vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Kemoterapi motarbetas av friska celler
#1


See User information
En sak jag brinner för är att hjälpa de med cancer se hur etablisemanget bedragit dem och sen hjälpa dem bli friska. Jag är stolt att säga att jag har faktiskt hjälpt två människor, nära vänner och familj, att bota sin cancer - en livmoder-cancer och en prostata-cancer - och jag hoppas kunna hjälpa fler. Hon med livmodercancer är för övrigt gravid nu!

Så det skär i mitt hjärta att etablisemanget fortsätter använda metoder som är bevisat ineffektiva och rent ut sagt horribla!

Hittade denna artikel på BBC för ett tag sedan. Uppenbarligen så producerar friska celler ett protein för att skydda tumörer från kemoterapidroger/-gifter.
Originalartikeln på BBC

Doktorerna är förbluffade. Naturopaterna höjer inte ens på ögonbrynan.

Kortfattat kan man säga: Varför skulle inte kroppen försvara sig mot ett giftangrepp?

Doktorerna vill hitta ett sätt att ännu mer motarbeta kroppen genom att deaktivera detta självförsvar.
Naturopaterna vet att det är oklokt att motarbeta naturen.

Skrev en recension om artikeln när jag hittade den.

Återigen visar det sig att naturligt läkande är visare än att motarbeta naturen. Spenderar hellre tre veckor på en Gerson-klinik med ca 80% 5-års överlevnadschans än bli pumpad full med gift och torteras i månader och år med en 2.1% dito.

Posted on: 2012/9/5 12:25
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#2


See User information
Det väldigt intressant detta med olika behandlingsmetoder för cancer. Har inte tidigare hört något om Gerson och det ska kollas när orken kommer

Dr. Brzezinski har kommit fram till att dem med cancer saknar något i kroppen som alla andra har, han har då syntetiserat detta och använder det som behandling till sina cancer patienter. Kort klipp om detta: http://www.youtube.com/watch?v=Uu_wZV7w-g8

Heter det verkligen kemoterapi? Trodde det rätta namnet var cytostatikabehandling, får lika många träffar när det googlas.
Vet någon här om det samma sak med två olika namn eller är det två olika behandlingar?

Posted on: 2012/9/5 14:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#3


See User information
Jag hoppas att du såg filmen Forks over Knives..

Jag har själv sett 5 eller 6 olika filmer där dom har olika naturliga medeciner som motverkar cancer. Vitamin B-17 var den första medecinen som dom påstår botar cancer. Cannabis lyckades en gubbe bota sin cancer med i USA och i tester efter det bekräftar att cannabis motverkar cancer.

Och i Forks over Knives där pratar dom om att människor är växtätande djur och om vi äter proteiner från djur mer än från växtriket, så får vi cancer..

Det kanske hur som helst är så att allt naturligt motverkar cancer medans allt onaturligt, alla konstgjorda ämnen "matar" cancern och tumörer så dom blir starkare och sprider sig..

Låt oss starta ett brevprojekt för att utan media sprida vetenskapen till hela sveriges befolkning. Jag är med på ett brevprojekt som går ut på att sprida vetenskap om cannabis och även att den motverkar cancer. Vi räknar med att dela ut 5000 brev per person, vi är redan 3 personer och vi behöver bara vara 1000 personer för att få information till 5 miljoner brevlådor. Det är bara ett bra sätt att kunna nå hela befolkningen utan att fråga media om lov innan.. Sen efteråt får folk avgöra om dom vill att media väljer bort sån information som tex. cancer-forskningen som hittat naturliga växter som motvrkar cancer..

Jag ställer hur som helst upp att dela ut vetenskap i brevlådor om cancer också, för svenska folkets hälsa..
Bara du har en bra sida som går att printa ut och lägga i brevlådor..

Skulle vara underbart om det blev en trend att svenska befolkningen satt igång och printade och pratade om svenska tabuer och medias snesteg i informationsval.. tex.

MVH

Posted on: 2012/9/5 16:20
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#4


See User information
Quote:

$ten skrev:
Det väldigt intressant detta med olika behandlingsmetoder för cancer. Har inte tidigare hört något om Gerson och det ska kollas när orken kommer

...

Heter det verkligen kemoterapi? Trodde det rätta namnet var cytostatikabehandling, får lika många träffar när det googlas.


Jovisst, det finns många sätt att bekämpa cancer som vi aldrig får höra om. De flesta alternativa metoder jag hört talas om är mycket effektivare och skonsammare än kemoterapi, ellet cytostatikabehandling. (Har inte tänkt på at det har olika namn. Mitt huvud är så fullt med engelska uttryck... Kemoterapi är lite lättare att säga )

Gersonterapin är baserat på att cancer är en reaktion på förgiftad kroppsmiljö och fungerar genom att vända förloppet. Så de tillför näring i väl kontrollerade mängder och avgiftar patienterna. Praktiskt sett innebär det att de kommer till ett spa i tre veckor där de får smaskig färskpressad juice 13 gånger om dagen, får äta god vegansk mat, får vissa noga utvägda tillskott och gör kaffelavemang när de inte vilar.
Även då många ryggar tillbaka vid tanken på kaffelavemang är det faktiskt en mycket angenäm upplevelse som är otroligt effektivt och ger levern ordentligt med hjälp. Jag gör det en gång i veckan för att underhålla och det är något av enehöjdpunkt på veckan... XD Det är definitivt föredragbart framför att tappa håret och immunförsvaret, genomgå helvetets smärtor, inte få dricka, inte kunna behålla maten, bli förvandlad till ett vrak och sedan bara ha 2,1% chans att överleva. Statistiken jag hittar på Gerson-terapin indikerar en 5-års överlevnad på runt 60-90% nånting, beroende på typ av cancer och hur mycket doktorerna lyckats förstöra patienten redan.
Patienten fortsätter behandlingen hemma i upp till 2 år, men brukar självmant byta till denna bättre livsstil.

Sen har vi C-vitaminterapi, där de injicerar kopiösa mängder ren C-vitamin. Uppemot 250 GRAM om dagen! Det äter upp tumörer och cancerceller jättesnabbt. Enda bieffekten är att patienten blir lite upprymd pga att de får så mycket energi.

Ozonterapi, kan appliceras lokalt eller holistiskt. Äter också upp tumörer.

Man kan bota cancer genom syreterapi. Om man tillför syre och med olika metoder höjer kroppens pH-värde så dör cancer. Cancer kan inte frodas i en syrerik, basisk miljö utan behöver en syrefattig, sur miljö. (obs att syre och syra är olika saker...)

Att helt enkelt sänka sin konsumtion av animaliskt fett ochprotein till under 5% motverkar och förhindrar cancer. Så man behöver inte ens bli vegetarian om det nu är så viktigt med kött.

En naturopat jag läste om botade cancer med keso och linfröolja, bara för att nämna några exempel.

Posted on: 2012/9/8 1:51
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#5


See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
Jag hoppas att du såg filmen Forks over Knives..

Jag har själv sett 5 eller 6 olika filmer där dom har olika naturliga medeciner som motverkar cancer. Vitamin B-17 var den första medecinen som dom påstår botar cancer. Cannabis lyckades en gubbe bota sin cancer med i USA och i tester efter det bekräftar att cannabis motverkar cancer.

Och i Forks over Knives där pratar dom om att människor är växtätande djur och om vi äter proteiner från djur mer än från växtriket, så får vi cancer..

...


Skulle vara underbart om det blev en trend att svenska befolkningen satt igång och printade och pratade om svenska tabuer och medias snesteg i informationsval.. tex.

MVH


Låter intressant, ska kolla på den. Jag harnågra filmer jag gärna delar med mig av också. Har ni sett Food inc., Food matters, The Gerson miracle, The beautiful truth och Dying to have known?

Tyvärr är mycket av vårt sociala samhälle uppbyggt på att upprätthålla status quo...

Posted on: 2012/9/8 2:10
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#6


See User information
Lite mer vatten på kvarnen:
Cancerforskare Ty Bolinger talar om hur kemoterapi påverkar kroppen och hur korrupt det är bakom kulisserna "Kriget mot Cancer" förlorar de katastrofalt, men där är också ett krig mot alternativa cancerbehandlingar och -behandlare genom både lagar och propaganda, när de istället borde använda de alternativa metoderna först, innan de konventionella.

Anledningen till denna korruption förklaras i denna video: Varför har läkarna så bråttom att sätta patienter på kemoterapi?
En patient kan ha haft cancer i många år utan att ens veta om det, och ett positivt test indikerar bara status, men inte hur det fortskrider eller hur länge de har kvar. Ända ska de på kemo så fort det går!
Varför? För att onkologerna är återförsäljare av kemogifterna och gör en rejäl hacka på att återsälja dem till dig.

Posted on: 2012/9/15 13:53
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#7


See User information
Jag såg The beautiful truth och jag märkte att jag redan sett den när dom visade kvicksilvrets "ångor" framför det gröna grejjen.. Filmen var så bra så det var värd att se en gång till..

Ska kolla igenom dom du rekomenderat.

Tackar, MVH

Posted on: 2012/9/15 15:36
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#8


See User information
Curcumin, ett extrakt av gurkmeja ska enligt en hel drös studier både kunna både bromsa och bota olika former av cancer. skumma igenom så många studier som du orkar och avgör själv: http://scholar.google.se/scholar?hl=sv&q=curcumin+cancer&btnG=

Enligt vad jag hört så har inte läkemedelsbolagen lyckats klassa curcumin som läkemedel då detta är en vanligt förekommande krydda (ingår i curry). Dom skulle helt enkelt inte kunna få ensamrätt på denna cancerbehandlig när vem som helst kan gå köpa kuren på hälsokosten för en struntsumma, Läkemedelsbolagens förväntade mångmiljard intäkter uteblir, å deras strävan är ju att tjäna pengar, inte bota oss.


Själv knaprar jag numera curcumax varje dag i förebyggande syfte.

Posted on: 2012/9/15 22:57
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#9


See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
Jag såg The beautiful truth och jag märkte att jag redan sett den när dom visade kvicksilvrets "ångor" framför det gröna grejjen.. Filmen var så bra så det var värd att se en gång till..

Ska kolla igenom dom du rekomenderat.

Tackar, MVH


Ja, det är en stark scen som alla med amalgam i munnen bör se. Jag tror att den förekommer i en annan av filmskaparens filmer.

Posted on: 2012/9/19 0:40
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#10


See User information
Quote:

sliparn skrev:
Curcumin, ett extrakt av gurkmeja ska enligt en hel drös studier både kunna både bromsa och bota olika former av cancer.


Ja det finns hur mycket som helst. Som sagt: keso och linfröolja. Försök patentera det, va!
Om det inte går att tjäna på ska det undertryckas. Håna och förtryck alla som tänker annorlunda.

Posted on: 2012/9/19 0:45
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#11


See User information
Cancer är ingen sjukdom det är en läkningsprocess.

Läs här och fundera på om det finns nåt att vinna genom genom att dissikera sin TRO på ämnet:

http://www.naturalnews.com/022578_cancer_body_disease.html

Posted on: 2012/11/1 15:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#12


See User information
Jag talade med en nybliven änka här om dagen, hennes man gick bort i prostatacancer ca 70 år gammal. Hon berättade att cancern var på väg bort enligt läkarna, då satte dom in dagliga sprutor med kvinnliga könshormoner, (östrogen vad jag förstår) vilket fick konsekvenserna att han fick typiska kvinnliga klimakteriebesvär mm. Men cancern tog åter fart och bröt ner honom allt snabbare till det bittra slutet.

Det jag läst om syntetiska östrogener är att dom orsakar prostata och bröstcancer, inte botar dom? har jag missat något?

Posted on: 2012/11/1 22:15
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#13


See User information
Quote:

sliparn skrev:
Jag talade med en nybliven änka här om dagen, hennes man gick bort i prostatacancer ca 70 år gammal. Hon berättade att cancern var på väg bort enligt läkarna, då satte dom in dagliga sprutor med kvinnliga könshormoner, (östrogen vad jag förstår) vilket fick konsekvenserna att han fick typiska kvinnliga klimakteriebesvär mm. Men cancern tog åter fart och bröt ner honom allt snabbare till det bittra slutet.

Det jag läst om syntetiska östrogener är att dom orsakar prostata och bröstcancer, inte botar dom? har jag missat något?


Nej,du har inte missat något...all cancer behöver östrogen för att växa.

Posted on: 2012/11/1 23:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#14


See User information
Jag sökte lite på hur man introducerar cancer i försöksdjur, och vanligast så injecerar man cancerceller, och sedan behandlar man med "DMBA" 7,12-Dimethylbenz(a)anthracene, C20H16, cas nr 57-97-6 (finns massor av synonymer)

I denna studie visas dessutom att bröstcancer uppkommer vid strålning med
" A group of 99 rats was exposed to a homogeneous MF of 50 Hz, 100 μT (microtesla), for 24 h/day 7 day/week for a period of 91 days; another group of 99 rats was sham-exposed "

"At the end of the three-month period of MF exposure the tumor incidence in MF-exposed rats was 50% higher than in sham-exposed"
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/030438359390100N

mer om DMBA
http://www.caslab.com/7-12-Dimethylbenzaanthracene_CAS_57-97-6/

söker man vidare så finner man att CAS_57-97-6 är ett östrogen (med förövrigt otroligt många namn) http://entox.dataknow.net/exp/bioacti ... ewer.php?idexperiment=839

så vilken bra kombination att cancerceller hittas i vaccin, och östrogener i barnmatsburkar, tandfyllningar, och att alla strålas av trådlös teknik.



Posted on: 2012/11/18 9:34
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#15


See User information
Tack, sliparn för #14 och länk om risk med 50Hz strålning av defekta celler!

Elektriska ledningar och installationer med 230 eller 400 volts spänning, installerade i golv, väggar eller tak, i svenska byggnadsvÄrk med bostäder och arbetslokaler, strålar i nutid och nära framtid (10 år) 50Hz!

Har elektricitet i din eller dina närmast anhörigas bostad eller arbetslokal den kvalitet och säkerhet som SKYDDAR enskild hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen i nutid och nära framtid?

Elektricitet är en produkt, som enligt EU-direktivet för produktansvar, i nutid och nära framtid, EN-tydligt ger näringsvÄrksamhet STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist (50Hz strålning) mot enskild person (konsument), som inte överfört sina enskilda mänskliga rättigheter och möjlighet till skadestånd av det allmänna, till enskild politiker, advokat, revisor eller till kollektiv av laglösa ideella svenska föreningar u.p.a. (utan personligt ansvar) och RISK, lokalt i en medlemsstat, på den inre marknaden i EES eller Europeiska unionen.

Om humana resurser anställd av eller med uppdrag för svensk lagstiftare, domstol eller exekutiva organ, inte vill, kan och vågar förstå EU-rättens företräde eller EU-domstolens framtida monopol på tolkning av EU-rätt eller historiskt dokumenterade rättspraxis, är det ett fördragsbrott, som det allmänna (regeringen med stöd av JK) har skattefritt skadeståndsasvar för, mot EN drabbad EGO-smart enskild medborgare, som i livet utvecklat rätt mental kunskap, tänk och handling, i sin enskilda mentala fyrarummare.

Hälsar "Stop, Think and Act"

Posted on: 2012/11/18 13:33
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kemoterapi motarbetas av friska celler
#16


See User information

Här kommer en annan "cure", detta är gammal "huskur" från Indonesien;

Quote:

Drink 1 glasses saffron white (croci albus / in Bahasa we call it kunyit putih ) all u have to do just blend it / scar it, strain it to get the water & put some honey or sugar in it & drink it 3 times / day .. it will feel more then chemotherapy for the reaction but its ok .. that when the herb kill the cancer & for the neutralize blend the carrots & apple .. drink it before have ur meal.


Den kommer ge lite starkare symptom av behandlingen än strålning, men är naturlig...

Posted on: 2012/11/25 15:01

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
59 user(s) are online (59 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 59

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS