW har tillstånd och patent, utan den kontrollen hade de aldrig brytt sig om att ta fram medicinen.

Att påstå cannabis inte har medicinska egenskaper är bara okunnighet.

Läste mitt förra inlägg och blev lite förvirrad, ville bara klargöra lite saker.

Posted on: 2010/1/7 20:27

See User information
Quote:

wolfheart skrev:
Frågar även i denna tråden om någon vet hur man får tag i likadan olja som i dokumentären?

I Holland går det att få tag på, annars får man göra det själv eller hitta någon som gör det själv.

Posted on: 2010/1/21 0:38
Hellre dö till fots än leva på knä!

See User information
Helt enkelt, till alla som är skeptiska, testa själv när du är sjuk! sluta tro på vad nån skriver hit och dit om vad vetenskapliga studier, sånt är bara skitsnack. vad jag har uppfattat av egen erfarenhet inte vad jag har läst mig till :)

Den riktiga medicinen finns i vår mat, jag tror på superfoods så som Gojibär, Cacao, Cordyceps, Noni, Maca, Spirulina, Ginseng, Hampa

Posted on: 2010/1/24 1:29

See User information
Jag riktar min vanliga kritik mot att allt skulle kunna "debunkas" bara för att konsensusverklighetens empiriker inte håller med;
Tron och inlärningen formar vår uppfattning. Studerar man och läser om något innan man erfar det kommer det man läst om det forma vad man senare erfar, s.k. selektiv perception.

Men cannabis är farligt på helt andra grunder än vad som brukar talas om, p.g.a. den sinnesslöhet och avtrubbning som sker hos de flesta, ingen sida kan dock komma och tro att de har tolkningsföreträde för det är bara ballongtitlar som backar upp det där i alla lägen, oavsett om de heter "allopater" eller "apotekare."

Ändå kan jag tro att människor möjligtvis kan få en god effekt av det när det gäller att lugna ner sig och därmed slita mindre på kroppen genom en psykosomatisk effekt om de tycker om ruset.
Nackdelen, likt med alla droger, är att det skapar beroenden, fysiskt eller psykiskt samt att cannabis kan göra genetiskt predisponerade människor psykiskt sjuka.

Posted on: 2010/1/24 4:09
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Mina empiriska forskning som jag gjort på subjekt i min omgivning har visat mycket goda effekter på hälsa, psykisk hälsa, avprogrammering och medvetenhet. Jag kan dock se svårigheter i att skapa rationella planer och genomföra sådana. Ingen av de subjekt jag studerat har uppvisat destruktiva beteenden eller beroenden mot substansen. Allt som allt har subjekten i forskningen uppvisat bättre värden i jämförelse med allmänheten. Observera dock att då studien inte är så omfattande så kan inte statistisk säkerhet fastställas.

Min rekommendation för alla är att inta substansen med regelbundenhet över längre tid. 0,2 gram per tillfälle. 1-2 tillfällen per vecka. Intages efter middag, inte för sent på kvällen.

Posted on: 2010/1/24 11:15
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
"Ingen av de subjekt jag studerat har uppvisat destruktiva beteenden eller beroenden mot substansen."

Hur länge skulle dina studier ha pågått då? Visa mig en enda person som brukat cannabis av något riktigt psykoaktivt slag någon längre regelbunden period än 3 år och inte fått abstinens av att sluta.
Talar av ren erfarenhet. Symptomen är kallsvettningar, sömnlöshet, lättretlighet, aptitlöshet, m.fl.

Angående våldsamheter på cannabis är det högst ovanligt men det förekommer (har sett det med egna ögon), det är inte så mycket substansen som det är personens våldsamma natur i sig dock.
Att gå runt och vara sömnig och inte ha tillgång till sovplats gör också brukaren grinig.

Oavsett om man kan tänka utanför lådan p.g.a. det är det helt enkelt inte värt det när man räknar i de mentala och ekonomiska förlusterna. Mentala förluster är exempelvis logik och kritiskt tänkande, be en stenad person räkna matte och de kommer sitta där och krafsa huvudet tills de somnar. Ekonomiska förluster behöver vi inte ens dra upp så dyrt som cannabis är idag.

För er som vill tänka utanför lådan; Meditera eller gör yoga eller qigong istället, det är riskfriare.

Posted on: 2010/1/24 17:44
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Det du säger här Xtas: Talar av ren erfarenhet. Symptomen är kallsvettningar, sömnlöshet, lättretlighet, aptitlöshet, m.fl.

Påminer mig om när man slutar röka cigaretter, och så vit jag
vet så använder väldig många canabis/hasch rökare tobak när
dom mixar ihop sin joint, är det inte då möjligt att det är tobaken
som orsakar det du snackar om, det är i alla fall min erfarenhet
av det du säger och dom symptomen du tar up.

Respect

Posted on: 2010/1/24 19:34
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

See User information
jag tycker det är sjukt att folk har blivit rädda för naturen och medicinala växter, som är till för att brukas

ALLT kan bli farligt om man inte vet hur det ska brukas, och dom som inte vet ska hålla sig borta från det, det är därför jag håller mig jävligt långt borta från kommersiella mediciner som tex alvedon

men bara för att det finns en risk som med allt annat behöver det inte betyda att man ska låta det vara,

Jag menar DMT är en väldigt farlig drog, ändå så får du den i en perfekt dos varje kväll, som gör så att du drömmer :D

Jag lovar attt jag skulle kunna rabbla mulitplikations tabellen snabbare än dig när jag är stuk iaf:) logiskt och kritiskt tänkande förstärks och skärps och det ekonomiska behöver man inte ens tänka på om man har sin egna söta planta som man sköter om:D

Posted on: 2010/1/25 13:52

See User information
Att du ens sitter och jämför dig med en okänd person på ett internetforum avgör nog din totala logiska förmåga.

"Växter är till för att användas"...

Nej, de är bara till för att skjuta upp avbetalningar av karman med, att gömma sig med tills man kramar om illusionen och har huvudet fullt av fantasivärderingar om ingenting.

Det förtvinar moral, sänker karaktären, bygger upp förbindelser till något utanför din kropp som du sen måste ha för att känna dig normal, och kom gärna med tjafset om att det "inte alls är beroendeframkallande" för det bevisar bara vilken gröngöling du är i knarkträsket.

Onödigt att kasta bort sitt liv på knas bara för att man saknar spänning eller mening i tillvaron.

Posted on: 2010/1/30 8:42
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
"Det förtvinar moral, sänker karaktären, bygger upp förbindelser till något utanför din kropp som du sen måste ha för att känna dig normal, och kom gärna med tjafset om att det "inte alls är beroendeframkallande" för det bevisar bara vilken gröngöling du är i knarkträsket."

Wow! Du skämtar va

Jobbar du för Narconon? Seriöst, var kommer den här 80-tals propagandan ifrån?

Pratar du fortfarande om Medicinsk Marijuana?

Gör din research både historiskt och nutid.

Posted on: 2010/1/31 22:16
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper