vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En artikel av Peter Stilbs om "klimathotet" på sourze.se

See User information
Al Gore är en cynisk lögnare
http://www.sourze.se/Al_Gore_%C3%A4r_ ... l%C3%B6gnare_10612777.asp

"Jag är utomordentligt bekymrad över 'klimatfrågans' behandling. Den baseras sedan länge på helt andra drivkrafter än de vetenskapliga. Det är därför jag skriver detta."

Posted on: 2007/11/18 14:11
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En artikel av Peter Stilbs om "klimathotet" på sourze.se

See User information
Quote:

TeBe skrev:

"Jag är utomordentligt bekymrad över 'klimatfrågans' behandling. Den baseras sedan länge på helt andra drivkrafter än de vetenskapliga. Det är därför jag skriver detta."

jag tror inte den mannen kan skilja pa logn och sanning, sa i den meningen kanske han inte ljuger, han kan nog ha intalat sig denna information sa hart, att han tror pa det sjalv, han skall nog kallas patologisk lognare (patologisk=sjuklig) dessa personer har problem, dom har allvarliga problem, var sa saker.

det racker med att titta pa karln, jag skulle inte kopa en begagnad soffa ens av honom. Man ser pa honom vad han ar for typ.

Resized ImageResized Image

Resized Image

Resized ImageResized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2007/11/18 15:19
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TeBe skrev:

Bra artiklar av P Stilbs.
Synd att du inte fortsätter i tråd(ar) som redan handlar om det- forumet skulle ge Mycet mera då.

Igår postade du ju om honom, antar jag det var, om en debatt som hölls mellan två professorer:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68208#forumpost68208

Varför hamnade inte denna tråds info som en fortsättning där?
Ingen kritik så... men det är en allmän grej på detta forum.

I den tråden:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68208#forumpost68208

så nämner du en länk till debatten, jag vill gärna ha den.

Posted on: 2007/11/18 15:42
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

See User information
ur ett perspektiv...

the New
World Order -- is Black Magick Witchcraft, its adherents
have some very different ideas about this planet and its
natural processes than do Born Again Christians. First,
occult adherents worship the creature -- Mother Earth --
rather than the Creator Who made this planet of rock,
water and gasses. These occultists -- including the
Illuminati who rule the governments of the world -- worship this planet, calling her either Mother Nature or
Mother Gaia. They believe this planet is a living, breathing goddess with terrific power. Second, occultists
believe that our Industrial Civilization is anathema to Mother Gaia, because it pollutes her water, her air and
her ground [Read NEWS1693]. Most people do not realize that the religion behind the active environmental
groups is an extreme worship of Gaia; her adherents believe that, if this Industrial Civilization is not shut down
in planned stages by man's efforts, Mother Gaia is going to intervene in a dramatic, destructive manner to
"cleanse" this civilization off the planet through great and mighty natural disasters.

This theme is the essence of Al Gore's book, "Earth In The Balance".

What most of the Mother Earth worshippers do not realize is that the Illuminati -- the most powerful of the
Gaia group -- has achieved scientific control of the weather and all of the natural disasters with which man has
been contending for several thousands of years [Read NEWS1694, "Weather Control and Weather
Warfare"]. If the Illuminati controls the functions of "Mother Gaia", i.e., Weather Disasters, they can then use
natural disasters in order to achieve their draconian plans without very many people thinking to blame them!
Since the Illuminati plans to reduce the population of the world by 66%, the same percentage of population
reduction in the Book of Revelation, they plan to "re-wild" much of the continents of the world [Read
NEWS1368].

NOTE: "Re-wilding" is defined as an major effort to clear land of humans and let the land go back to the
"wild".

Posted on: 2007/11/18 16:57
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

See User information
Ibland hittar man inte tillbaks till dom trådar där man skrivit om respektive ämne, då blir det enklare att lägga en ny tråd..

Men vid detta lag så har man ju så mkt info och länkar om varje ämne så man skulle kunna skriva en avhandling utan problem, så jag funderar på att börja snickra på lite längre sammanställningar om t.e.x. övervaknings/avlyssningslagarna osv.. som man sen kan lägga som en artikel..

Posted on: 2007/11/19 5:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
bra artikel ser det ut som tycker jag!

detta är en spännande organisation:
http://scienceandpublicpolicy.org

(som han refererar till.)

Posted on: 2007/11/19 8:21

Anonym
Peter Stilbs skulle varit med på debattprogram ,då jävlar.

See User information
Han var ju med på SVT för nån månad sedan, har lyckats tappat bort länken, den fanns nämligen att se på nätet..

Posted on: 2007/11/20 0:01

/Benjamin Franklin

See User information
Länk till tv-debatten:

Se fliken Samhälle - sen ca 7 poster ned,
på sidan http://webbtv.axess.se/index.aspx?id=229

I den här debatten är det dock professor Gösta Walin som härskar.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article317098.ab

Posted on: 2007/11/20 7:12

See User information
Fuck, länken till debatten funkade inte..

Posted on: 2007/11/20 11:32

/Benjamin Franklin

See User information
Här är länken där Stilbs och andra är med

http://www.axess.se/web/main.nsf/0/73 ... 4F1405DF9C1257394003C6B35

Posted on: 2007/11/20 12:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
"Intressant" att se fenomenet som tex representanten för "Jordens vänner" visar upp, som att de har blivit religiösa fanatiker, ganska skrämmande. Retarded...

Priset är att vårt land kläs med vindkraftverk och världen med kärnkraftverk.

En färsk artikel:

Ny vår för kärnkraften
http://www.epochtimes.se/articles/2007/11/19/13596.html

Folk som helt saknar perspektiv på jorden och vår historia. Vet inget om tidigare civilisationen, polskiften/ändringar, ny jord etc...

Posted on: 2007/11/20 17:08
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper