vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Kostnaderna för uppehållstillstånd skjuter i höjden

See User information
Kostnaderna för uppehållstillstånd skjuter i höjden

Publicerad: 2007-04-08 http://www.nd.se/ni/visa/default.asp?notisID=4946

SVERIGE En genomgång som TT gjort visar att andelen asylsökande som får positivt besked på sin ansökan har stigit kraftigt det senaste året. Det är den nya asyllagen som började gälla den 1 april 2006 som tros vara orsaken.

Under åren 2003 till 2005 då den gamla lagen gällde fick i genomsnitt 13 procent av asylanterna permanent uppehållstillstånd. Under 2006 steg andelen skarpt till hela 42 procent. Även under kommande år räknar Migrationsverket på en nivå runt 40 procent.

Den nya lagen har fått en ny kategori, personer med så kallade "synnerligen ömmande omständigheter". Detta begrepp ersätter det tidigare "av humanitära skäl", men är mera luddigt och inkluderar bland annat de allra flesta irakier som söker sig till Sverige. I samband med att den nya lagen började gälla lades utlänningsnämnden ner och ersattes av ett domstolsförfarande, där folk från etablissemangets partier skulle avgöra vem som får stanna i stället för tjänstemän.

År 2010 beräknas kostnaderna som direkt är relaterade till migrationsproblematiken uppgå till 12,2 miljarder kronor, en fördubbling från 2005.

Posted on: 2007/4/11 12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kostnaderna för uppehållstillstånd skjuter i höjden

See User information
Kostnader stiger? Vafan...

Du vet väl om att pengar är ett slavmedel?

Dvs.

Ska jag oroa mig för att kostnader om något stiger?

Eller ska jag inse att det är oro de vill få mig känna?

Posted on: 2007/4/11 12:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Kostnader stiger? Vafan...

Dvs.

Ska jag oroa mig för att kostnader om något stiger?

Du har som vanligt bara programerat marxistmedelklassflumm att säga.

Jag kommer av CSN få 3500kr i maj månad och jag har en hyra på 3200 sen tillkommer el bredband osv.
så jag kommer den månaden ha en matbudget med -1000 kr och det är inget jag oroar mig för därför att jag vet att det kommer lösa sig.
men gör det inte det så är det en oro att känna.
Om pengar är slavmedel så kan du sätta in dina pengar på mitt konto...

Felet med er vänsternissar (feminister och antinationalister) är att ni inte lever i samhället ni vill förändra.
Jag vet väl för fan oxå att pengar igentligen bara är en siffra men hur det en är så finns budgettar för kommuner och landsting och privatpersoner.
och har man inte dessa pengar så blir det ett problem
denna "illusion" kallad pengar är faktiskt vad som behövs för att leva i dagens samhälle

See User information
Du förespråkar alltså mer pengar till dig själv i utbyte mot skattemedel som vi avsätter till flyktingar?

Jag skiter väl i dina jävla bidrag och räkningar. Illuminat-redskap av papper.

Barn dör idag av bomber från luften utan att ens veta om internet.

Samtidigt snackar du om din bredbandsräkning. Skrattretande.

Posted on: 2007/4/11 17:33

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Du förespråkar alltså mer pengar till dig själv i utbyte mot skattemedel som vi avsätter till flyktingar?

Jag skiter väl i dina jävla bidrag och räkningar. Illuminat-redskap av papper.

Barn dör idag av bomber från luften utan att ens veta om internet.

Samtidigt snackar du om din bredbandsräkning. Skrattretande.

Av invandrarna vi har i sverige idag är bara 4% flyktingar dessa 4% har jag inget emot att hjälpa under tiden det är krig i deras hemländer och när freden har kommit ska de givetvis ha hjälp med att återvända.
men de andra 96 % är bara lyxökare och gäster.

Sen är det inte av ekonomiska själ jag vill ha ett så homogent sverige som möjligt utan för att bevara våran kultur vår gemenskap och vår särart.

Du fattar inte att om jag inte kan betala mina räkningar så blir jag hemlös och då skiter jag i om det är "illuminatiräckningar" eller inte.
Mitt liv och tak över huvudet och mina vänners trivsel går före om pengar bara är en siffra på en dator.
och så är det för dig med.
du sitter ju själv vid en dator dessa pengar skulle du kunna ge till svältande barn i afrika.
men det gör du inte för du vill att alla ska tvingas betala (pengar de inte har för sverige är idag skulldsatt)
Om du är så fin och "radikal" som du påstår så förstår jag inte varför du inte flyttar till hammarkullen och har en massa inneboende flyktingar i din lägenhet som kan äta av din mat.
Barn dör varje dag ja!
Men ja tror inte det bombas mindre för att jag inte betalar mina räkningar och för att vi tar hit invandrare.
vore mycket bättre om de fick hjälp i sina närområden.

Det som är skrattretande är såna som du som snackar om lojalitet och tacksamhet och skuld.
men själv sitter vid ett forum och bara snackar åk till afrika och hjälp till då
vad hjälper det att skapa en hemsida och länka till Femnistisk intsiativ
säga att det inte finns några gränser och att man får bosätta sig vart man vill och i samma veva säga att europer ockuperade indianerna i USA

See User information
Quote:
provoceramera:

Jo vi från underklassen vet om det! Frågan är varför du snackar om saker du inte har en aning om!

Quote:

provoceramera:
Dvs. Ska jag oroa mig för att kostnader om något stiger?

Givetvis inte! Det behöver inga "spoiled brats"! Ring dina föräldrar så kan de ösa stålar upp i arslet på dig ur ditt kommande arv!

Quote:

provoceramera:

Du behöver inte inse nånting. Din ekonomiska framtid är redan fixad!

Posted on: 2007/4/11 18:44

Anonym
från din hemsida

"Columbus mötte förslavades och utrotades helt på endast 158 år."

men om någon säger att Europer och svenskar håller på att dö ut på några decenier går du i taket

du tycker inte heller man ska generalisera men tycker män står bak förtrycket av kvinnan

See User information
Borde inte ni börja gå till botten med problemet istället för att bekämpa syndromet?

Invandring är blott ett resultat av större problematik i världen.

Även ett naturligt fenomen.

Så sluta grina.

Posted on: 2007/4/11 19:49

Anonym
12,2 miljarder så trevligt .Alla som är för fortsatt invandring och sk flyktingmotagande borde betala en speciell skatt där ni kunde få chans att mjölkas lite på er överflödiga ekonomi dock inget som dom som är i mot skall behöva utsättas för.Folk i Sverige som tillsammans med dom etablerade marionetterna i Riksdagen som vill fortsätta bidra till Sveriges undergång är världshistoriens största landsförädare.

See User information
Min poäng är att överflödet av pengar är så stort att det till och med verkar vara utöver erat förstånd. De som skapade pengar använder dem inte ens själva. De ser det inte ens på samma sätt som vi eftersom de aldrig varit beroende av dem. Således är det bara ett redskap för konflikt. Pengar pumpas in och ur olika områden tills dess att en nivå av problem skapas.

Om man ville så finns pengarna redan till allt som är rättfärdigt. Inklusive ditt bredband. Eftersom du redan har det. Ditt problem är att du är fast i illusionen att du ska betala för det varje månad. På så sätt har staten en enorm buffert att leka med. En buffert vi inte ens får begripa. Det är ditt liv i Illuminatis koppel. Inte minst när du själv börjar mäta människor efter ekonomiskt värde.

Jag har inget emot dig.

Förstår dina åsikter väl.

Även var de kommer ifrån.

Sanningen är att jag tycker synd om dem som bär på ditt sätt att döma.

Posted on: 2007/4/11 20:15

See User information
Kanske en stor del av prisökningen ligger i att de gamla handläggarna hade betydligt lägre lön än de som jobbar inom domstolarna som nu handlägger ärendena......

Posted on: 2007/4/11 20:16
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Min poäng är att överflödet av pengar är så stort att det till och med verkar vara utöver erat förstånd. De som skapade pengar använder dem inte ens själva. De ser det inte ens på samma sätt som vi eftersom de aldrig varit beroende av dem. Således är det bara ett redskap för konflikt. Pengar pumpas in och ur olika områden tills dess att en nivå av problem skapas.

Om man ville så finns pengarna redan till allt som är rättfärdigt. Inklusive ditt bredband. Eftersom du redan har det. Ditt problem är att du är fast i illusionen att du ska betala för det varje månad. På så sätt har staten en enorm buffert att leka med. En buffert vi inte ens får begripa. Det är ditt liv i Illuminatis koppel. Inte minst när du själv börjar mäta människor efter ekonomiskt värde

Så du betalar inte för tjänster som serveras till dig eller?

Är det dina föräldrar som betalar eller?

Vad är det för fantasivärld du lever i pojk?

Om ni vänsterflummare och massinvandringsälskare ( Inklusive Mona Sahlin och alla andra makthavare med dessa åsikter som ALLA bosätter sig så långt ifrån mångkulturen som möjligt i Nacka, Tyresö och Danderyd etc.) som tydligen älskar alla "kulturberikare" som inom en snar framtid kommer översvämma vårat land hade någon hedrlighet i kroppen vore det inte mer än rätt att NI tog hand och ur Edra EGNA fickor finasierade detta "jättekalas" istället för likt ormar slingra er i termer av "Pengar är en illusion" osv.

Om du nu tycker pengar är en Illusion så kan du gärna ge dina till mig eftersom du inte anser dig behöva de som betalmedel!

Posted on: 2007/4/11 20:34

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Borde inte ni börja gå till botten med problemet istället för att bekämpa syndromet?

Invandring är blott ett resultat av större problematik i världen.

Även ett naturligt fenomen.

Så sluta grina.

Ja men sen får vi inte glöma att viser uttnytjar problmeen.
Invandringen är ett av de största problemen i sverige och europa idag och det är samma folk som tvångsförflyttar dessa människor som bombar länder...
för att driva igenom mångkultur
jag kan inte förstå vad det är som är så vackert med att en massa flyktingar från olika kulturer samlas på ett och samma ställe...

och att somalier kommer hit via bomber är inget naturligt.

precis som om djur flyr skogsbränder flyr de till säkerhet
de skulle aldrig springa eller simma från olika kontenenter bara för att

jag grinar hur mycket jag vill

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

Om man ville så finns pengarna redan till allt som är rättfärdigt. Inklusive ditt bredband. Eftersom du redan har det. Ditt problem är att du är fast i illusionen att du ska betala för det varje månad. På så sätt har staten en enorm buffert att leka med. En buffert vi inte ens får begripa. Det är ditt liv i Illuminatis koppel. Inte minst när du själv börjar mäta människor efter ekonomiskt värde.

Jag har inget emot dig.

Förstår dina åsikter väl.

Även var de kommer ifrån.

Sanningen är att jag tycker synd om dem som bär på ditt sätt att döma.

Kvaliferat PK-Svamel utan dess like och kommer förmodlingen från en medklassunge.

"Min poäng är att överflödet av pengar är så stort att det till och med verkar vara utöver erat förstånd."

Du är så kokt i dynga!
Va fan säg det till en svensk uteliggare eller en student!

"Ditt problem är att du är fast i illusionen att du ska betala för det varje månad. På så sätt har staten en enorm buffert att leka med"

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!
DU ÄR SÅ KOLOSALT DUM

JAG VET ATT BREDBAND FINNS MEN OM JAG INTE BETALAR RÄKNINGEN SÅ KAN JAG ITNE PRATA MED DUMHUVUDEN PÅ VAKEN.SE
det är ingen illusuin att behöva betala det gör ont och är jobbigt
betalar inte du dina "fantasiräkningar"

Mätta människor efter värde?

Jag vill i första hand inte ha hit fler invandrare för det hotar den svenska kulturer och dess gemenskap

Anonym
"Om du nu tycker pengar är en Illusion så kan du gärna ge dina till mig eftersom du inte anser dig behöva de som betalmedel!"

Jag sa det även jag..
annars tycker jag han kan skänka dom till barnen i afrika för att de ska få mat.
för deras överlevnad står ju över allt annat.
men det är kanske ingen ide skicka pengarna dit för det är ju bara en illusion
att micro ens vill ha bidrag till vaken
pengar till att bränna skivor är ju bara en "illusion"

See User information
Jag vill i första hand inte ha hit fler invandrare för det hotar den svenska kulturer och dess gemenskap:sa apa.

Du som har varit i Danmark ,Å bara i detta land(jag läste det)någonstans, Gillade du det?

Du vet inte att just skåne har flest "invandrare " och dom är just Danskar,,,, Du fick en fråga i din andra tråd.

Men dom sitter väl i finrummet eller?

Posted on: 2007/4/11 22:56

Anonym
Quote:

sale wrote:
Jag vill i första hand inte ha hit fler invandrare för det hotar den svenska kulturer och dess gemenskap:sa apa.

Du som har varit i Danmark ,Å bara i detta land(jag läste det)någonstans, Gillade du det?

Vad menar du?
Jag vill ha en mångkulturell värld inte ett mångkulturelt sverige men eftersom jag har vänner från alla kontinenter så anser jag mig ha lärt känna många olika människor

See User information
Ja, jag får väl betala vare sig jag vill eller inte..
Nästan så man börjar överväga att stödja förslaget om att man själv får välja vad man vill betala skatt till, dvs skatta till det som gynnar en själv såsom sjukvård, vägar osv.. men vad gynnar denna massinvandringen mig?

Posted on: 2007/4/12 13:25

See User information
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Nästan så man börjar överväga att stödja förslaget om att man själv får välja vad man vill betala skatt till, dvs skatta till det som gynnar en själv såsom sjukvård, vägar osv.. men vad gynnar denna massinvandringen mig? Förutom mindre pengar i plånboken.

Är inte svearike ganska rent å fint tyker du? Vem hade städ jobb

på 60-70-80-2007; ?Vad tror du? Å nu skall "pigge" debatten göra det

billigare att få ett rent å fint hus på fredagen, Vem skall ta dom jobben , desutom till en summa på 100.000 skr. kostar bara 50.000?

Vem tror du skall göra detta skit jobb?

Posted on: 2007/4/12 13:37

See User information
Quote:

sale wrote:
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Nästan så man börjar överväga att stödja förslaget om att man själv får välja vad man vill betala skatt till, dvs skatta till det som gynnar en själv såsom sjukvård, vägar osv.. men vad gynnar denna massinvandringen mig? Förutom mindre pengar i plånboken.

på 60-70-80-2007; ?Vad tror du?

Kul att du försöker, jag är så nordisk man kan bli... och mitt yrke? STÄDARE!! Jag har även 2 nordiska kamrater som också arbetar inom lokalvård.

Posted on: 2007/4/12 13:39

Anonym
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Quote:

sale wrote:
Quote:

Trygve_Bauge wrote:

Kul att du försöker, jag är så nordisk man kan bli... och mitt yrke? STÄDARE!! Jag har även 2 nordiska kamrater som också arbetar inom lokalvård.

Hahaha
När jag tänker efter så har jag bara svenska vänner som städat oxå

Anonym
Sen har jag svenska vänninor som inte lyckas få städjobb pga av konkuransen

är det ett argument du anser hålla för fortsatt invandring
"invandrarna håller rent och snyggt" ?

See User information
Quote:

Apa wrote:
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Quote:

sale wrote:
Quote:

Trygve_Bauge wrote:

Hahaha
När jag tänker efter så har jag bara svenska vänner som städat oxå
Så om vi tar alla i landet . Så ser du att Vem är flest av
då, (en dum jämn förelse) om ett slags mål skulle utbryta mellan (städarna) vem hade vunnit tror du med häst längder?

sen å andra sidan så kan man inte utbilda sig i detta Möjligheternas land bäst i världen anser jag,, ja då får dom ta i skiten,, Apa alla kan inte vara chääf, eller hur..

Sen tar du en Norge de sista kommunist land i eu..vad det inte så man sa om våra grannar? Ett dåligt ex mmuuaahha skall jag dra en historia om ....nä ..Kom med en lösning på det hela , om du har det annar ha det ses

Posted on: 2007/4/12 13:49

See User information
Quote:

Apa wrote:
Sen har jag svenska vänninor som inte lyckas få städjobb pga av konkuransen

är det ett argument du anser hålla för fortsatt invandring
"invandrarna håller rent och snyggt" ?

VEM ska städa och utföra hjärnkirurgi i Etiopien, Eritrea, Somalia, Kongo, Iran, Libanon och Turkiet när så många av deras högutbildade elit kommer till Europa och enligt smygvänsternissarna får "Städa och hålla rent för oss lata svenska rasister"?

Ska kanske vi nordbor ta och flytta till Afrika och städa då eller ännu bättre: Varför inte bara låta oss byta land, alla araber och afrikaner kan få Sverige och vi kan ta över deras hemländer.

Posted on: 2007/4/12 13:54

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper