vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#1


See User information
För första gången gör en kvinna med huvudduk värnplikten i Sverige. Anledningen till att kvinnan vill göra värnplikten är att hon vill bli polis.

För att anpassa den svenska militären till den främmande kvinnans kultur erbjöd regementet henne att ha en helt egen barack för sig själv. Lösningen blev dock till slut att hon fick ett draperi runt sin säng. På så sätt kunde hon acceptera att dela logement med flera andra värnpliktiga.

Kvinnan har sytt den ”militära” sjalen själv, men försvaret förväntas ta fram en standardiserad sjal inom kort. Befäl på regementet säger till värnpliktsnytt att de hoppas att fler muslimska kvinnor ska vilja göra värnplikt.

Många soldater har dock reagerat starkt negativt. ”Ska hon vara med i min grupp hoppar jag av”, säger kvinnan att hon hört andra värnpliktiga viska till varandra i matsalen.

Kvinnan gör värnplikten på F 17 i Kallinge.

Posted on: 2007/6/10 19:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#2


See User information
Inte fan väntade jag mig någon särbehandling när jag bar rikets uniform. Jävla daltande.

Posted on: 2007/6/10 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#3


See User information
Daltande?

Det ingår bara i planen att utradera allt som kan förknippas med svensk kultur och traditioner som ett slutsteg till den snart analkande mångkulturella ockupationen av vårat land.

Tip-to to tyranny.

Vakna!

Posted on: 2007/6/10 20:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#4


See User information
Tyvärr hade jag inte någon bättre kommentar så förbannad som jag blir av sådan info.

Du kan lita på att jag är vaken..mer än många här tror.

Posted on: 2007/6/10 21:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#5
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#6
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#7


See User information
Quote:

sunrider wrote:
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...


Det positiva som du ser är alltså när makten vill se människor (som man anser vara flyktingar) som flytt från krig och misär ska försvara vårt land ifall det blir krig?

Du vill se ett gäng desertörer, iklädda slöja, i vår försvarslinje? Räcker det inte gott och väl med att man vill ha in främlingar (med tillhörande krav på särrättigheter) och människor med sexuella störningar till poliskåren?

Posted on: 2007/6/10 22:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#8


See User information
Quote:

sunrider wrote:
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...


Så du ser inte VARFÖR Sverige håller på att avväpnas samtidigt som man mer och mer utraderar våra traditionella patriotiska symbolik och kulturella mönster genom att förbjuda svenskt "nationella" symboler SAMTIDIGT som alla möjliga ickesvenska attribut skall få frisedel, samt att personer med knapp eller ingen känsla för Sverige skall få tjänst inom militären?

Så gjorde de t.ex i Röda armén i Sovjet. Där tillsatte de allehanda etniska ickeryssar ( Framförallt Judar och Tjetjener ) på befälspositioner just därför att man förstod att dessa folkgrupper hade nästan INGA patriotiska känslor för den inhemska majoritetsbefolkningen och dessa traditioner och kulturhistoria.

Posted on: 2007/6/10 22:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#9


See User information
I dagens Aftonbladet på sista sidan frågar man fem personer om de tycker att det är ok att den här tjejen får ha en sjal på skallen när hon utbildas militärt i Sverige.

Glenn Hysen är den enda som säger nej! Alla de andra svarar exakt så politiskt korrekt som man förväntas.

Glenn säger att det är helt fel. Han motiverar det med att han och andra svenskar givetvis får anpassa sig efter de kulturmönster och traditioner som gäller i andra länder. Så varför skall inte de som kommer hit anpassa sig efter våra?

Posted on: 2007/6/10 22:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#10
Quote:

sunrider wrote:
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...


Quote:

sunrider wrote:
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...


Herregud vad dum du är!

Vi kan väl börja med att säga att detta leder till ännu mera "segrigation" och särbehandling i armen eller ?

Se även detta klipp om hur muslimer inte kan håla andra män i handen i svenska skolor

http://youtube.com/watch?v=D3W3Jj5ZiXw

och vad händer om det blir krig då ska hon gå runt och tänka på att ingen man ser hennes hår

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#11


See User information
Maggot!

För det första tycker jag att det är ett dåligt bemötande du ger en nykomling som Sunrider genom att kalla personen i fråga dum när han eller hon skriver sitt första inlägg. Det påminner om det bemötande jag själv fick när jag skrev mitt första inlägg på forumet. Bad behaviour!

Tittade på filmen och känner hur Expos "förnuftiga" förklaringar gör en spyfärdig. De har ju sitt perspektiv på verkligheten och den är fan inte baserad på de platser där problemen verkligen existerar. De har snarare referensramar från kultureliten och de välutbildades områden. Helt ok, men inte om man skall snacka för en hel nation.

Det finns ställen i Sverige där problemen verkligen blommar upp snabbt men inte fan kommer Lotta Ashberg dit mer sin politiskt korrekta stab och talar om den omvända rasismen.

Det första som skulle hända är att de muslimer hon och hennes svans av poltiskt korrekta tyckare nu tar i försvar i en grov generalisering skulle angripa henne på grund av hennes judiska efternamn och giftermål med Robert. Ingen judisk elev skulle må speciellt bra av att nuförtiden gå i skola i ett mångkulturellt område. Det finns alldeles för mycket hat mot allt och alla som inte visar respekt för den delen av de nya svenskar som säger sig vara fredliga muslimer (när det passar).

Hur sjukt det än låter så verkar det vara på Expos agenda och i synnerhet när man ser hur negativt inställd hon blir till dina frågor om vem som skall underordna sig vad i förhållandet svensk kontra muslimsk kultur och traditioner.

Ett citat från en av Expos förgrundsgestalter:

"Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande" -Tobias Hübinette, Expos grundare

Posted on: 2007/6/10 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#12
Nja det är möjligt jag var lite hård men om vi tittar in en sån som provoceramera som skrivit massor av inlägg men ändå bara lyckats bli mer naiv och mer dum ju längre tiden går...

Detta lär väl inte vara hans första tanke men så är jag just nu lite skev pga av värmen som gör mig grinig

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#13


See User information
Griniga gubbar är bara jobbiga! Be Sunrider om ursäkt nu och hälsa honom välkommen till forumet istället!

Posted on: 2007/6/11 9:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#14
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Quote:

sunrider wrote:
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...


Det positiva som du ser är alltså när makten vill se människor (som man anser vara flyktingar) som flytt från krig och misär ska försvara vårt land ifall det blir krig?

Du vill se ett gäng desertörer, iklädda slöja, i vår försvarslinje? Räcker det inte gott och väl med att man vill ha in främlingar (med tillhörande krav på särrättigheter) och människor med sexuella störningar till poliskåren?


Trygve_Bauge
Varifån får du uppfattningen att tjejen är dessertör? Varifrån har hon desserterat? Vad är problemet med slöjan? Den sitter väl bra under hjälmen. Är det inte så att du har svårt att smälta det faktum att tusentals blonda vapenvägrare ratat lumpen, medan denna tjejen med förtjusning ställer upp?
Jag tycker det är toppen!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#15
Hon har väl desserterat likt en förrädare från sitt eget land,...och inte helt sällan sticker de pga att de gjort kriminella så de flyr ofta från straff för detta. Sedan de som flyr från krig, kommer hit och startar "sina småkrig" i Sverige genom att komma hit och bråka, våldta, råna och mörda svenskar och gamlingar på rullator.

Det hela är så gott som bara importerad kriminalitet och lycksökeri (lyxturism).


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#16


See User information
Detta förfarande påminner inte lite om hur det fungerar i amerikanska militären, just nu finns det ca 25% tidigare illegala mexikaner i Irak som numera är amerikanska medborgare efter att dom skrivit in sig i den amerikanska militären. Dessutom så har amerikanska militären flertalet rekryteringsstationer runt om i centralamerika och lockar med medborgarskap för att få in lite ny "kanonmat" i den irakiska köttkvarnen..

Men sådär kommer det nog inte bli inom den svenska militären, vi har ju våra legoknektar i Nordic Battle Group som kommer att strida för Sverige i Irak/Afghanistan osv..

Posted on: 2007/6/11 12:42
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#17
Quote:

Trygve_Bauge
Varifån får du uppfattningen att tjejen är dessertör? Varifrån har hon desserterat? Vad är problemet med slöjan? Den sitter väl bra under hjälmen. Är det inte så att du har svårt att smälta det faktum att tusentals blonda vapenvägrare ratat lumpen, medan denna tjejen med förtjusning ställer upp?
Jag tycker det är toppen!


och varför är det toppen ?
Får jag fråga om du bor i ett område med mycket muslimsk invandring och förstår hur mycket särbehandling och annat det blir.

Jag är dessutom säker på att hon ber 5 gånger om dagen och kräver specialmat (halal) under sin rekryt.

flera av de som gör lumpen verkar inte känna en gemenskap när kvinnan är där och det leder ju inte till ett jättebra försvar precis.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#18
Hej Maggot, och välkommen till vårt forum.
Att muslimska tjejer skulle ha besvär med håret, finns det inget befog för. Många manliga har långt hår.

Svenska försvaret är tacksam för att våra invandrare vill vara med och försvara Sverige. Lika så polisväsendet som vill ha en större etnisk spridning på sina anstälda.

Nej, jag misstänker att problemet är snarare så, att vissa i detta forum inte vill ha in invandrare överhuvudtaget i Sverige.

Och ja visst förlåter jag dig för att du fått värmeslag...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#19


See User information
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Quote:

sunrider wrote:
Se det positiva, en muslim och kvinna därtill, vill vara med och försvara vårt fosterland...


Det positiva som du ser är alltså när makten vill se människor (som man anser vara flyktingar) som flytt från krig och misär ska försvara vårt land ifall det blir krig?

Du vill se ett gäng desertörer, iklädda slöja, i vår försvarslinje? Räcker det inte gott och väl med att man vill ha in främlingar (med tillhörande krav på särrättigheter) och människor med sexuella störningar till poliskåren?


Trygve_Bauge
Varifån får du uppfattningen att tjejen är dessertör? Varifrån har hon desserterat? Vad är problemet med slöjan? Den sitter väl bra under hjälmen. Är det inte så att du har svårt att smälta det faktum att tusentals blonda vapenvägrare ratat lumpen, medan denna tjejen med förtjusning ställer upp?
Jag tycker det är toppen!


Hej Sunrider, välkommen till micros forum.

Makten har beslutat att Sverige ska ta emot flyktingar ifrån andra länder, eftersom dessa flyr från krig och elände(även om det dock bara är 3-4% som är verkliga flyktingar, men enligt makten så är varenda en flykting på ett eller annat sätt). Denna invandring/flyktingpolitiken har förts under väldigt många år, det tror jag inte du har missat.

Nu vill makten ha in flyktingar/invandrare i Sveriges försvar. Tror du på fullaste allvar att dessa människor som själva har upplevt detta och stuckit därifrån skulle försvara det här landet ifall det blir krig? Isåfall måste ju dessa individer älska det här landet och dess kultur så innerligt att de skulle kunna dö för landet och för oss som bor här. Men det motbevisar ju sig själv eftersom kvinnan i fråga inte ens kan ta av sig sin slöja och kräver särrättigheter som skiljer sig från reglementet.

Posted on: 2007/6/11 16:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#20
Sjukt att inte den annars hårda disciplinen i det millitära inte gäller våra "kulturberikare" .Det är dessutom farligt för rikets säkerhet att ha för många ej etniska Svenskar i det millitära om dom inte tycker om Sverige .För några år sedan gjorde för första gången en person med turban lumpen i Sverige.Jag är så jävla trött på denna jävla kvotering överallt .

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#21
Det är tydligen många som ondgör sig på att en handfull ungdomar har gjort sin värnplikt. Ni frågasätter deras ärliga intentioner. Har någon av er gjort militärtjänst? Varför skulle den tjej krypa i skiten om hon inte ville vara med i försvaret av "Sverige?

Jag tror mig förstå att ett av problemen med er inställning är att ni inte har lärt känna dessa människor som ställer upp.

Istället för att hacka på invandrare som gör militärtjänst, så ge en känga till de tusentals blonda svenskar, som fullständigt skiter i militärtjänstgöringen. Dessa skriver ni inte ett ord om. Märkligt!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#22


See User information
Quote:

sunrider wrote:
Det är tydligen många som ondgör sig på att en handfull ungdomar har gjort sin värnplikt. Ni frågasätter deras ärliga intentioner. Har någon av er gjort militärtjänst? Varför skulle den tjej krypa i skiten om hon inte ville vara med i försvaret av "Sverige?

Jag tror mig förstå att ett av problemen med er inställning är att ni inte har lärt känna dessa människor som ställer upp.

Istället för att hacka på invandrare som gör militärtjänst, så ge en känga till de tusentals blonda svenskar, som fullständigt skiter i militärtjänstgöringen. Dessa skriver ni inte ett ord om. Märkligt!


Det finns flera skäl till att göra lumpen förutom att ställa upp i försvarslinjen ifall det blir krig, en underbar upplevelse och kamratanda till att börja med.

Jag hade gärna gjort lumpen, fast blond som jag är så sket militären helt fullkomligt i mig och skickade inte ens ut en mönstringslapp.

Posted on: 2007/6/11 22:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#23


See User information
Sunrider!

Det är mycket möjligt att denna unga kvinna har ärliga avsikter med sin militärtjänst. Men svara mig då på denna fråga och den bottnar helt i samma patriotism och respekt för sitt fosterlands kultur och religiösa traditioner som denna kvinna har.

En liten men inte obetydlig fråga i sammanhanget. (Från en man som inte gillar uniformer överhuvudtaget).

"Om en ung man eller kvinna från Sverige med helsvenskt ursprung sedan minst tre generationer bakåt i tiden skulle vilja göra lumpen i den israeliska armen eller någon annan där båda könen gör sin värnplikt, men vägrade att medverka om hon eller han inte fick ha på sig urgamla svenska eller kristna symboler som torshammare, det kristna korset, den svenska flaggan, svensk folkdräkt eller de svenska blågula färgerna på eller under sin uniform!

Tror du på fullt allvar att det hade blivit accepterat av militärledningen och de andra militärerna i nån av dessa länder!

Posted on: 2007/6/12 9:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
#24
Quote:

sunrider wrote:
Hej Maggot, och välkommen till vårt forum.
Att muslimska tjejer skulle ha besvär med håret, finns det inget befog för. Många manliga har långt hår.

Svenska försvaret är tacksam för att våra invandrare vill vara med och försvara Sverige. Lika så polisväsendet som vill ha en större etnisk spridning på sina anstälda.

Nej, jag misstänker att problemet är snarare så, att vissa i detta forum inte vill ha in invandrare överhuvudtaget i Sverige.

Och ja visst förlåter jag dig för att du fått värmeslag...


Jag var med från starten på vaken så mig behöver du inte välkommna precis....

För det första är sverige tacksamma för att flyktingar är här överhuvudtaget det här vi ju i alla tal på nationaldagen om inte annat.

Jag tänkte du kunde svara på mina frågor jag ställde tidigare om "segrigation" och utanförskap och Mera särregler inom armen.
du tror inte denna kvinno kräver halalslakt bönerum ramadan mm ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
21 user(s) are online (21 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 21

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS