Vakencorner

Re: videochat
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Microsofts lösningar (Skype) bör undvikas då de erkänt att inget är säkert hos dom mot patriot act. Nu gällde det inte just videochat utan en annan teknik, men har man den inställningen på en front så har man den garanterat på flera.
Microsoft admits Patriot Act can access EU-based cloud data och om Skype Skype No Longer Willing To Claim That Its Calls Are Untappable By Law Enforcement ICQ hade jag också undvikit då det ägs av ett israeliskt företag (Mirabilis). Google-talk.. kommentar överflödig. En öppen lösning som är decentraliserad (kopplar upp sig utan mellanhand) och stödjer kryptering vore bäst. Själv kan jag inte vara med, men ville bara nämna detta ändå. ;) Är inte heller någon frekvent "vidoechattare".
Posted on: 2013/1/25 14:42
|
|||
|
Re: videochat
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Själv kan jag inte vara med, men ville bara nämna detta ändå. ;) Är inte heller någon frekvent "vidoechattare". Samma här, tänkte bara att det kunde vara kul att se vilka man debatterar med här på forumet. Verkar vara lite kvinnor så det få bli en hemlig manns klubb. Någon måste trots allt styra världen. ;) Samtidigt tycker jag att vi borde använda den tekniken vi har. Det är kanske inte samma sak som att träffas "ir", men det är trots allt ett verktyg som jag tycker inte används tillräckligt mycket. Vi har i alla fall ett gemensamt intresse.
Posted on: 2013/1/25 15:00
|
|||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login