vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

För mycket fokus på sprängämnen i tornen (och för lite på flygplanen) ?

See User information
Vet att detta är känsligt ämne och jag är som ny användare inte så mycket till att tala om "oss", men jag har tänkt mycket på att de senaste årens 9/11-granskning har handlat väldigt mycket om hur tornen rasade och fynden av Harrit och Jones. För mycket? Jag har full tilltro till dessa män, men det kanske är vanskligt att lägga all tyngd på dessa mäns axlar? Dessutom är ju frågan om hur tornen rasade bara en liten del av allt som finns att gå på om man snabbt ser över:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread513160/pg1
http://www.911truth.org/article.php?story=20041221155307646

Jag säger inte att det är "vi" som bara pratar om tornen, men det tenderar att alltid handla om tornens ras när media tar i ämnet - vi kanske ska fokusera motstrategier mer på att ta ämnet till andra punkter, också?

Här är ett intressant exempel med min storebror, som såg på Kalla Fakta - jag umgås inte så mycket med honom och han är/var helt oinsatt kring 9/11 - först tyckte han allt lät intressant en lång bit in i programmet - men sen när biten kom med den anonyma forskaren som kommenterade typ med att spår av nanotermit gick att hitta nästan överallt - då gick han med på det. Så nu när jag frågar honom vad han tror om elfte september så säger han bara, "nä det stämde ju inte, hörde du inte vad den där forskaren sa?" Nu orkar han inte lyssna på annat jag försöker berätta om, men men...

En VÄLDIGT intressant nyhet som kom i dagarna (har försökt hitta den på Vaken utan resultat) är det som Pilots For 9/11 Truth kom med angående planet som sägs ha flugit in i Pentagon:

http://pilotsfor911truth.org/american_77_hijack_impossible.html

"according to Flight Data provided by the NTSB, the Flight Deck Door was never opened in flight. How were the hijackers able to gain access to the cockpit, remove the pilots, and navigate the aircraft to the Pentagon if the Flight Deck Door remained closed?"

Kan man få ett bevis mer svart på vitt än så? Ska bli spännande att se hur detta skall "debunkas"! Överhuvudtaget tycker jag att Pilots For 9/11 truth är en fruktansvärt bra tillgång, som är lite bortglömd. Kan rekommendera deras nya "9/11: WORLD TRADE CENTER ATTACK" som finns på Conspiracy Central (går ej att hitta på titeln utan bara på "Pilots for 9-11 Truth"). Fokuserar enbart på flygplanen - och hur de omöjligt kan ha hållit den höga hastigheten på så låg höjd utan att slitas sönder. Fantastisk, men samtidigt den tråkigaste filmen i ämnet hittills, ingen stämmningsmusik, intervjuer är bara ljudspår, ingen hetsande retorik, fullt med matematiska formler - men samtidigt är det något som talar till dess fördel, för folk som tror att "våra" filmer bara handlar om smarta klipp och redigering osv...

Posted on: 2009/12/3 14:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: För mycket fokus på sprängämnen i tornen (och för lite på flygplanen) ?

See User information
Nästan alla boingplan kan fjärstyras med en såkalla uninteruptable autopilot.
De styrdes om till en militär flygplats där drönarflygplan(troligen tomma och fyllda med sprängmedel) mötte upp och flög i samma radaryta tills strax innan New York, drönarna flögs in i tornen guidade av laser belysning på Cantor Fitzgerald carbon trading respektive AEON reinsurence's kontor, planen med passagerarna flögs ut över atlanten där de förångades med hjälp av isoleringen som har dubbla andvändningområden, isolering och raketbränsle.

Tror jag i allafall, eller så är det bara disinfo, svårt att veta nu för tiden, PÖSS PÖSS!! LÖVE LÖVE!!!

Posted on: 2009/12/3 16:19
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Massmedians mörkläggningen är så stort, det finns ett behov av att FÖRENKLA budskapet och har något som verkligen synas (ie explosioner, collapsen) och höras (ögonvittne explosioner).

Många har kommit fram med otroligt mycket bevis, Pilots Architects Patriots for 9-11 truth bla.

När vi inser att NIST FEMA var som BÄST whitewash, som värst en del av mörkläggning, då är man öppet till andra ledtråder.

Tycker att allt om planen är intressana, men lite "away from the central subject, the 3 towers.." IMHP

Posted on: 2009/12/3 17:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Rocketbanana - intressant teori, det är alltid spännande att höra vad folk tror hände med planen, förr eller senare kommer vi nog vara sanningen riktigt nära - men för att nå dit är det viktigt att fortsätta bevaka "planfrågan"

Lorax - Ja, tornen är väl alltid centrala, men den här nyheten om Freedom of Information Act-utgivningen angående parametern "FLT DECK DOOR" visar ju svart på vitt att flight deck door aldrig öppnades under flight. Historien om kapningen stämmer alltså inte, kan inte stämma, viktigt att denna uppgift inte försvinner i nyhetsflödet kring climategate, vaccin mm.

Posted on: 2009/12/3 19:03

See User information
Fokus bör ligga på hur de 3 tornen kollapsade.
Kunde det hända utan kontrollerad demolering?
Är det fysiskt möjligt att dessa byggnader som var till 80% oskadade
plötsligt kan kollapsa vertikalt rätt ner genom sig självt i nästan fritt falls hastighet?

Det kan man med enkel gymnasiefysik konstatera att det inte är möjligt utan kontrollerad demolering.

http://www.ae911truth.org/ (för den som inte är insatt i kollapserna)

Kvar finns då två alternativ:
1.Riggning och demolering utfördes av terroristerna.
2.Riggning och demolering utfördes av någon på "insidan".

Vilket alternativ är troligast, 1 eller 2?

Sedan kan man ju diskutera sprängladdningar,flygplan + många många fler saker som hände under den dagen, men det känns på något sätt som att det har en underordnad betydelse.

Posted on: 2009/12/3 20:57

See User information
Architekt Richard Gage ifrågasätter officiel verssion. (eng)

http://www.youtube.com/watch?v=QDRRQKCE_T0&feature=player_embedded

Posted on: 2009/12/5 23:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper