vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Police Brutality
#1


See User information

Posted on: 2009/9/28 19:49
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Police Brutality
#2
Mmm saknas en grupp som letar upp sånahär poliser och misshandlar skiten ur dem.

Men oroa inte det är på G att formas.

; )

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Police Brutality
#3


See User information
På den första videon så höll faktiskt tanten i en kniv, därav nacksvinget..

Posted on: 2009/9/29 10:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Police Brutality
#4


See User information
FangShen, vad hände med "Lev i frid"-pladdret?

Posted on: 2009/9/29 11:00
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Police Brutality
#5
Beror på var du lever, i vilken världsdel och i vilket sinne.

Rättfärdighet i sinnet och kärlek i hjärtat.

Men utan att fastna i rättfärdighetens fällor.
Krishna Arjun style.

Till skillnad från dom flesta har jag tillräkligt med kontrol för att kunna se och tänka en sak men känna en annan.
Bibehålla hjärtat rent och tömma mig efteråt och rensa mig själv från skapad hetta.

Inget för er och rekommendera dock inte många som klarar av ett sånt lynne utan att beröra hjärtat och sanna jaget.

Frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Police Brutality
#6
Ingen mera lärdom kommer från mina läppar.

Att folk har världens tankar och perspektiv bevisas gång på gång.

Inget för mig att beblanda mig i när det finns individer som söker sig till att skapa motstånd.

Så jag tänkte ahhh wtf jag hittar mina mottagliga själar där jag ser dem.

Och så blir och blev det.

Frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Police Brutality
#7


See User information
Snälla bespara mig din martyrdoms pseudoprofetiska tendenser.

Jag fick höra redan som barn att det är de tomma burkarna som skramlar mest, men jag har inte insett den verkliga visdomen i att anpassa sitt beteende efter det förrän ganska nyligen.

Att låtsas om som att nästan alla därute är olyckliga offer som måste bli räddade av ett gudomligt budskap gör dig bara till ett hopplöst offer själv, se och lär av Kristus och hans mytologiska gelikars levnadsöden.

Motstånd = Helt värdelöst.

Allt motstånd agerar utifrån tanken att de ska bromsa upp något de inte vill ha istället för att kultivera/odla de tendenserna de vill se i sig själva och världen, det är väldigt bakvänt vilket du säkert vet om du ens kan utläsa vad ordet i sig betyder.
Motstånd lyckas bara med en enda sak; Att skapa friktion.

Här är en bra historia med en mycket vis sensmoral om du kan läsa mellan raderna;

Milton Erickson besökte en bondgård.
På bondgården höll bonden på att försöka få in en kalv i en av ladorna.
Kalven var mycket envis och gick stenhårt åt andra hållet istället, och så stod de en stund och kämpade mot varandra.
Milton gick så fram och bad bonden att upphöra.
Milton gick sen framför kalven och tryckte den åt andra hållet, ut ur ladan.
Kalven började automatiskt att kämpa emot och precis då släppte Milton kalven och lät den vandra in i ladan.

Posted on: 2009/9/29 17:39
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Police Brutality
#8
BlaBla Bla Bla ..

ZzzzzZZZZ vad gör jag framför burken och slösar energi med att posta text här.

Till dig ochså ZZzzzZZZ.
Fast jag måste ju svara.



Bespara mig dualismens slöseri på energi.

Allt har sin tid jag förstår det men vissa Andra tydligen inte.
Sen finns ju ochså domdär som inte tycker det är ok att orsak slår tillbaks tilld en som skapade verkan (I detta fall politiker).

Men det är så lätt och säga ochså såsom mycket annat.

Mycket är lätt när man inte insett orsak och verkan.




Det är bara simma vidare framför keyborden, nejdu livet måste vända man ahr provat med nötter men dom var inte mogna så jag drar mig till mina likar istället som har mogna nötter jag kan plocka.

Psssst ZzzzzZZzz ingen ide att säga Adios ens.

Men adios iallafall , nu måste hittas något konstruktivt att göra med tiden , detta är ju bara knas med stort K.

Drar på min egen semester här men är det något någon vill veta om flödet, hälsan osv bara o fråga genom att Pm mig.

Kul var det ju ; ).

Andas Djupt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Police Brutality
#9


See User information
Om en tant håller i en kniv så förstår jag att hon inte är någon större fara för någon, det är inte så att hon har "combat" kunskaper precis. Det är bara att backa en meter och tala med henne. Att göra som polisen gör där är övervåld, alla situationer är olika, en situation med en gammal svag dam skall ses över och hon skall väl få den behandligen hon klarar av, och det är inte precis en "slam" i asvalten.

Det skulle ju faktiskt räcka med att ta tag i handen som han gjode till en början, en gammal dam har inte så starka armar.

Må väl!

Min tanke med tråden var fler videosnuttar.

Posted on: 2009/9/29 20:15
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS