vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Planet X / Niburu existerar inte
#1
http://impact.arc.nasa.gov/news_detail.cfm?ID=125

...undra vad som mer är fantasier?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#2


See User information
Jaha, en amerikansk myndighet säger att den inte finns, då måste man ju lyssna...

FEMA säger att det inte finns några läger och NIST säger att tornen rasade av bränder. Jag antar att du lyssnar.

Posted on: 2009/11/12 22:16
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#3
http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-a ... 012-questions-and-answers

"Nibiru är en påhittad planet, inte en verklig, och därför finns det inga fakta att ge. Som tur är finns det så mycket mycket spännande och märkligt bland de himakroppar som verkligen existerar att man inte behöver ha långtråkigt ändå! En ocean under islagret på jupitermånen Europa (kanske näst bästa platsen i solsystemet att leta efter liv, efter jorden?), vulkaner på Io som fyller rymden runt Jupiter med svavel, sjöar av kolväten på Titan (där man alltså skulle kunna puttra runt i motorbåt utan annat att ta med annat bränsle än en dunk med syre), Saturnus fantastiska ringsystem, Mars ökenlandskap som vid närmare undersökning visat sig ha spår efter rinnande vatten och gömma på lager av is, ... och så förstås vår egen jord, vackrast av dem alla, med sin otroliga mångfald av livsformer.

Anders E. 081219"

rymdforumsverige.se

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#4
den som tror på niburus existens:

Ge mig en trovärfig källa, en svensk eller europeisk myndighet som skriver ATT den finns, tack.

Den existerar inte. Eller är ialla fall inte på väg till oss på dom närmaste tusen åren. tro mig.

Ifrågasätt alla konspirationer istället.
Tänk kritiskt.
Hitta trovärdig fakta.

9/11 är skumt.

men mycket annat är fantasier och konspirationer.

Vakna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#5


See User information
Allt jag säger är att ett dokument från en amerikansk myndighet kanske inte är det trovärdigaste beviset i den här kontexten...klart att det inte finns någon Planet X.

Posted on: 2009/11/12 22:36
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#6
Quote:

Despertando skrev:
Allt jag säger är att ett dokument från en amerikansk myndighet kanske inte är det trovärdigaste beviset i den här kontexten...klart att det inte finns någon Planet X.


Nä, Nasa står inte direkt på min 10 i topp över trovärdiga källor. Men det slår planetterror och liknande :D

Skulle vara intressant om någon kunde hitta någon mer trovärdig källa som motbevisar dess existens. Eller bevisar ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#7
Studerar man omloppsbanorna inom solsystemet så ser man att det fattas himlakroppar (en eller flera)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#8


See User information
Det finns många forskare som lagt ner år av den hemliga planeten och säger sig hitta belägg för teorin. Läste även en Bok om den 10 planeten.

Måste man ta allt på så stort allvar. Sortera ut det som är rimligt och ligger nära tillhands, Typ 9/11, Vaccinationerna etc...??

Det andra läser man ju istället för att det är kul inte för att nån kan bevisa...

Man måste förstå och kunna sortera....

Posted on: 2009/11/12 23:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#9


See User information
Nibiru är inget jag brytt mig nämnvärt om. Känns som en doomsday disinfo grej så jag har inte brytt mig. Däremot var det en grej i artikeln som talar för Nibiru: "nibiru and other nonsense"
Nonsens är ju sånt som skeptikerrörelsen svänger sig med för att underminera förtroendet för nåt de bekämpar, sant eller falskt.
Nåja, jag kommer nog inte bry mig ändå

Posted on: 2009/11/12 23:04
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#10
Låt oss för en sekund spekulera i ATT Nasa ljuger.

Scenario A:
"Planet X" blåser förbi oss och skapar lite jordbävningar, strömavbrott osv och några miljoner människor dör.
Hur förklarar då Nasa, självutnämnda: "Spjutspetsen inom människans rymdforskning", deras totala lögn? Att dom inte visste?
Hela deras trovärdighet grusas ju sönder av en sådan händelse.

Scenario B:
Det enda hållbara scenariot för att Nasa SKULLE ljuga är om "Planet X" är på väg rakt emot, direct impact, kollision. End of the world. Då skulle deras primära syfte i samhället just nu vara att hindra den vetskapen från att komma fram till allmänheten, för att undvika domedags-panik.

Visst är det kul att leka & spekulera i konspirationer. Lite real-life-fiction är ju skitkul. Men farligt att köpa allt med hull & hår.

Vore kul om denna rörelse kunde utvecklas till något seriösare, där verkliga oegentligheter och ekonomiska förhållanden nystas i och utreds. Dom verkliga brotten riskerar annars att döljas i konspirations-bruset.
Fast det kanske är det som är meningen? ;)
There´s a conspiracy :P

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#11


See User information
Frågan är ju skulle dom tala om att en planet är på väg mot oss?? Det skulle bli kaos i världen ingen skulle jobba total anarki skulle uppstå. Och tro mig skulle en planet närma sig så kommer du få höra det snart självklart inte av myndigheterna

Och räkna med år av anarki undantagstillstånd, krigslagar etc etc

http://sv.wikipedia.org/wiki/Undantagstillst%C3%A5nd

det är kanske det vi förbereds för?

Posted on: 2009/11/12 23:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#12
patrik1975: Har du hört talas om doomsday-vaulten? Bland annat det på Svalbard? Underjordiska baser?

Jag skulle länka ett intressant mail från en politiker i Norge, men http://www.nyapolitiken.biz/ funkar visst inte. (Mörkläggning)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#13


See User information
Med tanke så att de tänker kontaminera alla ätbara grödor med en massa GMO skit som de själva inte tänker äta så är väl svaret uppenbart?

Posted on: 2009/11/12 23:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#14
Quote:

Ecoflum skrev:
Med tanke så att de tänker kontaminera alla ätbara grödor med en massa GMO skit som de själva inte tänker äta så är väl svaret uppenbart?
Men det stödjer fortfarande teorierna om ett domedagsscenario.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Planet X / Niburu existerar inte
#15
Quote:

computerror skrev:
patrik1975: Har du hört talas om doomsday-vaulten? Bland annat det på Svalbard? Underjordiska baser?

Jag skulle länka ett intressant mail från en politiker i Norge, men http://www.nyapolitiken.biz/ funkar visst inte. (Mörkläggning)


Här är källan till att en norsk poitiker skulle sagt detta:

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/01/p ... kynisk-maktelite-i-norge/

"Jag är en norsk politiker...."

Vem skulle inte kunna kalla sig politiker & hitta lite bilder som passar till sammanhanget?

(nyapolitiken.biz funkar förresten, ingen mörkläggning här) ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#16


See User information
Alla planeter torde kallas "jorden" eller "världen" av sina befolkningar.

Posted on: 2009/11/21 19:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#17


See User information
Apropå Svalbard: Det finns underjordiska gömmor där. bland annat har man lagrat fröer om de skulle behövas efter en katastrof som skulle förstöra planeten. Men även på Bouvetön mellan Sydafrika och Antarktis finns sådana gömslen. Norge har världens överlevnad i sina händer...

Posted on: 2009/11/21 19:02
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#18


See User information
Om det nu skulle vara så att Nibiru passerar jorden på det sätt som beskrivs i vissa böcker och filmer så behöver nog inga forskare bry sig om vad de ska säga efteråt då de kommer att vara döda. Ett polskifte innebär total ödeläggelse.

Men än så länge så ser jag inga bevis på att Nibiru-teorin är korrekt. Fast det är ju några år kvar.

Posted on: 2009/11/21 19:42
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#19


See User information
Det fanns för tio år sen en grupp som hette Polväktarna och det var en av de första grejerna jag kollade upp på internet. Polar Watchers. Men de anser att polerna vänds utan några planetpassager, jag tror att det var nåt med det elektromagnetiska fältet som varierar i styrka. Dessutom har polerna flyttat på sig en hel del under jordens utveckling, Nordpolen har vandrat runt en hel del och Sydpolen som inte har lika mycket land att flytta runt på har också haft isfria perioder. Katastrofen skulle vara om vi blev liggande med polen åt fel håll typ Venus men det har aldrig hänt.

Posted on: 2009/11/23 18:25
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#20


See User information
Patrik du ber om bevis . Jag sääger inte att nibiru finns men inte är ja så dum att tro något inte existerar pga av man inte får bevis från några som föraktar oss. Att tro att man ska få bevis i en värld som styrs av de som mörkar bevis, fattar man inte de är man illa ute. Anledningen till invasionen av irak och afganistan var varken pengar lr olja . Det handlade om att röja bort de sista bevisen från de områdena med just FAKTA. Kolla hur många museen och utrgrävningar som blev förstörda under den tiden. Läs på om de sumeriska skrifterna om du vill ha bevis. Och du kan läsa om Nibiru i alla heliga skrifter i olika namn, bara att de flesta väljer att blunda för den esoteriska biten.
ALla gamla läror med FAKTA har blivit utrensade . ALla ursprungsbefolkningar osv som kände till den esoteriska biten.
Varav de enda som lever på den nu och vet om den är frimureriet. Och är just detta dom utnyttjar. Hela kärnan för den byggs på teorierna kring nibiru.

Posted on: 2009/11/23 20:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#21


See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
"Nibiru är en påhittad planet, inte en verklig, och därför finns det inga fakta att ge.


Hur kan du med säkerhet säga att en planet som Nibiru inte existerar? Det är väl aningens tvärsäkert?
Ser man på de tidsangivelser sumererna efterlämnat så kan man räkna ut att planeten passerade vårt solsystem ungefär samtidigt som Vendeltid inleddes - vilket innebär att den återkommer ytterligare 3600 år senare. Inte under vår livstid m.a.o.

Lite svårt att dementera dess existens på de premisserna - och mer ödmjukt att lyssna på sumererna som säger t.ex. att om Nibiru passerar närmare Mars än Jupiter blir dess påverkan katastrofal, eftersom den har en så stark dragningskraft.. Kilskriftstavla från Aschur (Nineve):

”Högste, Högste smorde,
Härskare vars lysande krona är fylld av skräck.
Högste Planet: en tron har du upprättat,
vänd mot den röda planetens omlopp.
Dagligen i Lejonet står han i brand;
Hans ljus utvisar Hans rike i länderna. ”

Posted on: 2009/11/23 20:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#22


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Katastrofen skulle vara om vi blev liggande med polen åt fel håll typ Venus men det har aldrig hänt.

Varför skulle det vara en katastrof menar du?

Posted on: 2009/11/23 21:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#23


See User information
WWT.G1.9 0.3 är nog inte många som hört tals om, denna dvärg stjärna som är syster stjärnan till vår sol i vårat binära solsystem närmar sig för närvarande pluto.

Nibiru som då är en av dess två satelliter verkar numera trots allt vara en verklighet.

Posted on: 2010/1/18 2:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Planet X / Niburu existerar inte
#24


See User information
Om det är så, så har det enorm betydelse.

Posted on: 2010/1/18 3:17
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS