vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Rullande Vakenby?

See User information
Såvit jag har förståt det hela rätt så börjar det dra ihop sig ganska ordentligt nu med allt som vaccinet o me lagar som codex o agenda 21. Så har funderat på köpa en husbil eller husvagn el dylikt att flytta ut i... men har också tänkt på hur otroligt tråkigt det kommer vara o sitta där ute alldeles öde o helt stjälv, specielt när jag inte har någon tidigare erfarenhet av att bo sådär heller.

Så funderade på om andra har liknande tankar, och om det skulle gå att samla ihop något litet gäng med rullande hus som någon dag kan ta sitt pick o pack till att skapa en liten vakenby på hjul. Kanske ha nån gemensam semester på prov innan skiten träffar fläckten också.

Posted on: 2009/7/21 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rullande Vakenby?

See User information
Det går att odla en hel del mindre grödor på en vagn som ser ut som ett växthus på hjul. Skrik till så får du en ritning!

Bra ide, vi har snackat en hel del om detta i vår gamla by!

Posted on: 2009/7/21 18:50
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Går väl också i de tankarna och de är några som har byggt sina egna vagnar här och de har varit ett försök till en vagnby här för några år sen.

Posted on: 2009/8/9 19:54

See User information
kolla på traveller länkar i england.

De som bor i husvagnar osv bussar

Posted on: 2009/9/24 0:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Skrik..!
Jag vill gärna ha en ritning, Iwarrior!

Tack på förhand: Hej

Posted on: 2009/9/24 0:56

See User information
Hur stor, vad skall du dra den med, vad får den lov att väga?

Kram!

Posted on: 2009/9/24 2:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Ska vaken byn rulla, så ska det nog vara på cykel hjul än på en massa fosilbränsle slukande maskiner.

Posted on: 2009/9/25 11:52
kritik är den renaste form av positivitet som existerar.

kan du inte relatera? släpp det polära tänkandet.

See User information
Iwarrior:

Hade nu inte tänkt bygga något omgående, utan utgick från att du hade en ritning, eller ett grundläggande tänk för hur det skulle fungera bäst rent praktiskt!

Jag är informationssamlare/absorbator av stora mått, och är nyfiken på allt som jag ser att jag någon gång kommer att ha nytta av eller tror att jag kommer vilja pröva.
Därför vet jag inte, vad det skulle dras av, hur stort det ska vara eller liknande!

Så, sätt dig inte ner och gör en ritning enkom för min skull!
Om det är så att du har det grundläggande så klart för dig att du snabbt skulle kunna svänga ihop ritningar för olika ändamål, då är jag egentligen mer intresserad av det grundläggande upplägget!

Tack för omtanken: Hej

Posted on: 2009/9/26 0:14

See User information
Cool idé. Det påminner mej om den gamla TV-serien Pip-Larssons.

Tror människan rent naturligt mår bättre av att leva i ständig rörelse (i.e., se nya platser/landskap hela tiden), än att bo fast som vi gör nu för tiden. (Vi var trots allt jägare/samlare en gång i tiden).

Sen kan man ju dock också fråga sej hur pass utpekad en karavan med husbilar skulle vara om the shit verkligen träffar the fan - helikoptrar är rätt bra på att hitta sånt, och sen är det nog slut på det roliga. Speciellt som husbilar måste färdas på vägar, och inte klarar av att färdas i terräng.

Bättre att modda ihop en 4x4 till en monster truck/husbil som kan köra i terräng. Mindre än en husbil, och har väl inte alla bekvämligheter, men ta sej fram kan den.

Posted on: 2009/9/26 2:00
Your shoelace is untied.

See User information
Quote:
Bättre att modda ihop en 4x4 till en monster truck/husbil som kan köra i terräng. Mindre än en husbil, och har väl inte alla bekvämligheter, men ta sej fram kan den.

Men vart ska den ta dig?

Jag planerar inte att fly, bara att överleva... med familj!
Det kräver mer än en 4x4 monstertruck!

:Hej

Posted on: 2009/9/26 3:31

See User information
Det beror på exakt vad du planerar att överleva.

Planerar du att överleva en FN-armé som mass-arresterar svenskar på uppdrag av Davey Rockefeller får du nog ge upp idén om en husbil, för som sagt, de är relativt logistiskt begränsade, och de är inte precis svåra att upptäcka på vägarna. Då är det bättre med någon form av terrängfordon, eller helt enkelt fötterna. Häst och vagn funkar ju också.

Och angående vart den ska ta dej är mitt förslag Norrland. Ryktena säger att Sverige är större och vildmarkigare än vi svenskar inser, specifikt i Norrland. (Observera att allt norr om Skåne är Norrland, btw.)

I ett fredligt land hade en husbilsby varit en cool och riktigt bra idé, men jag är rädd att vissa herrar inte skulle tillåta en sådan livsstil särskilt länge utan att försöka stoppa den.

Posted on: 2009/9/26 13:48
Your shoelace is untied.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper