vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

WTF????Köttklister/Fibrimex

See User information
Mitt brev till SCAN:
Vad är det som händer, och vart är denna världen på väg? Sen Sverige gick med i EU, så har det bara gått utför för vårt land. Fick en chock igår när jag hörde om köttklistret/Fibrimex!!!Konsumenterna är redan misstänksamma mot köttindustrin!!!Och nu vill Sverige börja klistra ihop köttdelar, snacka om vilseledande marknadsföring. Visst, det ska stå på förpackningen när klistret ska ha användts, men det vet vi ju alla att det inte kommer att följas. Nä, vanvård av kor och grisar, injiceringar av hormoner och antibiotika och genmanipulering. Där är vi nu....SKÄMS!!!!Vi konsumenter vill ha tillsatsfritt kött från lokala bönder och så vill vi veta att djuren har det bra!!!!
Vad tar SCAN för ställning till köttklistret? Tacksam för svar,
Sandy Karlsson

Posted on: 2010/2/10 8:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: WTF????Köttklister/Fibrimex

See User information
Det är så mycket dynga med köttindustrin att jag inte fattar hur nån kan vilja köpa deras produkter öht.

Posted on: 2010/2/10 9:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Enkelt. Köp inte kött från annat än jägare, och leverantörer du har koll på.

Posted on: 2010/2/10 9:10

See User information
Jag försöker bara köpa Bondens Bästas produkter!!!!Men ska flytta till Holland(GMO landet) i Maj och oroar mej nåt enormt. Kommer att få handla kött hos lokala slaktare och på farmers markets och vad kostar inte det liksom???Kommer att bli ruinerad, dags att införa vegetarisk kost 1-2 ggr i veckan kanske???

Posted on: 2010/2/10 9:18

See User information
Go vego/vegan

Posted on: 2010/2/10 11:01
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Precis!

Veganismen och odla själv så mycket vi kan! Mums! ; )

Posted on: 2010/2/10 12:39
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Hmm.. blev precis sugen på oxfilé a la blodpudding..

http://www.fibrimex.com/

See User information
Quote:

Bill DeBerg skrev:
Precis!

Veganismen och odla själv så mycket vi kan! Mums! ; )

Scientists 'grow' meat in laboratory

No one has yet tasted the product, but it is believed the artificial meat could be on sale within five years.

Vegetarian groups welcomed the news, saying there was “no ethical objection” if meat was not a piece of a dead animal.

Mark Post, professor of physiology at Eindhoven University, said:

Vegetarian groups welcomed the news

Posted on: 2010/2/10 12:58

See User information
Det är ruskigt vilken uppfinnesrikedom som existerar i multinationella cash-in-Zverige.

Jag har varit vegetarian sen 1995 och vegan under 10 av dessa år. Det finns en frihet att inte ingå i köttindustrin men också en sorg över att diskussionerna om en industriell hantering av annat liv diskuteras på så många (helt) olika plan.

I den äldre SF-serien "V" med ödlorna tyckte väl alla att det var skrämmande med att man konserverade människor som föda. Tja... vi delar upp andra livsformer och konserverar dem på burk.

Skall man ifrågasätta detta?

Ja. Få frågor är lika viktiga att belysa.

Än en gång - accepterar man att hantera djur som konsumtionsvaror, då skall man även acceptera att bli konserverad köttprodukt själv. Jag förstår att många inte ser det på ett liknande sätt. No offense, men känn med hjärtat nu och sluta ge ert finansiella stöd till en industri som förmörkar vår gemensamma framtid.

Posted on: 2010/2/10 13:42

See User information
Quote:

sale skrev:
No one has yet tasted the product, but it is believed the artificial meat could be on sale within five years.

Das mann ist was er ist. Var det inte så? Man blir det man äter.

Äter man något artificiellt, blir man inte då artificiell?

Låter onekligen helt sjukt.

"Befolkningen i stjärnsystemet tau weti på planeten Xiu't har börjat odla hela artificiella människor som man äter. Det finns farhågor om att de en vacker dag besöker Jorden för, det som de själva säger, 'the real thing'"

*skakar på huvudet*

Posted on: 2010/2/10 13:46

Anonym
Ett amerikanskt läkemedelsföretag har fått tillstånd att sälja det blodförtunnade medlet trombin, i en form som tillverkats av genmodifierade mikroorganismer.

http://www.genteknik.se/Bazment/158.aspx

Låter väldigt Gmo aktigt.

Anonym
Quote:

GordonShumway skrev:
Go vego/vegan

Tyvärr är nästan veganerna mer ansatta än köttätarna. Se bara på att deras diet baserar sig ofta på soja som är odlad via RoundUp metoden i stort sett i hela världen.
Vi har inga grödor längre som inte är GMO

See User information
Quote:

computerror skrev:
Tyvärr är nästan veganerna mer ansatta än köttätarna.

Svårt att generalisera, men visst, äter du färdiga produkter blir det genast problem. Man bör hålla sig till råvaror i så stor utsträckning som möjligt. Sojabönor är i grunden bra och det finns kanske en sataniskt urkorkad anledning att sabba sojan.

För min egen del är det vettigt att köpa så lite pre.fab som det är möjligt. Det är förstås lockande för veg-aner/etarianer att någon gång ibland köpa pre.fab, it's only human after all. Men det är fällan vi står inför.

Förutom soja är väl majs en riktig gmo-grej. Majs ingår i oerhört mycket, bl.a. som foder åt kycklingar (som sägs ha majskaraktär i smaken).

Konsumenterna angrips på flera fronter.

Vad gör Livsmedelsverket för oss?

Posted on: 2010/2/11 7:49

See User information
Illuminati förslavar oss, vi förslavar djuren...

Posted on: 2010/2/11 8:11
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:
Vad gör Livsmedelsverket för oss?

Therold:
Så här lät mitt brev till livsmedelsverket
Hejsan livsmedelsverket!
Jag är en mycket oroad konsument som tycker att nu har det gått för långt!!!
Genmodifierade produkter(nu senast Monsantos majs), asparatam, cigaretter, alkohol, köttklister/fibrimex...listan kan göras hur lång som helst med produkter som tar död på oss och nu senast till köttklistret!!!Att det förslaget kunde röstas igenom utan att vi svenska folket fick säga vår mening, det är inte en säker produkt då det är en GMO "produkt". Svenska folket vill ha tillsatsfri mat, när ska ni förstå det? Vill inte ha en massa konstgjorda ämnen/hormoner i min kropp som till sist blir tumörer/mutationer.
Codex Alimentarius: Vilseledande information åter igen. Här är sanningen om Codex:
http://nyapolitiken.biz/medicin_o_halsa/codex.html
Jag har skrivit på protestlistan, detta är inget som jag vill att EU ska bestämma över. Min kropp, alltså bestämmer JAG vad jag ska ta för tillskott. Dr Rima Laibow håller just nu på att övertyga världen om det ondskefulla Codex Alimentarius och EU´s intrång på hälsokostmarknaden, och jag hoppas hon lyckas. För detta är något jag kommer att kämpa emot så länge det går.
-Sandy Karlsson

Posted on: 2010/2/11 8:39

See User information
Jag upplevar allt för ofta att "djur-väns" grupper är tyvärr lite kortsiktat.

Visst, man "kan" göra kött i laboratorier, och då kan man kanske säga något gott om denna ifrån den etiska synvinkeln, mot djuren...

Fast denna "produkt" (till skillnaden från näringsrik MAT) kommer att finnas bara av ekonomiska skäl, INTE för människans skäl, och inte för miljöns hellre.

Att steril mat skall produceras i stora centraliserade industriområden är en agenda av eliten.

De har en ekologiskt frö bank i norra Norge för sig själva, mens tekniken används konstant att genomföra och bygga mer kontroll över oss andra genom tillåtelser och lagstiftningar.

Kolade kött, jo denna finns, och faktum är att vi I Europa betal miljontals EUROS i "BÖTER" för att inte importera skiten från USA eftersom staten har gått med WTF's avtal... Detta gäller GMO med, vi betala böter tror jag för att INTE ta emot.

Ett stort kris med mat (som blir ironiskt mer och mer import även här) kan väl ledar till en LÖSNING:

Klonat kött, GMO soya, majs- Jo ni sovande Veganer, Monsanto har planer för er också! ; )

Varsågod:
http://gnosis474.blogspot.com/2010/01 ... o-perversion-of-food.html

In the 2010 growing season Monsanto plans to unleash its latest Frankenfood experiment on the American and Canadian public:

a new version of genetically mutated corn with eight abnormal gene traits called Genuity SmartStax corn.

It is the culmination of an astonishing scandal that has been steadily building over the past decade.

During this time Monsanto’s mutated seeds have grown to 90% of the U.S. soy crop and 85% of the corn crop – and wheat is next on their agenda.

Monsanto’s GMO (genetically modified organism) technology inserts non-food genes, genes from other species, into the DNA of food, altering the very nature of food itself.

In some cases these genes make the crops more tolerant to the Roundup Ready herbicide made by Monsanto and in other cases the genes abnormally cause the DNA of food cells to produce toxic proteins that act as pesticides.

Most people are not comfortable with the concept of altering the nature of food in a grand genetic experiment with unknown consequences.

The idea of food producing its own internal toxin is equally abhorrent. After all, who wants to eat toxic food? Even fewer trust this technology in the hands of Monsanto, a company with a history of blatant disregard for human health.

It was Monsanto that knowingly poisoned the planet with toxic PCBs.

Posted on: 2010/2/11 8:42
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper