vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En bloggande gubbe har anmält min homeopat

See User information
Tjena,

Jag har en homeopat som jag har fått mycket hjälp av genom senaste åren med diverse sjukdomar och problem och nu är det så att en trött/trångsynt man vid namn Hans Iwan Bratt har anmält henne och verkar vilja förbjuda det mesta inom alternativ vård.

Så jag skulle uppskatta lite hjälp med att upplysa honom :D

Jag blir så jäkla irriterad på såna här typer alltså så jag vet inte vad jag ska göra, har iaf skrivit en kommentar till hans senaste inlägg där han ännu en gång förlöjligar min homeopat.

Ärligt så vet jag inte om det går att ens påverka han, men det är iaf skönare om flera kan lämna kommentarer så att inte alla som är det och läser blir totalt hjärntvättade av hans propaganda.

Problemet är att han måste godkänna kommentarerna innan de syns, så man bör väl skriva trevligt osv. Sen kanske han väljer att inte visa vissa kommentarer bara för att de motsäger honom, men det återstå att se.

http://hansiwanbratt.wordpress.com/

Kan även lägga till min homeopats blogg (fast den handlar mest om familj osv)
http://homeopatiren.blogg.se/

Ha de gott alla vakna.. :D

Posted on: 2010/9/13 17:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En bloggande gubbe har anmält min homeopat

See User information
Hans låte rinte frisk .

Du kanske borde lära hans att alla hans läkemedel i apoteken har sitt ursprung i naturen.

Tyvär finns det såna illvilliga förståndshandikappade människor.

Posted on: 2010/9/13 18:11
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det sjuka med såna här människor är ju att dom vill hindra människor från att få välja själva.
Jag skulle kunna säga att 10 000 personer dör varje år pga skolmedicinen(vilket är sant) och hela skiten borde totalförbjudas omgående. Men jag tycker folk ska få använda sin egen skalle och ta ansvar för sitt liv. Synd bara att jag måste betala skatt för eländet

Posted on: 2010/9/13 18:31
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Ni har så rätt båda.. Vad spelar det för roll för honom att någon gör något som han inte tror på.. Inte så att han måste gå dit..

Posted on: 2010/9/13 18:41

See User information
kan ju inte hända nått.. om hon inte behandlat cancer och sånt....

Posted on: 2010/9/13 18:44

See User information
Bara och kolla vilka länkar ha hade under fliken nedan så förstår man att han inte hänger på vaken så ofta
#Livsåskådning

* A little Voice of Reason
* Agnosticism / Atheism
* Allotetraploid
* ateist.tv
* Ateistbloggen
* Bibeln
* Brights
* Christer Sturmark
* Darwin
* Ex-muslimer
* Exkristen
* furiku
* Humanistbloggen
* Humanisten
* Humanisterna
* Knut Stahle
* Om religion
* Orsak och Verkan
* Richard Dawkins
* Roger Viklund
* Roseville
* Sam Harris
* Skepic's Dictionary
* Skeptic
* Tankebrott
* The Institute for Humanist Studies
* Truthbeknown
* Vetenskap och Folkbildning

Stackars själ.

Posted on: 2010/9/13 18:51

See User information
Fina länkar, jag tror att jag har blivit omvänd..... ska bli agent för vofarna.. he he...

Posted on: 2010/9/13 19:06

See User information
mmm Verkligen synd om människan kan inte ha så stor förståelse för sin omgivning.

Gordon har rätt inte är det normalt och försöka påtrycka folk deras val heller.

Finns något problem med dominans där.

Posted on: 2010/9/13 19:18
Resized Image

See User information
Var ett upprop i en stor svensk tidning för ett tag sedanav ett gäng vof:are där de angrepp homeopater.

Posted on: 2010/9/13 21:10

See User information
JAG VILL FÖRBJUDA ALL SKOLMEDICIN UTOM AKUTVÅRD!!!!!!
Nädå, bara skämtade Men jag har faktiskt ingen lust att med mina skattepengar finansiera ett system som de facto tar livet av 10 000 människor varje år i sverige. I USA är siffran över 100 000. Och då räknar jag bara människor som stupar pga mediciner tagna enligt ordination.
Det borde vara valfritt. Tänk om man fick välja vilken vård man vill finansiera. Det borde ju vara mer demokratiskt va? In my dreams

Posted on: 2010/9/14 5:54
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Den sk skolmedicinen har ett jätteproblem som uppväger alla fördelarna:

FOLK VILL HA INTYG FÖR ATT FÖRSÄKRINGSKASSAN GER DOM DERAS INKOMST OCH DOM VILL INTE BLI FRISKA FÖR DÅ UPPHÖR UTBETALNINGARNA

Om de som uppsöker alternativa behandlare kan man inte säga så här, dessa patienter är motiverade och vill bli friska!!!!!!!

Ett fritt vårdval och sjukskrivningar som hanteras av en oberoende nämnd är enda lösningen!

Posted on: 2010/9/14 6:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Och här tror jag också vi har anledningen till varför läkare blir så provocerade av annan vård.
Folk väljer bort skolmedicinen för att betala MYCKET DYRARE för annan vård. Kan man tänka sig ett tydligare kvitto på att skolmedicinen inte fungerar?

Posted on: 2010/9/14 6:08

See User information
Jag känner en utskälld alternativ behandlare i Nordjylland. Han har flera gånger figurerat i pressen för att han skulle ha skott sig på att hämta preparat för svårt cancersjuka i Tyskland. Men jag vet också att han räddat många sjuka där skolmedicinen misslyckats.

Jag skall ta ett enda exempel: Om någon kommer till honom med lungproblem och andningsbesvär, gör han ett hembesök. Hemma hos patienten tar han luftprover och skrapar i taket och på väggarna och det visar sig då ofta att fibrer som finns i luften hela tiden lossnar från exempelvis spånplattor eller textilier och skapar både infektioner och allergier. Som obehandlade under lång tid ger kroniska och ibland dödliga sjukdomar.

Denne man kallas "charlatan" av skrivbordsläkare som aldrig ser patienterna!

Jag kan bara ruska på huvudet...

Posted on: 2010/9/14 7:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Nä det hela känns verkligen sjuk, läkemedelsindustrin och dess girighet. För inte fan vill de bota några allvarliga sjukdomar om de kan hitta en metod att minska symtomen och hålla patienten levande/beroende för resten av livet. Gärna att de får lägga till fler mediciner med tiden då det uppstår "nya" problem (antagligen biverkningar).

Hittade en annan blogg som skrivit om anmälningen lite.. http://homeopaten.bloggsida.se/

Det är verkligen sjukt oxå att man nästan måste ta det som läkaren rekommenderar en att äta mot sin sjukdom för att man ska kunna få pengar av försäkringskassan. Jag hade själv ett helvete med det i flera år, jag klarade inte av att utföra mitt jobb men ville inte äta medicinen. Tror ni jag fick slåss för min sak? Min chef på jobbet sa tom att jag skulle ta medicinen och sluta "fjanta"

Men jag kämpade på och nu mår jag mycket bättre.. fick sparken tillslut på jobbet, men det är inget jag sörjer faktiskt, nu studerar jag och skaffa ett bra jobb.. :)

Fick även svar på mitt inlägg på Hans Iwans blogg

http://hansiwanbratt.wordpress.com/20 ... meopaten-svarar/#comments

Hans Iwan Bratt skriver:
2010-09-13 kl 21:07
Till Hampus

Den enda möjligheten du och jag och alla andra har att avgöra om homeopati och andra behandlingar fungerar är genom vetenskapliga studier. De räcker inte att ”se” sig omkring.

Tyvärr finns det homeopater i många länder, liksom andra typer av bluffmakare. Kungligheter är i detta avseendet vare sig bättre eller sämre sanningsvittnen än andra personer. Det enda sättet att ta reda på hur det för håller sig är att tillämpa vetenskapliga metoder.

Det är inte alls ointressant att ta reda på varför sjuka blir friska. Genom att ta reda på det så kan andra med liknande sjukdomer behandlas med metoder baserade på erfarenhet.

Du säger att det är billigt. Fel, homeopati är extremt dyrt vatten och sockerpiller.

Risken att överdosera finns inte. Om det är vi överens.

Risken att dö är däremot avsevärd. Inte för att de homeopatiska prepraten är normalt giftiga, utan för att homeopater lurar människor att inte ta hjälp av läkare.

Det händer att läkemedel dödar, t.ex. för att de tas på fel sätt. En del tar t.ex. livet av sig med sömnmedel. Dessutom finns det exempel på att läkemedel har fungerat på ett annat sätt än som var tänkt, men tack vare vetenskaplig uppföljning upptäcks dessa fall och användningen av stoppas. Den överväldigande delen av de läkemedel botar och lindrar.

Läkemedelsföretagens girighet vet jag inte så mycket om mer än att vissa ger sina ägare en väl stor vinst, men andra ger ingen avkastning alls. Däremot är det i hög grad girigt att sälja vatten med extrema vinstpåslag.

Nej, jag tänker inte ringa runt och fråga ”folk som besökt homeopater” och det av två anledningar. Undersökningar om effekten av behandlar ska göras på ett vetenskapligt sätt och de resurserna har inte jag och dels så finns det redan så många välgjorda studier som visar att homeopati är overksamhet att ytterligare inte behövs.

Vill skicka ett tack till alla som stöttar och "Patrik" som skrivit en kommentar på Hans Iwans blogg :D

Posted on: 2010/9/14 17:31

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper