vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#1


See User information
Hej hej, igår var jag och mina vänner ute och kampade vi var 6 personer och slog läger söder om halmstad. Drygt 00:30 efter midnatt pekade min vän mot himmlen och undrade vad det var för något ljusken.
Det var väldigt likt ljuset från en stark stjärna, de blinkade alldrig utan hade samma starka sken hela tiden. det färdades snabbt över himlen, därefter följde inte minst 8 stycken den närmaste halvtimmen. De färdades i alla vädertecken, vissa var snabba andra långsama, ett par stannada upp för att sen accelera framåt igen, några byte till och med riktning.
Vi drog slutsatsen att det måste vara sateliter även om jag alldrig sätt så många sateliter på en och samma gång, eller någon sattelit färdas i den hastigheten för att senare byta riktning.

Men sen kom något avgörande, tre stycken av de 16 vi såg under 2 timmar, vobblade, alltså de färdades sick sack framåt i sin bana, vänster till höger o.sv.
En av dessa var även den starkaste skenet av de alla, troligtivst för att den färdades lågt. Så därför kunde vi tydligt se denna minst sagt ovanliga manöver som fortsatte tills han var utom vårt synfällt.

Är det någon som har bevittnat detta förr? jag har inte varit inne specielt mycket på UFO, men detta var för mig ett un identified flying object och hela himlen var full av dem i 2 timmar, vi är 6 personer som kan vittna om samma sak.

Posted on: 2006/8/6 13:29
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#2


See User information
Det var en skön sommarkväll igår. Jag stod och spanade på stjärnorna tills jag fick ont i nacken. Tänkte lägga mig på studsmattan och bara spana en stund. Nu ångrar att jag inte gjorde det.

Posted on: 2006/8/6 13:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#3


See User information
Några kompisar på en utefest igår kväll såg oxo något konstigt i riktning sydväst, mot västkusten från våran position..

Detta var runt 22-23 tiden..

Posted on: 2006/8/6 14:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#4


See User information
Jagt var på besök hoss mina föräldrar bor i mellan skåne (Eslöv) kl 00.15 ca gick jag ut i och slängde sopor och blev förvånad hur sjärnklart det var hela himmlen var full av stjärnor så jag började kolla upp i skyn stod ute i 10 min precis innan jag tänkte gå in såg att en av dem förmodade sjärnorna började röra sig snabbt i en rak bana för att sedan sick sacka lite nätt och sen fortsätta i en rak bana det enda man såg var ett starkt sken som lyste konstant utan blinka jag blev lite förvånad över vad jag såg och har inte en anning vad det var har aldrig sätt ngt liknande .

Posted on: 2006/8/6 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#5


See User information
Någon som ska spana ikväll?

Posted on: 2006/8/6 15:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#6


See User information
Jag har observerat himmlen i ett par veckor nu, de började när jag o min familj såg en sjärna som rörde sig fram och tillslut försavn efter 10 minuter, de är bäkreftat kompisar som bor i samma område fast i högre hus ser detta bättre seanste dagarna hänger den där bara och blinkar olika ljus, detta såg jag över solna, de (kompisar) har sett det flera gånger,
för två nätter sen såg jag stjärnor som flög och svängde, och framifrån vart de fallande stjärna såg de ut som, som var i i mottsatt riktning till rörande objektet. har sett flera gånger konstiga grejer i skyn köpte ett teleskop till och med, men de var bortslösade pengar, köp stark kikkare istället. och ta dig lite tid till att titta -----&/(___.:::::_:_::..:::.::....:;:;:;;:_:__:;:;;;:

Posted on: 2006/8/6 15:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#7


See User information
Vad skönt att höra att samma observationer har gjorts så att aktiviteterna inte passerade ouppmärksam.

Jag ska absolut ta mig en titt ikväll med kikare för vad jag såg igår har jag alldrig bevittnat förut.

Posted on: 2006/8/6 20:32
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#8


See User information
Jag har blickat mot stjärnorna i en timma nu. Jag såg ett föremål som kan liknas med tidigare beskrivningar i denna tråd. Ett ljudlöst föremål med starkt och konstant ljus. kändes som den var alldeles för nära för att vara en satelit.
What is it?

Posted on: 2006/8/7 2:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#9
Quote:
Jag har blickat mot stjärnorna i en timma nu. Jag såg ett föremål som kan liknas med tidigare beskrivningar i denna tråd. Ett ljudlöst föremål med starkt och konstant ljus. kändes som den var alldeles för nära för att vara en satelit.


Rörde den sig med konstant hastighet i en rak bana så var det säkert ISS. Jag såg ISS nu inatt när jag kollade på himlen.

/ fr3D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#10


See User information
fr3D.

Menar du det här?
http://sv.wikipedia.org/wiki/ISS

Posted on: 2006/8/7 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#11
Hej!

Quote:

Ja, men som det stod i länken så kan det också ha varit en Iridium sattelit.

/ fr3D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#12


See User information
Quote:

fr3D wrote:
Hej!

Quote:

Ja, men som det stod i länken så kan det också ha varit en Iridium sattelit.

/ fr3D



Menar du en sådan här?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Iridium_(satellittelefoni)

Posted on: 2006/8/7 16:27
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#13


See User information
Fin Text - "Remember september" - Hö, hö... Skitbra!

Posted on: 2006/8/7 16:33
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#14


See User information
Jag såg UFO'n för första gången i mitt liv i juni på Mallorca. Fyra stycken, och de tre första låter mycket liknande det du beskriver.

Andra gången var faktiskt igår kväll, i mellansverige. Vi (jag och en till) såg ett flertal flygplan och satelliter under kvällen, men ett av ljusen var extremt starkt, rörde sig långsamt över himlen (nord-sydlig riktning) och fejdade sedan ut.

Så två gånger inom loppet av två månader. Intressant att andra observerar samma sak.

Posted on: 2006/8/9 14:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#15


See User information
Kolla lite på Ian Lungold, Maya kalendern så förstår du varför det blir tätare mellan ufo-observationerna..

Posted on: 2006/8/9 14:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#16
jag bodde ett tag med en rolig prick som påminer om ospa elle ZPZ

han brukade säga att ja var ett "ufo"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ufon aktivitet under stjärnklar natt 6/8
#17


See User information
Jasså maggot där ser man

Posted on: 2006/8/10 0:39
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS