Vakencorner
|
Partiledare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej, jag är partiledare, det var allt jag ville tala om just nu
![]()
Posted on: 2009/11/10 21:11
|
|||
|
||||
|
Re: Partiledare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Väkommen.
Intressant :)
Posted on: 2009/11/11 2:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man tackar, man tackar;)
Tänkte fortsätta att presentera mig lite ytterligare: 37år, rebellisk, slug, vuxen och hela min personlighet genomsyras av empati för andra människor. Jag har på senare tid mer och mer förstått att det faktiskt är möjligt att förändra det jag anser vara fel i min omgivning, och i ett demokratiskt samhälle är den största maktposition man kan ha, är att vara politiskt engagerad. För ca: ett halvår sedan bestämde jag mig således för att grunda ett nytt parti, för att jag inte kunde sympatisera med något annat parti, vänstern bedriver en ”slapphänt bidragspolitik”, Allianspartierna brister i solidaritet, och främlingsfientlig är jag inte, så SD var uteslutet. –Mitten, ja, för alla som bor i Sverige, ja, hmm, Mitt i Sverige fick partinamnet va;) Vi blev registrerat som parti 2009-09-08 (hade en tanke om att bli registrerat 9/11, men valmyndigheten var lite snabbare än vad jag förutspått, och det är ju inte det som är det viktiga i vårt parti iaf.) Och att vi redan efter 2 veckor skulle få fart på redan etablerade partier här i Götene kunde vi väll aldrig tro, men 2 viktiga frågor som vi hade på våran agenda togs tag i blixtsnabbt, och med det försvann 2 viktiga punkter som vi ”skulle ha gått till val på”. Man lär så länge man lever, så nu kommer vi att vänta med resten av våra frågor som vi är övertygade om att invånarna i just våran kommun kommer att se som viktiga tills valrörelsen drar i gång på allvar om ca: ett halvår, man ska ju inte ge bort allt gratis eller hur. En av frågorna rörde ambulans tillbaka till Götene, och det snabba ”svaret” från kommunen blev detta: http://nlt.se/startsidan/gotene/1.631841 inte som vi ville, men ett framsteg. Alla är vi barn i början och begår våra misstag, men med en erfarenhet rikare och en liten försmak på vad som komma skall ”låser vi nu in alla idéer i valvet” och ser fram emot att få dela ut vårt valmanifest samtidigt som övriga partier. Nu fattas endast ca: ett 30tal medlemmar för att Mitt i Sverige ska kunna ställa upp i kommunfullmäktigeval i följande 49 kommuner: Ale Alingsås Bengtsfors Bollebygd Borås Dals-Ed Essunga Falköping Färgelanda Grästorp Gullspång Göteborg Götene - "Klar" Herrljunga Hjo Härryda Karlsborg Kungälv Lerum Lidköping Lilla Edet Lysekil Mariestad Mark Mellerud Munkedal Mölndal Orust Partille Skara Skövde Svenljunga Strömstad Sotenäs Stenungsund Tanum Tibro Tidaholm Tjörn Tranemo Trollhättan Töreboda Uddevalla Ulricehamn Vara Vårgårda Vänersborg Åmål Öckerö Detta är något vi tror att vi kommer att fixa utan problem, vi har till sista Mars på oss. Och eftersom vi är ekonomiskt oberoende finns det bara ett egentligt problem: ”att nå ut”. Därför försöker vi medlemmar/i styrelsen att upplysa om att det krävs ca: 200 röster i en kommun (ca:13000 invånare) för att få minst ett mandat, och därmed kunna påverka ”på riktigt”. Våra ståndpunkter är inte huggna i sten (där av våran fördel gentemot redan etablerade partier) utan kommer att ändras in i det sista, för att få till ett så komplett och i tiden viktigt valmanifest. -Sååå, det får räcka för idag, väl mött, (MIS) Partiledare / Bom ”-Lev som du lär”
Posted on: 2009/11/11 14:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det var en underhållande diskutionstråd på flasback om partiet iallafall. ;)
Välkommen till vaken...
Posted on: 2009/11/11 14:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lycka till med partiet även om jag själv inte ser något värde i politik. Att "hjälpa" vissa grupper igenom att förtrycka andra grupper är inget jag brinner för.
Den gamla vetenskapen filosofi är dock något mer intressant och använbart.
Posted on: 2009/11/11 16:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
-Tack tack, du glömde en faktor: hjälpas åt (det innebär inte några favörer för någon grupp;) -ja ja, här händer det grejer iaf, kilar vidare till lite mer "händelserika" forum, -tittar in igen någon dag, "jag lovar=sant" ![]()
Posted on: 2009/11/13 20:13
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Läste ditt mail till info@vaken.se - Ska svara på det vid tillfälle. Vi är överbelastade med inkommande förfrågningar just nu.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
MIS skrev:
"jag/partiet" hehe... Bättre att stödja och arbeta för det man tror på med SD. /K
Posted on: 2009/11/13 21:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
He he, what, som partiledare representerar jag partiet och vice versa, SD: -ett främlingsfientligt parti som kommer nackas lagom till valvakans förrätt, stöd på du...
Posted on: 2009/11/15 19:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bör du inte kunna ha släppt sådant pk-etiketterande kring sd?
Posted on: 2009/11/15 19:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sd är för att utrota varg... Min morbror skrev denna låten: http://www.youtube.com/watch?v=A52iwlQUlOU Lyssna, låt den sjunka in (återkom sen) (MIS)/Partiledare Bom
Posted on: 2009/11/16 18:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan ju se till att spä ut inom SD genom att engagera sig i partiet, där är antagligen många jägare och andra konstiga med, som lokalt kan bli tongivande.
Det försvinne också får, stjäls, från fårhagar. Andras frysar och grillar får dom, och på pizzerier. Slaktas med halsavskärning... vi har inte settt att någon, såsom SD, kräver avskjutning av dessa grupper, som kommer utifrån, som några tycker vargen gör. För vargen ska det däremot bli tufft. Det är inte heller så lätt på landet alltid, om det finns varg, rädslor underblåses mm,såjag kan förstå att många inte tycker att vargen passar in (längre). http://www.sddjurskydd.se/2009/07/var ... 2%80%93-fiende-eller-van/
Posted on: 2009/11/16 18:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
-Har du ingen egen vilja?
Posted on: 2009/11/16 18:40
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login