vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

nu är det dags för spruta nr 2 mot svininfluensan

See User information
Hej!

Denna info kom ifrån Landstinget!!!
Jag var för optimistisk när jag trodde att spruta nr 2 skulle rinna ut i sanden eftersom WHO skulle granskas i hanteringen av "pandemin". Nu när influensan har "muterat" och ingen ökning så ska alla ta vaccinet och de som tar ska påverka de som inte vill ta.

Info från Landstinget se nedan!

Dags för barnens andra spruta
Alla barn från 6 månader upp till och med 12 år måste nu få den andra dosen av vaccinet mot den nya influensan – svininfluensan – för att få ett säkert och långvarigt skydd.
Barn från 6 månader till och med 3:e klass erbjuds vaccination vid sin vårdcentral. Gå med ditt barn till vårdcentralen. På www.Lthalland.se/influensa kan du läsa när de vaccinerar.

För skolbarn från 4:e till och med 6:e klass hjälper kommunen/skolan i många fall till att organisera vaccinationen, i samarbete med vårdcentralerna. Självklart kan du som förälder också gå direkt till din vårdcentral med ditt barn.

Det är viktigt att alla vaccineras!
Det är viktigt att alla barn också får den andra dosen. De får då ett fullgott skydd mot insjuknande i influensan som varar länge, minst över nästa års influensasäsong. Det är angeläget att vaccinationerna med den andra sprutan kan ske inom de närmaste 2-3 veckorna, så att skolorna därefter kan återuppta sina ordinarie vaccinationsprogram.

Vaccinationen med den första sprutan fortsätter under januari och februari också för dem som av någon anledning ännu inte vaccinerat sig. Unga vuxna har vaccinerat sig i mindre utsträckning än övriga. Detta är mycket olyckligt eftersom denna åldersgrupp dels insjuknar i stor utsträckning, men också riskerar svårare sjukdom. Just nu håller sig influensan borta, men jag räknar med att vi får en ny våg i vinter och därför är det hög tid att vaccinera de ovaccinerade!

De som planerar utlandsresor i vinter och i vår bör särskilt tänka på att vaccinera sig, då risken att drabbas av influensan är betydligt större i länder som inte vaccinerar sin befolkning.

Hjälp till att påverka ovaccinerade personer i din omgivning att ta sin spruta!
- Över 5,6 miljoner är vaccinerade i Sverige, och vaccinet ger inga andra biverkningar än de förväntade. - Genom att vaccinera sig skyddar man sig själv mot sjukdom. - Man minskar risken för andra som av olika anledningar inte kan skyddas genom vaccination. Till exempel de allra minsta barnen och personer som på grund av sjukdom eller behandling inte kan skyddas på detta sätt.

Mats Erntell, Smittskyddsläkare

Posted on: 2010/1/23 14:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: nu är det dags för spruta nr 2 mot svininfluensan

See User information
Tack Mats Erntel, för att du talat om för oss att vi ännu en gång inte skall vaccinera oss.
Hoppas dom 5.6 miljoner svenskarna som vaccinerat sig inte vållar din läkarkår alltför stora problem när deras immunförsvar kukat ur och dom får allvarliga följdverkningar.

Posted on: 2010/1/23 17:46

Edited by metaphor on 2010/1/23 21:05:16

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det här med svininfluensan känns lite som detta, fast mer in your
face.

Millions were in germ war tests
http://www.guardian.co.uk/politics/2002/apr/21/uk.medicalscience

Respect

Posted on: 2010/1/23 18:03
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

Anonym
Det måste varit svininfluensan jag och min son hade förut... Lindrig grej, verkligen... Lite feber, svullen i halsen, ont i huvudet (men inte så farligt) och snuva...
Skönt att jag lyckades rädda mina barn från denna vaccinering, då barnens mor är före detta sjuksköterska har standardvaccineringarna tyvärr blivit av

See User information
Quote:

ekan skrev:

"Det är viktigt att alla vaccineras!
Det är viktigt att alla barn också får den andra dosen. De får då ett fullgott skydd mot insjuknande i influensan som varar länge, minst över nästa års influensasäsong. Det är angeläget att vaccinationerna med den andra sprutan kan ske inom de närmaste 2-3 veckorna, så att skolorna därefter kan återuppta sina ordinarie vaccinationsprogram.

"Just nu håller sig influensan borta, men jag räknar med att vi får en ny våg i vinter och därför är det hög tid att vaccinera de ovaccinerade!"

"Hjälp till att påverka ovaccinerade personer i din omgivning att ta sin spruta!"

Mats Erntell, Smittskyddsläkare

Kollektivt tänkande skall man ha när det gäller dessa vaccinationer, ta sprutan, kanske inte för din egen del men för alla andras..

Dessutom försöker han att leja nya propagandister genom att uppmuntra dom som redan tagit sprutan till att få med sig ovaccinerade i "klubben för dom vaccinerade"..

Äger kanske Mats Erntell nån av vaccintillverkarnas aktier eller är det ren naivitet och medicinsk indoktrinering sedan läkarutbildningen?

Posted on: 2010/1/24 9:58
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Obehagligt sätt att skriva.

Det är självklart att du ska ta vaccinet, frågan är hur snabbt du kan det. Om du inte gör det snabbt nog är det dåligt och känner du någon som inte tagit eller inte ska ta så är de dåliga.

Posted on: 2010/1/24 10:51
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Jag tycker att det känns fruktansvärt och undrar om de verkligen får skriva så enligt den lag som finns. Nu räknas ju influensan inte heller som en "pandemi" längre.

Detta kändes varken som information eller som en uppmaning utan jag som är emot vaccinationen kände det som en order och det känns så fel att alla som tar vaccinet ska uppmana andra att ta det.

Som jag ser det så kan man inte skydda sig mot allt heller även om det hade varit ett vaccin som hade varit bra.

När våra barn var små höll vi de borta från folksamlingar och det bör ju fungera även nu.

Det är tråkigt för de flesta av våra barns kompisar har vaccinerats fastän vi har försökt att ge dem den informationen att vaccinet är skadligt.

Posted on: 2010/1/24 13:22

See User information
ekan:

Hej var kan man hitta den här infon eller txten? Det var riktigt obehagligt at läsa!!

Man bör tänka på att vaccinationerna ställs typ in i alla länder förutom i Sverige

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8375922.stm

http://www.greensparrow.se/wp/mer-bar ... mmuna-mot-svininfluensan/

Posted on: 2010/1/24 14:27

See User information
En liten konversation :

RW: Tycker du vi är för många människor på Jorden ?
( ni kan ju ställa den frågan till folk . Dom flesta svarar JA. )
GP :JA.

RW :Vad tror du dom rikaste och mäktigaste ( Eliten ) tycker såsom Rockefeller , Kissinger , Edmund de Rothschild med flera tycker ?

GP :DOM VILL VÄL HA NER JORDENS BEFOLKNING.

RW :Hur då tror du ?

GP : JAG VET INTE.

RW : Tror du att man eventuellt skulle kunna sprida ut sjukdomar och skapa pandemier ?

GP : DET ÄR JU EN JÄVLIGT OTREVLIG TANKE: HMMM…..VAR DET INTE PRINS CHARLES ELLER NÅGON I DEN ENGELSKA KUNGAFAMILJEN SOM TYCKTE ATT VI VAR FÖR MÅNGA OCH ATT HAN I NÄSTA LIV SKULLE VARA ETT DÖDLIGT VIRUS.

RW : Vi säger att man skulle sprida sjukdomar och skapa Pandemier för att få ner Jordens befolkning. Hur skulle Du göra ?

GP : DET GÅR JU INTE ATT TÄNKA SÅDANA TANKAR. ALLA HAR JU RÄTT ATT LEVA.

RW : Ja , men eliten kanske inte tänker så.

GP : JA , DET KAN DU JU HA RÄTT I.

RW: Skulle du kunna tänka dig att offra dig själv ?

GP : ÄR DU INTE KLOK. NATURLIGTVIS INTE.

RW : Har du vaccinerat Dig ?

GP : JA.

RW : Skulle inte det vara ett smart sätt att få ner Jordens befolkning på ?

GP : HUR DÅ MENAR DU ?

RW : Jag säger inte mer nu. Men du var ju inte beredd på att offra dig själv.

GP: HERRE-JÄVLAR. ( Mannen som jag känner lite lätt , blev lång i ansiktet )

RW : Skall du ta nästa spruta ?

GP : NEJ FÖR HELVETE.....................

PS.
Skall tillägga att mannen är en mycket trevlig Jude som jag känner och att han känner folk uppe i Riksdagen.

Ds

Posted on: 2010/1/24 17:38

Edited by Spartacus88 on 2010/1/25 7:13:02

See User information

Posted on: 2010/1/25 18:42

See User information
Hej!

Det som stod i brevet finns här men är inte underskrivet. Läs i mittenraden några rader ner. Börjar med Dags för barnens andra spruta.

http://www.lthalland.se/default____31282.aspx

För att se brevet i sin helhet gå in här.
Välj det översta brevet som heter. Brev till barnfamiljer. Dags för barnens andra spruta (2010-01-20).

http://www.lthalland.se/lth_templates ... rmationPage____31828.aspx

Posted on: 2010/1/25 21:49

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper