vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

ett sätt att rasera systemet som det är nu och rädda värden.

See User information
Ist för att sitta här och tjafsa med skeptiker och spå när värden kommer gå under och försöka få folk att sluta tro på tomten har fått en liten idé för att vända hela systemet mot sig själv, lite snabbare än att eliten ska klara av att rätta upp det till sin egen fördel, som dom alltid gör nu..

Alla är väl överräns om att makt är detsamma som kapital. Så då får man fråga sig hur ska man få så mycket pengar så man skulle kunna vända hela skiten? svar: det går inte... MEN om man gör pengar onödiga! Då skulle allt ju rasa av sig själv!

Så vad behöver allt och alla för att överleva? jo, energi, och eftersom eliten och makthavarna kontrolerar all energi vanligt folk får använda så kontrolerar dom också folket, men det viste antagligen alla redan....

Så om man på lätaste sättet vill rasera hela systemet som det är nu borde man ju då aningen försöka fixa sig ett monopol på all energi i värden eller hitta på ett nytt sätt som gör den GRATIS!

Jag är hyfsat säkert på att Joe Cell är det som skulle kunna vända allt under bara några veckor.

tex, Om jag (eller någon annan) lyckades få en Joe Cell att fungera pålitligt och sedan sprida kunskapen om hur den funkar och byggs så det kommer ut bland massorna, skulle ALLA bygga sina egna celler för att köra bilar och värma hus osv.

Energi skulle vara GRATIS och oljeindustrin skulle dö på väldigt kort tid, vilket då betyder att en av värdens störta industrier försvinner och alla dom triljarders miljared som det dagligen handlas med skulle bli överflödiga och det skulle bli en EXTREM inflation! Vilket resulerar i att hela värds ekonomin skulle sjunka så mycket att den böste börja gräva för att komma så lågt den ska!

Om man tänker på det är det inte alls konstigt att det inte kommit någon sådan teknik änu och dom som säger sig lyckats har antingen dött eller blivigt hotade till livet...

Så hur ska man lyckas få ut en fungeradne Joe Cell utan att bli ihjälslagen? Får man det att fungera bra borde det ju bara vara att köra och ställa sig utanför dom större tidningarna och regeringsbyggnaden och skylta och ge ritningar och förklara för alla som vill höra hur den funkar. Skrivs det inget i tidningen kommer folk sprida det själva och skrivs det något kommer det att spridas änu fortare!

Om flera 100 000 eller miljoner kännertill och förstår tekniken blir det ju i princip omöjligt för oljeindustrin och eliten att stopppa det. För dom lär väl knappast kunna låsa in hela värdens befolkning på guantanamo utan att skapa revolt.... :P

förklarar hur en Joe Cell antaglien funkar
http://www.thejoecell.com/

änu mera info:
[url=http://peswiki.com/index.php/OS:Bill_Williams'_Joe_Cell]http://peswiki.com/index.php/OS:Bill_Williams'_Joe_Cell[/url]

en anorlunda variant på cellen, MoeJoe-Cell:
http://www.thelastfourbooks.com/Joe_Cell/

Posted on: 2007/9/10 12:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: ett sätt att rasera systemet som det är nu och rädda värden.
Du har helt rätt karl, fri energi kommer att lösa många problem när det når ut till massorna...

Terrence McKenna sa något viktigt:
"If the truth can be told so as to be understood, it will be believed"

Vi behöver en lättförståelig ritning som varenda hemmaskruvare klarar av att sätta ihop själv.. Sen är deras ekonomiska makt förstörd för alltid.

Sätt inte alla dina pengar på Joe Cell bara, den har funnits ett tag nu utan några större framsteg, men att det finns en källa till fri energi som är på väg att upptäckas av massorna tvekar jag inte en sekund på..

Den 3 november i år är det på dagen 50 år sedan Wilhelm Reich dog i fängelset för kvacksalveri. Han sa då att världen inte var redo för hans forskning och skrev i sitt testamente att hans forskning skulle hållas hemlig i 50 år.. Det ska bli YTTERST spännande att se vad världens snillen kan lära sig från den!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Behöver vi igentligen så mycket energi? Det kanske räcker med en solfångare på taket för att värma huset.

Men om man lyckas bli självförsörjande så lägger man istället skatt på t.ex. fastigheten eller landet man äger.

Posted on: 2007/9/10 15:21

Anonym
Det är så enkelt att om man klarar sig själv, så kan dom inte ta nåt ifrån en. Energi behöver vi inte så mycket heller som sagt. Vi har ett par solceller och ved i byn, räcker utmärkt, tills det kommer till stationära datorer. Käket skall som sagt ändå inte värmas på elplattor, det skall eldas inunder istället.

Det finns tillräckligt med fri energi att tillgå, om man sänker kraven. Dom där spisarna och kylskåpen var ändå inte våra. Man måste ha systemet igång för att kunna köpa dom o serva dom, inge bra. Istället, om man då blir orolig för maten o kyla. Gräv ner ett kylskåp istället, då behöver du inte ha sladden i. Ligger hur mycke info som helst på webben om alternativa lösningar. Det gäller bara att stänga av kärleken för betongklumpen man bor i (staden), den var ändå död ifrån början.

Vi var väl inne på samma tråd för längesedan (därför vi starta vakenbyn), men då var det många som spottade o fräste, men det finns ju faktiskt ingen annan lösning, så länge det finns någon som behöver dom, så kommer dom att finnas kvar.

Jag känner inte så mycket behov av nåt system längre, som skall hjälpa mig att överleva på denna planet (asg). Dom gör det bara svårare, och gör så att vi slåss med varandra osv...

Skall inte bli långrandig.

Hare...

See User information
Mitt kylskå pajade så då ställde jag ner mina grejer i källaren i ett utrymme som hade används som vinkällare. Nu var det sommar, men ändå ganska svalt, men inte under 8 grader utan kanske 12-15.... Under vintertid så skulle det inte vara några problem att stänga av kylskåpet helt, men man är ju slö så att man vill ha det nära spisen.

Posted on: 2007/9/10 16:42

See User information
Nej, om energi blev gratis skulle det inte bli inflation, utan allt skulle bli mycket billigare, motsatsen till inflation. Det skulle ge ett ordentligt uppsving för hela världsekonomin då produktiviteten skulle öka explosionsartat. De enda det skulle drabba är just energibolagen.

Tyvärr är det så att drömmen om en evighetsmaskin strider mot alla fysikaliska lagar som vi känner dem idag, och ingen har nånsin kunnat visa upp ett lyckat experiment som visat på motsatsen. Så tyvärr talar allting för att det är omöjligt.
Alla som försökt har hittills misslyckats.
Om du lyckas tillverka en fungerande "Joe Cell" som producerar "gratis energi" (fri energi är en dålig översättning) så belönas du garanterat med ett nobelpris.

Posted on: 2007/9/10 18:05

Anonym
zpz du är så jävla insnöad i frimurar värderingar.

Vem fan vill ha ett jävla nobelsfredpris förutom duktiga slavar i systemet som dig.. va?

dessutom är alla lagar till för att brytas lilla vän, även dom fysiska.

problemet idag är inte folk som bryter mot lagen utan dom som blint följer den.

lika blint som bländade frimurare som känner sig upplysta.

See User information
zpz: på vilket sätt skulle det inte bli inflation om all energi blev gratis? Visst att produktionen skulle kunna öga nått enormt, men tror du att alla dom triljared dollar som åker runt daligen när länder köper och säljer olja (och andra bränslen) bara skulle försvinna helt obemärkt? Jag håller med om att ekonomin kommer blomstra som aldrig förr långsiktigt, men innan värden har anpassat sig kommer det gå rakt ner med allt vad ekonomi heter!

Läs på denna länken: http://www.thejoecell.com/
Om hans teori om hur cellen funkar stämmer tycker jag inte de bryter mot några fysiska lagar. Den funkar ju i princip på samma sätt som ett vanligt oskväder, fast i mindre och under kontrolerade former... för att joe cellen skulle suga till sig någon magisk eller kosmisk energi tror inte jag heller på...

Posted on: 2007/9/10 20:44

See User information
Ja men varför är det alltid så mycket snack och lite verkstad när det gäller sånt här. Kom igen, bygg den där cellen nu och visa att jag har fel. Är ni inte sugna på det?

Posted on: 2007/9/10 20:55

See User information
hehe jo du de undrar jag också ibland...

Jag håller på och läser på om den nu så när jag har lite tid och pengar över kommer jag börja pilla med den... du råkar inte veta var man kan köpa Orgone? Det värkar som att det behövs men i länken jag skrev i mitt förra inlägg nämner han aldrig det... ska leta upp nåra rör och "bolar" och prova att bygga en utan...

Posted on: 2007/9/10 21:32

Anonym
Riktigt. Solceller och vind/vattenkraft löser mycket. Det finns faktiskt lösningar på det mesta. Flaskhalsarna är följande:

Vad vi behöver är

1) Något som driver våra fordon istället för bensin, diesel etc.

2) fristående kommunikation i realtid så att vi slipper ringa i telefon och använda internet som ägs till 100% av operatörerna = storindustrin = makteliten.

Särskilt det senare är besvärligt. Lösningar någon?

See User information
Den bästa lösningen är kanske att köpa upp hus i ett avbefolkat samhälle och börja bygga upp det från grunden? Det som behövs är ett kapital för att köpa fastigheterna och sedan försöka se till att man till stor del blir självförsörjande.

Behöver man internet? Behöver man resa med egen bil? Det beror kanske på avståndet till sina vardagliga platser man åker till. Man kanske kan gräva ner ett lokalt nätverk, kablar och sedan kan man ha en internetförbindelse t.ex. via telenät eller satelit och tanka ner aktuella nyheter och servrar för att återpublicera dem i det lokala nätverket?

Nu börjar det låta lite bohemiskt kanske, men behöver vi den standarden vi alla vill ha idag? Det skulle nästan vara välkommet om allt bara kraschade och att man fick ägna tiden åt annat.

Posted on: 2007/9/11 13:25

See User information
Dessvärre finns väl inget sätt att kommunicera i realtid över större avstånd utan att använda systemet, åtminstone tills telepatin utvecklats..
Alternativet hade faktiskt varit att skapa ett underjordiskt nätverk och kommunicera med (ve och fasa!) papper och penna. Fast tanken kittlar. Ett nätverk med ett alldeles eget oberoende postväsen för befodran av subversiv information. Det luktar revolution, kamrater!
Fast det är mysigare att softa, streama någon ny konspirationsfilm på Youtube, chatta på nätet och ägna sig åt intellektuell navelskådning eller tjafsa med zpz.
Intressant att han är en sådan flitig debatör.
Är han månne en djävulens advokat?
Lycka till under högtidlighållandet av årsdagen av Bushregimens maktövertagande, alla.
Eder/

Posted on: 2007/9/11 13:30
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper