vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Täppas Fogelberg vs Peter Wahlbäck om invandringspolitik
http://www.youtube.com/watch?v=ISkqkHjNfao&mode=related&search=

Peter Wahlbäck försöker diskutera invandringspolitik med den PK jubel idioten Täppas Fogelberg.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Täppas Fogelberg vs Peter Wahlbäck om invandringspolitik

See User information
Täppas är arketypen för hjärndöda journalister, TV/radio"personligheter" som gör lysande karriärer just för att dom är...hjärndöda

Likheterna med forna Sovjet är slående...

Ha "rätt" åsikter och du kommer hur långt som helst

Posted on: 2007/4/11 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=ISkqkHjNfao&mode=related&search=

Peter Wahlbäck försöker diskutera invandringspolitik med den PK jubel idioten Täppas Fogelberg.

hehe - en poäng som Täppas har är ju det med Peters flummeri inom New Age - framgick så tydligt... han är väl sur att det är uppförsbacke för kristaller, kanalisering och aliens etc.

En såsan skarp juste person är samtidigt överpantad, jag tycker det är väldigt synd.

Han är en sådan som tror på medvetandehöljningar och sådant - så han upprapar hela tiden det om uuuutveckling, extremt besatt.

Posted on: 2007/4/11 21:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Menar du att Wahlbeck är överpantad?

Jag har träffat honom och det är väl det sista man kan säga om honom. Möjligtvis att han är överenergisk!

Posted on: 2007/4/11 21:36

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Menar du att Wahlbeck är överpantad?

Jag har träffat honom och det är väl det sista man kan säga om honom. Möjligtvis att han är överenergisk!

Jodå.

Han är mycket vettig i många avseenden.

Men han är ur kurs i andra. Han har inte fattat det med Devolution, och håller på med smörgåsbordet New Age.

Det är bara kultivering som ger en tillbaka det man förlorat - inte tekniker, eller de eller de där fina orden från den gurupajasen, eller den new Age-författaren, eller den där nya Hollywoodyogametoden, eller det där nya preparatet, eller den där metoden, eller varför inte denna tekniken - detta är ALLTID strunt och vilovägar. Det kan inte vara på annat sätt under den sista ödeläggelsens inledning, allt är trams och krokar från de gamla gudarna/från deras agenda att fånga själar genom, så de inte klarar sig igenom det som vi står inför.

Håller man på med flera saker så är det som att så i flera båtar samtidigt - man hamnar emellan, och är i nöd.

Posted on: 2007/4/11 21:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Lyssna även på "Ahmed Ali" ungefär i mitten av Ring P1 radioprogram fredag 6 april 2007 09:20

Varning för Skrattkramper

http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/s ... sarkiv.asp?programID=1120

Posted on: 2007/4/11 23:38

See User information
Quote:
Novax:
Håller man på med flera saker så är det som att så i flera båtar samtidigt - man hamnar emellan, och är i nöd.

Ursäkta men jag håller inte med dig här!

Jag har alldeles för många kunskaper inom olika områden för att kunna underordna mig tanken att man bara kan göra en sak i taget.

Jag har förmågan att göra tio saker samtidigt som jag startar 10 till under tiden som jag talar all världens språk flytande baklänges, skriver och tecknar olika saker med mina händer obeoroende av varandra. Nu snackar vi inte om att leka på hobbynivå utan att genomdriva events och produktioner på internationell nivå med bibehållen trovärdighet. Det handlar om att leverera på allvar alltså!

För många år sedan sa en ung och högfärdig man med en överlägsen min till mig att man bara kan vara bäst på en sak.

Han var i början av sin stormande karriär och kände väl att han var en gud eftersom han fick så mycket beröm för det begränsade område han kontrollerade.

Jag svarade honom med en hel del satir i rösten att man självklart bara kan vara bäst på en sak!

Att vara sig själv!

De flesta människor har sedan tidig barndom gömt undan det mesta av sina gudagåvor eftersom makteliten vill att människan skall vara lätta att styra. Tidigt programmerar de oss människor att begränsa sina gåvor och bli "just another ant in the ant farm"

Men jag vägrar även om det inte är lätt att övertyga inköpschefer och CEO's worldwide om fördelen med att utnyttja ett open mind.

De har en förmåga att bli rädda istället! Men det bjuder jag på!

Posted on: 2007/4/12 7:05

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax:

Jag har alldeles för många kunskaper inom olika områden för att kunna underordna mig tanken att man bara kan göra en sak i taget.

Jag har förmågan att göra tio saker samtidigt som jag startar 10 till under tiden som jag talar all världens språk flytande baklänges, skriver och tecknar olika saker med mina händer obeoroende av varandra. Nu snackar vi inte om att leka på hobbynivå utan att genomdriva events och produktioner på internationell nivå med bibehållen trovärdighet. Det handlar om att leverera på allvar alltså!

För många år sedan sa en ung och högfärdig man med en överlägsen min till mig att man bara kan vara bäst på en sak.

Han var i början av sin stormande karriär och kände väl att han var en gud eftersom han fick så mycket beröm för det begränsade område han kontrollerade.

Jag svarade honom med en hel del satir i rösten att man självklart bara kan vara bäst på en sak!

Att vara sig själv!

De flesta människor har sedan tidig barndom gömt undan det mesta av sina gudagåvor eftersom makteliten vill att människan skall vara lätta att styra. Tidigt programmerar de oss människor att begränsa sina gåvor och bli "just another ant in the ant farm"

Men jag vägrar även om det inte är lätt att övertyga inköpschefer och CEO's worldwide om fördelen med att utnyttja ett open mind.

Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax:

Jag har förmågan att göra tio saker samtidigt som jag startar 10 till under tiden som jag talar all världens språk flytande baklänges, skriver och tecknar olika saker med mina händer

obeoroende av varandra. Nu snackar vi inte om att leka på hobbynivå utan att genomdriva events och produktioner på internationell nivå med bibehållen trovärdighet. Det handlar om att leverera på allvar alltså!

Att vara sig själv!

De flesta människor har sedan tidig barndom gömt undan det mesta av sina gudagåvor eftersom makteliten vill att människan skall vara lätta att styra. Tidigt programmerar de oss

människor att begränsa sina gåvor och bli "just another ant in the ant farm"

Det är ju bra. Vi pratar om olika saker. Jag har sagt det med "flera båtar samtidigt" flera gånger tidigare och liknande, och haft det i ett sammanhang. Sammanhanget var inte att göra saker praktiskt eller så i livet.

Jag menar fenomenet "att ta det bästa från det bästa". Det gäller meningen med livet, varför vi är här och det... det är om man vill kultivera. Allt det som tidigare varit kultiveringsvägar är samma saksom det som förr var yogavägar, taoistiska vägar, buddavägar, ursprungliga genuina religioners syften - det att man begav sig ut i bergen, skogarna, eller till grottorna - det var för att kultivera. Det var därför det kom tempel- och klostermiljöer, från början, att ge en kultiveringsmiljö. Idag är det bara "svart" och fullt med dåliga saker som besätter.

Då följer man EN väg - annars får man INGENTING.

Nu är alla dessa gamla vägar bara strunt, förstörda - tex det som nu är massa qingong-metoder, tex medicinsk qigong - är bara för fitness, må bra... ursprungligen har det inget med det att göra, utan hälsa det fick man på köpet - vägen kunde ha eller inte ha, övningar för kroppen. Men det var alltid till för att höja sin nivå, kultivera (sig) - för att ev. komma ut ur samsara.

Det hette ju tex inte qigong förr, det namn som då fanns är idag samma som ordet kultivering. Förr kunde det finnas vackra namn på olika sådana vägar, kultiveringsvägen av Budda... (si eller så) - under kulturrevolutionen kunde inget av det finnas kvar - utan man satte istället ihop två ord - qi och gong.Det hade redan förfallit ändå - och det som var den verkliga innebörden, det INRE, försvann - fitness istället för kultivering - och alla möjliga personer har sedan satt ihop lite övningar och skapat qigongmetoder.

Men det har med det med gong att göra - det är den som höjs, qongpelaren - som fortsätter ovanför ens huvud. Det har med omvandling att göra - karma och gong... jag går inte in på det - läs Zhuan Falun för förklaring. Gong omvandlas av mästaren. Det var därför (bland annat) som mästare förr bara tog en eller ett par elever genom livet. De kunde bara skydda elev... läs själv istället.

Så då går/gick man EN väg - man kan då inte blanda in annat skrymt utifrån, andras tankar, metoder/tekniker osv - för allting spretar åt olika håll, och man blir kaotisk och rörig - det är wasted time, och ödeläggande. Man kan inte sätta in något som hör till en symaskin in i tv:n.

New Age är - precis som samhället - lite att just ta det bästa från det bästa, men det får ingenting, får bara dåligheter och besättelse. New Age ÄR till för det... nu är vi inne på P - men man kan ta andra - titta på dom... inte alls sig själva, ofta helt övertagna av annat/andra - det ärtragiskt och skrämmande. När någon är väldigt drivande, energisk, agitativ och har varit och fått massa saker från olka personer (aliens ofta)... via kanaliseringstjosans, healingstuff etc etc - då är man inte sig själv längre, ofta - de som kan se oxå,kan se det som fruktansvärt. Dessa personer får ofta saker som vissa förmågor mm - de tror att det är deras saker - de tror att de Utvecklats - det har de INTE - för det finns inget sådant - det är tvärtom - de har gett upp sin kropp(och sinne) och blivit mer eller mindre besatta och övertagna - och det ärbesättelserna som "ger" detta, speglar in förmågor i sinnet. Det är "det djuret" som sträcker fram tassen närman som den kände healern sska "behandla" andra... fruktansvärt... så sprids det vidare - det är till för det, som sagt. Eller så sträcker det fram sin tunga... vissa vet nog hur det är.

Det var det jag menade med flera båtarsamtidigt - man hamnar i vattnet, förman går inte en väg. Såkaotisk ärden fd människan.

Posted on: 2007/4/12 7:49

Edited by novax on 2007/4/12 8:17:12
Edited by novax on 2007/4/12 8:18:23
Edited by novax on 2007/4/12 8:22:12

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax!

Kan du förenkla detta lite?

Jag befinner mig med bägge fötterna på jorden för tillfället och har inte hamnat på astralnivå ännu!

Förstår inte riktigt vad du menar!

Posted on: 2007/4/12 18:47

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Novax!

Kan du förenkla detta lite?

Jag befinner mig med bägge fötterna på jorden för tillfället och har inte hamnat på astralnivå ännu!

Förstår inte riktigt vad du menar!

Jag har skrivit vad jag menar... annars får jag för tillfället hänvisa till måååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååånnnnnnnnnnnnnnnnnga gamla inlägg.

Denna nivån är värre än det astrala, eller är som ett nästan nu
Det är om Devolution, kultivrering, varför vi är här osv.

Posted on: 2007/4/12 19:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper