vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Zeitgeist --- schyst PsyOp // Illuminati-propaganda

See User information

Posted on: 2007/10/3 19:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zeitgeist --- schyst PsyOp // Illuminati-propaganda

See User information
Ptja, jag personligen håller med om att jesus (som han beskrivs i biblen iaf) aldrig funnits.

Fasst jag skulle inte vilja koppla det dom säger till den hedniska tron. Jag är ganska övertygad om att religoner alltid har lånat av varandra och "härmat" varandra.

Eftersom jag inte är en expert på det där med stjärntecken, eller olika symboler, eller biblens exakta översättning kan jag inte uttala mig om det, men jag säger nog ändå att Zeitgeist för fram teorin på ett trovärdigt sätt.

Posted on: 2007/10/3 19:28
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Läste Makows analys, ur ett rent kristet perspektiv så kan jag förstå honom, men alla religioner är ju grundat på sol/planetdyrkan, det är väl ganska jobbigt för en som är djupt kristen att få såna påståenden presenterade då man faktiskt tror på en extern Gud som har alla svar osv... Eftersom man är ateist själv och inte tror på nån extern Jesus/Gud så tycker jag att Zeitgeist är bra, man behöver ju inte vara västerländskt kristen för att vara spirituell!

Personligen så tror jag att kristendomen och alla andra religioner för den delen är en ren och skär vilseledning från vad spiritualism har varit och är men vi är ju på väg tillbaks till våra rötter igen, till att bli en spirituell människa helt enkelt..

Posted on: 2007/10/3 20:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
För min del tänker jag inte luta mig mot någon av dom Religioner som finns.

Man kan tro på något gott ändå och vara Religiös.

Jag är av den uppfattningen att alla Religioner är infiltrerade och styrmedel , särskilt när Präster , Imamer, o s v är med Bilden.

Och särskilt när dom är Frimurare samtidigt.

I Zeitgeist kanske alla personer som är födda den 25 :e , är reinkarnationer och samma själ.

Så är det någon här som är född den 25: e och påstår att han varit Jesus eller är den nye Messias , så kommer jag inte att tro han även om de skulle vara sant.

Eliten har alltid vetat hur man skall manipulera massorna att acceptera olika grader av " Slaveri ". Men nu har det gått så långt att dom tror att dom behöver Mikro-chippa hela mänskligheten för att hålla oss på mattan.

Det var några rader från en trött och för tillfället " sinnesförvirrad " A73.

Natti -Natti

See User information
Jag har själv varit lite restruktiv i att marknadsföra Zeitgeist eftersom de propagerar för Humanism. Humanisterna är frimurarnas och illuminati´s förlängda arm. Men vilket fall som helst så tror jag på Jesus, men inte på det sätt som de kristna gör. Filmen Zeitgeist tog istället fram de bitar som muslimer generellt förkastar. Vi tror inte att han dog på korset, att han föddes den 25 december och var guds son. Så filmen stärkte min tro en aning, men jag gillar inte deras humanistiska underton och att de näst inpå driver med religionen.

Posted on: 2007/10/3 23:24

See User information
Zeitgeist rockar, och religion ska det drivas med så mycket som möjligt. Oooh min Guuuud är bättre än din, så det så!

Fånigt värre.

Posted on: 2007/10/4 20:33

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
TeBe: "Läste Makows analys, ur ett rent kristet perspektiv så kan jag förstå honom, men alla religioner är ju grundat på sol/planetdyrkan, det är väl ganska jobbigt för en som är djupt kristen att få såna påståenden presenterade då man faktiskt tror på en extern Gud som har alla svar osv... Eftersom man är ateist själv och inte tror på nån extern Jesus/Gud så tycker jag att Zeitgeist är bra, man behöver ju inte vara västerländskt kristen för att vara spirituell!

Personligen så tror jag att kristendomen och alla andra religioner för den delen är en ren och skär vilseledning från vad spiritualism har varit och är men vi är ju på väg tillbaks till våra rötter igen, till att bli en spirituell människa helt enkelt.."

Jag håller med dig TeBe, men det finns fler nyanser att diskutera här än vad osm hittills tagits upp här. Enligt antroposfisk syn så finns den andliga världen mitt bland oss. Det är bara att vi inte alltid uppfattar detta med våra sinnen. Och visst är religionerna vilseledande. Men att Jesus existerade för ca 2000 år sedan har ju bekräftats av nyligen hittade texter från den tiden. Kanske är det så att Kristus som inkarnerade i honom fortfarande verkar på jorden. Jag hoppas det. Jag skulle vilja påstå att kyrkorna har kapat kristendomen för att styra den åt fel håll.

Posted on: 2007/10/4 21:59

See User information
Länk till dom texterna tack. Jag har inte hört nånting sådant och det borde klistrats upp på varenda förstasida i hela världen isåfall.

Mig veterligen existerar inte denne Jesus från nasaret i några folkräkningar, böcker eller texter som finns från den tiden. Den enda text han förekommer i är i rent religiösa texter vilka lätt kan borträknas som vinklat hokus-pokus.

Posted on: 2007/10/4 22:48
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
De texterna hittades i Nag Hammadi och är uppkallde efter den platsen. De innehöll gnostiska evangelier, bland annat Thomas och även Judas tror jag. Judas evangelium har det hur som helst skrivits om av bla Elaine Pagels i en nyutkommen bok. Hon skrev också boken de gnostiska evangelierna.
http://www.gnosis.org/naghamm/nhl.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammadi
http://en.wikipedia.org/wiki/Elaine_Pagels
http://www.amazon.com/Reading-Judas-G ... hristianity/dp/0670038458
http://www.amazon.com/gp/reader/06797 ... 22473-1263950#reader-link
De finns översatta till svenska också vill jag minnas...

Posted on: 2007/10/4 23:37

See User information
Det var ju gamla nyheter. Dessa texter är ju bara reflektioner på de bilbiska texterna och bevisar ingenting.

Posted on: 2007/10/5 21:47
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper