vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Metro.se: Nästa hot, Svinfågelinfluensa

See User information
"– Min stora oro är att när H1N1-viruset sprids till fågelinfluensans epicentrum i Indonesien, Egypten och Kina, kan vi få verkliga problem, säger han till nyhetsbyrån AP.
Resultatet skulle kunna bli en influensa med hög dödlighet och hög smittsamhet mellan människor - en pandemi."

"Forskarna är inte säkra på hur stor risken är, men har enligt AP noterat att den nya influensan har en särskild förmåga att plocka upp gener från andra virus och beblanda sig med dem."

"Enligt forskare som AP talat med kan det bli aktuellt att blanda de två virusen i ett högsäkerhetslabb i USA, för att se vad resultatet blir."

http://www.metro.se/2009/05/08/74337/nasta-hot-svinfagelinfluensa/

Nån som INTE tror att denna blandning redan är testat och lagerförd för att sedan råka få fötter och "rymma" från labbet..??

Foot and mouth came from American research centre three miles from farm outbreak
http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... -miles-farm-outbreak.html

"An American pharmaceutical company appeared to be responsible for the foot and mouth outbreak in Britain."

Stolen foot-and-mouth virus 'released deliberately'
http://archives.tcm.ie/breakingnews/2001/04/08/story9257.asp

"The Sunday Express says a container of foot-and-mouth virus went missing from a secret Government lab at Porton Down in Wiltshire two months before the crisis began."

Fort Detrick disease samples may be missing
http://www.fredericknewspost.com/sect ... display.htm?StoryID=89293

"Army criminal investigators are looking into the possibility that disease samples are missing from biolabs at Fort Detrick."

Foot-and-mouth strain identified
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/6931639.stm

"Experts speculate that either it escaped through the ventilation or possibly an employee carried it out accidentally on a boot or clothing."

Indonesia accuses US of bird flu plot
http://www.smh.com.au/news/world/indo ... /02/19/1203190823829.html

"The Indonesian Health Minister has said the United States and the World Health Organisation are part of a global conspiracy to profit from the spread of bird flu and the US may use samples to produce biological weapons."

Jag har funderat lite om våra kor som får blåtunga, Whats up with that??

Posted on: 2009/5/9 21:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Metro.se: Nästa hot, Svinfågelinfluensa
Har hört/läst lite och vad som sägs är att detta utbrott som var kanske var försmak för ett utbrott som kommer till hösten *wink* *wink*.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
"Enligt forskare som AP talat med kan det bli aktuellt att blanda de två virusen i ett högsäkerhetslabb i USA, för att se vad resultatet blir."

Samma högsäkerhetslabb som utvecklade den militära versionen av mjältbrand, eller ?

Resultatet är ju uppenbart.

Posted on: 2009/5/10 18:33
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Dom är roliga.

Hittils sägs 2 svenskar smittats, bägge på en semester i new york.

Om detta är sant bör alla i new york ha influensan.
Men så är inte fallet alls.

Hur stor är risken att svenskarna ska drabbas liksom?

Uppenbart att detta sprids med flit.

Om så inte vore hade fler insjuknat i Usa än vad som sägs.

Vem har smittat svenskarna då?

Fattar ni poängen.

See User information
The Assassin, du har en poäng där.
En teori skulle i annat fall kunna vara att viruset är designat att "haka på" människor med viss dna uppsättning, av obskyra orsaker.
Vem vet vad mörkerherrarna har i görningen. Nåt lurt är det ju iallafall.

Posted on: 2009/5/11 8:27

See User information
Jag tror att denna influensa faktiskt har nån genspecifik uppsättning så att den endast smittar latinos/mexikaner.. Annars skulle ALLA ha smittats av denna influensa..

Posted on: 2009/5/11 11:44
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag undrar också över vad det är som gör att 'vissa' smittas och andra inte.. spelar det någon roll om man äter kött/fågel eller är det helt 'random' typ hur folk smittas?

Helt klart att någon sprider detta med flit. Frågan är bara OM man själv kan göra något alls för att skydda sig. Typ mat, hygien, hålla sig ifrån vissa platser etc. Menar inte att framstå som paranoid nu, bara en spontan tanke helt appropå. ^_^

Posted on: 2009/5/12 15:47
♥ Kärlek & Respekt för Jorden & Livet ♥
pinkyphluff.wordpress.com

Anonym
Någon som hört talas om Chlorine Dioxide?

Används vid vattenrening men bara i något enstaka land.
Detta pga det inte ska ha några biverkningar.
Ska tydligen omvandlas till salt i kroppen.
Ska ta död på alla skadliga patogener.
Sägs att killen som läckte detta fick sina 2 vänner dödade och stack underground.

Har tyvär inte kvar länken och hittar inte sidan men kommer ihåg att produkten kallades typ Msm Smn Nms eller något i den stilen, har en vän som vet men lite svår att få tag på.

Skulle vara bra med lite fakta om detta , speciellt lite underground fakta.

Ska fungera genom att,, skadliga patogener har högre ph värde än kroppen och dioxoden ska tydligen fästa sig vid dessa sura partiklar och tillföra syre i kvantiteter som tar död på det skadliga så att säga.

http://www.healingcancernaturally.com ... ne-dioxide-treatment.html

Har en polare som köpt denna och kollodialt silver och nanopartiklar och en radiosändare som han bombar sin egen tumör med och enligt hans sista läkarbesök hade den miskat i storlek.

Men men Who knows??

See User information
Quote:

TheAssasin skrev:

Sägs att killen som läckte detta fick sina 2 vänner dödade och stack underground.

Har tyvär inte kvar länken och hittar inte sidan men kommer ihåg att produkten kallades typ Msm Smn Nms eller något i den stilen, har en vän som vet men lite svår att få tag på.

Ska fungera genom att,, skadliga patogener har högre ph värde än kroppen och dioxoden ska tydligen fästa sig vid dessa sura partiklar och tillföra syre i kvantiteter som tar död på det skadliga så att säga.

Har en polare som köpt denna och kollodialt silver och nanopartiklar och en radiosändare som han bombar sin egen tumör med och enligt hans sista läkarbesök hade den miskat i storlek.

Men men Who knows??

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=118266#forumpost118266

http://www.sagevid.se/mms/index.html

Posted on: 2009/5/12 20:22

Anonym
hmmm.

Viruset slår olika hårt mot olika genetiska markörer av raser?

--hmmm Endgame befolkningskontroll igång jag känner.

Hhmmm Chemtrails, hmm försök att få viruset och överleva och sprida sig i atmosfären, även fåglar på hög höjd andas in när den faller neråt.

Detta är vad som kommer till mig, vad säger ni vad känner ni ?

Uppdaterat virus kan slå hårdare mot folk sen kan ändras slå hårdare mot andra och olika om så vill.

Brrr this is not good,

Många sjukdomar sista tiden balansen störd på många sätt naturen på kampväg.

Vi bör akta oss med vad vi gör med naturen annars kanske naturens medvetande genom sanningen och andarna ser till att få oss putsväck.
Legion ideologi = Självdestruktiv, inte nog med dyrkarna har moderjord som fiende dom beseglar sina egna öden, och blir lurade till att tro att dom står över andra.
Dom bara utnyttjas till att bli slavar själva.

-och med ett sjukt förvridet tankesätt intalar dom sig själva att dom verkligen behövs och gör något gott.

På en nivå kan jag förstå dem för att folk går blinda , men dom är ingen skillnad för att dom själva upperätthållt och mopoliserat på utnyttjanded och missbruket av den lilla sanning dom håller.

Dom kallar sig gudar men sanningen är att dom är minst gudar av alla..

Så går det när man inte vet vad samvetet är eller hur själens natur fungerar.

Lev i frid

See User information
Quote:

TheAssasin skrev:

Men men Who knows??

Låter intressant det! Vet inte exakt vad MSM verkligen kan göra - i praktiken. Känns som mycket skrivs om det, men behöver mer konkreta bevis.
MSM (Metyl Sulfonyl Metan) har jag tagit förr men slutat helt med. Höll på i över ett år, men tyckte inte (då i alla fall) att jag upplevde någon skillnad alls. Kanske var jag inte uppmärksam, eller så behövde min kropp det helt enkelt inte. Är faktiskt lite skeptisk mot alla former av 'kosttillskott' och tycker man ska koncentrera sig på så bra mat som möjligt - i första hand! ^_^
För den som ändå undrar och är nyfiken, finns ren MSM att köpa bl.a. från www.msmse.com
Vet att vissa jag pratat med sagt att det verkligen hjälpt just dem - men mig personligen? Nej, inte alls.

Posted on: 2009/5/14 14:55

Anonym
Over 95% of the chlorine dioxide produced in the world today is made from sodium chlorate

Since 1999 a growing proportion of the chlorine dioxide made globally for water treatment and other small scale applications

unlike the other processes the chlorite-HCl method produces completely chlorine free chlorine dioxide but suffers from the requirement of 25% more chlorite to produce an equivalent amount of chlorine dioxide.

Very pure chlorine dioxide can also be produced by electrolysis of a chlorite solution:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorine_dioxide

Vi pratar nog inte om samma produkter här .

Detta är inget kostillskott.

Du är skeptisk för du har inte lärt dig riktig hemopati.

Prova gå en Tcm kurs.

Och förväxla inte klorin dioxide med klorin clorite som vi använder till dricksvattnet.

skulle vara intressant och höra från folk som använt det.

See User information
Quote:

TheAssasin skrev:
Over 95% of the chlorine dioxide produced in the world today is made from sodium chlorate

Since 1999 a growing proportion of the chlorine dioxide made globally for water treatment and other small scale applications

unlike the other processes the chlorite-HCl method produces completely chlorine free chlorine dioxide but suffers from the requirement of 25% more chlorite to produce an equivalent amount of chlorine dioxide.

Very pure chlorine dioxide can also be produced by electrolysis of a chlorite solution:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorine_dioxide

Vi pratar nog inte om samma produkter här .

Detta är inget kostillskott.

Du är skeptisk för du har inte lärt dig riktig hemopati.

Prova gå en Tcm kurs.

Och förväxla inte klorin dioxide med klorin clorite som vi använder till dricksvattnet.

skulle vara intressant och höra från folk som använt det.

Men åh! Jag ber så mycket om ursäkt Assasin :( Du skrev ju att du trodde det kanske hette "Msm Smn Nms eller något i den stilen", så jag utgick bara ifrån MSM och skrev mitt inlägg baserat på det, eftersom MSM också är till för att gynna kroppens celler med syrsättningen osv.
Men OK då, missförstod. Låter ändå intressant det du skrev!
Och BTW, vad är 'hemopati'? Om du inte menar homeopati?
Du tycker jag ska gå en Tcm-kurs? Och vad är det då? Du får ursäkta mina frågor och behöver inte snäsa av mig sådär i framtiden. Är här för att lära mig. Precis som många andra.
Peace, ok?
^_^

Posted on: 2009/5/15 2:28

Anonym
Förlåt om du uppfattade mig som jag snäser, jag var bara kort och koncist i mina ord.

TCM Traditionel Kinesisk Medicin.
Tcm kurser och litet utbud av örter finns exempelvis på www.aku-herb-diet.com eller kinesiska murens akapunkturklinik och ett dussintals andra platser.
Går du örtkurserna kan du beställa dem på egen hand annars från utlandet osv,

Fick reda på stavningen efter andra postningen så nu vet jag att det var MsM.

ja helt rätt livet går ju ut på lära.

Lev i harmoni och visdom. -

Anonym
Det är skillnad på örterna och örterna där,. På kliniken vid behandling exempelvis kan du få råa örter till avkok efter diagnos, men som kan smaka apa och dricka.
Personligen tycker jag dom är mycket bättre än tabletterna men tabletter fungerar dom med.

Lev i visdom & harmoni.

See User information
Ingen fara TheAssasin, och tack för länken. Ska kolla upp det. Gillar sånt med örter och kinesisk läkekonst ligger nära om hjärtat då min pappa föredrar det framför den konventionella sjukhus metoden vi har här i väst. Jag är inte utbildad på papper såklart - men kan en viss del och är mycket intresserad av naturens läkande krafter. Jag söker ständigt efter ny/gammal kunskap då vi ständigt lär oss under livets resa! ^_^

Peace & Love.

Posted on: 2009/5/15 16:37

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper