vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Polen + Island = Sant?
#1
Märkligt att denna matematik inte slagit mig tidigare...

Även Eliten misslyckas ibland med att genomföra allt precis som de planerat. WTC7 är ett exempel på det.

Låt oss spekulera i att processen att få en vulkan till utbrott med hjälp av exempelvis haarp inte direkt är exakt matematik. Kanske var deras beräkningar lite fel?
Kanske hade de hoppats på att Eyjafjallajökull skulle explodera en vecka tidigare?
Och att planet med Polens elit skulle ha störtat av just askan från vulkanen?

Föreställ dig rubrikerna. Och rädslan att flyga. Ingen hade ifrågasatt vare sig olyckan eller det faktum att luftrummet stängts.

Var inte planet inne på någon form av service i november/december? Kanske var det tänkt att motorerna helt enkelt skulle lagt av på hög höjd till följd av det farliga askmolnet?

Tanken slog mig nyss, och jag har ännu inte letat efter något som stöder min teori, men... det känns faktiskt som den mest logiska förklaringen till de senaste veckornas händelser just nu.

Skepticism för skepticismens skull undanbedes, tack

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#2
Jag tror de hade varit väldigt snabba med att stänga luftrummen i vilket fall som helst, för alla vet att flygplan störtar av vulkanaska.

Detta är bara ett sammanträffande.

Dock finner jag den ökade aktiviteten av jordbävningar och nu vulkaner vara oroväckande för sig, men jag tror knappast de försökt använda detta som ett attentat. Tror du inte dom satt igång någon vulkan som ligger närmre då?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#3
Quote:


Tanken slog mig nyss, och jag har ännu inte letat efter något som stöder min teori, men... det känns faktiskt som den mest logiska förklaringen till de senaste veckornas händelser just nu.






Det mest logiska du kan tänka ut är att någon framkallar ett vulkanutbrott, får askan att blåsa några hundra mil i rätt riktning - för att kunna användas för att dölja spåren efter ett presidentmord?




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#4
computerror,
mm kanske... Men kanske är det inte bara att välja "vilken vulkan som helst"? Som ligger passande nära.
Och att sedan obehindrat bestråla en vulkan med en närliggande haarp-station under en längre tid utan andra "bieffekter" kanske inte är den enklaste processen?
Att hålla en vulkan i schack, för att försöka få den att vakna i rätt tidpunkt.
Men det kanske finns någon haarp-station och en vulkan som ligger lägligare till än Norge/Island? Jag får googla på det...
Eurocontrol (med skrämmande likheter med WHO), utfärdar "råd" som sedan länderna väljer att följa eller ej.
Och vi har ju alla en bild av hur Ryssland är.
Jag kan tänka mig att Ryssarna flyger genom det mesta
Det var som sagt bara en tanke som slog mig.
Jag menar, lyckades dom med den enastående bedriften den 11:e september 2001, så kan dom nog ta sig an det mesta.
eller hur?

Eriksson:
....hmmm... ja. faktiskt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#5
Quote:

patrik1975 skrev:

Eriksson:
....hmmm... ja. faktiskt.


Ok, tack. Skulle bara kolla.

Finns det någon som har en bild över hur det ska gå till när man startar ett vulkanutbrott eller en jordbävning?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#6
Quote:

Finns det någon som har en bild över hur det ska gå till när man startar ett vulkanutbrott eller en jordbävning?


googla haarp.
i teorin är det fullt möjligt.
förmodligen även i praktiken.

Jag ursäktar att jag kanske låter som en total knäppgök, men som sagt, jag försöker inte presentera någon sanning. Eller ens kanske vad jag verkligen tror.
Men för att nå utanför sidan 32 i denna aftonbladet-verklighet vi tyvärr lever i, så krävs det att man tänker lite utanför boxen.
Det är såklart upp till var och en av oss att välja att våga stega in på den stigen, det skulle ju teoretiskt sett kunna sluta på psyket
men jag tror att hjärncellerna lyckas hålla det hela samman, hjärnan är en underbar skapelse. vi måste bara lära oss att använda den. igen.
jag kan inte råda någon att börja här eller där i denna sörja av konspirationsteorier, alla måste gå sin egen väg. För mig var det insikten om att det som hände 11/09/2001 är (till denna dag!) en stor bluff, snillrikt och målmedvetet planerad, som fick mig att börja ifrågasätta verkligheten vi lever i.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polen + Island = Sant?
#7


See User information
Patrik, jag kan köpa din teori, men jag håller den bara på det avståndet :). Tycker att det var väldigt outside of the box, gillar sånt.

Posted on: 2010/4/20 22:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#8
Quote:

patrik1975 skrev:
googla haarp.
i teorin är det fullt möjligt.
förmodligen även i praktiken.

Jag ursäktar att jag kanske låter som en total knäppgök, men som sagt, jag försöker inte presentera någon sanning. Eller ens kanske vad jag verkligen tror.
Men för att nå utanför sidan 32 i denna aftonbladet-verklighet vi tyvärr lever i, så krävs det att man tänker lite utanför boxen.
Det är såklart upp till var och en av oss att välja att våga stega in på den stigen, det skulle ju teoretiskt sett kunna sluta på psyket
men jag tror att hjärncellerna lyckas hålla det hela samman, hjärnan är en underbar skapelse. vi måste bara lära oss att använda den. igen.
jag kan inte råda någon att börja här eller där i denna sörja av konspirationsteorier, alla måste gå sin egen väg. För mig var det insikten om att det som hände 11/09/2001 är (till denna dag!) en stor bluff, snillrikt och målmedvetet planerad, som fick mig att börja ifrågasätta verkligheten vi lever i.



- Är det i teorin fullt möjligt att försätta kontinentalplattor i rörelse m.h.a en radioanläggning i Alaska?

Jag respekterar självklart dina tankar och åsikter. Jag är också betydligt mer insatt i de frågor som diskuteras här än vad som framgår av mitt nyskapade konto. Något jag anser att man ska försöka ha i bakhuvudet när man spekulerar i den typ av frågor som denna sida kretsar kring är dock att en konspirations eventuella äkthet inte gör nästa konspiration mera sann.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#9
Quote:

Eriksson skrev:
- Är det i teorin fullt möjligt att försätta kontinentalplattor i rörelse m.h.a en radioanläggning i Alaska?
Det finns ett 20-tal HAARP anläggningar i världen. Tom i Sverige

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#10
Ok!

Vart i Sverige och när byggdes den? Någon som vet det?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#11
Sverige har två... ESRAD i norr och LOIS i söder.

ESRAD stod klar 1996 och LOIS 2003

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polen + Island = Sant?
#12


See User information
Finns det andra sätt du kan tänka på som kan utlösa ett vulkanutbrott än att försöka flytta kontinentalplattor Eriksson?

Exempelvis försvaga en bit av den? Eller bygga upp tryck under den?
Jag bara frågar men jag anser verkligen inte att idén med HAARP ----> vulkan ----> presidentmord är plausibel.
Det finns tusentals andra sätt som är precisare och kan avfärdas lika lätt som olyckor eller åtminstone inte spåras till gärningsmannen.

Posted on: 2010/4/21 5:01
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polen + Island = Sant?
#13


See User information
Om man vet vad man vill och utnyttjar varje tillfälle att flytta fram sina positioner och har lite vanlig bonnröta då och då skjuter man förr eller senare prick på "papegojan i skjutbanetältet" på världens stora nöjesfält!

Allt är inte konspirationer eller hårt arbete...

Posted on: 2010/4/21 7:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#14
Quote:

Xtas skrev:
Finns det andra sätt du kan tänka på som kan utlösa ett vulkanutbrott än att försöka flytta kontinentalplattor Eriksson?

Exempelvis försvaga en bit av den? Eller bygga upp tryck under den?
Jag bara frågar men jag anser verkligen inte att idén med HAARP ----> vulkan ----> presidentmord är plausibel.
Det finns tusentals andra sätt som är precisare och kan avfärdas lika lätt som olyckor eller åtminstone inte spåras till gärningsmannen.



Självklart har inte jag den blekaste aning om hur man effektivast startar ett vulkanutbrott. Och för den sakens skulle tror jag inte det finns någon annan som vet det heller...

Ja, sant som du säger. Vill man döda någon finns det nog betydligt bättre sätt att sopa igen sina spår. Om man nu vill döda någon. Olyckor händer ju de också, faktiskt.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#15
Quote:

computerror skrev:
Sverige har två... ESRAD i norr och LOIS i söder.

ESRAD stod klar 1996 och LOIS 2003


Tack.

Jag undersökte detta lite idag och, hör och häpna så visade det sig att jag har en bekant som arbetar som doktorand vid en av anläggningarna!

Därför ska jag försöka ta reda på mer om vad anläggningen används till och vilken forskning som bedrivs, återkommer med information.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#16
Jag tycker inte Polenkraschen bjuder på så många konstigheter mer än:

1. Att hela delegationen valde att åka med samma plan. Dock kan det ju lätt förklaras med att det andra Tu-154M Lux av okänd anledning skulle vara på marken.

2. Att planet med de Polska journalisterna kunde landa obesvärat, men det är ju inte sagt VAR de landade eller hur litet detta plan var.

3. Att så många intelligenta människor inte kan ta att olyckor händer.

Värst gick det som vanligt för kocken... "Kock pitten hittades 50m från haveriplatsen"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#17
Quote:

computerror skrev:
Jag tycker inte Polenkraschen bjuder på så många konstigheter mer än:

1. Att hela delegationen valde att åka med samma plan. Dock kan det ju lätt förklaras med att det andra Tu-154M Lux av okänd anledning skulle vara på marken.

2. Att planet med de Polska journalisterna kunde landa obesvärat, men det är ju inte sagt VAR de landade eller hur litet detta plan var.

3. Att så många intelligenta människor inte kan ta att olyckor händer.

Värst gick det som vanligt för kocken... "Kock pitten hittades 50m från haveriplatsen"



Haha!


Ja, men bara för att något är konstigt betyder det ju inte att det inte händer. Att ett plan störtar och inte det andra är väl inte speciellt konstigt, skulle tro att sannolikheten att två plan störtar efter varandra på samma strecka är försvinnande liten.


3 - Ja, det är spännande. Lite överkonspiratoriska kanske. (Och gäller det bara detta fall tro?)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polen + Island = Sant?
#18
Jag tror inte att hela den här cirkusen orkastrerades för ett mord. Det var bara en del av planen. Kalla det en bonus. Det främsta syftet var/är att skapa ett enda dominerande flygbolag i världen. Detta infrias såklart inte över en natt, men om några månader kommer vi att se mer av "One world", och mindre av traditionella flygbolag.
Fullständig kontroll över all trafik, i luften, på land och på vattnet, är bara ett steg i riktningen mot ett storebrorsamhälle där det finns en makt som vet, ser & hör Allt. Vi är nästan där.
Utöver det så har "dom" kanske lyckats med bedriften att fylla vår atmosfär ytterligare med metallstoff, som kanske möjliggör digital övervakning på okänd nivå. Eriksson, jag ser såklart fram emot vad din vän har att säga om haarp och dess syfte, vad det används till i praktiken. Men om du får svaret "forskning inom ...." eller något åt det hållet, så hamnar det dock ändå i byrålåda i bakhuvet. Teracom (www.teracom.se), verkar för övrigt vara ett välmående företag som bl.a. servar polisen med deras radiokommunikation. Jag har svårt att tänka mig att de enbart skulle bedriva forskning inom området, utan en egentlig plan för hur det i praktiken ska komma att användas, och generera pengar. Och ubåtar att kommunicera med finns det inte speciellt många av, så
Men som sagt, jag avvaktar och ser vad din vän har att berätta om stationens användningsområde innan jag utvecklar tanken ytterligare.
Kanske är det lite väl långt utanför boxen att tro att de påskyndat vulkanutbrott med haarp. Men att planet i polen sänktes medvetet känner jag mig fullständigt övertygad om, trots den magra informationen som finns att tillgå. Kanske just därför.
Jag känner fortfarande att även om det bara är en "dejt", så är Polen+Island=Sant

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polen + Island = Sant?
#19


See User information
C0mputerr0r skrev:

Detta är bara ett sammanträffande.

Jaså? Det vet du?

Posted on: 2010/4/22 7:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS