Vakencorner
|
Anonym
|
Artikel: DÖ! Din jävla parasit, dö!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
DÖ! Din jävla parasit, dö!
Den dehumaniserande attityden som råder i krigstid är skrämmande. Jagar man inte terrorister så jagar man assymetriska hot. Räcker inte det så kan man jaga invandrare, skattefuskare, bidragsfuskare, halta och lama. Man kan dessutom konditionera dagspressen till att jaga vanliga människor i trubbel. Profileringen av onda människor i de moderna massmedierna går brett. Är det inte 'skumma' trädgårdsmästare i Scooby Doo så är det garderobsodlare i Aftonbladet. Är det inte terrorbetalande somalier i Sverige så är det deras kusiner, piraterna i hemlandet som försöker överleva genom fiske där motparten är den industrialiserade världens fiskeflottor. Inte helt oväntat så saknas det statistik och seriös journalistik som dokumenterar hur många som har dött som ett resultat av denna jakt. Ovanstående grupper är demoniserade och dehumaniserade. Det är våra moderna stereotyper som formas utefter det utilitarianska styret vars självutnämnda uppgift är att leva på, samt, degradera och exploatera vanliga människor som i sin bästa form genererar fattigdom och beroende. Eller sämsta då, döden. Definitionen av ovanstående uteblir, tar man det milt kan man se det som en klasskamp. Tar man i lite så blir det tredje världskriget. I massmedia tjatas det om vem som 'verkligen vet verkligheten'. Man sliter i vår realism, man försöker kontrollera vår uppfattningshorisont. Den som äger definitionen äger verklighetsuppfattningen. Att vår media är censurerad är ju inget nytt, att den stora massan inte förstår det är förstås ett hot mot demokratin. Dom som rider på detta är ju trots allt inte demokrater. Personligen så definierar jag det som tyranni genom anarkokapitalism (neoliberalism). Skall man diskutera verklighetsuppfattning så kategoriserar jag vår verklighet som en chimär, det vill säga fantasifoster. Skall man döpa dessa fantasifoster så blir det nog 'den svenska modellen' eller 'the all american dream'. Rent akademiskt kallar man metodiken 'Perception Management'. Vad kan vi veta då? Att de rikare blir rikare och fattiga blir fattigare är hävdat. FN hävdar att 1 miljard människor går i hunger. Enligt Wikipedia dör 9 – 32 miljoner människor årligen av svält eller svältrelaterade sjukdomar. Ca 1 miljon människor dog i Irak under mitten av 90-talet som ett resultat av FN-sanktioner. Ca 1 miljon till sägs ha dött sedan den illegala ockupationen 2003. I Afghanistan finns det inga siffror på hur många som har dött. I samtid med svininfluensans utbrott försattes 2 miljoner pakistanier i deportation. I Indien har ca 87 500 bönder tagit livet av sig över 5 år. Här i Sverige så håller man inte ens statistik över dödsorsaker och livslängd hos mottagare av 'Ekonomiskt bistånd' dvs socialbidrag. Istället ser vi ett ökande bruk av stämplingsteori det vill säga samma metod som användes av nazisterna för att märka judarna. Då satt man en gul lapp på deras kläder, idag gör vi det psykologiskt. Vi ser ett hårdare klimat globalt och nationellt. En ökad mängd propaganda är väll naturligt då det är krigstider, att antalet journalister dödade i krig ökat rekordartat borde ju förstås signalera ut en kris i media och massmedialt uppror, det är tyvärr inte fallet. Faktum är att man istället säger upp en stor mängd journalister. Tillåt mig undra, -”Hur många av dessa som blivit uppsagda har varit regimkritiska?” och -”Hur många journalister har gjort avkall på sin journalistik i rädslan om att förlora sitt jobb?”. Här i veckorna började deras fackförbund 'Journalisten' stoltsera sin frihet genom att kritiskt ifrågasätta sin rapportering om 9/11. Det ca 9 år efter händelsen och efter ett otaligt antal miljoner döda i krig. Fast i och för sig, behöver man inte bry sig så kanske det räcker med en enkel egoistisk attityd. En attityd som lyder enligt titeln på denna artikel: DÖ! Din jävla parasit, dö! Mer information om 'stämplingsteori' här: http://www.socionomer.se/?p=artiklar&s=read:39 Mer information om 'Perception Management' här: http://en.wikipedia.org/wiki/Perception_management
Edited by RaymondD on 2010/6/15 20:44:02
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Artikel: DÖ! Din jävla parasit, dö!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Carlberg
'Må han vila i frid' |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mycket vettigt
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
things just ain't what they used to be
![]() Sjysst att man kan vrida tillbaks klockan en 30-40 år ibland... även om det bara är för en stunds sjysst gung på youtube ![]() Disco Disco ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Gatlopp: Quote:
Mer information om Carlberg... var? OT: Mer information om gatlopp = aka K.E var? Behandlingsverksamheten? Berätta lite mer om "Bedriva behandlingsverksamhet inom alternativ medicin" |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
![]()
|
Berätta gärna lite void om dina olika usernamn på vaken.
Posted on: 2010/6/15 23:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
![]()
|
Quote:
ok, återuppstånden... Ska du inte ge en länk till wikipedia om "predictive programming", apropå trådens ord... ![]() PS: Void, "mannen" utan ryggrad, som har ovanan att peka på någons (läs, alltid "min") privata angelägenheter - när det känns att det bränns i komaismnerven. Du sjunker bortom tidigare ev. trovärdighet och är den som ger pajasen ett ansikte på forumet. Vad är du ute efter, skärp dig!
Posted on: 2010/6/15 23:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OT
Kan inte K.E själv berätta sina konspirationsteorier om vilka användarnamn jag använder på vaken.se? (dessa flummiga ideer har han haft sedan 2006). Sen tycker övriga besökare inkl mig själv att du bör beskriva din "verksamhet". Du talar ofta om"avdelningen" när du saknar argument eller saknar information, och vill försöka få en diskussion att bli larvig vid avsaknad av egna argument. Denna självtitulerade "avdelning" kommer ofta på tal från ditt håll då. Berätta om den. "!Verksamhet/Ändamål Bedriva behandlingsverksamhet inom alternativ medicin Svensk Näringsgrensindelning SNI 00000 - Verksamhetsbeskrivning saknas" Vad är det för alternativ medicin som du erbjuder i din verksamhet inför för staten och alla människor? Berätta för oss alla, så vi kan få reda på vad du erbjuder i verkligheten. PS - Jag finns i verkligheten, kom och diskutera om du har vettiga ambitioner, om du är ett forumtroll så fortsätter du larva dig på detta internetforum. Så enkelt är det.
Edited by void on 2010/6/15 23:29:25
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Gatlopp, kanske en bra idé. Just nu är jag mest sugen på att skriva om Ontologisk Semantik. Dvs kombinationen av NLP och Idiomer.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Den här artikeln fick ett intressant liv i 'seriöst'-forumet på www.betapet.se
Först så kom det några uppenbara neggo-kommentarer och sen en som tyckte det var intressanta vinklingar, privat fick jag kommentarer som att det är intressanta argument. Tråden togs bort under natten utan kommentar. Jag skapade tråden på nytt och fick genast ett par positiva kommentarer. Tråden låstes sedan med hänvisningen att 'du har ju redan så många såna här trådar, skriv i dom'. Eftersom detta är en unik artikel med nytt tema tycker jag att det är fel. Tråden togs bort inom några minuter efter låsningen. Jag skapade då en tråd om 'Nätcensur' och frågade vad folk tycker om det. Svar från forumadmin blir: 'svammel' låsning och delete. Då skapade jag tråden, 'När allt man har är väld' och beskrev lite tankar om det och frågade ifall någon annan hade sådana tankar. Den togs bort direkt. Onekligen är det så att man inte vill ha en fungerande åsiktsfrihet och yttrandefrihet på det forumet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jätte bra information. Tackar för det. Nu vet vi lite mer om sådana... och med det, hur vi kan LÖSA problemen som uppstår.
Posted on: 2010/6/16 18:05
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bill DeBerg, tack. Ja exakt, det är nästa fas. Artikeln publicerades precis här: http://www.sourze.se/D%c3%96_Din_j%c3 ... asit_d%c3%b6_10714404.asp
The debate is öppen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hittade en annan artikel på sourze som visar en skrämmande bild av Sveriges socialkontor.
Vet inte om detta är ett extremfall dock, eller om det är vanligt förekommande. "Social misär i samhällets regi" http://www.sourze.se/Social_mis%C3%A4 ... A4llets_regi_10714499.asp
Posted on: 2010/6/17 10:02
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
FreedomX, ja läste den, kändes som den var något överdriven men ungefär så är det.
Fick ett mail av en senior dissident som skrev så här: Quote: X ett stort grattis till din artikel som är en av de bästa som någonsin har publicerats på Sourze. *Faller av stolen* Häromdagen sa jag till void att det borde finnas äldre människor som står upp för sin åsikt. Bjöd hit honom.
Edited by RaymondD on 2010/6/17 10:51:00
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login