Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Lever vi i en 3D värld? Knappast...
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Utan att ha sett klippet, så är vårt universum uppbyggt av fler dimensioner än 3. Einstein hävdar 4. Rummets 3 och tiden.
Jag vill hävda det också finns en makro och mikro dimension. Minst. Jag tycker också att vardera av våra sinnen representerar en dimension. Färger och ljud. Även drömmar. ALLT som påverkar oss är en dimension. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
11 dimensioner varav 3 är dom närmaste till att bilda materian och representerar orsak och verkans 3 förmågor/krafter i samspel.
11 dimensioner varav 3 men igentligen oändliga dimensioner därav bara en dimension. Man kan istället säga lite som bruce lee. Ju mer ankarlöst perspektivet är desstå mer information i etern. Eller som någon forskare hade skrivigt i någon bok jag läste i för längesedan. Ju mer jag studerar universum desstå mer liknar den en dröm. Eller något annat som tyder på information overload för det vanliga seendet är att för att kunna veta allt måste man ha alla kordinater till varenda partikel vilket kräver ett större minne än universum självt. Fler dimensioner. Men deras samspel följer lagar. Orsak och verkan gör det strukturerat så man kan följa det baklänges. Det är ganska lätt och räkna ut hur allt är sammansatt det är så enkelt att det blir svårt. Problemet är bara att kunskapen inte bidrar till att göra världen bättre direkt. Det är som atombomben. Kunde dom göra ett vapen som kunde förgöra jorden bara man avfyrade den skulle dom testat. Det är destruktiva människan det. Därför bättre att hålla den kunskapen borta från dem och låta allt ha sin tid. Dom tänker i skolade vanor därför ser dom inte helheten vilket i sin tur är verkligen tur. Allt är ett uttryck för något annat.
Posted on: 2011/10/21 17:55
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ni måste se den här först för att förstå:
http://www.youtube.com/watch?v=XjsgoXvnStY Den här gjordes först.