vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Comet Fragments May Hit Earth On 5-25-6

See User information

Om detta är sant varför får vi inte veta?

Eric Julien, a former French military air traffic controller and senior airport manager, has completed a study of the comet 73P Schwassmann- Wachmann and declared that a fragment is highly likely to impact the Eart on or around May 25, 2006.

http://rense.com/general70/comet.htm

Posted on: 2006/4/21 8:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Comet Fragments May Hit Earth On 5-25-6
Jösses, har du gått på det där? Allvarligt?

Quote:
Om detta är sant

Där har du haken...
Kanske dags att sluta svälja allt du läser på rense.com?

Quote:
You need to know that up to recently, before I discovered what you have just read on this fragmented comet, I received on April 7, 2006 a telepathic message from extraterrestrial friends. According to them, a méga-tsunami in the Atlantic Ocean I had experienced in a lucid dream three years ago, would occur around MAY 25, 2006. Perhaps two or three days before or after. I have two witnesses who will confirm the chronology of the facts that I describe here, but especially tens of readers on Internet and a deposit of copyright concerning my lucid dream three years earlier.

http://www.exopoliticsinstitute.org/Eric-Julien-25-MAY-2006-En.pdf

Det är vad han baserar sina förutsägelser på, ett telepatiskt meddelande från utomjordingar.

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... php?topic_id=2012&forum=1

Ps. Hur går det med ditt experiment med plantor vattnade med micrat vatten?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Kanske dags att sluta svälja allt du läser på rense.com?

zpz, innebär detta att du menar att NåGONTING kan vara sant på rense.com ?

mvh eureka

Posted on: 2006/4/21 10:54

See User information
När det gäller mina plantor så mår dom alldeles utmärkt, Jag har dock bara vattnat en gång med micrat vatten. Dom skall ju inte vattnas varje dag. Nu är det emellertid så att jag har Orgonekoner i min bostad så dom kanske motverkar eventuell skadeverkning av micrat vatten. Vi får se så småningom.

Om jag vill veta vad som verkligen händer runt om i världen så är det nödvändigt att söka på internet för via våra nyhetsmedia lär man ju inte få veta sanningen eftersom dom är hårt styrda.
Du tycks ju gå på (svälja) deras propaganda när det gäller vad som händer i omvärlden. Det är väl ingen som hindrar dig att göra det? Kan dock inte förstå riktigt varför du är intresserad av att posta i det här forumet där avsikten just är att man skall ifrågasätta, informera varandra och diskutera olika ämnen med respekt för varandras åsikter.

Skulle inte bli förvånad alls om fragment av kometen träffade jorden. Det har väl hänt förut. Vi får väl vänta och se. Ondskan i världen kommer väl att se till att det inträffar hemska saker oavsett kometer.

Posted on: 2006/4/21 11:20

Anonym
Quote:

Skywatcher skrev:
När det gäller mina plantor så mår dom alldeles utmärkt, Jag har dock bara vattnat en gång med micrat vatten. Dom skall ju inte vattnas varje dag. Nu är det emellertid så att jag har Orgonekoner i min bostad så dom kanske motverkar eventuell skadeverkning av micrat vatten. Vi får se så småningom.

Just.
Shysst att du har en ad hoc-hypotetes att dra till med när din teori inte funkar. Skönt pseudovetenskapligt.

Quote:
Om jag vill veta vad som verkligen händer runt om i världen så är det nödvändigt att söka på internet för via våra nyhetsmedia lär man ju inte få veta sanningen eftersom dom är hårt styrda.
Du tycks ju gå på (svälja) deras propaganda när det gäller vad som händer i omvärlden.

Vilka är "deras"?
Av oss två så tror jag att det är du som sväljer mest propaganda.

Det är väl ingen som hindrar dig att göra det? Kan dock inte Quote:
förstå riktigt varför du är intresserad av att posta i det här forumet där avsikten just är att man skall ifrågasätta, informera varandra och diskutera olika ämnen med respekt för varandras åsikter.

Ifrågasätter och informerar jag inte tycker du? Ni kanske skulle prova att inte bara ifrågasätta ensidigt? Det finns jävligt mkt att ifrågasätta i konspirationsteorierna.

Quote:
Skulle inte bli förvånad alls om fragment av kometen träffade jorden. Det har väl hänt förut. Vi får väl vänta och se. Ondskan i världen kommer väl att se till att det inträffar hemska saker oavsett kometer.

Jorden åker då och då igenom rester av kometsvansar vilket orsakar årliga meteorskurar, t.ex. leoniderna.
Denna komet passerar dock för långt ifrån oss för att några farliga fragment skall kunna träffa oss. Hade det funnits någon sanning i detta så hade hundratals astronomer (inklusive privata amatörastronomer) rapporterat om detta vid det här laget. Du kan va rätt säker på att en hel drös teleskop tittar på den kometen i dagsläget.

See User information
Quote:
Det finns jävligt mkt att ifrågasätta i konspirationsteorierna.

Innebär detta då att NåGONTING kan vara sant i dessa konspirationsteorier

mvh eureka

Posted on: 2006/4/21 11:56

See User information
Quote:
Hade det funnits någon sanning i detta så hade hundratals astronomer (inklusive privata amatörastronomer) rapporterat om detta vid det här laget.

Du tror att du alltid får veta sanningen. Så bekvämt då behöver du ju inte söka efter den.

Sluta skolka och gå tillbaka till skolan. Du kan faktiskt lära dig något eller tror du inte det heller?

Posted on: 2006/4/21 12:01

Anonym
Quote:

Skywatcher skrev:
Quote:
Hade det funnits någon sanning i detta så hade hundratals astronomer (inklusive privata amatörastronomer) rapporterat om detta vid det här laget.

Du tror att du alltid får veta sanningen. Så bekvämt då behöver du ju inte söka efter den.

Sluta skolka och gå tillbaka till skolan. Du kan faktiskt lära dig något eller tror du inte det heller?

Du tror att "eliten" har makt att godtyckligt mörklägga vad de vill. Världen funkar inte riktigt så.

Jag känner inte att jag själv måste kolla i teleskop efter nya objekt som eventuellt kan krocka med jorden, det finns redan hundratals av varandra oberoende astronomer som sysslar med sånt. Och det går inte att mörklägga sådana fakta eftersom att vilken astronom som helst med ett teleskop kan göra observerationerna.

See User information

still waiting.........

mvh eureka

Posted on: 2006/4/21 13:06

Anonym
Quote:

eureka skrev:

still waiting.........

mvh eureka

Nej, inget av vad jag sa innebär detta eller motsatsen. Det borde du väl förstå om du har basala grundkunskaper i logik.

Ofta använder konspirationsteoretiker uppgifter, som i sig själva kan vara korrekta, på ett felaktigt sätt för att dra helt vansinniga slutsatser.
Ligger det då något sant i detta? Ja, den frågan kan man ju tvista om.

See User information
zpz

Ok, let me rephraze the question:

Har du sett något exempel på någon konspiration som är sann?

Och i såfall, dela med dig.

mvh eureka

Posted on: 2006/4/21 13:43

Anonym
Quote:

eureka skrev:
zpz

Ok, let me rephraze the question:

Har du sett något exempel på någon konspiration som är sann?

Och i såfall, dela med dig.

mvh eureka

Några exempel kan kanske vara Watergate, mordet på Gustav III, IB-affären och åsiktsregistreringen, diverse inblandning från USA:s sida i olika delar av världen för att störta ledare och se till att de som USA vill ha kommer till makten m.m.

Anonym
Om nån är intresserad av kometen kan man läsa lite nyheter på www.spaceweather.com

Fragment B of dying comet 73P/Schwassmann Wachmann 3 has split in two. Using a 4-inch refracting telescope, Mike Holloway of Arkansas photographed the pair on April 22nd as they passed the 5th magnitude star chi Bootes:

http://www.spaceweather.com/swpod2006/22apr06/holloway1.jpg

"If they were going to hit something, would they be the Killer Bees?" jokes Holloway. No worries. Fragment B and all the other pieces of comet 73P will be at least 6 million miles away when they pass Earth in mid-May, close enough for a fantastic view, but no impact.
http://neo.jpl.nasa.gov/cgi-bin/db?name=73P
http://science.nasa.gov/headlines/y2006/24mar_73p.htm

Other astronomers have photographed the breakup as well:

Ernesto Guido & Giovanni Sostero of Italy used a remote-controlled 14-inch telescope in New Mexico to obtain this image on April 22nd.
http://www.spaceweather.com/swpod2006/22apr06/sostero.jpg

When he looked through his 8-inch telescope on April 21st, Anton Spenko of Tunjice, Slovenia, saw immediately that "the nucleus had broken in two parts":
http://www.spaceweather.com/swpod2006/22apr06/spenko.jpg

Eric J. Allen of the Observatoire du Cégep de Trois-Rivières, Quebec, was the first to submit a photo clearly showing the split on April 20th:
http://www.spaceweather.com/swpod2006/22apr06/allen.jpg

Stackars Eric Julien, hans teori är skjuten i sank!

...och det visar väl vad jag sa förut. Direkt nåt händer med kometen så fotograferar och rapporterar astronomer världen över om det. Man har mycket bra koll på kometen, inget som kan "mörkläggas".

See User information
Här finns mer info om kometfragment från comet 73P.
Obs ej rense

http://science.nasa.gov/headlines/y2006/24mar_73p.htm

Posted on: 2006/4/26 11:17

See User information
Det är vad han baserar sina förutsägelser på, ett telepatiskt meddelande från utomjordingar.

Här måste jag nog ställa mig lite zpz's sida. Allt detta snack om utomjordingar tycker jag man ska vara väldigt försiktig med att tro på. Det finns ju liksom inget belägg för att det finns shapeshiftande ödlor i andra dimensioner, och bara för att man tror det så betyder det inte att man är mer vaken än någon annan. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag tycker att vissa av de grejer David Icke snackar om är väldigt intressanta, speciellt olika symboler och grejer, och jag som är matrix tok lol gillade hans föreläsning secrets of the matrix som fan, men bara för att något är intressant behöver jag inte tro på allt.

Men jag säger heller inte att de som tror på ödlegrejen är dumma i huvet, alla har rätt att tro vad de vill, vi vet ju i alla fall inte vad som är rätt och fel.

Och kometgrejen har jag ingen aning om, och jag tänker inte oroa mig heller.

Edit - och att gå tvärtemot allt som är officiellt betyder ju heller inte att man är mer vaken än någon annan, i alla fall inte om man går emot alla så kallade officiella förklaringar bara för sakens skull. Jag går emot den officiella 9/11 teorin därför att det finns så mycket som går emot den, fan, jag trodde att det gick till exakt som de sa väldigt länge lol.

Posted on: 2006/4/26 20:14

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Eric Julien han ger sig inte trots NASAs försäkran att inget fragment kommer att träffa jorden. En envis rackare!

NASA has recently answered with a world press release to the prediction of a mega tsunami, created by a possible impact of a fragment of the comet SW-3 on MAY 25, 2006 in the Atlantic Ocean. This prediction, based on a clear and precise psychic communication, was confirmed by many sources.

This information was itself spread out by an international press release, and taken into account by American media, even in Europe and Africa. NASA headquarters therefore spoke directly to the author of the prediction, which is quite strange. In order to spread this vital warning (waves until 200 meters), Eric Julien has decided to resign from his position of Director of Exopolitics Institute to create a website dedicated to save the lives of the Atlantic coast people, in the East of South America and North America, and the West of Africa and Europe :

http://www.savelivesinmay.com

Eric Julien invites everyone to warn family and friends, who do not live in a safety area, to go to proper places on MAY 25, 2006 : inland and/or the heights. This date is the Ascension Day, i.e. the day for the people to go up. This date, once converted in the traditional Julien calendar (16 centuries long), is JUNE 6, 2006, i.e. 6/6/6.

Julien claims that we have still time to organise the protection of citizen without panic. We must stay calm and face this collective responsibility with dignity.

This former military air traffic controller and civilian jet pilot has got the time to develop his sense of responsibility. He proves that the heavy NASA administration, having lost two space shuttles (50% of the fleet) due to a lack of vigilance, does not know all the parameters to claim that there is no danger for Earth, especially when data of cometary trajectories were “curiously changed”, as he proved it. As former instructor in the French astronaut Patrick Baudry Space Camp, Julien has recently studied the fragmentation of SW-3 and claims that a big Earth change will happen end of MAY.

Please, read regularly the updated articles about MAY 25, 2006, circulate them and warn potential victims around you :

http://www.savelivesinmay.com

Thank you for your action which will save thousands of human lives.

It is really urgent !

http://www.savelivesinmay.com/

Posted on: 2006/5/7 9:57

Anonym
Det verkar som du är mer insatt än de flesta i hur världen styrs i realiteten. Så låt mig då ställa två konkreta frågor och i gengäld kräva två raka svar! Inte massa teknokratiskt svammel nu, please? Svara bara exakt på det jag frågar... så kortfattat som möjligt för annars blir det bara löjligt!

zpz skrev:
Quote:
Du tror att "eliten" har makt att godtyckligt mörklägga vad de vill. Världen funkar inte riktigt så.

Exakt hur har du kommit över denna information, och vilken bevisbörda har du ställt när du personligen talat med den här "eliten" via din direktkontakt med dem?

Anonym
Quote:

jaxtone skrev:
zpz skrev:
Quote:

Exakt hur har du kommit över denna information, och vilken bevisbörda har du ställt när du personligen talat med den här "eliten" via din direktkontakt med dem?

Eh... konstig fråga tycker jag. Denna "information", eller snarare kunskap eller insikt om världen har jag erhållit genom allmän observation och analys av världen och skeenden. Personer i höga maktpositioner avslöjas ofta i skandaler utan chans till att mörklägga detta. Det finns oberoende medier och andra, i form av meningsmotståndare m.m., som har mycket stora incitament för att avslöja saker om toppskiktet i samhället.
Nåra exempel? Tja.. skandiaskandalen, abb-pensionerna, diverse kvittoklippande makthavare i Sverige, Clinton-Lewinskyaffären, Watergate, ja, m.m. m.m.

Det är inte direkt så att jag får hela min världsbild utifrån information från en och samma informationskanal.

Jag har inte varit i kontakt med någon "elit". Det är ni som hela tiden hävdar att en sådan allsmäktig elit existerar och styr allt, själv anser jag att det är rena fantasier. Så av naturliga orsaker kan jag inte ge några svar på vilka kontakter jag haft med "dom".

Det är på dig bevisbördan ligger, att bevisa att en elit med makt att mörklägga vadhelst de vill, existerar.

Anonym
Quote:

Skywatcher skrev:
Eric Julien han ger sig inte trots NASAs försäkran att inget fragment kommer att träffa jorden. En envis rackare!

Eftersom att du fortsätter att posta hans svammel måste jag bara fråga, tar du honom och hans profetia på allvar?
Är du orolig för att fragment från denna komet kan komma att träffa jorden och orsaka förödelse?

Anonym
don't worry, be happy.

See User information
”Du lär känna trädet genom dess frukter” som jag brukar säga. Av alla dina inlägg som jag har läst här på Vaken så märker jag att du hela tiden slingrar dig som en orm zpz och undviker att svara på de påståenden och frågor som andra ger dig.

Zpz skrev:

Är du ALLVETANDE zpz, eftersom du påstår att ” Världen funkar inte riktigt så.”?

Vaddå ” Det finns oberoende medier och andra, i form av meningsmotståndare m.m., som har mycket stora incitament för att avslöja saker om toppskiktet i samhället”. Vilka medier anser du vara oberoende?

Har du läst Juri Linas böcker, Eustace Mullins, Lyndon Larouche, E.G. Griffin, M. Ruppert, G. Rudollf och D.Irving m.fl. eftersom du påstår att du…” …inte direkt så att jag får hela min världsbild utifrån information från en och samma informationskanal.”?

Du vill mena att du skulle vara objektiv. I så fall så kan du ju gå in och diskutera något av vad dessa ovanstående forskare har att komma med i SAK eftersom du vill mena att du är så påläst.

Dessa författare använder sig i princip uteslutande av officiella källor men blir totalt nedtystade i medierna som du kallar ”oberoende”. Som jag har skrivit tidigare så vore det ju väldigt enkelt att avfärda dessa ”stollar” som du brukar kalla de om de fick vara med på en debatt på bästa sändningstid i TV mot de erkända ”experterna” så kunde de etablerade historikerna en gång för alla avfärda deras ogrundade teorier som man anser att de har. Men det händer aldrig. Varför? Vad är de rädda för?

Det har faktiskt hänt två ggr vad jag vet på 80-talet när ett antal s.k. revisionister fick vara med på en öppen debatt i Canada och i Schweiz men det repriserades aldrig och sen har det varit dödstyst på den fronten just pga att de ”erkända experterna” fullständigt blev nedsablade av konkreta bevis ifrån revisionisternas sida. Det blev uppenbart att de etablerade s.k. sanningarna om väsentliga händelser under 2a världskriget bygger på bluff och båg!

Kom gärna på ett av Juri Linas föredrag så kan du ju ta en debatt med honom mellan fyra ögon eller så kan kan vi ju ta och träffas över en fika och diskutera saken. Frågan är om du VILL ha en öppen debatt och om du vill köra med öppna kort som du anser att de ”oberoende” medierna gör?

Cut the crap and show us your wiener! Nu har du chansen och visa oss här på vaken om du är så öppen som du vill låta påskina.

Eller är du som jag misstänker precis som de flesta av våra erkända historiker och journalister en som gömmer sig på sitt kontor högt upp i Bonnierskrapan och aldrig vågar ge sig in i ÖPPEN debatt med de ”konpirationteoretiker” som de gillar att smutskasta utan att gå i sakdiskussion?

Posted on: 2006/5/10 15:45

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper