vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Finnansiera ideellt arbete

See User information
Arbetsnamn:
Ideellt arbete

Projekt Id:
IDEELL

Kort Beskrivning:
Betala omkostnader att arbeta ideellt på fulltid.

Kostnad:
Max 4000 kr / månad / person.

Lång beskrivning:

Administrationsgruppen som driver vaken vill fortsätta att kunna spendera maximalt med tid för fortsatt ideellt arbete.

Skicka pengar till Plusgiro: 30 06 87-1 och ange "IDEELLT" i meddelandet.

Posted on: 2009/11/18 10:17

Edited by admin on 2010/9/8 7:35:06
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Finnansiera ideellt arbete

See User information
Betalt, bör komma in imorgon.

Till alla andra som läser detta: Det är inte speciellt svårt att stödja micro, jag är student, fattig, men jag kan skita i ett par öl för att jag vill att han ska fortsätta sitt arbete. Att vaken.se ens existerar gör mig stolt och glad. Se det som att betala ett abonnemang för att få tillgång till intressanta videor, bloggar och artiklar.

För övrigt kan jag säga att jag inte känner micro, har aldrig träffat honom och har inget för att stödja honom förutom det att jag själv forskat i "konspirationen" sen jag var 14 (mer än 10 år) och själva kärnan i att lösa problemet är just empati och förståelse. Det känner jag igen när jag hör det och alla som arbetar med sånt kan jag tänka mig att stödja.

Posted on: 2009/11/19 13:45
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Privatföretag

See User information
Har Micro funderat på att starta ett privat företag som han även skulle kunna använda för att sprida sitt eget material? Hur vore det att starta typ ett företag som trycker t-skjortor, muggar, förkläden, banderoller, klistermärken, visitkort m.m med egna motiv? Det är en av de lättaste företagen att starta (kräver ej mycket träning att lära sig) och kräver inte heller värst stort startkapital och tycks vara en lönsamm business eftersom sådana företag tycks dyka upp i rask takt. På fritiden kunde du använda denna utrustning att printa material åt vaken. Dethär är ju förståss en trevli business ide åt vem som helst som tycker om att sprida material...

Posted on: 2010/1/27 23:54

See User information
Skickat en hundring till dig micro. Känns som en väll spenderad hundring, bättre än allt skräp och gift som finns o köpa.

Keep up the good work!

Posted on: 2010/1/28 1:03
Hellre dö till fots än leva på knä!

See User information
Berätta gärna lite mer om vad du tänker säga när du utför "lobbyverksamhet mot skolor, politiker, företag mm. "

Ska du lobba för nya obligatoriska ämnen i gymnasiet där man får öva sig i kommunikation, filosofi, logik och statistik? Så att ingen kan komma med hockeyklubb-statistik och lura dem eller föra en bristfällig dialektik som också lurar folk.

Ska du göra det obligatoriskt för alla att lära sig retorik så att de kan se de retoriska verktygen som styr dem från media?

Vad vill du lobba för/mot?

Posted on: 2010/1/28 11:01

Re: Privatföretag

See User information
Quote:

MegaKungen skrev:
Det är en av de lättaste företagen att starta (kräver ej mycket träning att lära sig) och kräver inte heller värst stort startkapital och tycks vara en lönsamm business eftersom sådana företag tycks dyka upp i rask takt.

Tror inte det är bra vare sig för vaken.se eller för den förändring vi försöker åstadkomma i samhället att göra business av hela sakfrågan, även ifall det skulle vara för en god sak.

Posted on: 2010/1/28 11:46

Re: Privatföretag

See User information
Hur inte så? Alex Jones är ju överlägset mest framgångsrika gestalten i sanningsrörelsen och han har ju gjort ett business av hela sin aktivism och kan därmed fokusera all sin tid på detta.

Posted on: 2010/1/30 18:52

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper