vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#1


See User information
1. DU BLIR ALLERGISK MOT REKLAM OCH ALL PÅTVINGAD PÅVERKAN.

2. DU SLUTAR KÖPA DAGS-OCH KVÄLLSTIDNINGAR OCH LÄSER HELLRE ALTERNATIVA NYHETER VIA NÄTET.

3. DU BÖRJAR FORSKA PÅ HISTORIA OCH INSER ATT STÖRRE DELEN AV DEN OFFICIELLA BESKRIVNINGEN ÄR ETT SKÄMT.

4. DU SER MINDRE OCH MINDRE PÅ TV OCH EFTERSOM DU INSER ATT DEN ÄR ELITENS FRÄMSTA REDSKAP FÖR HJÄRNTVÄTT OCH PROGRAMMEN ÄR SÅ USLA ATT DIN FJÄRKONTROLL LÄMNAR IN EN STÄMNINGSNSÖKAN MOT DIG.

5. DU INSER ATT POLITIKER LJUGER EFTERSOM DERAS LÄPPAR RÖR SIG.

6. DU GÅR UR SVENSKA KYRKAN DÅ DET BLIR OMÖJLIGT FÖR DIG ATT BEKÄNNA DIG TILL NÅGON RELIGION EFTERSOM DU INSER ATT DE ALLA ÄR UPPFINNINGAR AV ELITEN FÖR ATT HJÄRNTVÄTTA FOLK.

7. DU INSER DET ABSURDA I ATT TVINGA MÄNNISKOR ATT ARBETA NÄR DET BORDE VARA SJÄLVKLART ATT ALLA SOM FÖDS TILL JORDEN BORDE VARA BERÄTTIGAD EXISTENSMINIMUM OCH EN BIT MARK.

8. DU SLUTAR ATT RÖSTA DÅ DU INSER ATT VALEN ÄR EN DEL I EN CHARAD UPPSPELAD AV DEN ELIT SOM SLÄPPER FRAM POLITIKER VILKA ÄR KNÄHUNDAR ELLER BRICKOR I SPELET.

9. DU FÅR ALLT SVÅRARE ATT ENGAGERA DIG I YTLIGA DISKUSSIONER OCH EN ENSAMHETSKÄNSLA INFINNER SIG ALLT OFTARE.

10. DU INSER ATT T.O.M MÅNGA AV DINA INTELLIGENTASTE VÄNNER ÄR EFFEKTIVT DRESSERADE ATT KÖPA DEN OFFICIELLA VERSIONEN AV "VERKLIGHETEN" OCH DÄRFÖR TYCKER ATT DU BÖRJAR BETE DIG MÄRKLIGT. SEN BÖRJAR DU PRIORITERA KVALITET MER ÄN KVANTITET OCH FÅR ETT MINDRE MEN RIKARE UMGÄNGESLIV.

Posted on: 2006/8/28 23:08
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#2


See User information
Riktigt träffsäkra tecken. Jag har inte uppfyllt alla 10 ännu men
det kommer med tiden.

Posted on: 2006/8/28 23:15
- -
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#3


See User information
Wow Klockrent LS :)

Posted on: 2006/8/28 23:42
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#4


See User information
Dom enda punkter som inte stämmer på mig är 6 & 8.. men det har jag ju själv valt..

Men annars så är den klockren..

Posted on: 2006/8/28 23:44
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#5
Jag följer ingen av dessa 10 regler.

Är det verkligen så ni ser på tillvaron?

Ni gör en parodi på denna webbs namn vaken.se det borde vara okunnig.se

Att tro att alla ljuger och vill föra er bakom ljuset kastar ju er ut på okunskapens fält.

Redan har folk trott jag kommit med försthandsuppgifter på det som varit känt i åratal.

Med dessa 10 regler kommer de att bli ännu mer på listan över det ni tror är nyheter som funnits tillgängliga i åratal.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#6


See User information
jag bryr mig inte om någon hånar mig eller kallar mig okunnig.

Tack LS för att du förde fram dessa tio punkter. Jag känner helt klart igen mig i denna process. Jag vet att det är många som gör det och jag tycker det är starka människor som faktiskt VÅGAR avvika och följa sin egen väg och vågar uttrycka sin egen åsikt trorts allt motstånd.

Posted on: 2006/8/29 0:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#7


See User information
zink -> Jag anser att denna "normala" tillvaro som du ser är skapad
till det den ser ut att vara, illusion som Icke säger.

Om du nu tycker att vi är okunniga som är på vaken då undrar jag
vad du gör här som är så kunnig? Vad ger det dig tillbaka att
ifrågasätta vår uppfattning?

Alla ljuger så klart _inte_. Många ljuger omedvetet eftersom dom
följer det givna mönstret. De som bryter mönstret och ifrågasätter
hamnar per automatik i facket konspirationsteoretiker och får nu
kämpa mot resten av världen som har "rätt" uppfattning. Det är
denna uppfattning många här starkt ifrågasätter vilket så klart får
dig och många andra att kasta skit på oss. Om du nu får ut något
av att göra detta så fortsätt, ingen av oss kommer dessvärre att
ändra "tillbaka" vår uppfattning.

Posted on: 2006/8/29 0:17
- -
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#8


See User information
1. DU BLIR ALLERGISK MOT REKLAM OCH ALL PÅTVINGAD PÅVERKAN.

vet inte om allergisk men jag zappar vidare när det är reklamavbrott

2. DU SLUTAR KÖPA DAGS-OCH KVÄLLSTIDNINGAR OCH LÄSER HELLRE ALTERNATIVA NYHETER VIA NÄTET.

Har aldrig gjort samt jag läser inte så mycke alternativa nyheter för de mesta är bull enligt mig ändå

3. DU BÖRJAR FORSKA PÅ HISTORIA OCH INSER ATT STÖRRE DELEN AV DEN OFFICIELLA BESKRIVNINGEN ÄR ETT SKÄMT.

Histora är roligt och en intressant sak om historia är att den är aldrig 100% och det säger även de som har doktorerat i ämnet

4. DU SER MINDRE OCH MINDRE PÅ TV OCH EFTERSOM DU INSER ATT DEN ÄR ELITENS FRÄMSTA REDSKAP FÖR HJÄRNTVÄTT OCH PROGRAMMEN ÄR SÅ USLA ATT DIN FJÄRKONTROLL LÄMNAR IN EN STÄMNINGSNSÖKAN MOT DIG.

Kollar mycket på tv tycker om att titta på serier så som csi simpson och likande program samt sporten AIK tar smguld i år

5. DU INSER ATT POLITIKER LJUGER EFTERSOM DERAS LÄPPAR RÖR SIG.

alla ljuger mer eller minder enligt mig

6. DU GÅR UR SVENSKA KYRKAN DÅ DET BLIR OMÖJLIGT FÖR DIG ATT BEKÄNNA DIG TILL NÅGON RELIGION EFTERSOM DU INSER ATT DE ALLA ÄR UPPFINNINGAR AV ELITEN FÖR ATT HJÄRNTVÄTTA FOLK.

Har inte gjort det vet inte varför men det har väl med ork att göra

7. DU INSER DET ABSURDA I ATT TVINGA MÄNNISKOR ATT ARBETA NÄR DET BORDE VARA SJÄLVKLART ATT ALLA SOM FÖDS TILL JORDEN BORDE VARA BERÄTTIGAD EXISTENSMINIMUM OCH EN BIT MARK.

Det tycker jag inte. Man har inte rätt till något man förtjänar rätten.

8. DU SLUTAR ATT RÖSTA DÅ DU INSER ATT VALEN ÄR EN DEL I EN CHARAD UPPSPELAD AV DEN ELIT SOM SLÄPPER FRAM POLITIKER VILKA ÄR KNÄHUNDAR ELLER BRICKOR I SPELET.

jag röstar blankt men jag röstar

9. DU FÅR ALLT SVÅRARE ATT ENGAGERA DIG I YTLIGA DISKUSSIONER OCH EN ENSAMHETSKÄNSLA INFINNER SIG ALLT OFTARE.

Ytliga diskussioner är ju skit roligt att hålla på med och att vara ensam är nog eget val och har inget att göra med att vara avprogramerad

10. DU INSER ATT T.O.M MÅNGA AV DINA INTELLIGENTASTE VÄNNER ÄR EFFEKTIVT DRESSERADE ATT KÖPA DEN OFFICIELLA VERSIONEN AV "VERKLIGHETEN" OCH DÄRFÖR TYCKER ATT DU BÖRJAR BETE DIG MÄRKLIGT. SEN BÖRJAR DU PRIORITERA KVALITET MER ÄN KVANTITET OCH FÅR ETT MINDRE MEN RIKARE UMGÄNGESLIV.

Jag tycker att denna punkt bara är idioti om man inte kan låta folk ha egen uppfattning som inte stämmer med äns egen så är man mycket trångsynt. Jag älskar att diskutera om olika saker så ett stort umgängesliv är bättre. Det största felet med punken som jag känner är att det blir "inavel" å det är aldrig bra.

Tycker att de flesta punket är trångsynta och enkelriktade enligt mig. Jag ränkar mig som "vaken" men jag går inte in på punkterna. Min uppfattning av "vaken" är när man ifrågastätter saker och metoder. Man tar inte saker förgivet bara för att någon säger så utan gör extra undersökningar och man tar saker som händer i världen med en nypa salt. Man vill gå sin egen väg.

Älskar uttrycket vänder vinden efter kappan

Posted on: 2006/8/29 10:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#9
Quote:
1. DU BLIR ALLERGISK MOT REKLAM OCH ALL PÅTVINGAD PÅVERKAN.


Kanske just därför att du är utbildad i yrket och har jobbat inom den... och sett eländet inifrån! Men så mycket krävs inte heller. Det handlar rätt och slätt om förolämpning mot mänsklig intelligens satt i system!

Quote:
2. DU SLUTAR KÖPA DAGS-OCH KVÄLLSTIDNINGAR OCH LÄSER HELLRE ALTERNATIVA NYHETER VIA NÄTET.
Och kanske rentav kombinerar du de båda. Aldrig har de vanliga nyheterna varit så intressanta som nu, när du läser mellan raderna... ibland.


Quote:
3. DU BÖRJAR FORSKA PÅ HISTORIA OCH INSER ATT STÖRRE DELEN AV DEN OFFICIELLA BESKRIVNINGEN ÄR ETT SKÄMT.
Du kanske länge har forskat. Men nu ser du det stora sammanhanget, den vanliga historien är full av hål och till stor del förfalskad.

Quote:
4. DU SER MINDRE OCH MINDRE PÅ TV OCH EFTERSOM DU INSER ATT DEN ÄR ELITENS FRÄMSTA REDSKAP FÖR HJÄRNTVÄTT OCH PROGRAMMEN ÄR SÅ USLA ATT DIN FJÄRKONTROLL LÄMNAR IN EN STÄMNINGSANSÖKAN MOT DIG.


Inget ont som inte för något gott med sig - Digital TV. Jag har ingen!

Quote:
5. DU INSER ATT POLITIKER LJUGER EFTERSOM DERAS LÄPPAR RÖR SIG.


De flesta ljuger inte. De är lika totalmanipulerade som alla andra. De är marionetter åt makteliten på ett eller annat sätt.


Quote:
6. DU GÅR UR SVENSKA KYRKAN DÅ DET BLIR OMÖJLIGT FÖR DIG ATT BEKÄNNA DIG TILL NÅGON RELIGION EFTERSOM DU INSER ATT DE ALLA ÄR UPPFINNINGAR AV ELITEN FÖR ATT HJÄRNTVÄTTA FOLK.


Vi bör inte kasta ut religionen för tidigt. Det är riktigt att den brukats som en redkspa för manipulation i tusentals år. Men det är annorlunda nu. Det kommer att bli hårda och svåra tider framöver. Folk kommer att ty sig till religionen, och det gäller att smida medan järnet är varmt. I den beskriva svenska statskyrkan har det hänt saker, och det finns många nyvakna där... jag tror det blir en väg på vilken vi får in våra "konspirationsteorier" i människors medvetande, för sanningen i sig själv är tung för många att direkt ta till sig.


Quote:
7. DU INSER DET ABSURDA I ATT TVINGA MÄNNISKOR ATT ARBETA NÄR DET BORDE VARA SJÄLVKLART ATT ALLA SOM FÖDS TILL JORDEN BORDE VARA BERÄTTIGAD EXISTENSMINIMUM OCH EN BIT MARK.


Det är dags för alternativrörelsen att samla sig nu. Dvs den som står utanför etablissemangets varianter av den. Då blir det farligt för makteliten...

Quote:
8. DU SLUTAR ATT RÖSTA DÅ DU INSER ATT VALEN ÄR EN DEL I EN CHARAD UPPSPELAD AV DEN ELIT SOM SLÄPPER FRAM POLITIKER VILKA ÄR KNÄHUNDAR ELLER BRICKOR I SPELET.


Urholka systemet som sagt. Här är alla sätt bra utom de dåliga.

Quote:
9. DU FÅR ALLT SVÅRARE ATT ENGAGERA DIG I YTLIGA DISKUSSIONER OCH EN ENSAMHETSKÄNSLA INFINNER SIG ALLT OFTARE.


!

Quote:
10. DU INSER ATT T.O.M MÅNGA AV DINA INTELLIGENTASTE VÄNNER ÄR EFFEKTIVT DRESSERADE ATT KÖPA DEN OFFICIELLA VERSIONEN AV "VERKLIGHETEN" OCH DÄRFÖR TYCKER ATT DU BÖRJAR BETE DIG MÄRKLIGT. SEN BÖRJAR DU PRIORITERA KVALITET MER ÄN KVANTITET OCH FÅR ETT MINDRE MEN RIKARE UMGÄNGESLIV.


Döm aldrig hunden efter håren... i de märkligaste sammanhang finner man de märkligaste människor med de märkligaste tankar... välkommen till Matrix!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#10
Zink & Xacer: Vad är "alternativ information" enligt er?
Vilka ämnen bör enligt er höra hemma och drivas på vaken.se?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Även jag känenr igen mig
#11


See User information
Hallo

Utom i punkterna 6+8 känner jag igen mig ganska bra:

Quote:

Lightsaber wrote:
1. DU BLIR ALLERGISK MOT REKLAM OCH ALL PÅTVINGAD PÅVERKAN.

Det har jag nästan alltid varit - hänger ihop med reklamens
inneboende dumhet, men öven med det groteska att driva
på en komsumtion som tär på jordens ändliga resurser bara
för komsumtionens egen skull + att några som tjänar på
den blir ännu rikare.

2. DU SLUTAR KÖPA DAGS-OCH KVÄLLSTIDNINGAR OCH LÄSER HELLRE ALTERNATIVA NYHETER VIA NÄTET.

Även det har jag gjort länge. Kvällstidningar duger inte ens
som dasspapper, morgontidningar har IBLAND något vettigt
som drunknar i den vanliga sk...en. Vill dock slå ett slag
för den alternativa tidningen Stockholms fria, som vi
prenumererar och som från början varit en tidning riktad
till invandrare.

3. DU BÖRJAR FORSKA PÅ HISTORIA OCH INSER ATT STÖRRE DELEN AV DEN OFFICIELLA BESKRIVNINGEN ÄR ETT SKÄMT.

Även det har jag gjort länge .....

4. DU SER MINDRE OCH MINDRE PÅ TV OCH EFTERSOM DU INSER ATT DEN ÄR ELITENS FRÄMSTA REDSKAP FÖR HJÄRNTVÄTT OCH PROGRAMMEN ÄR SÅ USLA ATT DIN FJÄRKONTROLL LÄMNAR IN EN STÄMNINGSNSÖKAN MOT DIG.

På TV ser jag bara nyheterna - välvetande hur ensidiga och
vinklade och tillrättalagda de är, samt ibland någon kvalitets-
film (sådana finns) eller t.ex. ett program om djur och natur.

5. DU INSER ATT POLITIKER LJUGER EFTERSOM DERAS LÄPPAR RÖR SIG.

Redan den kinesiske filosofen Meng Tzu sade för över 2000
år sedan:

Att vara politiker är att ljuga ...

6. DU GÅR UR SVENSKA KYRKAN DÅ DET BLIR OMÖJLIGT FÖR DIG ATT BEKÄNNA DIG TILL NÅGON RELIGION EFTERSOM DU INSER ATT DE ALLA ÄR UPPFINNINGAR AV ELITEN FÖR ATT HJÄRNTVÄTTA FOLK.

Nej det gör jag säkert inte. Jag stödjer visserligen inte den
specifikt lutheranska tolkningen av den kristna tron, men
mycket väl den kristna tron i helhet.

7. DU INSER DET ABSURDA I ATT TVINGA MÄNNISKOR ATT ARBETA NÄR DET BORDE VARA SJÄLVKLART ATT ALLA SOM FÖDS TILL JORDEN BORDE VARA BERÄTTIGAD EXISTENSMINIMUM OCH EN BIT MARK.

Jag inser det absurda i att låtya människor arbeta för arbetets
egen skull. Däremot finns det "naturligt" och nödvändigt arbete
som består i det at skaffa saker till livets nödtorft. Sådant arbete
har alltid funnits och kommer alltid att finnas, t.ex. vara jägare
och samlare ...

8. DU SLUTAR ATT RÖSTA DÅ DU INSER ATT VALEN ÄR EN DEL I EN CHARAD UPPSPELAD AV DEN ELIT SOM SLÄPPER FRAM POLITIKER VILKA ÄR KNÄHUNDAR ELLER BRICKOR I SPELET.

Nej jag slutar inte att rösta, men jag försöker rösta fram
de partier som jag tycker luktar minst illa.

9. DU FÅR ALLT SVÅRARE ATT ENGAGERA DIG I YTLIGA DISKUSSIONER OCH EN ENSAMHETSKÄNSLA INFINNER SIG ALLT OFTARE.

Svårare ? Mina kompisar vet hur jag helt tvärt kan bita av ett
samtal som jag tycker inte håller måttet - sånt om kläder,
heminredning, sport, TV-såpor, mat till jul eller midsommar,
sjösättning eller upptagning av fritidsbåtar och liknande pladder.

10. DU INSER ATT T.O.M MÅNGA AV DINA INTELLIGENTASTE VÄNNER ÄR EFFEKTIVT DRESSERADE ATT KÖPA DEN OFFICIELLA VERSIONEN AV "VERKLIGHETEN" OCH DÄRFÖR TYCKER ATT DU BÖRJAR BETE DIG MÄRKLIGT. SEN BÖRJAR DU PRIORITERA KVALITET MER ÄN KVANTITET OCH FÅR ETT MINDRE MEN RIKARE UMGÄNGESLIV.


Precis så är det - de tycker jag har blivit helt konstig de
senaste (nästan) 10 år. Min insikt att något stort håller på
at utvecklas (något som även hotar vår västerländska livsstil)
växer fram började nämligen senast 1999 i samband med
Kosovokriget.

Odin

Posted on: 2006/8/29 11:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#12


See User information
Quote:

void wrote:
Zink & Xacer: Vad är "alternativ information" enligt er?
Vilka ämnen bör enligt er höra hemma och drivas på vaken.se?



Enligt MIG ska man diskutera saker här.

Alternativ information kommer från icke "erkända" nyhetssidor eller informations sidor.

Det som JAG menar är att det ser ut som att vi har olika uppfattningar vad vaken är.

Om man läser punkerna och känner sig träffad av alla så betyder det att man antingen är en enstöring eller med mycket liten vänskapskrets för det är just vad som punkt 10 säger rakt ut. Och JAG håller inte med om de 10 punkterna för att JAG anser mig vaken och att punkterna inte passar in på MIG.

Sedan om man bara umgås med personer med samma intresse ideer och värderingar så tror JAG att man tar mer skada av det än vad man vinner. Vist det är alltid roligt men personer som håller med en helatiden i ca 1-2 minuter sedan skulle jag bli galen för jag får inte den stimullansen som jag vill ha från ett samtal/diskution.

Jag säger bara det jag känner efter att ha läst inlägget.

Posted on: 2006/8/29 11:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#13


See User information
Att jag skrev att jag inte köper dags och kvällstidningar betyder inte att jag inte kan läsa dem. Det betyder att jag inte tycker att det är värt att betala för att läsa dem. Det finns guldkorn i dem också men det mesta är ju rätt ointressant enligt min mening och eftersom de ofta bara ger stöd åt och medverkar i den officiella programmeringen som eliten utsätter oss för, vilka få journalister genomskådar, så väljer jag att inte köpa dem.

Poängen med punkt 7 är att jorden tillhör alla. Det ska inte krävas en prestation för att få dryck, föda och en bit mark. Vill man ha en massa prylar och så ska man jobba för det men för de mänskliga basbehoven ska ingen tvingas ut i arbete. Som det är nu är klotet kidnappat av en psykopatisk elit som utarbetat ett system som i grunden är fientligt mot såväl moder jord som den mänskliga rätten till frihet över sitt eget liv.

Poängen med punkt 10 är inte att man ska säga upp bekantskapen med folk som inte delar ens intressen. Snarare att det blir ett naturligt led i processen att prioritera umgänget lite annorlunda.

Jag håller med om att det är viktigt att umgås med olika typer av männniskor, oavsett om de är inne på samma spår som en själv eller inte och oavsett om de är ytliga eller ej. En människa som alltid är "allvarlig" eller "djupsinning" är ju lika jobbig som en som bara "flamsar." Dock tror jag att många som börjar genomskåda "matrixen" vi lever i med tiden får svårare att ägna mycket tid åt att prata "väder." Vilket inte betyder att det är något fel med det, det betyder helt enkelt att man ägnar mindre energi åt det.

Jag upplever i alla fall att de klokaste personer jag känner alltid har en stor portion humor och det är ju en oerhört viktig egenskap i denna värld av stress och problem och en viktig balans gentemot många av de ofta "tunga" ämnen vi tar upp på vaken t.ex.

Posted on: 2006/8/29 12:31
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#14


See User information
Stämmer ganska bra förutom punkt 8 som är helt käpprätt åt helvete. inse att maktsystem måste förändras från insidan. om folk slutar rösta, alternativt röstar blankt, kommer det inte leda till någonting överhuvudtaget. fattar inte att så många här på vaken har den åsikten?

har skrivit det i våga vägra votera-tråden men upprepar mig. i USA röstar mindre än 25%. eliten kommer aldrig att sluta rösta. följden blir att eliten behåller makten. dom skiter i om du o jag inte röstar. om dom hade kunnat bestämma hade dom avskaffat rösträtten på en gång. tänk er för. det är en av få möjligheter vi har. seriöst väx upp.....

Posted on: 2006/8/29 12:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#15


See User information
Quote:

Atlanuchi wrote:
Stämmer ganska bra förutom punkt 8 som är helt käpprätt åt helvete. inse att maktsystem måste förändras från insidan. om folk slutar rösta, alternativt röstar blankt, kommer det inte leda till någonting överhuvudtaget. fattar inte att så många här på vaken har den åsikten?

har skrivit det i våga vägra votera-tråden men upprepar mig. i USA röstar mindre än 25%. eliten kommer aldrig att sluta rösta. följden blir att eliten behåller makten. dom skiter i om du o jag inte röstar. om dom hade kunnat bestämma hade dom avskaffat rösträtten på en gång. tänk er för. det är en av få möjligheter vi har. seriöst väx upp.....


I USA är det väl ca 45-50% som röstar?

Jag förstår din poäng angående valet Atlanuchi men tror att vi bör förändra genom att inte spela med i spelet. Det gäller inom många områden. Vilka produkter vi köper, vilken mat vi köper, vilka program vi ser på, vilka radiokanaler vi lyssnar på och vilka tidningar vi köper. Om jag verkligen trodde att det fanns ett parti med tillräckligt modiga och intelligenta personer som ville förändra p.g.a ädla idealistiska skäl så skulle jag rösta på dem men även om jag gjorde det så måste man inse att de är en bricka i ett stort system vars spelregler sätts och domineras av multinationella storbolag, trilatertala kommisionen, Council On Foreign Realations och Bilderberggruppen.

Vi behöver få till stånd ett massivt uppvaknande om hur systemet fungerar och hur sjukt det är för att på allvar kunna förändra det. Visst kan man välja att satsa på det minst onda av dåliga alternativ men ju mer man lär sig och ju mer personlig integritet man har desto svårare blir det att spela med utan att känna att man säljer sin själ.

Posted on: 2006/8/29 13:04
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#16
Quote:

void wrote:
Zink & Xacer: Vad är "alternativ information" enligt er?
Vilka ämnen bör enligt er höra hemma och drivas på vaken.se?


Jag ser att alternativ information är bara en information i mängden så den kan man läsa precis som alla annan information i samhället och själv bedöma informationens värde.

Däremot att sätta upp de regler som Lightsaber har gjort gör att man avskärmar sig från omvärlden och då händer saker i den som man skulle villa veta som helt går en förbi eller kommer som information senare:

Exempelvis är det Lightsaber lade in om "Svälten i Afrika blir värre" den 26 augusti 2006 en nyhet som kom i december 2005.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#17


See User information
Zink. Det handlar inte om att avskärma sig från omvärlden. Det handlar om att prioritera på ett annourlunda sätt. Vad beträffar exemplet med svälten i Afrika, Hur många tror du känner till det trots att de ser på nyheter varje dag? Hur många vet att 16-20 000 barn dör dagligen av svält och sjukdomar i Afrika?

Men visst, om du tror dig bli visare av att se på nyheter och reklam och läsa tidningar så då är det klart du ska fortsätta med det.

Posted on: 2006/8/29 13:27
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#18


See User information
Lightsaber;

ja, självklart har du rätt i att det är någonstans strax under 50% som röstar. blev lite ivrig och vad jag menade var att det är mindre än 25% som har valt George Bush till president. :)

"tror att vi bör förändra genom att inte spela med i spelet. Det gäller inom många områden. Vilka produkter vi köper, vilken mat vi köper, vilka program vi ser på, vilka radiokanaler vi lyssnar på och vilka tidningar vi köper."

ja, självklart ska man inte spela med i spelet men det är ju inget argument för att inte rösta. du kan ju rösta samtidigt som du gör alla dessa andra saker. eller hur?

och ja, visst kan jag gå med på att det är ett ruttet system. grejen är bara den att jag är rätt hundra på att det inte är så många av människorna som är delaktiga i systemet som har en aning om hur allting hänger ihop. det är inte alla som får vara med på bilderberg-gruppens, aspengruppens etc möten som sagt.

därför känns det helt logiskt med förändring innifrån. man kan inte bara besluta sig för att alla partier är ruttna. diskutera med politiker och dra fram dom som motarbetar ett öppet och demokratiskt samhälle i ljuset. hittar du ngt som verkar vara "det minst onda", försök då att påverka dom. politik är oerhört dynamiskt och svängningar kan komma fortare än man tror. att inte rösta är enbart korkat och ger eliten försprånget. var finns det låga valdeltagandet. jo, hos underklassen.

Posted on: 2006/8/29 14:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#19


See User information
...tänk dessutom på våra förfäder, människorna före oss som kämpat för frihet med sina liv som insats. läs gärna Howard Zinns - Det Amerikanska folkets historia. det är inte direkt så att demokratin bara ploppat upp ur jorden som en svamp. blod har flutit i floder.

Posted on: 2006/8/29 14:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#20
Quote:

Lightsaber wrote:
Zink. Det handlar inte om att avskärma sig från omvärlden. Det handlar om att prioritera på ett annourlunda sätt. Vad beträffar exemplet med svälten i Afrika, Hur många tror du känner till det trots att de ser på nyheter varje dag? Hur många vet att 16-20 000 barn dör dagligen av svält och sjukdomar i Afrika?

Men visst, om du tror dig bli visare av att se på nyheter och reklam och läsa tidningar så då är det klart du ska fortsätta med det.


Nu förstår jag inte vad du vill komma fram till. Vanliga medier, bl.a. TV4, SVT och Aftonbladet m.m. har rapporterat om en kommande svältsituation i Somalia om skörden i höst slår fel.

Om hunger i Afrika i största allmänhet har rapporterats av Svenska Dagbladet, Sveriges Radio, Lutherhjälpen, Läkare utan gränser m.m.

Så det rapporteras i andra medier. Enligt dig är de inte tillförlitliga men hur vet du att den alternativa informationen är korrekt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#21


See User information
Quote:

zink wrote:

Nu förstår jag inte vad du vill komma fram till. Vanliga medier, bl.a. TV4, SVT och Aftonbladet m.m. har rapporterat om en kommande svältsituation i Somalia om skörden i höst slår fel.

Om hunger i Afrika i största allmänhet har rapporterats av Svenska Dagbladet, Sveriges Radio, Lutherhjälpen, Läkare utan gränser m.m.

Så det rapporteras i andra medier. Enligt dig är de inte tillförlitliga men hur vet du att den alternativa informationen är korrekt?



Det jag syftade på i just det här fallet var det speciella exemplet jag tog upp. Jag har aldrig påstått att "vanliga media" aldrig rapporterar om svälten. Tyckte bara det var intressant att upplysa lite om situationen med den lilla artikeln om FOA:s rapport.

Men när hörde du senast någonting om Bilderberggruppen på TV eller radio-nyheterna? När hörde du senast någonting om PNAC i nyheterna? eller Trilaterala Kommissionen, eller Council On Foreign Relations? När hörde du senast om att det finns en massa människor som inte tror på den officiella 911-historien i USA?

När såg du senast en dokumentär på TV som ifrågasatte den officiella 911-historien? När såg du senast en dokumentär på TV som berättar om hur penningsystemet verkligen fungerar; d.v.s att man lånar ut pengar som inte finns och tar ränta på dem? När såg du senast en dokumentär om att det var Wall Street som finansierade den ryska revolutionen? När såg du senast en dokumentär som berättade att Bush:s farfar Prescott Bush tillsammans med bankirer och affärsmän från väst finansierade Hitler?

När såg du senast eller läste i media om att amerikanska OSS, som sedan blev CIA, tillsammans med Vatikanstaten hjälpte till att föra ut topp-nazister ur Tyskland i slutet på andra världskriget? När läste du senast i svensk media om att Bush, Kerry och många andra av de mäktigaste männen i USA är medlemmar i den sataniska orden Skull and Bones? När läste du senast att världens mäktigaste män en gång varje år samlas i skogarna i Kalifornien vid Bohemian Grove och klär sig i svarta och röda kåpor och tillber den gamla babyloniske guden Moloch?

Det finns en hel del som våra kära medier aldrig rappporterar om men som folk sannerligen har rätt att få veta.

Posted on: 2006/8/29 17:21

Edited by Lightsaber on 2006/8/29 17:58:26
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#22


See User information
Håller med dom som säger att det inte hjälper att "ligga på soffan"..

Systemet måste bekämpas med systemets egna regler.. Alltså genom politik..

Om man tex tar och gör ett politiskt parti av hela amerikanska "truth-movement" så tror jag inget kan stoppa dom..

Så grätrotspolitik med gräsrotsmänniskor, typ som piratpartiet..

Dom etablerade partierna har ju lämnat gräsrötterna för länge sen..

Posted on: 2006/8/30 0:36
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#23
Quote:


Lightsaber wrote:

Men när hörde du senast någonting om Bilderberggruppen på TV eller radio-nyheterna?


Det var nyligen. Kanske två veckor sedan i Sveriges Radio

Quote:

När hörde du senast någonting om PNAC i nyheterna? eller Trilaterala Kommissionen, eller Council On Foreign Relations?


Council On Foreign Relations har jag nyligen hör om åter i Sveriges Radio. De andra har jag inte hör något men de har inte så stor påverkan i Sverige så de rapporterar i Amerikanska medier.

Detta gäller generell. Ju mer en sak påverkas oss i Sverige desto mer får vi veta om det. Så är det i alla demokratiska länder. Är du i Storbritannien dominerar nyheter som påverka britter o.s.v. I de odemokratiska arabländerna och särskilt i Mellanöstern där folk inte får tillräckligt med information finns världen störta samling av konspirationsteorier. Om detta har det rapporterats om flera gånger då antalet konspirationsteorier i det området är så många fler än in andra delar av världen.

Quote:

När hörde du senast om att det finns en massa människor som inte tror på den officiella 911-historien i USA?


Jag har läst om det i flera tidningar och webbsidor. T.ex Aftonbladets webbtidning

Quote:

När såg du senast en dokumentär på TV som ifrågasatte den officiella 911-historien?


Medier tycker nog som jag är det just är mest ifrågasättande och för lite bra förklaringar så den har för lite substans för att gå att göra TV av den.

Quote:

När såg du senast en dokumentär på TV som berättar om hur penningsystemet verkligen fungerar; d.v.s att man lånar ut pengar som inte finns och tar ränta på dem?


Nu vet jag inte vilket penningsystem du syftar på. Det globala penningsystemet eller det vi har i Sverige. Jag utgår från det globala.

Det du beskriver förekommer ofta i brottslig verksamhet men är ovanliga i vanliga banker. Mellan länder kan det också förkomma för hur usel ekonomi än ett land har kan det inte gå i konkurs.



Quote:

När såg du senast en dokumentär om att det var Wall Street som finansierade den ryska revolutionen?


Detta är amerikanarna problem och inte vårt problem. Varför tar du så mycket från Amerika?

Quote:

När såg du senast en dokumentär som berättade att Bush:s farfar Prescott Bush tillsammans med bankirer och affärsmän från väst finansierade Hitler?


Vad detta är för alarmerade fattar jag inte. I så fall måste vi kritisera nästan hela Tysklands folk för nästan alla har förfäder som var nazister.

Quote:

När såg du senast eller läste i media om att amerikanska OSS, som sedan blev CIA, tillsammans med Vatikanstaten hjälpte till att föra ut topp-nazister ur Tyskland i slutet på andra världskriget?


Du får komma med källhänvisning till detta då man hamnar på en massa ryktessidor om man söker på detta. Däremot har jag sett flera dokumentäre från andra världskriget där USA oh Sovjet tävlade om att lägga beslag på de duktigaste tyskarna (främst ingenjörer och vetenskapsmän) oberoende om de var nazister eller inte. Werner von Braun var en av dess personer.

Quote:

När läste du senast i svensk media om att Bush, Kerry och många andra av de mäktigaste männen i USA är medlemmar i den sataniska orden Skull and Bones? När läste du senast att världens mäktigaste män en gång varje år samlas i skogarna i Kalifornien vid Bohemian Grove och klär sig i svarta och röda kåpor och tillber den gamla babyloniske guden Moloch?


Detta anser jag till skillnad från dig inte vara ett dugg upprörande. Vill folk hålla på med hemliga sällskap så är det upp till dem. Det handlar om mötesfrihet. Att Skull and Bones innehåller flera av USA:s toppar är heller inget förvånande då den hör till Yale universitet. Att Bush har folk från detta och andra organisationer är heller ingen sensation. Vi människor fungerar så att om vi vill att någon ska göra något för oss så söker vi den personen bland våra vänner och kontakter först. Och så gör alla var sig det är du, företagsledare, politiker eller president Bush.

Quote:

Det finns en hel del som våra kära medier aldrig rappporterar om men som folk sannerligen har rätt att få veta.


Det du nu beskriver är nyhetsvärdering precis samma sak som mediernas redaktioner håller på med.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 10 TECKEN PÅ ATT DU HÅLLER PÅ ATT AVPROGRAMMERA DIG!
#24


See User information
zink!

Hela ditt inlägg är ett bevis på att det finns "Nyttiga idioter", som pratar och babblar om saker de inte är insatta i eller knappt har studerat.

Posted on: 2006/8/30 12:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS