vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Klimatpropagandan börjar tätna..
#1


See User information
Dessa miljöfanatiker börjar få mkt utrymme i massmedia, senast ikväll såg jag på en repris av SVT Argument med en aktionsgrupp kallad "Klimax", dom vill stoppa all inrikesflyg i Sverige för miljöns skull!!?

http://www.klimatet.org/

Sen har vi ju dessa miljövänner:

http://www.mjv.se/

För att inte glömma pysa-SUV-däck-för-att-rädda-miljön-indianerna!

http://asfaltsdjungelnsindianer.wordpress.com/

Läste nyss denna artikel med och av Pär Holmgren..

”Om 50 år kan vi flyga igen”
Tänk bort vintersemestern i Thailand.
Glöm weekendresan till New York.
För att rädda världen från en miljökatastrof måste de resälskande svenskarna tänka om.

http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article1243068.ab

Denna samhällsindoktrinering kommer att påverka många medborgare till att bli totalt hjärntvättade gällande CO2..
En liten We-Are-Change-Aktion med passande frågor skulle passa Pär.. Tycker även att Pär borde veta vad CO2 är för nåt, vad har han för fel?

Det börjar bli ont om tid att informera medborgarna om vad som är sanning och vad som är propaganda, det kommer snart att införas mer restriktioner,lagar och regler om våra CO2 utsläpp som påverkar vårt sociala beteende.. Inte bra!

Posted on: 2007/11/15 1:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#2


See User information
Ja tänk när dom börjar ge sig på drivgasen (CO2) till ölpumparna på krogen, men där går väl gränsen, men dom kommer väl att säga att om CO2 blandas med H2O så bildas kolsyra och det ända som händer då är att ph värdet sjunker dramatiskt...men det är kanske så man ska ta det, kommer det då att införas förbud mot tillverkningen av CO2 ?.....kul fråga till dom ansvariga.

Posted on: 2007/11/15 1:51
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#3


See User information
jag hörde på radio för nån månad sedan att nån grupp forskare kommit på att kossors fisar innehåller CO2 så därför försökte dom hitta på nått för att få korna att fisa mindre

De dröjer nog inte längre förän dom ber folk att andas mindre eftersom man blåserut CO2 i utandningsluften

Posted on: 2007/11/15 2:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#4


See User information
Quote:

Mini skrev:
jag hörde på radio för nån månad sedan att nån grupp forskare kommit på att kossors fisar innehåller CO2 så därför försökte dom hitta på nått för att få korna att fisa mindre

De dröjer nog inte längre förän dom ber folk att andas mindre eftersom man blåserut CO2 i utandningsluften
Ja du mini när vi satt å skojade om att det skulle bli skatt på syret/inandningen för 20-25 år sedan så hade vi inte i tankarna att det skulle bli utandningsluften, men vi var nära.

Posted on: 2007/11/15 2:04
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#5


See User information
Quote:

Mini skrev:
jag hörde på radio för nån månad sedan att nån grupp forskare kommit på att kossors fisar innehåller CO2 så därför försökte dom hitta på nått för att få korna att fisa mindre

De dröjer nog inte längre förän dom ber folk att andas mindre eftersom man blåserut CO2 i utandningsluften


Som sagt är dom så djävla oroliga för CO2 så får dom väl skaffa en plastpåse att dra över huvudet "andas dom i den så blir det lättare för oss" Men det följer förstås inte NWO:s laganda för då försvinner en massa nyttiga idioter direkt och det har dom väl inte tänkt sig
(dom ska väl finnas kvar till sist)

Posted on: 2007/11/15 8:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#6


See User information
Åker NWO's planer fram nu, för att få oss att sluta äta kött och bli vegetarianer istället!?

EU röstar om klimatpåverkan från köttindustrin
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/a ... nyheter=1&Artikel=1718336

"EU-parlamentet ska nu för första gången ta ställning till en av de stora utsläppskällor som hittills hamnat i skymundan i klimatdebatten - nämligen växthusgaser från köttindustrin."

Det behövs mer info till våra politiker och folkvalda om detta!!
Översättningar av klimatfilmerna behövs, pronto!

Posted on: 2007/11/15 11:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#7


See User information
Vaken enskild svensk medborgare som i nära Framtid får buggas som terrorist av det allmänna - tar lätt reda på om det är sanning eller propaganda som sprids lokalt på den inre gemensamma marknaden!

A. Är det EN perzon som representerar EN enskild fysisk person?
B. Är det EN perzon som är betalad av EN registrerad juridisk person med retroaktivt STRIKT produktansvar lokalt i EES/EU?
C. Är det EN perzon som representerar den Nordiska modellen, som utan RISK lokalt i EES/EU förnekar EN drabbad VAKEN enskild svensk medborgare skadestånd av det allmänna?


Posted on: 2007/11/15 12:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#8


See User information
Eliten och new world order är ganska motsägelsefulla. Många företag som förstör miljön med sina produkter och produkthantering får härja fritt. Varför? Jo, helt enkelt för att de bidrar till jobb och pengar kommer i rörelse. Alex Jones tar ju upp i Endgame om det stora projektet i Texas där en stor och lång vägnät ska gå tusentals mil. Lantbrukares land tas för detta projekt. Skogar och träd huggs ner. I Sydamerika har ju redan regnskogar försvunnit så att McDonaldsrestauranger kan föda befolkningen med skräpmat som gör dem sjuka och dränerar dem på energi i längden.

Så som jag har förstått det så bidrar alla vapen, framför allt atombomber till att miljön förstörs. Och det är också det som gjort att värmen stiger till en viss del. Exempel på detta var när Indien gjorde provsprängningar under jorden för många år sedan. Det blev genast varmare i atmosfären efter det.

Men krig skapar ju jobb. Och dessutom måste folk fly från sitt land, vilket innebär att de måste fly till andra länder som i sin tur måste ta hand om dem. Och i Sverige får svenskarna betala detta för sina skattepengar. Och vi vet ju redan hur det har gått med invandringspolitiken och integrationen. Är allt detta en strategiskt uttänkt plan av eliten i den nya världsordningen? Det verkar som det. Hur ser ni andra på det?

Posted on: 2007/11/15 12:12
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#9
Herregud, hur många ånger måste människan utrotas för att förstå hur man skall leva på moder jord?

Klimathotet är riktigt. Människan lever inte i harmoni med moder jord och alla hennes medresenärer på detta biologiska rymdskepp. Pga av all uppvärmning som människan ligger bakom som t ex överbefolkning, och all den industriella utveckling vi kan se avger MYCKET värme. Denna värme ökar även värmen på nord och sydpol. Detta får i sin tur isen att börja smälta. Detta får i sin tur vattennivån att öka oerhört på planeten.

Jaha, snart dags att bygga en ny Noaks Ark?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#10


See User information
Quote:

Storpotaten skrev:
Herregud, hur många ånger måste människan utrotas för att förstå hur man skall leva på moder jord?

Klimathotet är riktigt. Människan lever inte i harmoni med moder jord och alla hennes medresenärer på detta biologiska rymdskepp. Pga av all uppvärmning som människan ligger bakom som t ex överbefolkning, och all den industriella utveckling vi kan se avger MYCKET värme. Denna värme ökar även värmen på nord och sydpol. Detta får i sin tur isen att börja smälta. Detta får i sin tur vattennivån att öka oerhört på planeten.

Jaha, snart dags att bygga en ny Noaks Ark?

Allt tyder tyvärr på att du har fel, Om du sett filmen Iron mountain report, så borde du veta att makten vill använda miljön som en enande faktor istället för krig. Om du vill veta vad som ligger bakom klimatförändringar, vill jag be dig kolla in dessa 9 kortfilmer som sändes nyligen på tv. Då jag själv jobbar onom området har jag följt denna debatt i snart 10 år nu, och detta känns som svaret på vad alla andra kallar co2 klimathotet.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fus ... dividual&videoid=10094626

Posted on: 2007/11/15 14:27
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#11


See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Storpotaten skrev:
Herregud, hur många ånger måste människan utrotas för att förstå hur man skall leva på moder jord?

Klimathotet är riktigt. Människan lever inte i harmoni med moder jord och alla hennes medresenärer på detta biologiska rymdskepp. Pga av all uppvärmning som människan ligger bakom som t ex överbefolkning, och all den industriella utveckling vi kan se avger MYCKET värme. Denna värme ökar även värmen på nord och sydpol. Detta får i sin tur isen att börja smälta. Detta får i sin tur vattennivån att öka oerhört på planeten.

Jaha, snart dags att bygga en ny Noaks Ark?

Allt tyder tyvärr på att du har fel, Om du sett filmen Iron mountain report, så borde du veta att makten vill använda miljön som en enande faktor istället för krig. Om du vill veta vad som ligger bakom klimatförändringar, vill jag be dig kolla in dessa 9 kortfilmer som sändes nyligen på tv. Då jag själv jobbar onom området har jag följt denna debatt i snart 10 år nu, och detta känns som svaret på vad alla andra kallar co2 klimathotet.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fus ... dividual&videoid=10094626


När man skickar den videon till vissa, så får man detta till svar:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Global_Warming_Swindle

Posted on: 2007/11/15 16:13
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#12
Nummer 1: Kritik mot TeBe

http://www.mjv.se

Vänligen läs och du ser att mycket går stick i stäv mot den negativa utvecklingen i världen. Mot kärnkraft, mot GMO, för hållbart jord- och skogsbruk etc.

Behöver jag påpeka att få Mjv:are också är Miljöpartister. Skäll inte på Mjv, skäll desto mer på dessa, det är en riktigt rälig organisation

www.naturvardsverket.se

För att inte tala om de här:

www.greenpeace.se

Nummer 2: Kritik mot The Great Global Warming Swindle

Filmen framhåller att införandet av alternativ energi skulle vara förkastligt för länder i tredje världen, de skulle behöva industrialiseras. Och då skulle således människor där byta en illuminatipåtvingad sjukdom mot en annan? Göra sig beroende av distribuerad kärnkraftsel? Smälla upp mobilmaster överallt? Vilket i och för sig redan görs)

Inte ett ljud sägs i hela filmen om Romklubben och heller inte om HAARP!
Skulle klimatbluffen vara Margret Thatchers påhitt? Kyss mig.

3. Allmän kritik

Blev en gång anklagad av en jeppe ur folkpartiets ungdomsförbund för att jag var oansvarig och eldade med ved när jag istället borde ha miljövänlig icke klimatpåverkande direktverkande el från den rena kärnkraften.

För den som vill ha korrekt info om kärnkraft, besök just www.mjv.se
eller googla på "Uranium city"

Den skitigaste farligaste teknologi som uppfunnits, öppnar interdimensionella hål för destruktiva krafter att komma in igenom. Grunden till kärnvapenteknologin, snabb och smärtfri eller långsam och smärtfull.

Ett studiebesök på Ringhals vore att rekommendera, ett dopp i bukten utanför anläggningen kanske. Vinterbad är ju hälsosamt och lite strålning aka väl en karl tåla? Reptiler tål det definitivt.

Tipsa Al Gore när han kommer till Göteborg för 5,5 miljoner kr, han säger föga överraskande inte ett ljud om kärnkraft i sin film.

Ett forum för korkskallar... hmmm... ett antal miljöpartister, voffar, folkpartister, sossar, moderater och andra illuminater.
Passar säkert fint med EAPare där också.

10 helraka poäng till Karla Lopez som hoppade av Mp i veckan.

Ett bra citat: Partipolitik är ingenting för den som vill arbeta politiskt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#13
Äsch, steffo, den filmen är ju ren desinformation!!

Kolla den här istället, se den varje dag, och tänk själv...

http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#14
Se även denna film (Dead Society) med bl a intervju med John Zerzan...

http://deadsociety.org/view.html

...och här är en annan dokumentär (Surplus) med bl a John Zerzan...

http://youtube.com/watch?v=5AEiwOM4fAY&feature=related

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#15


See User information
Quote:

Storpotaten skrev:
Äsch, steffo, den filmen är ju ren desinformation!!

Kolla den här istället, se den varje dag, och tänk själv...

http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg


måste man se nåt varje dag för att tro på det, då är det religion HAHA

Klimatförändringarna är bluff, enbart att Al Gore stöder den officella linjen är bevis nog, att han sedan ljuger ihop bevisen är väntat. de flesta går på det, som vanligt.

Posted on: 2007/11/15 17:26
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#16
Jag håller med om att mänskligheten måste sluta skita ner naturen och istället börja leva i harmoni med moder jord... Men har nersmutsningen något med temperaturen att göra?

Det är väl skillnad på växthuseffekten och nersmutsning? det är ju inte så att papperskorgen blir varm och brandfarlig... Ha ha ha...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#17
Nej, visst blir det inte direkt varmt av nedsmutsning, men det blir varmt av det som smutsar ner - människan.

Människan lever på ett onaturligt sätt, i onaturliga samhällen, ihopackade som sillar i en liten lägenhet. Jorden blir mer och mer överbefolkad, och mänskligheten är på kollissionskurs med moder jord.

Mänskligheten kommer få sig en läxa som heter DUGA för sin dumhet och hänsynslöshet.

Mäster Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#18
Quote:

Den skitigaste farligaste teknologi som uppfunnits, öppnar interdimensionella hål för destruktiva krafter att komma in igenom.


Du får gärna utveckla lite om dessa hål.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#19


See User information
Quote:

wikhall skrev:
Nummer 1: Kritik mot TeBe

http://www.mjv.se

Vänligen läs och du ser att mycket går stick i stäv mot den negativa utvecklingen i världen. Mot kärnkraft, mot GMO, för hållbart jord- och skogsbruk etc.

Behöver jag påpeka att få Mjv:are också är Miljöpartister. Skäll inte på Mjv, skäll desto mer på dessa, det är en riktigt rälig organisation

www.naturvardsverket.se

För att inte tala om de här:

www.greenpeace.se

Nummer 2: Kritik mot The Great Global Warming Swindle

Filmen framhåller att införandet av alternativ energi skulle vara förkastligt för länder i tredje världen, de skulle behöva industrialiseras. Och då skulle således människor där byta en illuminatipåtvingad sjukdom mot en annan? Göra sig beroende av distribuerad kärnkraftsel? Smälla upp mobilmaster överallt? Vilket i och för sig redan görs)

Inte ett ljud sägs i hela filmen om Romklubben och heller inte om HAARP!
Skulle klimatbluffen vara Margret Thatchers påhitt? Kyss mig.

3. Allmän kritik

Blev en gång anklagad av en jeppe ur folkpartiets ungdomsförbund för att jag var oansvarig och eldade med ved när jag istället borde ha miljövänlig icke klimatpåverkande direktverkande el från den rena kärnkraften.

För den som vill ha korrekt info om kärnkraft, besök just www.mjv.se
eller googla på "Uranium city"

Den skitigaste farligaste teknologi som uppfunnits, öppnar interdimensionella hål för destruktiva krafter att komma in igenom. Grunden till kärnvapenteknologin, snabb och smärtfri eller långsam och smärtfull.

Ett studiebesök på Ringhals vore att rekommendera, ett dopp i bukten utanför anläggningen kanske. Vinterbad är ju hälsosamt och lite strålning aka väl en karl tåla? Reptiler tål det definitivt.

Tipsa Al Gore när han kommer till Göteborg för 5,5 miljoner kr, han säger föga överraskande inte ett ljud om kärnkraft i sin film.

Ett forum för korkskallar... hmmm... ett antal miljöpartister, voffar, folkpartister, sossar, moderater och andra illuminater.
Passar säkert fint med EAPare där också.

10 helraka poäng till Karla Lopez som hoppade av Mp i veckan.

Ett bra citat: Partipolitik är ingenting för den som vill arbeta politiskt.


Jag förstår inte riktigt vad du menar med din kritik av filmen. Kritiserar du den för att den säger att det är problem om den fattiga världen fås att industrialiseras och föra in tramsteknologi som kärnkraft och annat.

Jag antar att du menar att Thatcher sagt något som var att det inte riktigt var sant det om man made global warming - du har skrivit det så att jag tolkar att du hon ligger bakom klimatbluffen - det skulle väl innebära att hon tvärtom skulle sagt att det är man made global warming.

Någon som har sett en rejäl respons på wikipedias text som kritiserar svindelfimne?
Jag har för mig jag har set det någonstans, kanske han som har gjort den har skrivit det, men jag hittar det inte nu.

Posted on: 2007/11/15 17:46
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#20
Quote:
Jag förstår inte riktigt vad du menar med din kritik av filmen. Kritiserar du den för att den säger att det är problem om den fattiga världen fås att industrialiseras och föra in tramsteknologi som kärnkraft och annat.


Ja, jag kritiserar de som gör filmen mer än dess egentliga kontenta.

Jag ifrågasätter inte den forskning och de forskare som förs fram. Tvärtom är det rysligt välbekant, en "allmän mening" lyfts fram som dogm, ett litet antal forskare har kraftiga belägg för att allt vad som sägs är fel.

Jag har varit aktiv i ett stort nätverk med forskare, sakkunniga och inte minst drabbade av utbyggnaden av mobiltelefoni och annan trådlös teknologi. Jag vet hur det funkar. Globala uppvärmningen är inget undantag. Al Gore är en falsk profet, möjligen är han antikrist själv, enligt vissa profetior.

Sedan finns det de som utifrån sina egna synsätt hävdar att det alls inte existerar någon miljöförstöring, de är anhängare till denna samhällsmodellen till 100%

Ungefär som när sanningar om judar sägs, fastän det är personer
med nationalsocialistisk syn på saker och ting som hävdar dem. De kan vara sanna, men perspektivet blir ändå snedvridet.

Jag återkommer om hålen...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#21


See User information
Fan wikhall, jag trodde att du hade den insikten om dom flesta på detta forum så du vet vart vi står i denna fråga, vi tror inte på CO2-bluffen eftersom det är en politisk agenda med bara nackdelar, klart vi ska göra nåt åt miljöförstöringen men vi kan inte göra nåt åt koldioxiden och ska heller inte göra det, eller hur!?

Quote:

wikhall skrev:

http://www.mjv.se

Ett forum för korkskallar... hmmm... ett antal miljöpartister, voffar, folkpartister, sossar, moderater och andra illuminater.
Passar säkert fint med EAPare där också.



Det var ju en snubbe som satt med i den där tv-debatten här senast som var helt rabiat, han var från jordens vänner och han förespråkade CO2 skatter och allt annat idiotiskt som en lösning..
Sen vill jag ha en förklaring på det du skrev om "ett forum för korkskallar" , vad syftade du på?

Nån som har länken till den senaste debatten med två professorer från KTH och Göteborgs Universitet?

Posted on: 2007/11/16 12:24
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Klimatpropagandan börjar tätna..
#22


See User information
Sorgligt... Sverige kommer att kläs i vindkraftsparker, slut med öppna landskap. Vattenfall och andra planerar många hundra nya, bland annat i Halland. Alla dalgångar och höjder kommer att bli elsmogstråk, och förstörda på alla sätt...

IPCC:S
uppmärksammade klimatrapport som kom i dag.
http://www.ipcc.ch/press/index.htm

Kommenterande från WWF:

PRESSMEDDELANDE 2007-11-17
Valencia, Spanien:

FNs klimatpanel IPCC har idag presenterat sin fjärde och sammanfattande
rapport om klimatförändringarna. Budskapet är det skarpast hittills.
- Nu finns inga ursäkter längre. Världens politiker måste agera, säger WWF
som hoppas att rapporten blir en effektiv blåslampa inför det stora
klimatmötet på Bali i december.

- Sverige och många andra rika länder måste sluta att se klimatfrågan som
ett problem man skall smita undan och i stället visa globalt ledarskap och
driva fram nya klimatvänliga exportlösningar. Sverige kan bli en förebild i
det arbetet och vi uppmanar statsminister Fredrik Reinfeldt och den svenska
regeringen att minska Sveriges koldioxidutsläpp med 40 procent till 2020,
säger Lasse Gustavsson, generalsekreterare på Världsnaturfonden WWF.

Men klimatutmaningen innebär också stora affärsmöjligheter.
- Regeringen måste stötta klimatneutrala energilösningar till snabbäxande
länder som Kina och Indien - där en stor del av vår produktion av varor
sker. Ett förslag är att Sverige vid alla internationella möten har med sig
entreprenörer som arbetar med hållbara energilösningar, fortsätter Lasse
Gustavsson.

WWF ställde i somras upp 10 klimatutmaningar för regeringen, men så här
långt är det stiltje då det gäller spännande initiativ som genererar
möjligheter för näringslivet.
Mötet i Valencia har egentligen bara ett budskap - handla!

- Om vi för en sekund tappar fokus på Kina och Indien så riskerar det
svenska klimatarbetet att tappa styrka. Varje vecka byggs motsvarande ett
nytt kolkraftverk i Kina. Varje vecka utan initiativ i Sverige är ett stöd
för denna utveckling.

- Det starka budskapet kan inte längre vattnas ur och vetenskapen är
glasklar. Det är människan som har orsakat klimatförändringarna och det är
också vi som har lösningarna, säger WWFs internationella klimatchef Hans
Verolme.

- Om vi sätter igång åtgärder idag kan vi stoppa jordens uppvärmning till en
kostnad av mindre än en tiondels procent av tillväxten.

------------------------------------------------------------
Fakta: Enligt IPCC-rapporten är människan till mer än 90 procents
sannolikhet huvudorsaken till den globala uppvärmningen. IPCC uppskattar att
den sannolika temperaturökningen ligger mellan 1,8 till 4 grader, men att
den kan nå till 6,4 grader.

Koldioxidhalterna i atomosfären har ökat ännu snabbare än tidigare de
senaste tio åren. Bland annat beror det på att naturen tycks ha sämre
förmåga än tidigare att ta upp växthusgasen koldioxid.

Över 3 000 forskare från drygt 130 länder har deltagit i processen under sex
års tid. Tidigare i år har IPCC lagt fram tre klimatrapporter: Den första
kom i början av februari och sammanfattade kunskapen om den globala
uppvärmningens effekter. Den 6 april presenteras den andra delen i Bryssel
som handlade om klimatförändringarnas effekter och hur vi måste anpassa
oss. Den tredje delen som släpptes i Bangkok 4 maj handlade om vilka
åtgärder som måste tas.

För frågor, kontakta: Lasse Gustavsson, gen sek WWF,
070-105 30 55
Barbara Evaeus, klimatkommuniktör WWF, 070-39390 30
Marie von Zeipel, pressekreterare WWF, 070-629 10 77


Marie von Zeipel, press officer
WWF-Sweden
Ulriksdals Slott, S-170 81 Solna, Sweden

Tel: +46 8 624 74 00
Direct: +46 8 624 74 03
Mobile: +46 70 629 10 77
Fax: +46 8 85 13 29
E-mail: marie.vonzeipel@wwf.se

WWF for a living planet

***************************************************
www.wwf.se

***************************************************

This e-mail message and any attached files are confidential and may contain
privileged information. If you are not the addressee of this e-mail, you may
not copy, disclose, distribute or otherwise use it, or any part of it, in
any form whatsoever.
If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately
by return e-mail or by telephoning + 46 8 624 74 03and then delete this
e-mail.

Posted on: 2007/11/17 19:46
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS