Vakencorner

Re: Vad är egentligen fascism?
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Fascism är mindcontrol
Ett tvångssamhälle!
Posted on: 2014/2/6 23:43
|
|||
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ja men samtidigt måste man hålla i minnet att fascismen uppstått till följd av en förlamande oreda inom förvaltningen med ett otal "småpåvar" och en opposition som missförstått sin roll.
En fungerande opposition skall inte bara ha som uppgift att vara emot regeringen och försöka sätta käppar i hjulet på alla upptänkliga sätt. En opposition har nämligen i en demokrati en mycket viktig uppgift, och det är att utföra kontrollen av det som en regering gör och se hur de tagna besluten följs upp. Detta har vi totalt missat i Sverige i dag, när locket läggs på i en massa frågor och delar av debatten helt enkelt kriminaliseras...
Posted on: 2014/2/7 7:26
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Utgår det inte finns en omedveten är på detta forum, som inte tror vi lever i ett Fascist-samhälle?
Om det är så, föreslår jag begrunda dessa stollars ccitat... ![]() Quote: The keystone of the Fascist doctrine is its conception of the State, of its essence, its functions, and its aims. For Fascism the State is absolute, individuals and groups relative. -Check! Quote: A fascist is one whose lust for money or power is combined with such an intensity of intolerance toward those of other races, parties, classes, religions, cultures, regions or nations as to make him ruthless in his use of deceit or violence to attain his ends. -Check! Quote: Political tags - such as royalist, communist, democrat, populist, fascist, liberal, conservative, and so forth - are never basic criteria. The human race divides politically into those who want people to be controlled and those who have no such desire. -Check! Quote: The press doesn't stop publishing, by the way, in a fascist escalation; it simply watches what it says. That too can be an incremental process, and the pace at which the free press polices itself depends on how journalists are targeted. -Check! Quote: In a fascist system, it's not the lies that count but the muddying. When citizens can't tell real news from fake, they give up their demands for accountability bit by bit. -Check! Quote: “The first truth is that the liberty of a democracy is not safe if the people tolerate the growth of private power to a point where it becomes stronger than their democratic state itself. That, in its essence, is fascism -- ownership of government by an individual, by a group, or by any other controlling private power.... Among us today a concentration of private power without equal in history is growing.” -Check! Quote: Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power” -Check! Allt som sker idag är en förfinad form av Fascism, som slipats genom åren och tagit lärdom av sina "blunders" från tidigare vinkelvoltor... Ha dessa i åtanke, när ni tex ser dokumentärer som Gasland2... Och jag skulle önska ni var uppmärksam på världskartan för fracking, där större delen av din egna bakgård är med... I fred och <3!
Posted on: 2014/2/8 12:21
|
|||
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
De erfarenheter jag själv har haft om fascism handlar om lydnad. Rätt upp och ner!
Att stå framåtlutad i 70 graders vinkel görande honnör, få en order, sedan vråla "Ja!" och slå ihop klackarna och rusa iväg och UTFÖRA det beordrade med fullständig fanatism. Det finns nån sorts pervers njutning i kadaverdisciplin, om man aldrig har upplevt detta har man ingen aning om hur det känns. Att stå i stenhård givakt utan att röra en fena men sen få kommandot "Avdelning! Framåt.... MARSCH!" och sen stampa på med högt uppsvängda steg (stormsteg kallades det för länge sedan) i en lång kolonn ger en obeskrivlig känsla av samhörighet. Förmodligen ligger det nån sorts trolldom i att marschera på detta sätt, känslan är helt gränsöverskridande. Har man sen stänger med silverörnar på i täten och sjunger käcka och högstämda fosterländska sånger är risken stor att man blir helt såld, tyvärr. Jag lovar på heder och samvete att jag är fullständigt botad från denna åkomma, men jag minns ju hur det var... Och precis som det är svårt för en nyomvänd nykterist att övertyga sina gamla kamrater att sluta supa, är det svårt att nå de som är frälsta fascister, särskilt som alternativen framstår som skäligen fluffiga och resultatbefriade... Och jag kan lova, att PENGAR tänkte man överhuvud taget inte på, dom var helt borta ur ens tankar, det rörde sig inte om det.
Posted on: 2014/2/8 13:16
Edited by Asgeir on 2014/2/8 13:34:57
Edited by Asgeir on 2014/2/8 13:39:03 |
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
All form av statligt styre, är frånsago av din suveränitet. Att sedan detta styre, förr eller senare, övergår till där "Skynet got self aware" och definierar sin egna existens viktigare än vad det stapades som från första början. Pengar som är så fundamentalt hos var och en, är ett grymt kraftigt verktyg i den processen. Men det handlar om makt över andra och på massans bekostnad, likt ett pyramidspel skapar sitt beroende. Fascismens direkta def. urkommer från forna Frankrike (Skriver forna då även den är bolagiserad) Där staten via terror och våld försökte kontrollera folket, så dessa inte gick emot "sitt" styre. Vi har en form av Världs fascism 2.0 idag, som slår historien med hästlängder, där via alla dessa black-ops som Otoya(Nästan lika många frågetecken som 9/11), Stockholmsbombaren, 9/11, 7/7 försöker skapa skräck och sammanhållning under flaggan, där flaggan ses mot för sin trygghet. Allt detta trummas ut, tillsammans med underhåll för distraktion... Jag skulle vilja omskriva så gott som alla staters struktur som Systemet vs den enskilde för bibehållandet av dess träldom, där alla verktyg är tillåtna. Inget av detta är nytt. Det som snarare är nytt, är omfattningen... Det går inte ens för den medvetne längre att fly för vad som planeras, så länge du inte snickrar samman ett rymdskepp i garaget... Hur många här ser inte vart det vankas? Och hur många är det inte som, med eller mot sin vilja, tar den enkla vägen och går över till "The winning side" för att ställa sig i ledet, då det tex. ger mat för dagen? Det är väl lättare att banka på andra, än ta sitt egna ansvar och ursäkta detta via "Vi vs Dom" mentaliteten? Folk är så disharmoniserade idag att tryggheten söks i alla dessa gäng, för sin bekräftelse och samhörighet... Att sedan dom medverkar för ett helvete för sina egna barn, nära och kära. Detta kan dom inte ens ta in... I fred och <3!
Posted on: 2014/2/9 11:51
|
|||
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag håller verkligen med dig Avatar i din beskrivning av fascism och om man studerar varifrån ordet "government" betyder så hittar man följande:
Govern => Control Ment (derived from mentis) => Mind Alltså: Mind Control Så länge som tillräckligt många individer inte tar fullt ansvar för sina tankar, känslor & handlingar, är vi på det sluttande planet mot total extern kontroll av människor via något system.
Posted on: 2014/2/9 12:39
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Posted on: 2014/2/9 18:09
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Nordkorea är ju verkligen tvärtemot precis allt vi lär oss, ändå måste man säga att dom faktiskt står emot trycket...
http://www.korea-dpr.com/index.html En resa dit måste vara en fantastisk tidsresa
Posted on: 2014/2/9 22:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Tack lenartand för du styrkte posten min med andra ord via din länk. <3 Nordkorea? Kan aldrig ställa mig under ett styre nått mer, hur det än ser ut om det inte är platt och bygger på icke-styre, är nog för fånigt medveten för det... I fred och <3!
Posted on: 2014/2/10 1:11
|
|||
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login