Vakencorner

Re: Kalla fakta ikväll
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ja förra programmet blev ingen jätte "hitpiece" men det verkar som om man väntade på att sätta in stöten i detta sista program. På det sättet får man alla inblandade att se ut som galna antisemiter. I trailern för programmet säger Lars Wilhelmsson inget ont om semitiska folk, han pratar om Israel och dess underrättelsetjänst Mossad samt amerikanska CIA.
Och så drar man in vänstern i detta också. Nu kommer vi säkert att få en massa uttalanden om detta från diverse politiska ledare efter kvällens program.
Posted on: 2009/11/8 10:07
|
|||
- -
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ja såg det på nyheterna nyss. De går ut hårt. I var diskussion kommer man nu få höra "ja ni tror ju att judarna ligger bakom det".
Posted on: 2009/11/8 10:10
|
|||
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Man hoppas ju på att även detta program blir lika balanserat som det förra och hoppas på att dom inte blandar ihop antisemitism med sanningsökande, det är två vitt skilda saker..
Men dom har ju redan i slutet på förra programmet visat vart dom är på väg med detta, sanningsökare kommer eventuellt att utpekas som ett hot mot demokratin och att den information vi sprider kan söka sin in till politiker, det har ju varit en del av det vi gjort, en politiker är ju oxo en människa som förtjänar en chans att ifrågasätta sin verklighetsuppfattning..
Posted on: 2009/11/8 10:10
|
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Klart som korvspad att dom känner ett hot från folk som vill veta vad som står på...allt annat skulle förvåna mig, fråga vilken brottsling som helst om hur det känns att vara jagad av några som fått upp spåret....
Posted on: 2009/11/8 10:14
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Min mor bad mig titta ikväll, för det skulle handla "om det där vakna som jag är på"
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Så jävla typiskt sverige att dra in antisemit kortet! säkert den där expo tanten som ligger bakom..
Räcker visst inte att säga vi är galna, nu hatar vi judar också :S Lögn på lögn på lögner
Posted on: 2009/11/8 13:18
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag hamnade förr i många diskussioner med folk som gjorde antisemitiska och främlingsfientliga uttalanden här på vaken förut. Många såg mig då som en bråkmakare, men jag ville bara inte att dessa kort skulle dras upp om vaken.se.
Nu är vi där. Man ska inte måla fan på väggen, men hade såna användare inte tillåtits yttra sig på vaken hade vi inte varit i denna situation nu. Under vakens forumsregler kan man läsa: "Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet. Generalisera inte folkslag och grupper." Hade dessa regler följts hade vi inte hållt andan nu för vad det är "Kalla Fakta" kommer att säga om oss. Min ståndpunkt är iallafall då som nu att det finns en del onda människor som är judar (Eller egentligen Kahzarer), men det gör inte alla judar onda. Det finns onda människor från alla folkslag och grupper, men just de onda judarna är extra farliga då det enligt deras religion var tillåtet att ta ränta så de har byggt upp löjligt snuskiga rikedomar Nu är vi iallafall där att antisemitism-kortet kommer kanske att dras mot vaken. Tänk om vakens ledning hållt lite hårdare på de regler jag tidigare citerat en del ifrån. Då hade vi inte haft det här problemet idag. Det värsta scenariet är väl om vi får en massa riktiga antisemitister som reggar sig efter programmet och gör detta problem ännu värre. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Vaken.se är ju ett diskussionsforum,och jag har aldrig sett att någon som reggat sig här generaliserar, tex säger att alla judar är dåliga, eller uttrycker "anti".
Många khazarjudar (och annat folk) är involverade i makt och dåliga saker - det är det som skrivits om i trådar på vaken. Hur ska annars vaken vara, koma? Man kan inte säga att bara för att users här gör uttalanden, så är dom fel ute, bara för att det konstiga mainstreamsamhällets pk-tänk är så programmerat att de inte längre har egna tankar, utan för ut av andra planterade tankar, som mantra. Dra inte pk-kort själv, genom att skriva "främlingsfientliga uttalanden" - för vad users har postat är kring olika fenomen, agendor som olika intressen/elit har, de kan diskutera saker som vad det kommer sig att Sverige verkar utsett att vara det land som därute ska dra och promota upplösning av familjelivet, att Sverige ska vara det land som i namn av tolerans och annat agerar för att normalisera sådant som vi förr visste var dåligt/onormalt, pervo,och annat. Att diskutera det är svårt då många är helt programmerade i samhället av Sahlinismen, "ta dom redan när dom är små och sätt in dom i förskola..." där kan den genusskolade lägerpersonalen stuva till de oskyldiga barnen ordentligt. Inga får idag tänka självständigt, utan alla ska bli fel ute, och tänka bakvänt och evil. Det vanliga samhället inser inte att de själva står mitt i en snabbt förskjuten måttstock för vad som är bra respektive dåligt. På vaken.se kan man diskutera saker och ting och inte köpa "främlingfientlig" utifrån det förljugna samhällets spelplans regelverk. Varför sa tex Erlander så riktigt att vad som var bra med Sverige var att det var en så homogen befolkning? Vakna köper inte att han var främlingsfientlig, eller? Det är inte det det handlar om.
Posted on: 2009/11/8 14:05
Edited by shermjyl on 2009/11/8 15:01:12
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ordens och satsers betydelse är urgröpta i våra hjärnor. Ta dessa t.ex:
Klimatförnekare/klimatutsläpp/Klimathot/Klimatbov/miljöbov. Förintelseförnekare/antisemit/rasist/främlingsfientlig Konspirationsteoretiker etc (vilket borde vara en ärofull och respektabel titel, skulle vara snyggt på ett visitkort faktiskt. Känns ganska intellektuellt - konspirationsexpert haha) Att vara främlingsfientlig är ett fritt val som ingen annan skall lägga sig i. Som fri människa kan jag välja mina fiender, om jag nu vill ha fiender. Jag kramar inte främlingar på gatan - jag är lite reserverad. Alltså: främlingsreserverad. I sitt ursprung betyder de inte ett skit - om man betraktar dessa objektivt. Ett vanligt förekommande rubrik är "klimatutsläpp". Snälla, hjälp mig att förstå vad det betyder. Hur lukter klimat och var släpps det ut. Men klangen i ordet tolkas av massan som något ont. Vad är rasist? Rimligen någon som tror på olika raser, eller ägnar sitt liv åt forskning kring rasbiologi. Vad är -förnekare? En som inte tror på lögner? Vad är antisemit? Någon som inte är semit? eller. Förövrigt det mest laddade och magnetiska uttrycket av alla. Ganska fint ord, typ som antimateria. (Om man inte gillar sin granne = antigrannit) Mycket av programmeringen av våra hjärnor ligger definitivt i ordval, ett slags hypnotisk hjärntvätt som dagligen trubbar av våran analytiska förmåga. Ett ord att använda emot media: "Sanningsförnekare" = lögnare. Själv är jag bland annat "klimatbejakare". Jag förstår inte hur an kan förneka klimatet. Uppenbarligen finns det där ute och växlar hej-vilt. För övrigt är "objektiv betraktare" det jag mest identifierar mig med. Väg orden, diskutera ordens betydelse, för att avdramatisera dem. Ordkastning (tunga vapen) kommer sanningsrörelsen att få stå ut med. Det är medias etc starkaste vapen. Feta rubriker fungerar om och om och om igen. All handlar för mig om objektivt sökadnde efter den objektiva sanningen. Inget hokus pokus - inget flum - inga gissningar - inga andar - inga ufon - punkt.
Posted on: 2009/11/8 15:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ikväll kanske man skulle haft en teleskärm (tv). Får kolla på nätet efteråt.
Posted on: 2009/11/8 15:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Första blicken så var det inte så farligt som man skulle kunna tro, men som tidigare skrivit så spelar dom på vad folk blivit lärda. Om man säger något kritiskt om Israel så blir man svartmålad som antisemit.
Som Egon sa finns flertalet som ifrågasätter den officiella versionen men vågar inte på grund av vad den stora massan anser. Påminner mig om runda/platta jorden och kristendomen för ett par hundra år sedan. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
he he vad säger man....
Tydligen så får man tycka konspiratoriskt om man bor i USA men inte i Sverige ![]() Bojkotta den falska äckliga kanalen....
Posted on: 2009/11/8 20:00
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Stackars Egon, han blev rädd om sin lönecheck.. Enligt kalla fakta så är han nån sorts frontfigur för sanningsrörelsen i Sverige, jasså??
Posted on: 2009/11/8 20:02
|
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Helt klart så använder eliten ekonomiska straff för den som inte håller med.
Posted on: 2009/11/8 20:12
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Såg precis kalla fakta på tv4.
Vet inte vad man ska tycka om programmet egentligen, men alla som såg det måste ju ha sett hur skrämmande det är att man inte får ställa frågor eller prata fritt i ett parti. Han(egon) såg ju närmast chockad ut, vågade inte säga sanningen. Det kan aldrig vara ett hot mot demokratin att ställa frågor och kräva en ny oberoende undersökning. Utredaren från USA medger ju själv att dom inte fick ut alla fakta direkt, cia stoppade bland annat förhör av dom misstänkta... Det ligger en fet hund bregraven, men frågan är vem som ska kunna gräva upp den?
Posted on: 2009/11/8 20:16
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Vilket fint DEMO-kratiskt land vi lever i...... Jag lämnar EGON i fred. Han var helt klart pressad ( Rädd ? ) och vid det här laget har han säkert fattat vad det är för krafter som styr bakom kulisserna .
Posted on: 2009/11/8 20:25
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag ger inte Egon Frid ett år till inom politiken... Han går av sitt uppdrag om några månader.
Sanna mina ord |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Intressant att dom hade med några klipp i Charlie Sheens 20 minuter med presidenten-klippet. Kunde dom inte granskat den påhittade diskussionen dom hade?
http://www.infowars.com/twenty-minutes-with-the-president/ |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Men samtidigt måste man säga att hela programmet var som i en dimma det är krafter inom produktionsteamet som inte alls håller med agendan. DOM ÄR TROENDE...
Egentligen borde vi försöka stötta kommunisten så att han inte får sparken även fråga den där kärringen varför dom inte står för sina medarbetare. (liksom han är ingen mördare eller pedofil) STÅR man för det man säger föds respekt , det var en jättemiss från deras sida det skulle resulterat i mera medlemmar för (V).... Vad hette (V)kärringen....
Posted on: 2009/11/8 20:45
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Är det bara jag som får vippar av vad som sades i programet "sanningsrörelsens hatoobjekt" eller något i den stilen? :) |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag skrev det här till Egon Frid redan innan programet(såg bara reklamen OM programet):
Hmm.. Du har med andra ord fått så mycket skit av andra för att du har begått någon form av 'tankebrott'. Det är ett starkt fenomen det här med grupptryck och bestraffningar och 'häxjakter' på folk som vågar tänka själv och även vågar nämna det öppet!. USCH!, så fult gjort av dig*sarkasm*. Tråkigt att du fått skit för att du 'tänkt fel'(enligt vissa), men med ett citat så önskar jag dig lycka till och andra kommer att fortsätta att ifrågasätta som kanske har mindre att förlora än dig. "All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."--Arthur schopenhauer Hadet så bra som möjligt och stå på dig ![]() på sidan: LÄNK TILL SIDA Han har ännu inte godkänt kommentaren att få vara med, men han läser iaf det(vilket är viktigast). Har inte smält programet i sig riktigt än.. men kommer säkert på någonting att säga så småning om. Håller för övrigt med alexanderhugg i det han säger. Att folk nog ser hur 'tabu' det är att 'tänka fel', och det kommer nog att fungera som mera virke till brasan ![]()
Posted on: 2009/11/8 21:47
|
|||
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag tycker att programmet var bra. Hur tycker ni att budskapet skall framföras i landet som har media censur?
Bättre negativ publisitet än ingen publisitet alls. En bit på väg! Visste inte att alla tänkande människor är med i sanningens rörelse. Från och med idag skall jag kalla mig själv som medlem i sanningens rörelse.
Posted on: 2009/11/8 22:35
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Som det blev med Egon.... måste jag säga att han får låna lite av min ryggrad till han kommit över det här, men han sa faktisk mer i detta, än om han skulle sagt något, jag tror att han upptäckte att ifrågasättandet är ett hot mot demokratin, vilket vi andra trodde var själva grunden för den.
Posted on: 2009/11/8 22:45
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login