vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Sverige använder tonårsspioner
#1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige använder tonårsspioner
#2
Jag kan ju tillägga att polisen i många år har ovetandes jobbade åt sig och uppmuntrar dom till regisserade brott så de ska kunna komma in i kriminella gäng och de bevakar sin tillgång ovetandes.

Lite grand som Operation Nova, men här har de alltså själva hjälpt till att personen ska avancera inom den kriminella karriären.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#3


See User information

Posted on: 2011/11/23 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#4


See User information
SVT har under morgonen plockat ner avsnittet från svtplay och webben!
Påtryckningar från högre ort??

Riktigt riktigt illa....

Låt oss hoppas att det får motsatt effekt. Att de som under morgonen slagit på stora trumman och skrämt cheferna på svt till att ta ner avsnittet, hamnar än mer under luppen.

Om jag känner Janne Josefsson rätt så är det riktigt illa att göra så, vilket kommer att få honom att gräva ännu djupare i den här skandalen.

Om Janne dör av en bilbomb, flygplansolycka eller en hjärtattack, inom de närmaste 6 månaderna så vet ni ungefär vilka krafter som låg bakom.

Måste även tillägga,
Tänk om det visar sig att Polisen rekryterat neråt i åldrarna. Låt oss säga 16-17-åringar. Och det kommer till allmänhetens kännedom att Polisen köpslagit med minderåriga på det här viset.

Då är det ute med den nuvarande polisledningen kan jag bara säga....

Posted on: 2011/11/24 13:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#5


See User information
Ja använd barnen som spioner och behandla deras släktingar som skit på vårdhemmen.

Och när barnen hamnar där med åldern likaså.

Posted on: 2011/11/24 13:43
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#6


See User information
"...Dessutom fick han värva nya informatörer. En del av personerna han närmade sig var inte ens 15 år gamla”, skriver svt.se.

- Man har aldrig sagt någon undre gräns, det finns mig veterligen ingen sån. Från, ja, 14 år och uppåt skulle jag väl säga, säger Magnus."


http://www.nationell.nu/2011/11/23/sa ... rige-informator-talar-ut/

Fy f**n säger jag bara.
Det blir ju inte lilla antalet åtal Polisen har att vänta sig, när detta reds upp, av föräldrar till dessa barn som utnyttjats.

För att inte tala om kostnaden för att få ur alla dessa tusentals ungdomar ur informatörsträsket, när det väl klubbas till folkets fördel.

Ajaj, det kommer bli en riktigt dyr historia innan allt är över.

Och förmodligen den största skandalen någonsin i Polisens historia.

Posted on: 2011/11/24 15:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#7


See User information
Ja, hoppas kan man men är inte så övertygad att det blir så mycket mer än lite upprörda röster i början och sen minskar intresset utan några egentliga åtal.
Polisen är ju till för att skydda oss och skulle inte göra nåt som kan vara farligt för oss medborgare och om dom ibland måste tänja lite på gränserna är det för vårt eget bästa så det får vi allt lov att acceptera..
Lite så tror jag allmänheten kommer argumentera och all normal reaktion på ett sådant här avslöjande kommer ses som en ordentlig överreaktion på ett litet problem som bara drabbar vissa som ändå förtjänar det.
Kanske låter rejält cyniskt men många skakar av sig obehagligheter på det viset faktiskt fastän man inte kan begripa det som en kännande människa.

Posted on: 2011/11/24 15:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#8


See User information
Quote:

Chriss skrev:
Ja, hoppas kan man men är inte så övertygad att det blir så mycket mer än lite upprörda röster i början och sen minskar intresset utan några egentliga åtal.
Polisen är ju till för att skydda oss och skulle inte göra nåt som kan vara farligt för oss medborgare och om dom ibland måste tänja lite på gränserna är det för vårt eget bästa så det får vi allt lov att acceptera..
Lite så tror jag allmänheten kommer argumentera och all normal reaktion på ett sådant här avslöjande kommer ses som en ordentlig överreaktion på ett litet problem som bara drabbar vissa som ändå förtjänar det.
Kanske låter rejält cyniskt men många skakar av sig obehagligheter på det viset faktiskt fastän man inte kan begripa det som en kännande människa.


Jo jag vet. Men jag hoppas kanske att exempelvis de bland oss som infiltrerat vaken-rörelsen (om det nu finns en "rörelse" av fritt tänkande människor), kanske läser & begrundar sin situation.

Jag kan namnge minst tre aktiva/f.d. medlemmar här som arbetar åt polisen på liknande vis som killen i inslaget, men jag har gett mitt ord på att hålla dessa personers identitet hemlig, då det potentiellt såklart kan skada dem personligen.

Dock sträcker sig tålamodet bara till en viss gräns, och den som känner sig träffad kan se detta som ett varningens finger. Lägg ner eller bli blottad helt enkelt.

Det här kan helt enkelt inte fortgå.
Svenska staten betalar 14-åriga barn pengar svart, och med största sannolikhet ödelägger deras liv.

Jag trodde att det var Sverige vi bodde i, inte USA.

Posted on: 2011/11/24 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#9


See User information
Quote:
Jag kan namnge minst tre aktiva/f.d. medlemmar här som arbetar åt polisen på liknande vis som killen i inslaget, men jag har gett mitt ord på att hålla dessa personers identitet hemlig, då det potentiellt såklart kan skada dem personligen.


Några enkla frågor för att alla på forumet ska få se om du är en tramspelle som surrar i nattmössan eller om du har något vettigt att komma med.

1. Varför och hur känner du dem?

2. Varför skulle alla de tre erkänna till dig att de jobbat för polisen?

3. Vad är polisen? Säpo? Promenadpoliser?

4. Hur kan det skada dem OM enbart deras nick-names i forumet kommer ut? Posta nickname:en nu.

5. Vad är en medlem? Är det någon som har ett konto på vaken.se:s forum eller är det någon som också engagerar sig IRL? Utveckla.


Put your money where your mouth is! Ju mer du påstår utan källor, desto mer löjlig framstår du.


Presentera dina bevis, annars är dina påstående inte mer värda en en vanlig mytomans.


Jag finns på manifestationerna som sker i verkligheten. Kom ut och snacka eller lek skrivbordspirat.


Posted on: 2011/11/24 19:34

Edited by JSvensson on 2011/11/24 21:33:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#10


See User information
Ha ha !!! Busted....

Posted on: 2011/11/24 20:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige använder tonårsspioner
#11

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#12


See User information
Tjoffsson!Det där var mjukvara...tråden handlar om hårdvaror:)Eller?

Det finns bra poliser med,men detta är en varböld.

Posted on: 2011/11/25 17:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#13


See User information

Posted on: 2011/11/25 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige använder tonårsspioner
#14
Jag är ganska nöjd med mitt liv tack.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#15


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Jag är ganska nöjd med mitt liv tack.


OK.Coolt!Men sluta att stöpa lönger om mig,det finns musik även sådana som dig:)

Gott Folk

Posted on: 2011/11/25 20:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige använder tonårsspioner
#16
Lögner om dig? Varför skulle jag prata om dig för och ännu mer ljuga om dig?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#17


See User information
Inget svar ännu, så jag återpostar.

Quote:
Jag kan namnge minst tre aktiva/f.d. medlemmar här som arbetar åt polisen på liknande vis som killen i inslaget, men jag har gett mitt ord på att hålla dessa personers identitet hemlig, då det potentiellt såklart kan skada dem personligen.


Några enkla frågor för att alla på forumet ska få se om du är en tramspelle som surrar i nattmössan eller om du har något vettigt att komma med.

1. Varför och hur känner du dem?

2. Varför skulle alla de tre erkänna till dig att de jobbat för polisen?

3. Vad är polisen? Säpo? Promenadpoliser?

4. Hur kan det skada dem OM enbart deras nick-names i forumet kommer ut? Posta nickname:en nu.

5. Vad är en medlem? Är det någon som har ett konto på vaken.se:s forum eller är det någon som också engagerar sig IRL? Utveckla.


Put your money where your mouth is! Ju mer du påstår utan källor, desto mer löjlig framstår du.


Presentera dina bevis, annars är dina påstående inte mer värda en en vanlig mytomans.


Jag finns på manifestationerna som sker i verkligheten. Kom ut och snacka eller lek skrivbordspirat.

Posted on: 2011/11/27 12:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige använder tonårsspioner
#18
Varför ens hetsa mot sånt? Det finns ju faktiskt att SÄPO eller polisen vill ha koll på sanningsrörelsen också. Jag ser det inte som någon omöjlighet att de skulle försöka värva medlemmar härifrån. En annan möjlighet är att någon privatspanare vill göra polisen eller SÄPO uppmärksam på någonting som skrivs på vaken eftersom de är hjärntvättade av media.

Säkerhetstjänster har i alla tider värvat folk ur de flesta grupperna. Jag tror inte det finns något större universitet eller högskola utan infiltratörer.

Big Brother är så mycket mer än bara kameror och digital spaning.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#19


See User information
okej,

1. Varför och hur känner du dem?
-Snöbollseffekt av att jag känner en av dem personligen. En händelse gjorde att ett avslöjande var oundvikligt.

2. Varför skulle alla de tre erkänna till dig att de jobbat för polisen?
-Det har jag inte sagt att alla tre gjort.

3. Vad är polisen? Säpo? Promenadpoliser?
-Säpo

4. Hur kan det skada dem OM enbart deras nick-names i forumet kommer ut? Posta nickname:en nu.
-Ett nickname är enkelt kopplat till en person.
Eftersom vi är av en fredlig art här i vaken-kretsar anser jag att dom kan få hålla på så länge det inte skadar någon av oss. Skulle behovet uppstå kommer jag avslöja det jag vet.


5. Vad är en medlem? Är det någon som har ett konto på vaken.se:s forum eller är det någon som också engagerar sig IRL? Utveckla.
-IRL är såklart vad som är viktigt. Troll här på forumet har vi gott om, men det är inte dem jag syftar på, snarare tvärtom

I tillägg till ditt inlägg kan jag meddela att jag också har min beskärda del i bagaget vad gäller manifestationer osv, vi har med andra ord säkerligen mötts.

Slutligen,
Det var kanske onödigt av mig att avslöja att jag vet något om detta, men tanken på att en del går runt bland oss och utger sig för att vara något de inte är gör mig irriterad.
Men de verkliga förlorarna är ju trots allt dem själva, så.

Fred!

Posted on: 2011/11/27 17:55

Edited by eyecreate on 2011/11/27 18:19:43
Edited by eyecreate on 2011/11/27 18:20:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#20


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Lögner om dig? Varför skulle jag prata om dig för och ännu mer ljuga om dig?


Men Jisses då!Du klagar på att jag bara postar vilken musik jag lyssnar på eller mina brister på mina Idéer.Fast du säger att du har inte bildad dig en uppfattning om mig...du är ett troll du postar...som en fröken som är politiskt korrekt och tror din buk är REN...Kolla dina inlägg bara tidningsblaj...



Inlägg nr:13 skall man klicka på...ni som är vakna har redan gjort detta!

Posted on: 2011/11/27 19:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#21


See User information

Posted on: 2011/11/27 19:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#22


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Varför ens hetsa mot sånt?

Big Brother är så mycket mer än bara kameror och digital spaning.


Anledningen till att A och framför allt D:)Men jag stödjer projekt som gör att barn och ungdomar på ett lekfullt sätt upptäcker sina egna förgor,

Posted on: 2011/11/27 22:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sverige använder tonårsspioner
#23
Quote:

sale skrev:
Quote:

Tjoffsson skrev:
Varför ens hetsa mot sånt?

Big Brother är så mycket mer än bara kameror och digital spaning.


Anledningen till att A och framför allt D:)Men jag stödjer projekt som gör att barn och ungdomar på ett lekfullt sätt upptäcker sina egna förgor,

Ursäkta mig? Vad talar du om?



Jag klickade på inlägg #13, men det hände ingenting.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sverige använder tonårsspioner
#24


See User information
På tal om sånt här:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/infi ... -fick-barn-med-aktivister

Två brittiska poliser drog infiltrerandet till sin spets genom att göra två kvinnor gravida – och sedan inte ta hand om barnen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/brit ... infiltrerade-miljogrupper

En brittisk hemlig agent erkänner att han i årtal utgett sig för att vara miljöaktivist och bland annat infiltrerat en grupp i Köpenhamn som ockuperat ett hus vilket sedan stormades av dansk polis.

Posted on: 2012/1/21 23:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS