vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vem behöver övervakning när man har nyttiga idioter? - en solskenshistoria

See User information
En liten historia från idag om hur jag blev både rädd och förbannad över hur långt det gått, lättad och skrämd över att jag inte är helt ute och cyklar, men framför allt oroad för människor jag bryr mig om som agerar nyttiga idioter.

Jag jobbar, som vissa vet, på en grundskola. Där vet de allra flesta av mina elever var jag står i många frågor, även om man får hålla sig i närområdet för förståelse. Nu när skolan har drivit en extremt aktiv vaccinationskampanj, ”det är helt frivilligt, men vi går från lektionen i raka led”, har jag fått många frågor från elever om vad jag tycker. Jag har hela tiden betonat att det är de själva som har beslutet och jag har bara försökt visa ”den andra sidan”.

Många gymnasister på skolan känner till mig sen tidigare och söker upp mig, jag valde att kalla till en 20 min föreläsning om ämnet, jag hade tänkt ta upp Svininfluensan -78, Vaccinskandalen i Tjeckien i februari, Skvalen, WHO:s pandeminivåer etc, alltså inte ett ord som ”Illuminati”, ”NWO”, ”folkmord” eller dylikt. I morse såg jag att både AB och Expressen toppade sidorna med att Kanada återkallar vaccinet och fick en sak till att nämna (bara några timmar senare var nyheten droppad till ngnstans mellan glöggrecept och ”tv-stjärnornas sexmissar”). Jag satte upp ett par anonyma lappar i korridoren på gymnasiet om att det skulle hållas en öppen föreläsning med frågestund och gick hem.

Två timmar senare ringer rektor då han har fått reda på att jag ”ska sprida politiska åsikter”, han har diskuterat det med VD och de har kommit fram till att jag som förtroendeperson ”som har tagit ställning i frågan” [sic] inte får hålla den föreläsningen imorgon även fast det inte är elever från min skola eller på arbetstid. En argumentation fortlöper där jag accepterar hans beslut men anser det fel. Min fråga är hela tiden ”men vad är problemet?”. Till slut kommer han fram till att skolan inte får ta ställning i politiska frågor utan bara följa myndigheternas råd och beslut. Att det också är att ta ställning kändes meningslöst att poängtera. Jag hänvisade till yttrandefrihet och ”värna demokrati” som det står i skolplanen, men myndigheternas ord väger tyngre.

Vad vill jag med detta då? Jo, först det som rubriken antyder, minst en elev har sagt till minst en lärare som sagt till rektor. VAD? Vem behöver kameror och väktare på skolor när det slutna ordet är hotat? Varför söker ingen upp mig? Varför undrar ingen vad som ska sägas utan bara ATT det ska sägas något? Nej, de är inte frimurare, snarare ”fredagsmysframförpropagandanmed transfettochaspartam”-Svensson (och nu håller jag i mig för att inte dra iväg...).

Det andra var att jag ville inspirera (storsvulstigt). Jag kommer att hålla föreläsningen utanför skolgården imorgon efter arbetstid och då kan de inte göra något. Däremot vet jag att jag kommer att få mycket skit, men det skiter jag i. Jag är en bättre lärare än vad de driver en bra skola och jag hittar ett nytt jobb. De som har arbeten som de är väldigt rädda om gör sällan så, det är därför jag tror att man kanske ska arbeta med något man inte tycker om. Då är det mycket lättare att se var man bör ha sin lojalitet.

Sen ville jag också bara skriva av mig lite, tack för att du orkade läsa / Vic

Posted on: 2009/11/25 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vem behöver övervakning när man har nyttiga idioter? - en solskenshistoria
Svårt att tala sanning när myndigheterna ljuger.
Tar man inte ställning när man är politisk korrekt?
Önskar dig lycka till och hoppas att du inte ger efter. Det behövs såna som dig!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi håller tummarna för dig.

Tack till ditt stöd för mänskligheten.

Posted on: 2009/11/25 16:58

Anonym
Du har 110% uppbackning utav mig, bara att säga till vad det nu än skulle behövas hjälp med! Det är sjukt hur folk försöker dumförklara dig eller tysta ner dig när du BRYR dig om dina medmänniskor.

See User information
Byt jobb

Posted on: 2009/11/26 10:18

Anonym
Byt inte jobb! Vi behöver fler inom grundskolan med stake som dig. Grundskolan formar en människa och sätter stora spår för resten av livet.

See User information
Alla tummar upp..testa om du får visa denna, 45 minuter som väcker eftertanke om det träsk du hamnat i...

1981 - Based on the real experience of a high school class in Palo Alto, CA in April 1967, whose teacher wanted to explain the rise of the Nazi party to his students.

http://video.google.com/videosearch?q ... e&vid=4689717947890475769

En höjdarfilm om manipulering....

Posted on: 2009/11/26 10:24
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
:D
byt absolut inte yrke iaf! det behövs såna som du i skolan! den bästa läraren jag haft var sådan, i högstadiet. han berättade helt andra saker än som stod i böckerna ofta. det är många som haft honom som säger samma sak som jag.
kan du inte berätta hur det gått sen?
jag funderar själv på att utbilda mig till so lärare. det är säkert skittufft o vara den som är udda o dessutom alltid känna att resurser inte räcker till men jag tror det ändå är värt det..

hoppas det går bra vad sjukt att de säger sådär, återigen tänker jag på gamla so-läraren o alla antirasist saker han drog igång o temakvällar om olika saker. då var det ju ok att blanda in politik, det är väl snarare en fråga angående
hälsa mer än politik när man planerar att ta det från den synvinkeln du gjorde.

blir så glad av såna som dig:)

Posted on: 2009/11/26 17:42
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper