vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Expert: Slappa energikrav på nya hus

See User information
114 SVT Text Onsdag 12 jan 2011
INRIKES Publicerad 12 januari

Expert: Slappa energikrav på nya hus

Boverkets förslag till skärpta krav
på energiförbrukningen i nya och
ombyggda hus sågas av experter och
Energimyndigheten som för dåligt.

Boverket föreslår att gränsvärdet
sänks med omkring 20 procent.

-Ett slappt krav, säger Ulla Jansson,
forskare vid Lunds tekniska högskola,
till Svenska Dagbladet.

Dag Lundblad, handläggare vid Energi-
myndigheten, anser att byggbranschen
klarar de föreslagna kraven med råge,
och att de är för lågt ställda.
-------------------------------------------------------------------------

Kommentaren: Vi ser alla hur våra Myndigheter fallerar, ex Boverket som bromsar ett hållbart samhälle och med mer Självständigt, Frihet.

Boverket och våra Myndigheter håller på att förlora medborgarnas tillit, och spelar ut sig själv och förlorar all trovärdighet!

Vi kan redan i Dag bygga Passiv hus som inte behöver anslutas till Fjärrvärmen,Pronto!

Men mäktiga Politiska, ekonomiska och eller ideologiska intressen vill att vi ska Leva med gammal Stenålders teknik, ex: Fjärrvärmen som värmer maskar och skalbaggarna året runt, till och med större djur Råttor bygger gärna bon där klimatet är varmare och gratis, he, he...

Stenåldern tog inte slut på grund av att stenen tog slut, det kom bättre alternativ.

Sanningen är att Fjärrvärmen är rena Stenålderstekniken!

Om alla nya hus som byggs skulle vara Passivhus, då skulle vi tjäna på det allihop!

Passivhusen försörjer sig själv utan Fjärrvärmen som navelsträngen!

Passivhus, Wikipedia:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Passivhus

Hus av spunnet glas

Ett helt hus byggs nu av återvunna tomflaskor och krossat bilglas. I Njurunda utanför Sundsvall har det för första gången i Sverige byggts en hel villa i foamglas. Väggar, tak och grund av foamglasskivor hopsatta till byggelement. Den blir en prototyp för ett helt fuktsäkert hus med låg driftskostnad.

http://www.arkitekt.se/s33221

Vad var det Prof. Antony C Sutton sa:

Kris Millegan intervjuar Professorn Antony Sutton –

Vad ser du om vi tittar in i framtiden?

Citat: Antony Sutton "Jag ser ett kaos och förvirring och slutligen en strid mellan individen och Staten. Där individen är den starkaste och kommer därför att vinna. Staten är en fiction = (Påhitt) en skapelse deklarerad av Hegel och hans anhängare. Skapad som ett verktyg för att kontrollera individen.

Förr eller senare kommer folket att vakna upp! Men först så måste folket ta sig ur snaran av detta som vi kallar vänster och höger, denna fångst-ögla som skapades av Hegel för att skilja och kontrollera massan av folk. Kampen är inte alls mellan Höger eller Vänstern, utan kampen är mellan oss och de som finns högst uppe i toppen av pyramiden."

Stäng därför av Dumburken, propaganda maskinen! Och ta ställning, inför vilken framtid vi ska ha! Kan Alex Jones Show bli Större än Sveriges Radio P1, då kan även Du göra under...

Nice

Posted on: 2011/1/12 13:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Expert: Slappa energikrav på nya hus
raderat

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
San, skriv en artikel, ta in de dyra kostnaderna från våra kärnkraftverk. Och lägg upp fler alternativ för smarta lösningar :)

Posted on: 2011/1/12 15:44

See User information

Posted on: 2011/1/12 16:08

See User information
Jag håller absolut inte med. Passivhus är en travesti på ekologiska hus typ halmbalhus, på sådant vis att "vanliga" konventionella material oftast används, dvs mineralull och plast. Visst, byggs de med termoträ eller ekofiber, så må just den biten vara ok (Tollered, Lerum).

Sedan är det förstås snabbvuxet timmer (faller som tändstickor i storm, som t ex Gudrun 2005) och överhuvudtaget ett industriellt byggande som vilket Prefabhus som helst.

Intressant nog gick arkitekten Hans Eek, grundare av Passivhuscentrum i Alingsås på Chalmers tillsammans med eminensen inom ler- och halmbygge, Conny Jerer i Tanum...

Självbyggeri - individualism är modellen. Lerhus, timmerstugor, jordkojor - åt helvete med alla byggnormer - ta makten över ditt eget boende såsom resten av ditt liv!

Vad handlar standarder och "harmonisering" om annat än kontroll???

För övrigt var det på infowars.com för ett tag sedan att EU planerar att införa passivhus som standard till 2018, ja med en arkitektur då givetvis sopm för tankarna till miljonprogrammet... inget sker av en slump.

Jag kan ge mig på att de jävlarna avser att någon gång också föbjuda vedeldning med "hänsyn till koldioxidutsläppen" eller belägga det med skatt...

Posted on: 2011/1/12 16:43

See User information
Absolut, kan mycket väl se det förbudet drivas igenom, några protester men dessa tystas effektivt ned just med hänsyn till koldioxidutsläppen.
Irriterat mig enormt på varför all byråkrati och kontroll är nödvändig, har en dröm om att köpa lös några hektar skog och där bygga en stuga men förmodligen kommer den dödas innan ett enda spadtag tagits.
Fråga om lov för att bygga sig själv en bostad på sin egen mark?
Betalar man massa pengar och till sist lyckas få ett tillstånd att bygga sätter normer och behörigheter stopp för den enskilde.
Ska erkänna att jag inte satt mig in jättemycket i vad exakt som krävs då det inte blivit aktuellt ännu men det är hur jag allmänt uppfattat systemet.
Kommer dagen det blir aktuellt kommer jag dock inte bry mig om allt ovanstående utan bara bygga efter bästa förstånd och sätta mig på tvären om myndigheterna hoppar på mig.

Sparta88: Vet du om det där är något seriöst eller någon som försöker tjäna lätta pengar på lättlurade stackare, få tillgång till kreditkortsnr. osv?

Posted on: 2011/1/12 17:55

Edited by Chriss on 2011/1/12 18:13:34

See User information
Du måste ha en jädra massa pengar att köpa dig rättighet att elda givetvis. Det är vad allt handlar om. Vi måste gå ihop och bli ordentligt rika. Det går. Korruption också såklart. Ha vårt eget folk inom alla myndigheter och organisationer såklart. Ryggdunkeri.

Jag har en agenda för det området där vi bor. Läget är bra och förutsättningarna är bra. Det är fruktansvärda folk som bor här nu,
frireligiösa svenssons som alla är inavlade och släkt med varandra och som håller en polisstatsmentalitet. Det som dock är fint med det är att inget gjorts, inget förändrats.Området är trots sitt läge totalt ointressant. Finns inga industrier t ex, inte så mycket förorenad mark.
Till och med vild skog faktiskt.

Dessa folk ryker sedan. Antingen dör de i Cancer eller andra välfärdssjukdomar eller så kommer banken och tar deras hus för såklart har de allt på lån. Jag vet redan nu bönder som är i stora ekonomiska svårigheter, de avverkar skog och säljer som om de inte gjorde annat.

Cyniskt? Nej. Drar bara fördel av vad som ändå sker. Inte konstigare än de som köpte bondgårdar på exekutiv auktion på 30-talet för en spottstyver. Det finns inte skuggan av en chans att förändra dessa människor, tro mig jag har försökt...

Sådan ser den egentliga "konspirationen kring 2012" ut, lyssna på en sådan som Gerald Celente till exempel.

Allt vad som krävs är att folk som då skulle kunna flytta hit skärper till sig och inte är så förbannat bekväma. Men frågan är: Kommer ni hit nu eller när det smäller? För när det smäller kan det bli bra mycket svårare, trust me on that one...

Posted on: 2011/1/13 7:06

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper