vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Världens största skyddsrum?
Igår gjorde jag åter ett besök på google hos denver airport, och gjorde då den märkliga upptäckten att de håller på att bygga en pyramid precis utanför flygplatsen.

Pyramider, pyramider, pyramider.
Överallt. i hela världen.

precis som vetskapen om alla henges existenser är glömd/gömd, så är syftet med dessa pyramider ett enda stort frågetecken.

Men fundera en stund, vad skulle vara den mest logiska förklaringen till en sådan enorm konstruktion, som i olika delar av världen i pricip är uppbyggd på samma vis?
Första tanken är kanske människans vilja att komma närmare solen/gud... men den teorin håller inte riktigt hela vägen ut. Jag tänker istället att de forna människorna som besatt kunskapen att blicka in i framtiden, som de flesta av oss glömt, visste något om framtiden.

Jag gillar inte att dra referenser till filmer, men har ni sett filmen "knowing" med Nicholas Cage? ...så kan ni nog tänka er ungefär vart jag vill komma.

Ett enormt "skyddsrum" med andra ord. Och vilken form på en rund planet skulle avleda värme/strålning/meteoriter bättre än en pyramid?

Filmreferens åter igen,
I filmen 2012 är världens ledare enade om att inte berätta för folket vad de vet. Att jorden kommer "gå under" inom en snar framtid.... kanske ligger det något i det?

från det ena till det andra så hoppar jag då till chemtrails som uppenbarligen är en stor konspiration, där hela världen lyckas hållas ovetande om syftet. Hur är detta möjligt? mmm... fundera på den en stund...

Någon som har några vidare teorier kring detta?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Världens största skyddsrum?

See User information
Haha, kul läsning. Tror att du ställer dig för många frågor istället för att ta vara på svaren, känna dom och vara med dem. Men klart är det intressant. Jag funderade en stund och kom fram till att det är lika möjligt som att musikindustrin bestämmer vad som är populärt. Att det sker en form av hjärntvätt, medvetet eller inte, så påverkas folk mycket av det.

Posted on: 2010/5/21 8:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Att musikindustrin bestämmer vad som är populärt är väl en sanning som de allra flesta är medvetna om. Det är alltså mycket mer än bara en möjlighet.

Och om du har svaren på mina frågor, så är du mer än välkommen att dela med dig av dem.

See User information
Eller så är pyramider bara en symbol för rikedom och makt. Att bygga en stor pyramid kan mycket väl vara psykologiskt betingat. Visa sig själv och omgivningen sin storhet.

Posted on: 2010/5/21 16:24

See User information
jag såg nått klipp på youtube med en snubbe som verkade "veta" en del och han påstod att pyramider var en sorts "energi-samlare" om jag inte minns fel. Alltså just den formen och när den är tillverkad av sten eller liknande material.

De har tydligen utfört experiment i ryssland (tror jag det var) där de byggt lite olika pyramider i lite mindre skala och mätt lite olika saker och upptäckt att de innehållit mer energi än vad som är vanligt.

Precis samma sak gällde tydligen alla dessa byggnader som var av sten och i en viss form.. typ stonehenge och kyrkor och katedral osv.. det kändes rätt trovärdigt tyckte jag själv.. för något jag själv upplever så är det att jag får en känsla av en annan "energi" när jag vistas i stora stenbyggnader och gruvor/grottor.. så något speciellt är det med sten och form..

Posted on: 2010/5/21 21:36

See User information
Stenpyramider är en annan sak. absolut. Men det är så mycket new age-flum som stör när man vill hitta riktig fakta i just det ämnet.

En sida i ämnet som är lättläst är: http://www.pyramidoflife.com/

Men om det stämmer vet man ju inte.

Posted on: 2010/5/22 14:13

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper