vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ny dokumentär om att leva "off grid"
#1


See User information

UNGRIP (From the creators of Esoteric Agenda and KYMATICA)

At a major juncture in his life, rob in the pagé family began down a road less traveled to free himself from fear, government control, and reliance on public energy and food supply, and shares his journey that led him "off the grid".

Ben: Stewart and Dan Stewart, creators of Esoteric Agenda and KYMATICA, focus the essence of this film around the journey through transitional and groundbreaking moments in a human's life.

The purpose of this film is not to provide legal advice, nor is it to simply educate, but rather as inspirational fuel. To become more of what we already are.





Posted on: 2011/10/2 0:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#2
Bra film!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#3


See User information

Tack så mycket för klippet, fantastisk film.

Detta ger svar på frågan varför jag gör som jag gör. Varför jag vill få mina medmänniskor att reflektera själva, utan att pränta in mina åsikter i någon av er. Varför jag vägrar vara en ledare eller elev, mot annan än mig själv. VArför jag aldrig tagit betalt för några föredrag/presentationer osv... Jag har enbart valt att ge min vy, bara en del av allas, samt varför jag konstant tjatar om egna val...

Detta är även varför jag söker att skapa en community i en liknelse av detta... Som likställda och för varandra... Vi får se vart detta leder...

Åter igen, tack för länken! <3!


Posted on: 2011/10/2 17:02

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#4


See User information
Om en relativt mycket mycket kort tid kommer det finns teknologi ute som tillåter oss skapa vår energi utan större problem.

Posted on: 2011/10/2 17:07
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#5


See User information
Ja visst var filmen bra! :)

Ja alltså, personligen så gillar jag själva iden väldigt mycket. Att leva på eget ansvar osv. Med din egen mat och din egen energi och allt det. Men samtidigt så kommer det bli en stor börda att dra sitt egna lass helt själv. Kan jag tycka.

Speciellt om man som jag har familj med barn. Då är det inte bara att hoppas att det blir en mild vinter och bra skördar så att man inte dör av köld eller svält. Samt att det inte är det lättaste att bara bygga ett fungerande hus utan att "koppla" upp sig till samhället.

Saker som telefon, internet, avlopp, vatten, sophämtning osv blir lite krångligare. Men inte sagt att man skulle kunna sköta mycket själv. Men samtidigt så är man van med en bra standard, med varmvatten, duschar och dator osv.

Så det bästa är väl om man kan gå ihop ett gäng isf. Så att man kan hjälpas åt och alla är bra på något så att säga. En kan dra el och en annan bygga tak och den tredje fixa mat osv. För att det är ju oxå så att man kanske blir allvarligt sjuk eller skadad en dag och då är det inte enkelt att överleva ensam eller med sin familj om man är tvungen att sköta om gården, djuren och huset.

Samt att man måste väl ha tillgång till läkare om det skulle krisa någon gång.. :)

Men om det kommer ut en free-energy device så underlättar det saken avsevärt iaf.. :) så heja Shen :)

Posted on: 2011/10/2 17:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#6


See User information
Eftersom vi mycket snart kan utvinna vår egen energi så kommer vi ha värme på vintern.

Avloppen kan vi bygga egna förbränningstoaletter till.

Varmvatten är inga problem.

Läkare bör ganska lätt kunna ordnas.

Det finns en device som är påväg kan jag garantera er men jag vill inte gå djupare in på vad hur och när pga det alltid kan tnkas finnas destruktiva krafter som detta inte lämpar sig för.

Men inom 3 år.


Posted on: 2011/10/2 17:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#7


See User information
Quote:

Zin skrev:
Ja visst var filmen bra! :)

Ja alltså, personligen så gillar jag själva iden väldigt mycket. Att leva på eget ansvar osv. Med din egen mat och din egen energi och allt det. Men samtidigt så kommer det bli en stor börda att dra sitt egna lass helt själv. Kan jag tycka.

Speciellt om man som jag har familj med barn.


Jag har inga problem att bo i en snickarbod, kåta, RV (ENsam eller med nån skön filur) och se till att en barnfamilj får upp sitt boende först.

Har själv en flickvän, men inga barn. Däremot borde jag respektera flickvännens behov med, så detta valet bör även det ligga hos mig/oss. Däremot borde väl barn gå före i valet att hjälpas åt att skapa det första boendet. Problematiken här, som jag ser det som, är att det kommer behövas en del reflektion och mognad för detta steget (Som påtalades i filmen), där Egotänkandet borde omstruktureras till ett "oss"-tänkande och att "Familjen" är något större och går lite vidare än "kött och blod".

Quote:

Zin skrev:

Saker som telefon, internet, avlopp, vatten, sophämtning osv blir lite krångligare. Men inte sagt att man skulle kunna sköta mycket själv. Men samtidigt så är man van med en bra standard, med varmvatten, duschar och dator osv.


Håller helt med Shen här, samt har själv en del idéer om hur detta kan komma att skapas...

Quote:

Zin skrev:

Samt att man måste väl ha tillgång till läkare om det skulle krisa någon gång.. :)



Du har redan din rätt till hälsa, liv och sjukvård. Det ligger en slöja över det, där många (Även läkare och andra medmänniskor) har blivit itutade att det betalas genom att betala "skatter"... Så är det dock inte, så länge vi bara pratar "bolag".

Posted on: 2011/10/2 17:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#8


See User information
Jag lever såhär eller liknande med familjen. Ja, flera av Vakenfolket har ju varit och hälsat på...
Sophämtningen... ja, det blir ju en del. Jag betalar 500:-/år för att de ska låta mig vara, det är registrerat som hämtning för sommarstuga och jag ställer inte ner tunnan ens...
Slänger på tippen, i tunnan på hustruns jobb eller eldar det ihop med kvistar och annat bös.
Just det senare fick ett gäng tyskar som var hos oss i somras att vända på klacken och åka hem. Det var oförenligt med global warming-tänket... att han som sade det till mig själv stod och rökte på en oekologisk cigarett hör inte hit...

Ja, nu blir det lite lugnare ett tag men nästa år kör vi igen.
Varmt välkomna.

www.wikhall.com

Posted on: 2011/10/3 7:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#9


See User information
Energifrågan är löst på alla sätt.

Vi har en device som kommer snart , enda som behöver göras sen är att tillämpa den och utveckla en infrastruktur åt den.

Den är både grön och skön ; )

Tills tiden har tickat klart.

Posted on: 2011/10/3 8:16
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny dokumentär om att leva "off grid"
#10


See User information
Gick en dokumentär på 2:an igår om ett kollektiv i dalarna som holler på att bygga earthsips för den som är interesead.

http://svtplay.se/v/2548974/dokumentarfilm/hippieland

Posted on: 2011/10/3 10:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS