vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anti-övervakning masken låter dig passera som någon annan

See User information
Om världen börjar se ut som en scen från "Matrix 3" där alla har Agent Smiths ansikte, kan du tacka Leo Selvaggio.

Hans gummimask som syftar till foliering övervakningskameror har sitt anlete, och om han får som han vill, kommer massor av människor vara sportsliga person Övervakning Identity Protes offentligt. Det är en av tre produkter från den Chicagobaserade konstnärens URME Övervakning , en satsning tillägnad "skydda allmänheten från övervakning och skapa en säker plats för att utforska våra digitala identiteter."

Leo Selvaggio ansikte kan bli ditt.
URME Övervakning
"Vår värld blir alltmer övervakade. Till exempel har Chicago över 25.000 kameror i nätverk till en enda ansiktsigenkänning nav," läser URME (uttalas UR Me) webbplats. "Vi tror inte att du ska spåras bara för att du vill gå utanför och du ska inte behöva gömma sig heller. Använd i stället en av våra produkter för att presentera en alternativ identitet när offentligt."

Den 3D-tryckta harts mask, gjord av en 3D-scanning av Selvaggio ansikte och tillverkas av ThatsMyFace.com , gör sina funktioner och hudton med överraskande realism, även om ögonen kikade ut ur ögonhålen inte låna ut en viss creepiness till utseendet.

Creepiness är förstås en del av poängen här, eftersom det tvärvetenskapliga konstnären tar hans ansikte-in-everyone's ansikte strategi att undersöka effekterna av en allt mer nätverksanslutna världen på den personliga identiteten.

"När du bär dessa enheter kamerorna kommer att följa mig i stället för dig och dina handlingar i det offentliga rummet kommer att tilldelas som min eftersom det kommer att vara jag kamerorna ser," konstnären, som arbetar mot sin MFA vid Chicagos Columbia College, berättar om ett nyligen lanserat Indiegogo sida för produkterna . "Alla URME enheter har testats för ansiktsigenkänning och varje identifierar korrekt bäraren av mig på Facebook, som har några av de mest sofistikerade programvara för ansiktsigenkänning runt."

Det visar sig vissa stater har anti-mask lagar . Och Selvaggio - vars tidigare projekt du är mig låter andra använda sin sociala-medier profiler - säger att han övervägt möjligheten att den som bär hans ansikte i det offentliga skulle kunna ägna sig åt olaglig verksamhet.

Resized Image

http://www.cnet.com/news/urme-anti-su ... you-pass-as-someone-else/

Med ursäkt för google translate. jag bara slängde över den lite fort. :)

Posted on: 2014/5/13 12:55
Administratör, VAKEN.SE
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Anti-övervakning masken låter dig passera som någon annan

See User information
Läskigt nog att vi övervakas med kameror och med satelliter, jo, de kan visst läsa av ansikten från rymden numera enligt vad jag hört. Vidrig utveckling men undrar om inte ett samhälle med ansiktsmasker överallt vore fan så mkt läskigare. Nä snart blir det foliehatt på haha...

Posted on: 2014/5/13 19:54
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Så för att kontra det här kan storebror antingen sätta honom i kängurudomstol och fälla honom för alla brott som folk begår med hans ansiktsmask på.
Eller så kan de lokala exekutionsplutonerna (fd polisen) helt enkelt komma och avrätta alla som bär sån mask för att de begått massor med brott överallt och verkar så farliga att polisen måste döda i proaktivt självförsvar.

Kul idé, men när storebror börjar avrätta folk (av misstag så klart) för att de har sådana, så kommer det inte bli lika coolt.

Posted on: 2014/5/28 17:57

See User information
För butiksägare kan det nog kännas lite skrämmande också när det kommer in maskerade människor. Risken finns också att masken missbrukas av någon, vilket så klart drabbar alla som bär masken.

Är det något vi vet om ondskan så är det att den älskar att förstöra saker som var tänkt som något bra och positivt från början. Ondska lever på godhet.

Posted on: 2014/5/30 12:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper