vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Välkommen att vakna ytterligare du som mediterar!

See User information
Jag har tittat på Youtubeklippet "[vaken.se] Micro - Världens problem, dess orsak, lösningen och vägen dit"

Och jag har lite kommentarer till dig Mikael och till alla Vaken.se's medlemmar och alla andra som idag gillar sin nyvunna vakenhet för vi vill ju alla bli mer och mer vakna. Ja. Det är min uppfattning att vi vill ta in saker som gör oss mer och mer vakna. Sanningen är nämligen vacker även om den är starkt bländande ibland.

Så ta några djupa andetag nu och meditera innan du läser det jag vill förmedla så du är öppen nog och kan lyssna på det starka ljus jag nu vill ge dig!

1. Se "THE MOST IMPORTANT VIDEO YOU WILL EVER SEE." för barnafödande kulturer och andra kulturer som förespråkar tillväxt kullkastar påståendet "vi kan mätta alla munnar" på längre sikt och vågar du ifrågastta den fina frasen ovan kommer vi faktiskt kunna mätta alla munnar i framiden och en balanserad natur på lång sikt. Om vi alla kan bli mer långsiktiga och vill förstå att den exponentiella funktionen, d.v.s. tillväxt, givetvis millt sagt inte är så bra och det faktum att vi måste vakan upp ur dogmatism och finna lusten att se sannngen så som den verkligen är.

Visserligen har du rätt på kort sikt, men du måste ta ansvar helheten på lång sikt och försöka bli fullt medveten om detta om du vill vara insiktsfull! Intelligent Union har inte hittat någon bättre lösning än ett litet steriliserande ingrepp i utbyte mot mat för dessa kulturer och religioner, samt uppmuntran av att fler och fler vakna och intelligenta som har förmåga att förstå den exponentiella funktionen istället skaffar fler barn för att ta över och sedan skapa balans.

Jag har ironiserat om detta i min bloggpost "Intelligent Union - Hur djuren löste den mänskliga befolkningselefanten" för den som vill le gott. För visst ska det vara kul att nå insikt.

OK ok ok. Inte 100% trevligt och visst kan man dra retoriska historiska paralleller här, för att man saknar egna bättre lösningar och vill boxa på något som stör ens frusna föreställning, men jag anser ändå att det är mycket trevligare med en snabb sterilisering efter ett barn, än det är med krig och den massvält, det som defacto kortsiktighet leder till och har lett till gång på gång.

Men glada nyheter. Du kan bli ännu mer anständig snabbt om du bara blir mer vaken och medveten om detta. Lösningen på detta problem är viktig. För om du inte vill bli långsiktig måste jag kanske lära mina barn att tillreda husdjur och kanske även lära dem hur man tillreder dig. Jo. Bli inte chockad! Minst sagt intressant köttätande har uppkommit förr när resurserna sinat. Och är det inte sant så upplys mig om motsatsen för jag vill verkligen inte ha rätt!

2. Som ingenjör läste jag energiteknik och förstår principer runt energiframställning, så jag vill även påpeka att dina tankar om dold Energi förmodligen inte är helt relevanta och s.a.s. bara tar din energi i onödan och drar ner Vaken.se's trovärdighet, för jag har tittat djupare på flera av dessa energialternativ som av förklarliga skäl inte leder någonstans när man tittar djupare på dem.

Det enda jag hittat som var av visst litet intresse var variationer i jordens magnetfält som kunde ge en liten svag ström.

Visserligen har du rätt i att makthavarna givetvis vill kontrollera och beskatta elproduktion för att öka samhällets budget och givetvis sina egna arvoden. Men det bästa man kan göra hittills, anser jag, om man inte vill betala skatt, ex. för att makthavarna nu deltar i olagliga invasioner för att säkra resurser de få resurser som finns kvar, är att framställa sin egen energi genom solen. Å andra sidan löser inte skattesmitande samhällets problem heller på lång sikt eftersom vi behöver varann och vi behöver anständig politik som vi kan skapa tillsammans.

Makthavarna kommer heller inte tillåta större mängder folk som slutar att betala skatt och kommer då helt enkelt smutskasta dem i sin media och sedan invadera och avsluta projektet.

Solceller och solpaneler är ganska enkel teknik som nu är mogen så jag förespråkar detta för den som vill bli oberoende. Att genom vindkraft pumpa upp vatten i torn som agerar energilagring och som dessutom ger ett konstant tryck i vattenledningen är också en enkel teknik som använts länge. Men samtidigt är frågan hur mycket el-energi vi egentligen behöver om vi lever mer ekologiskt och nära naturen i framtiden. Inte särskilt mycket, anser jag. Bada vak och basta tillsammans i vedeldad bastu ibland är ju dessutom trevligare än att duscha ensam. Så frågan är egentligen löst som jag ser det. Det är bra. Nu behöver vi endast ta ansvar för det och realisera det politiskt. Det försöker inte enbart Intelligent Union göra, men även andra miljömedvetna människor...även om de flesta av dem inte vill förstå den exponentiella funktionens kalla logik...

3. Att enbart titta på sig själv räcker inte heller även om det givetvis är det viktigaste av allt. Jag mediterar givetvis regelbundet av denna orsak och hjärnan fungerar mycket bättre av det, det kan jag intyga med stor tacksamhet. I detta har du helt rätt och jag är i princip vegan och mår toppenbra av det och jag försöker handla så ekologiskt och oprocessat och tillsatsfritt som jag bara kan.

Men för att stoppa det maskineri som nu huserar vilt med tillgångarna måste vi faktiskt ta över politiskt, anser jag, och skapa nedväxt. Det är vårt ansvar. Därför räcker det inte enbart att vara vaken, man måste även deltaga politiskt och ge folket ett bättre och positivare alternativ i valet. Annars är man ju en del av hela problemet som man sitter och gnäller på. Eller hur?

Nåväl. Jag har gett folket ett alternativ jag gjort genom Intelligent Union och Valsamverkanspartiet där även du är inbjuden, men jag måste påpeka för dig att du inte kan dra med dig vem som helst in i Intelligent Union eftersom vi håller hårt på att folket skall ges ett intelligent val i valet 2014.

I Intelligent Union måste man meditera och ha en ganska hög intelligens som gör att man kan resonera positivt och deliberativt innan man skaffar sig åsikter. Man måste helt enkelt vara mentalt frisk, till skillnad från vanliga partier där motsatsen snarare verkar vara mer regel än undantag.

Samtidigt kommer Intelligent Union och Valsamverkanspartiet endast gå till val om du och andra intelligenta som mediterar ställer upp tillsammans.

Och ställer du inte upp blir jag tvungen att rösta på det minst sinnessjukaa alternativet i Svensk politik och det är ju inte helt kul att behöva välja mellan det som finns där idag, partier där vem som helst, som inte har något bättre för sig, tydligen kan bli medlem och påverka oavsett mental förmåga.

Men om det jag skrev ovan kan få fler att vakna upp om att vi behöver ett eller kanske flera intelligenta politiska alternativ som kan ta sig över 4% så är det kanske helt rätt i alla fall.

Välkommen att vakna ytterligare!

MVH
Martin Gustavsson
Intelligent Union - tvingad att vara Överst i pyramiden i Intelligent Union

Posted on: 2012/3/9 13:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Välkommen att vakna ytterligare du som mediterar!

See User information

Hej Martin,

Gläder mig att du funnit vaken.se på din vandring till sanningen.

Hela vaken.se är även steg i samma riktning som din, även om vägen och uttrycken varierar.

I denna vandring som mycket består i att hålla igen vår avgivalse av kraft/val/rätt/vilja, som vi i alla dess variationer enbart lärts att avge oss.

Tack för ditt erbjudande, dock tackar jag nej till att gå med i en ny sammanslutning med en ledare, vare sig den är motvillig eller ej. Däremot om du behöver hjälp, ställer jag mig till fria valet att hjälpa.

Att gå till val, och ingå i ett förbestämt regelverk, vilket enbart gynnar dom få i sina variationer är för mig lönlöst. Vi är på väg att mogna ur den sandlådan. Finns gott om denna information på vaken.se och andra forum. Det som svarstår är enbart den egna mognaden.

Samma gäller den spitituella delen om vakenheten, vilket vi alla står inför.

Skulle först och främst be alla att först se på sig själva innan rusningen att springa in i en ny utgåva av avgivande av det egna ansvaret och förhållningen till din medmänsklighet. Det får vara nog att åter gå in i ett system (oavsätt vilket) där vi igen skall avge våra val, rätter, viljor och krafter.

Samma sak är det med detta fiktiva pengarsystem vi blivit lärda är så viktigt för vår överlevnad... Dennafabel som i sig är byggt att gå åt fanders, med all rätt. Vi borde väl vara mogna nog att inte börja igen att avkräva din medmänniskas liv för sin överlevnad?

Vi kan enbart nyttja dessa verktyg vi kan, däremot verkar det som vi beter oss som apor i en verktygsbod där vi nyttjar en skruvmejsel som en hammare osv... Inget är rätt eller fel, enbart olika långa vägar.

Om detta ändå sker, är det ett steg i rätt riktning, vilket även inte borde ses som nått slutmål.

Jag önskar dig lycka till med medverkar i systemet och den enorma försöket att ändra på fallande korthuset inifrån!

Posted on: 2012/3/9 15:33

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Välkommen MrPerfect72 hoppas att du kommer att trivas. Jag hoppas att jag kommer att motbevisa dig när det gäller dold energi. Jag har experimenterat lite med evighets batterier och även om det inte var en stor seger så gjorde det trots allt att vissa höjde på ögonbrynen, i alla fall på synen på energi.

Posted on: 2012/3/9 17:25

See User information
MrPerfect72 Är det vekligen intelligens?

Jag vill inte fimpa dig och din s k intelligens...men jag lovar dig att en apa slår dig på fingrarna bara så du vet.Här är två-tre länkar som du bör se:)Inte titta nu bara utan SE,ok!Tummen upp!

Länk nr:1 YouTube

Länk nr:2 här är beviset...http://www.youtube.com/watch?v=GqfqFRG5dBM&feature=related

Länk nr:3 Solenergi....

Posted on: 2012/3/9 17:46

See User information
Hej Avatar! (Kommentar till Sales apfilmer med AK4 finns nära slutet)

Tack för långt fint svar.

Jag har inte enbart funnit intressanta sannolikheter på vaken.se, men även lagt upp vaken.se som ett intelligent nätverk på Intelligent Unions blogg.

Kul att du anser att vi är steg i samma riktning.

Jag ser nu att du även har en video som heter "off the grid". Du ser ut att vilja vistas i en hydda i bergen och röka, medan jag verkar vilja förändra samhället inifrån systemet, men jag ska vara ärlig att jag gillar några dagar i bergen också i stillhet, även om jag inte röker.

Jag håller inte igen min kraft, men laddar positiv kraft i min meditation.

Tack för ditt vänliga "nej tack" och ja, det är så att jag är "ledare" och admin just nu, ungefär som du leder vaken.se, mestadels består mitt arbete av att skriva bloggposter och hålla positiviteten uppe, godkänna positiva konstruktiva kommentarer och inte släppa in negativ trolling, och ja, det är inte nödvändigtvis jag som ska vara språkrör i framtiden, för i nätverket bör rätt man/kvinna vara på rätt plats.

Intelligent Union är inte en egotripp. Det ska vara en intelligent union av människor som resonerar sig fram till bra lösningar med hjärta och hjärna.

Mitt ledarskap är vare sig motvillig eller medvilligt utan jag ser det som nödvändigt. Jag är rätt man för jobbet just nu.

Den hjälp jag skulle vilja ha är att du som medveten bojkottare av systemet genom "Vaken.se" valsamverkar i valet genom Valsamverkanspartiet eller att du går med som en "författare" i Intelligent Union och ev. finns med på listan i valet och att du i så fall redovisar vad du vill göra om du blir invald. Om du inte önskar deltaga efter valet, om du väljs in, kan ju platsen i riksdagen gapa tom, om du nu vill det, för det är ju i så fall en mycket tydlig bojkott.

Skulle alla rösta på Vaken.se skulle i så fall hela riksdagen kunna gapa tom, eller skulle då pengasystemet kunna avskaffas till förmån för ...kuponger?

Även om du tvingas ingå i ett förbestämt regelverk, som idag gynnar dom få, kan detta regelverk ändras om många röstar för det och människor som gjort ordentligt med meditation kan se till att det sker. Dessutom är "Valsamverkanspartiet" ett sätt att få med fler och kringgå en regel som "de få" upprättat.

Jag tror att det är bra med fler mogna politiker som kan ta hand om sandlådan och tålmodigt lyfta debatterna i riksdagen. Det är där jag anser att jag och du behövs för att lyfta debatten.

Meditera en stund på varför du valt att vara negativ när det finns positiva kreativa lösningar på de problem vi ser!

Om spirituell intelligens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spiritual_intelligence
...verkar som om vi är på rätt väg...

I Intelligent Union ber vi först och främst alla att först se på sig själva innan deltagande. Vi vill heller inte rusa in i en ny utgåva av avgivande av det egna ansvaret. Därför förespråkar vi "intelligent deliberativ direktdemokrati" Medmänsklighet är inte möjlig på riktigt utan intelligens, för gör man inte rätt när man hjälper, dvs. försöker tänka i flera steg innan man hjälper, så kan man lika gärna stjälpa.

I längden kan det fiktiva pengasystemet givetvis rationaliseras bort till förmån för en bättre ordning, men det måste givetvis ske med full insikt om alla samband och alternativ.

Människor i för stor mängd, oavsett mognad, när resurserna sinar, tenderar att avkräva andra medmänniskors liv för sin överlevnad...oavsett vad man tycker om det... Det ämnet har jag tagit upp.

Att "Inget är rätt eller fel, enbart olika långa vägar." anser jag är ett felaktigt påstående.

Jag säger att det finns endast en sanning och massvis med försök att beskriva den, varav vissa är mer sannolika och vakna än andra, men vad som är rätt och fel eller sant och osant måste var och en avgöra själv.

Jag föreställer mig ett slutmål, det jag beskrivit, men jag vet att det enda som tycks vara sant är att det mesta förändras ständigt.

Vulkanen Yellowstone är ju exempelvis höggravid.
‘Huge amounts of material are expelled, devastating the environment and creating a gas cloud that covers the globe for years.’ http://theextinctionprotocol.wordpres ... akes-from-surface-faults/

Då är faktiskt apan med automatgevär, i posten ovan av Sale, och aningen bättre hantering kanske den apa som överlever...

Tack för uppmuntran att du tycker att det är i rätt riktning.

Om korthuset faller eller om vi lyckas bygga ett bättre hus inifrån får framtiden utvisa. Jag ser all anledning att göra mitt bästa. Jag mår bra av det. Jag känner att jag bidrar med något gott och för mig är det huvudsaken.

Posted on: 2012/3/10 22:29

See User information
Hej Martin,

Tack för ditt sakliga svar. Om uppfattningen att jag vill vara overksam, är inte detta riktigt sant. Jag kanske postar mindre på vaken i dessa dagar, men verksamheten pågår (Har nu passat på att posta några gånger i och med att det varit lite PM växling). Inte heller att min inställning är på något sätt negativ, är väldigt positiv inför framtiden. Någon speciell på vaken.se är jag inte heller, kontot har lägsta behörighet.

Jodå, nog lever den "fysiska" världen allt mer ett oroligt liv, vilket vi ser allt mer frekventa händelser följa en allt tätare tidsplan. Fler trådar om detta finnes med, davidos och nått om 2012... tex.

Meditation är ett kraftfullt verktyg, i färden mot den inre sanningen, vilket jag stödjer fullt ut att nyttja.

Hade för några år sedan tankarna, likt du, att försöka ändra på systemet inifrån... Övergav den dock, efter en ingående sökning, perspektiv och "udda" upplevelser. Att ändra på ett system som redan är förbestämt att dö, är för mig slöseri med min energi. Men det kan vara en nyttigt deltagande i sökningen av sanningen, hur nu våra unika vägar än går via. Inget är fel, i ett större perspektiv.

Precis samma gäller fiktiva ekonomisystemet (Politiksystemet osv), jag vill enbart försöka förvarna mina medmänniskor att förbereda inför det, så att steget inte blir så hårt. Och försöka vara medhjälpliga för fler som inte riktigt haft tid att ta in alla varningar på vad som är på väg. Jag försöker enbart få mina medmänniskor att tänka, då förändringen kan enbart komma inifrån En.

Detta med att skapa en alternativ form av levene, lite närmare naturen och utan dess "galenskaper" är även det ett försök att få igång ett samspel. Jag kan enbart föregå som ett exempel, dock utan att påtvinga någon ett uns. Kommer inte vara någons ledare eller elev, jag kan enbart vara jag. Mina rättigheter slutar där dina börjar.
Och en smått ensamt läge, borde vara en lämplig plats vid en större "incident" om den så är ekonomisk, miljörelaterad eller annan.

Detta vill du ändra på inifrån?

Kanske läste ditt inlägg fel and ofrivilligheten om ledarskapet... "tvingad att vara Överst i pyramiden i Intelligent Union" gav mig helt enkelt en felaktig reflektion och den ligger hos mig.

Tänker inte sia om vad som komma skall, men mina "misstankar" ligger närmare "We havent seen anything yet" än något annat. Vill hålla mig flexibel i samtliga led, utan att bygga nya broar som sedan formas till "bojor". Jag skriver "misstankar", då kanske detta forum inte riktigt accepterar dess verkliga form och beskrivning.

Lever idag i en sorts sinnesfrid, vilket verkar gå emot en allt mer växande skara av medmänniskors inre oro. Känner mig mer som vatten, följsam och ändå formbar. Att enbart "Vara" har en lustig effekt på En aspekt...

Posted on: 2012/3/11 4:24

Edited by Avatar on 2012/3/11 5:01:20

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Hej Oswald Spengler "Det finns ingen proletär rörelse, inte ens kommunistisk, som inte verkat i penningens intresse.
I den riktning som anges av pengar även om idealisterna bland rörelsernas ledare inte är medvetna om detta faktum.”

Oswald Spengler menade att om Intelligent Union ska bli stora då måste man samarbeta med Världsbyggarna, tyvärr så är det...

Kolla samtidigt igenom er sida, men hittade ingenting som Just Nu speglar verkligheten, där USA håller på att falla!

Pentagon och Världsbyggarna i England är nu DESPERATA och försöker nu med alla medel stoppa försvarsministern Leon Panetta, som i veckan berättar i direktsändning att USA är Fullt ut Kontrollerade av Militär Industriella Komplexet, som i sin tur kontrolleras av Utländska banker som har historiskt Europa som bas.

Länk: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=185414#forumpost185414

Här Alex Jones för Oberoende information: http://www.infowars.com/
Hittade inget läsvärt på Intelligent Union om ex: Bilderbergruppen som kom ur Round Table Group i London, vilka skapar CFR i USA och RIIA i London med Romklubben 1968!

Min fundering blir då varför skriver ni inte om dessa viktiga saker, så folk får sitt uppvaknade, medvetande och sprider dessa Frihetens Kärleksbudskap till andra...

Men hajade till över några saker och det är er Logga Rosen vilken är direkt kopplad till Tyska Hemliga >Sällskapen historiskt! Tänk ni har samma Logga som Socialdemokraterna!

Det politiska systemet skapades efter att Kyrkan eftersom tappade makten (officiellt) under 1600-1700 talet med feodalsamhället, där Eliten med de hemliga sällskapen och mäktiga familjer som Merovingians = Merovingian.

Sällskapet Prieuré de Sion = Priory of Sion med deras KNIGHTS TEMPLARS, Tempelriddare som skapade vårt odemokratiska banksystem med ränta och amortering på pengar som inte existerar, och som nu håller mänskligheten i sitt strupgrepp!

Tempelriddarna var även bakom agenten Martin Luther med kopplingar till Rosicrucians. Dessa sällskap formade sedan fram Frimureriet som sedan eftersom skapade de olika ismerna, ideologier som kontrollerar världens folk idag!

Där toppen av Pyramiden med banksystemet står ovanför det politiska systemet! Historikern och författaren Donald Sassoon god vän med Huset Rothschilds skriver i sin bok HUNDRA ÅR AV SOCIALISM, sanningen om våra stora ideologier.

Socialismen skapades mitt i arbetarkampen av kapitalet, inte av arbetarna! (i boken Holy Blood, Holy Grail av Michael Baigent, Richard Leigh, Henry Lincoln så hittar vi Socialdemokratins symbol Rosen, genom de många olika hemliga sällskapen, Rose-Croix eller Rosicrucians = Rosenkreuzorden, med stormästare som Sir Francis Bacon

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosencreuzarna

---------------------------------------------------------

Historiken och författaren Oswald Spengler 1880-1936. Skriver i boken "Västerlandets undergång"

"Radikala rörelser har aldrig varit och kommer troligtvis aldrig heller att vara framgångsrika, annat än om de drar till sig stora pengar eller stöd utifrån."

"Det finns ingen proletär rörelse, inte ens kommunistisk, som inte verkat i penningens intresse.
I den riktning som anges av pengar även om idealisterna bland rörelsernas ledare inte är medvetna om detta faktum.”

Detta betyder enligt Oswald Spenglar att ex: nya Partiet Intelligent Union kan aldrig bli framgångsrika om de inte är radikala, och drar till sig stora summor utifrån, Världsbyggarna pengapåsar!

Oswald Spengler var en stor tänkare och en av få som såg vad omgivningens kritiker vägrade eller inte ville se att vänstern kontrolleras av sina förklarade fiender kapitalet.

Eller de stora pengarnas elit den fantastiskt skickliga familjerna Warburg, Rockefeller och Huset Rothschild som hela tiden jobbat i samförstånd som professor Antony Sutton menade. I stort hela den Kommunistiska partiapparaten finansierades av bankeliten. Där kalla kriget skapades och förstärktes genom vapenleveranser från väst sidans bankelit.

Källa: The World Order, Our Secret Rulers, sidan 76

"Det finns och det existerar sedan en generation tillbaka, ett institutionellt engelskt nätverk vilka opererar, i samma riktning, som radikala höger krafter skulle kalla i en kommunistisk riktning. I själva verket så är detta nätverk, vilka vi identifierar som Runda Bordets Grupp (Round Table Group 1891) de har ingen motvilja mot att samarbeta med kommunisterna, eller några andra grupper och gör ofta så...."

Sidan 950 i boken Tragedy and Hope.
Prof. Carroll Quigley

Sedan funderar jag över valet av ordet Intelligent Union, för vem då tänkte jag! Union
http://sv.wikipedia.org/wiki/Union

Posted on: 2012/3/11 12:16
Citat: Prof. Antony C Sutton "Det var ingen frihet i Hitlers Tyskland, och det var ingen frihet under Marxismen, och inte heller kommer det att vara någon frihet under New World Order, om det låter som George Orwells 1984 så är det det!"

See User information
Det är ingen nyhet att kapitalet skapade socialismen. Det som motiverade detta var tanken om att proletariatet skulle arbeta bättre om de fick bättre arbets- och livsmiljö. Bättre ställt och finare husrum gav glada slavar istället för försupna och odrägliga slavar. Det som är viktigt att komma ihåg är att socialismen var den drivande kraften för systemskifte från monarki till parlamentarism i Europa. Marx analys och spådom om att kapitalismen skulle fallera skulle snart uppdagas, och här kommer socialismen in och räddar kapitalet, precis som nu.

MEN! Låt säga att hela skiten brakade samman. Vilken situation tror du är värst? Ett kidnappat system eller inget system alls? Försök att inte missförstå hur jag formulerar mig...

Det är egentligen bara en fråga jag har, vad ska du göra med all din kunskap sansson? Du har mycket bra att komma med men du borde byta glasögon ibland också.

Posted on: 2012/3/11 13:34

See User information
Quote:
MEN! Låt säga att hela skiten brakade samman. Vilken situation tror du är värst? Ett kidnappat system eller inget system alls? Försök att inte missförstå hur jag formulerar mig...

Själv tror jag att ett totalt ihop brakat system är värst på kort sikt speciellt för dom mest programmerade. Vi är alla uppfostrade att leva i systematiskt våld. Dock tror jag nog många här på vaken lyckats omprogrammera sig lite till ett mer självständigt och friare synsätt.

Posted on: 2012/3/12 13:24

See User information
Hej!

Jag har inte studerat tråden i sin helhet men ska göra några korta svar på dina frågetecken.

1) Befolkningsmäng är någonting som kontrollerar sig själv i naturen, som du var inne på. Det kan öka snabbt för att sedan avta och sedan minska snabbt. Jag har inte sett några bevis på att det skulle vara svårt att mätta alla munnar eller att befolkjningstillväxten skulle fortsätta i all oändlighet. Jag har dock sett mycket som indikerar att system kontrollerar sig själva och antingen adapterar eller försvinner.

2) Jag har inte sett några bevis för att fri energi inte skulle vara uppnåbar eller otrolig. Det finns uppenbart oändligt med energi i universum och det handlar bara om att hitta ett sätt att ta till vara på denna energi. Att påstå någonting annat ser jag som ologiskt.

3) Att arbeta med sig själv är kärnan. Att ge till andra är blomman.

Frid
M

Posted on: 2012/3/12 18:07
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Tacksamhet till er alla för era mer och mer vakna kommentarer!

Positivitet är resultatet av rätt mental aktivitet.

De ord vi använder, de tankar vi tänker påverkar vår verklighet.

Visst finns det proletärer och kommunister som verkar demokratiskt i egenintresse och i egenintresset, ett långsiktigt egenintresse, ligger att ha ett gott liv tillsammans med alla andra och en natur i balans.

Om nu Oswald Spengler menade att om Intelligent Union ska bli stora så måste vi samarbeta med Världsbyggarna, så menar jag att vi alla är potentiella världsbyggare tack-o-lov som givetvis bör samverka.

USA kan ju också tillfriskna och göra exakt det IU förespråkar. Lycka till USA att bli en intelligent union!

Och folket kan komma att kontrollera bankerna intelligent igen snart så att det blir banker som tjänar hela folket och när det kollektiva medvetande ökar ännu mer kanske vi avskaffar dem helt.

Jag tror att du kan meditera och finna kraften att positivt beskriva den framtid du vill se, så folk får sitt uppvaknade, medvetande och sprider detta till andra....positivt för positivitet är lättare att lyssna på för folket.

Loggan Rosen, med det gröna hjärtat som blad är inspirerat av Olof Palme och det faktum att Sossarna gjort om rosen till något som liknar en apa...eller är det en get? Hur passande detta är får givetvis socialdemokraterna göra, men en ros är det ju inte längre, anser jag.

Sossarna är inget socialistiskt eller demokratiskt parti längre, anser jag, och förtjänar heller inte rosen som symbol så väl som IU gör det, anser jag.

Olof Palme är för mig en stor man, värd att lyfta upp, och det gör jag, och för mig kan han assoccieras till en vacker ros. Det är ett sätt för mig att locka uppgivna intelligenta f.d. socialdemokrater till ett nytt friskt initiativ. Detta är en klar signal om en politik där alla tas om hand.

Detta är alltså inte kopplat till tyska hemliga sällskap. Det är alltså INTE samma Logga som Socialdemokraterna! Denna ros har jag tecknat på fri hand och den är färglagd av en grafisk designer från Chile.

IU vill ut ur odemokratiska EU, IU är för mer jämlikhet mellan människor, en traditionell Olof Palme-politik som kan göra Sverige till en stolt nation igen. Det är ett tydligt ställningstagande åt vänster och mot djupgrönhet. vå är grönare än MP, vi är grönare än Gröna partiet. Vi är rödare än Vänstern. Vi har mer hjärta än Enhet och mer intelligens än Einstein.

Union är ett internationellt ord, precis som intelligent.

http://www.synonymer.se/mobil/?query=union&lang=engsyn
"Definition: a political unit formed from previously independent people or organizations"

...fungerar på svenska, engelska, tyska, spanska etc. etc.

Intelligent? Avgör själva! Namnet är valt, acceptera med positivitet eller föreslå bättre!

1) Jodå. Helt klart. Befolkningsmängden är någonting som kontrollerar sig självt i naturen....ofta på ett mycket grymt och inhumant vis. IU vill skapa ett mer humat sätt. Vi är nämligen för att "mätta alla munnar" och att befolkningstillväxten skall regleras av just detta skäl. Jodå. System som väljer att kontrollera sig själva, såsom IU vill, kan åstadkomma en nyttig balans för alla ... eftersom vi har bevis för vad vi talar om.

2) Studera gärna ämnet energi, lär dig räkna på krafter, energi, etc! Försök förstå begreppet "energi" på djupet! Meditation är ett bra komplement! Kanske är det då du som finner en helt ny okänd energi som kan utvinnas som inte någon kan se idag? Jag är mer praktisk och vill använda det som finns och fungerar väl. Jag hjälper människor att läka och det fungerar och jag kan förklara hur med psykologiska termer för den intresserade. För många är detta energi också och visst finns den också.

3) "Att arbeta med sig själv är kärnan. Att ge till andra är blomman."
-Absolut! Jag vill meditera. Jag vill rycka upp ogräsen i mitt sinne och ge rum för nya frön att växa och när de når upp i det bländande ljuset vattna dem med friskt vatten så att de till slut blommar och ger frukt.

Kram
Martin

Posted on: 2012/3/13 0:40

See User information
djupgrönhet som i deepecology som Arne Naess utarbetade från ekosofin?

Posted on: 2012/3/13 2:00

See User information
Japp. Logiken verkar vara enligt detta. http://sv.wikipedia.org/wiki/Djupekologi

Posted on: 2012/3/13 22:34

See User information

Posted on: 2012/3/14 0:16

See User information
Hej Martin du säger att du bevakar USA! Ser att dina bevakningar av USA bara gäller en organisation proteströrelsen Occupy Wall Street!

Sen längst ner har du en video som handlar som visar människor som protesterar och slår sönder saker! För mig är det en klassisk video, de sprider hat men ingen kunskap, härska genom söndring, jag gillar inte det!

Infowars Examines Occupy Wall Street

Occupy Wall Street som nu enligt flera kritiker är shanghajade av Världsbyggarna!

Infowars.com has filed in-depth reports on coordinated efforts to co-opt and takeover the OWS movement by so-called progressive Democrats and others on the false left who are eager to exploit the movement’s energy and momentum. Så här har Världsbyggarna jobbat historiskt, hela tiden, lika var det i början av seklet då finansierade fram Ryska Revolutionen! Där använde Världsbyggarna Amerikanska Röda Korset, och det var nästan inga läkare med utan bara Agenter för banksystemet. Av de 24 medlemmarna i Röda Korset var endast sju läkare, resten va höga bankirer från New York med assistenter under ledning av chefen för amerikanska centralbanken, Willam Boyce Thompson medlem i (Committee of 300, De 300)

Posted on: 2012/3/14 9:57
Citat: Prof. Antony C Sutton "Det var ingen frihet i Hitlers Tyskland, och det var ingen frihet under Marxismen, och inte heller kommer det att vara någon frihet under New World Order, om det låter som George Orwells 1984 så är det det!"

See User information
Jag tittade på dom två klippen du Martin hade gjort på http://intelligentunion.wordpress.com ... -consider-representative/
och jag reagerade lite på det du sa om att man måste leva smart själv för att vara en del av intelligent union. Du tog två exempel som du ansåg inte vara smart.
Det första var att inte äta kött, vilket jag kan hålla med om är ett dåligt alternativ som föda även om det är nödvändigt för vissa att äta speciellt i områden som lappland där det knappt finns någon "varm" sommar. Om man nu tror på att alla ska kunna leva på det som kan framställas lokalt.
Det andra du sa som du tyckte var ointelligent var att köra bil vilket jag tycker är ganska ointelligent att inte göra speciellt om man bor glest och behöver köra för att ta sig till sitt jobb eller något annat som man inte kan få tag på inom en radie av ca en kilometer. Om jag inte minns fel så drar en buss lika mycket som tio personbilar. Så att utöka busstrafiken på mindre orter kan knappast vara så intelligent det heller, speciellt när bussarna går tomma. Personligen skulle jag vilja ha en enkel välfungerande elbil som man kan tanka hemma. Risken är också speciellt bland ungdomar som vill vara klimatsmart att dom struntar i att köra fordon och ta körkort i huvudtaget vilket gör dom beroende av andra att köra dom dit dom ska.

Posted on: 2012/3/14 13:19

Anonym
Det dyker alltid upp folk som säger sig ska leda andra, vara den perfekte ledaren, ha "center", partier eller annat där man ska suga in andra och lägga sig i andras liv.

Vanligt att de tycker sig vara andliga, men då de inte är det så använder de symptomatiskt nog ordet "spirituell" istället - på så sätt vet man också att de egentligen inget vet om "problemet", så allt de säger om "lösning" är av noll värde.

See User information
@ san_sannson

Har jag förbjudit dig att vara med och bevaka mer än jag gör?
Kommentera gärna min inlägg för jag tror inte att jag har förhärligat våld, även om jag kanske kommenterar det.

Att Occupy Wall Street kan vara shanghajade kan jag säkert tro, så gör man med alla organisationer som utgör någon typa bas för förändring. Det är därför spärrvakter vid grinden och pyramidstrukturer är så viktiga. De stoppar den takt med vilken infiltration är möjlig. Har man ordning som effektivt kan upptäcka dem avslöja dem och kasta ut dem kan organisationen klara sig längre tid än vad annars är möjligt.

@FreedomX

Ja. Det gäller att vara vaken och idag läser jag en artikel om Cancer här på vaken.se som får mig att tvivla på mina egna sanningar om veganism. Jag tänker på den om cancer som även tar upp köttätande som botemedel mot cancer.
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=1445

Jodå. Jag är inte perfekt heller. Jag flyger flygplan ibland även om jag gör allt i min makt att minska antalet take-offs.

@Okänd

Tag din mentala störning, din ilska, som en signal att du inte förstår något som du trodde du förstått! Ords innebörd kan skilja sig mellan olika individer. Jag baserar mitt ordval på det jag läst om spiritualitet i Dalai Lamas bok Lycka och jag tycker att han där beskriver spiritualitetens roll för ökad lycka. Fantasier kan öka livskvaliteten och lyckan för många människor. "Spirit" är f.ö. samma ord som "ande" så andemeningen är s.a.s. samma.

Speciellt vissa behöver mitt ledarskap mer än andra och måste hållas borta från IU, anser jag, och jag vill lägga mig i folks liv och kommer göra allt för att lyckas med det. IUs politik bygger på att lägga sig i riktigt ordentligt för att skapa nedväxt. Det handlar om att rädda allas våra arslen och naturen så att inte din vår "frihet" ska inskränka naturens frihet och våra framtida barns frihet. Intelligent Union är nämligen ett mycket långsiktigt parti.

Posted on: 2012/3/15 18:10

Anonym
Jag undrar varför tonen är så hård på det här forumet.

Vad har hänt med kärleken och respekten för vad andra människor tycker och tror?

Bara för att man inte håller med någon är det inte okej att kalla denne för mentalt störd.

Är det verkligen så provocerande att andra inte tycker precis som en själv?

See User information
Okej Mrperfect, läser ekofilosofi just nu, som kommer från ekosofin som Arne Naess byggde. Bra initiativ, har inte läst igenom allt på er hemsida men jag känner att det är lite väl pretentiöst för att det ska kunna locka medlemmar. Jag tror att det är eftersträvsvärt om ni ser över hur ni formulerat er och tänker en gång till över hur budskapet förmedlas genom det språkbruk ni använder er av.

Exempelvis tolkar många idag ordet Intelligent som något som har med logik och förnuft att göra. Medan Intelligens från början handlar mer om en vishet som Arne Naess tar upp i boken Lifsfilosofi; han vill se en större acceptans och faktisk förståelse för känslolivet i samhället. Detta kan vara värt att reflektera över... Må hända talar jag om saker ni faktiskt tar upp då jag inte läst allt ^^

Posted on: 2012/3/15 22:29

See User information
@alarik

Jag kan hålla med om att visdom är ett förträffligt ord.
Ja. Vi tar upp vad vi menar med intelligens här:
https://intelligentunionswe.wordpress. ... ntelligent-unions-policy/

... och helt klart är det mycket vist att försöka vara intelligent i valet av ord. "intelligent" har valts eftersom det är ett internationellt ord.

@Tjoffsson

Graden av positivit är ett direkt mått på mental hälsa. Den som ser det hälsosamma och förstärker det bidrar aktivt och positivt till konstruktivitet och en god stämning.

Ingen upplyst människa blir heller arg när en individ grymtar i sin inrutade spilta utan fortsätter istället att sprida sina ljusa pärlor i händelse av att blott en av alla individer plötsligt känner motivationen komma bubblande upp inuti och vill vakna upp ordentligt och bli en hel, positiv, tänkande, hederlig och anständig människa.

Posted on: 2012/3/20 0:00

See User information
Det blev tyst, men ingen aktivitet syns...

Posted on: 2012/4/10 12:35

Anonym
Det är lite småkul det där med "upplysta människor". De som brukar vara mest upplysta är de som tycker de fortfarande har mycket att lära.

Det är ännu roligare när folk som man syftar på kommer en "lösning" på sina egna tillkortakommanden.

Edited by Tjoffsson on 2012/4/10 13:42:03

See User information
Upplysthet eller ska vi säga vakenhet, det öppna ögat som givetvis bör vara överst i pyramiden, är inte enbart lite småkul, det är asball.

Var god lär ut vad du har att lära! Jag lyssnar givetvis om du har något positivt intressant och lärorikt att komma med.

Jag älskar folk som kommer med konkreta "lösningar" på alla tillkortakommanden, även sina egna. om de inte har egna har jag fullt med lösningar.

Intelligens är inte statiskt, den kan försvinna och den kan växa. Det är som en kopp som kan tömmas eller fyllas med vatten droppe för droppe.

Varför vi skall låta ointelligens styra kan ju exempelvis förklaras om så önskas.

Om jag är ointelligent på något område så upplys mig gärna om min belägenhet så det kan rättas till!

Posted on: 2012/4/11 0:11

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper