Vakencorner
|
Re: Ny väg! - De oändliga/olösliga diskussionerna på vaken.se ska sluta.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så som jag har förstått det så hänger i stort sett alla komplotter samman med en överhängande stor komplott. Därför är alla komplotter viktiga för att reda ut det stora pusslet rörande den nya världsordningen. Om man begränsas att bara dela med sig av 911 så försvinner helheten och den omfattande förståelsen. Och dessutom har någon föreslagit att aktivism är det viktiga i sammanhanget. Så om man skriver en bok eller många artiklar om 911 och inte är med på fysiska aktiviter så är man med andra ord ingen riktigt Vaken-anhängare. Luktar fascism lång väg. Åsiktsfriheten borde inte begränsas enligt min mening. Allas åsikter är viktiga och bildar helheten i det omfattande pusslet. Men tydligen ska Vaken gå samma väg som mainstreammedia och kultur- och utbildningsetablissemanget. Dvs. alla som har avvikande åsikter som inte passar in i den rådande ordningen får räkna med att uteslutas eller marginaliseras.
Och vad är det som säger att ämnet invandring tar upp så mycket tid? Man har väl ändå ett val att diskutera ämnet eller diskutera något annat som man är intresserad av.
Posted on: 2007/12/15 11:26
|
|||
|
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Void: Detta är en märklig och desperat inställning till vad som skall bli en segregering mellan de som är lydiga och undergivna gentemot "LEDNINGEN" och strykpojkarna d.v.s. de som inte låter sig kuvas. De lydiga ställer upp på demonstrationstvång och tvångströjor men manus för vad som bör sägas enligt "LEDNINGEN"! Jag tror inte för en sekund att de som diskuterar nationella frågor har blundat för om 9/11 var en manipulation eller ej. De är väl snarare spyfärdiga för att de flesta som väljer att fokusera på tvillingtornen är totalt ointresserade av allt som rör deras egen nation och skydd för medborgarna mot idioter som inte respekterar andra människors säkerhet. De som fokuserar på nationell trygghet och en intergritet för individen skall nu förvisas av Vakens "LEDNING"! Quote: Void: Jag tillhör ingen av de grupperna. Skall jag lämna vaken ändå eftersom jag aldrig kommer att enbart diskutera, argumentera eller informera om enbart det som "LEDNINGEN" anser vara lämpligt? Quote: Void: Jag har aldrig varit med på era projekt! Jag är inte här för att det är "demonstrationstvång" eller valt att arbeta i aktivitetströjor! Jag är här för att byta tankar och ideér med människor som inte tycker som jag. För att lära mig nåt nytt om saker jag kan ha nytta av i livet. Jag kör som jag alltid gjort mitt eget race. Det betyder inte att mina ord, tankar eller åsikter för en sekund skulle vara mindre värda än ljudet från får som bräker fram samma entoniga läte på samma gång bara för att ledarfåret tror att det är det bästa. Quote: Void: Vad är effektiva informationsflöden? Handlar det enbart om att kopiera DVD-filmer, gå ut på stan och dela ut flygblad eller känner du till några andra värdefulla sätt vuxna människor kommunicerar på? "Cynism"! Quote: Void: Korrekt! Quote: Void: Har du funderat på var alla de besökare som inte är intresserade av att lägga hela sin vakna tid på 9/11 tagit vägen? Är alternivet per automatik att de skall förpassas till nationella forum så borde du och Micro få feta bonusar av högerextrema organisationer vid det här laget. Quote: Void: Sorgligt och trist att "gamla" besökare inte vill besöka forumet för att det tillkommit människor med fler åsikter än de accepterade och rumsrena. Men det borde väl "LEDNINGEN" tycka är skitbra. Då kan ju dessa gamla besökare använda tiden till att göra just de saker "LEDNINGEN" vill! Dela ut flygblad och trycka DVD! Quote: Void: I såna fall, byt namn på forumet till något mer passande än VAKEN! Kalla det 9/11-aktivism och fokusera enbart på detta tema! EN BÄTTRE LÖSNING Skapa ytterligare ett forum där enbart 9/11-aktivister kan tjöta om skruvar och murbruk. Först då kan LEDNINGEN hänvisa folk som diskuterar MÅNGA ämnen på VAKEN att flytta till andra forum. Allt annat är bara rena skiten! FÖR UNGEFÄR ETT ÅR SEDAN VAR DET NÅN PÅ FORUMET SOM HÄVDADE ATT DET SKULLE VARA EN FÖRDEL ATT INTE FOKUSERA PÅ ÄLDRE MÄNNISKOR EFTERSOM DE INTE SKULLE VARA LIKA VILLIGA ATT TA IN JUST DEN HÄR FORMEN AV INFORMATION. Kommer du ihåg vem det var Void? Hrrrmmmm... Ert snack om att 9/11 är bästa konservöppnaren till folks medvetanden har fått mig att spy varje gång någon säger detta. Typiskt jävla teenage-flum och där teenagern tror sig veta hur hela världen tänker, känner och agerar. Snacka om att projicera sina drömmar om hur det "BORDE VARA" på andra människor. DETTA ÄR HELT OCH HÅLLET EN UNKEN GENERATIONSFRÅGA DÄR NI SOM ANAMMAT 9/11, 24/7 INTE FATTAT ATT LIVET ÄR DYNAMISKT OCH ATT GRÄNSERNA FÖR VAD SOM ÄR VIKTIGT FLYTTAS NÄRMRE HEMMETS HÄRD JU MER FAMILJEANSVAR EN MÄNNISKA MÅSTE TA. I Sverige skulle man kunna sammanfatta det som att en familjeförsörjare har mer frågor om varför inga andra barn snackar svenska i hans eget barns skolklass än smältpunkten för amerikanska byggnadsställningar. Den som är ung och ännu inte fattat vad det egentligen betyder att ta fullt ansvar för andra har all tid i världen att fokusera på saker som inte direkt hotar livsuppehälle, grannsämja och trygghet för de närmaste. SAMMANFATTNING Väx upp och slita lipa! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
maggot, jag förstår dom övriga admins önskemål men jag ser även nackdelar med dom restriktionerna, klart att det ibland blir oändliga diskussioner. Tyvärr allt för ofta så beror det på att den ena sidan aldrig kommer att förstå den andra sidans argument, det behöve rätt information i rätt tid helt enkelt..
Därför tycker jag att tex invandringstrådarna är att hoppa förbi flera viktigare kuggar i detta komplexa problem.. Men vill medlemmar diskutera det så visst.. Det kan även negativt påverka vissa nya presumtiva medlemmars uppfattning om forumet som helhet och det är synd.. Men jag tror i det långa loppet att det ska vara ganska fritt att diskutera om vad som helst.. Vi admins kanske skall försöka städa upp lite bättre när det gäller påhopp osv.. Det är kanske viktigare, har dock inte pratat med void eller micro om detta men jag hör nog av mig till nån av dom imorgon eller i närmaste framtid, så får vi se vad deras tankar är om detta..
Posted on: 2007/12/15 19:14
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Invandring är en komplicerad fråga som det ärlätt att förenkla för mycket. Det finns både för och nackdelar med den. Och de flesta invandrare som kommer till Sverige gör det av skäl som har mycket att göra med NWO-frågan. Detta har gjort livet i deras hemländer till ett helvete och det är ju inte deras fel. Att skylla på dem kan därför bli fel. Även när man skriver om politik berör denna fråga hamnar man lätt i svårigheter eftersom ämnet är infekterat.
Jag tycker man ska kunna skriva om detta på Vaken. Det viktigaste är sättet man gör detta på. Respekt för andra människor bör gälla framför allt i denna fråga. Jag tror också att man kan komma runt många av desssa problem genom sätta upp tydliga grundregler för forumet. Att inte kränka andra och att hålla sig till ämnet tycker jag borde två av dessa grundkrav.
Posted on: 2007/12/15 19:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
1. Dessa diskussioner tar tid från våra separata projekt. Jag använder vaken för informationsutbyte , och kör oftast mitt eget race. Jag ingår inte i någon vaken-organisation och anser att vi är för få och utspridda. Alltså är det bra att folk kör sitt eget race. Jag ger mig inte in i långrandiga disskussioner , utan anser att jag har en hyfsat koll på den stora Bilden och gör det jag kan göra vid sidan om vaken. Vill folk hålla på med Långrandiga diskussioner så får dom väl göra det om dom tycker det ger något. 2. Det tar tid från respektive grupps egna ambitioner/aktivism. Då tycker jag att dessa grupper skall ta och respektera varandra. Vissa anser att det inte hjälper att städa framför sin egen dörr först, för skiten kommer tillbaka. Alltså tycker vissa att stora händelser som har gjort att skiten kommer in bör belysas mer . Alltså är det bra om det finns flera städgrupper. Respektera varandra !! Annars tycker jag Eliten kan få hålla på och att vi lägger ner!! 3. De skapar dålig stämning, bråk, tjaffs, energistöld. Håller mig utanför och för jag accepterar alla sorter i dom flesta fall . 4. De leder till att ny användare skrämms bort /lämnar vaken.se Kan Jag hålla med om. Men det finns ju andra Forum eller Bloggar. vaken är inte alena. Men i första hand får man hoppas att Nya användare går igenom informations-materialet i första hand och inte förblindas av debatten. 5. Det leder till att gamla användare inte vill vara på vaken, pga bråk. Jag tycker vi gamla användare kan ge mer plats åt nya användare och försöka ha koll på dom nya som kommer in. Själv tittar jag varje gång jag är inne på vaken om det har reggats någon ny. När det gäller 911 så bråkar alla med zinkedinkarna och när det gäller invandringsproblematiken bråkar alla med alla. ( skämt med ett lite korn av allvar ) ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tony:
Förstår din poäng. Jag vill inte censurera, och det kommer vi inte göra heller så du kan vara lugn. Motfråga: Tycker du att forum:et fungerar bra som det fungerar nu? Kalkonmannen: Tack för ditt svar. Nej, du har inte varit med på projekt, och nej det är inte demonstrationstvång. Dock vet jag att det finns många som vill vara och försöker vara aktivister (ej dig inräknat) som förlorar sin tid här i meningslösa debatter på vaken.se istället. De som inte vill vara aktivister behöver inte det, de kommer vara kvar på vaken.se och ingen cencur kommer förekomma. Du emfacerar ordet "ledningen" och pratar om dvd-utdelning och flygblad (reducerar vad aktivism är) på ett humoristiskt sätt för att dina argument inte i sig har kvalitet nog? (obs delvis humor) Om du tittar på vad flera av dessa som säger sig vara intresserade av sverige/nationalism faktiskt lägger sin tid på vid vaken.se så ser du snart att flera av dem är mer intresserade av att sitta i forumet och larva sig, tala nedlåtande om invandrare istället för att beskriva vilka som ligger bakom invandringspolitiken, sänka nivån, etc därför hoppas jag att de kan lämna vaken.se och ha detta larv på annat håll. Jag vidhåller att starta trådar om "tåg som heter muhammed" är helt onödiga att diskutera på vaken.se Jag håller med om att jag skulle bli glad att se fler äldre på vaken.se och jag tror vi kommer få se det framöver. Ja, jag har funderat på dem som inte vill lägga sin vakna tid på 911. MItt inlägg ovan är hårt, för det måste komma en förändring. Jag kräver inte att diskussioner om nationalism/sverige ska försvinna från vaken.se, däremot kommer det krävas mer på alla sätt av den som skriver inlägg. "9-11 konservöppnaren" som får dig att spy? Se dig då omkring och se vad de som säger sig vara engagerade i nationalism/sverige faktiskt lägger sin tid på vaken.se. Inte fan är det någon aktivism eller försök till att skapa någonting för att lösa situationen. De ägnar sig åt ständiga klagomål, sitta i forumet, gnäll, eviga trådar där de engagerar sig i att övertyga andra om sina åsikter (Ja, det är bara åsikter), total oorganisering, osv. Så denna grupp (om den nu kan kallas grupp) är totalmisslyckad och borde inte vara här i vaken.se och älta sina ämnen om och om igen. De som inte vill/inte har tid att aktivera sig som tex du och vissa andra har redan hög nivå på era inlägg och formuleringar och drabbas inte, ser jag det som iaf. Nya tankar. Efter att ha läst här och tänkt mer kan det vara så att problemet är felformuerlat från mig och att det är individer inom gruppen "vi vill mest prata "nationalism/sverige/invandring" som är det där skon klämmer för hela den här grejen. (Jag är medveten om att jag i mitt första inlägg har reducerat dessa grupper (911/sverige) till "aktivister" och att det finns många andra som vill kunna diskutera här utan att av mig tvingas till aktivism.) Det är många som kräver rätten och vill lägga sin tid på att få snacka sverige/nationalism/invandring, (de ger även intrycket av att saker måste förändras, men dom gör aldrig något själv). Jag vill se dessa "put you money where your mouth is" och visa att dom inte bara är jävla snick-snack-pellar som inte har förmåga nog att översätta sina tankar till verklighet och aktion mot det dom vill förändra. OBS Inlägg raderades för personer uppenbarligen igen inte läst mitt första inlägg och såg vad jag bad efter. Vänligen höj kvaliteten på era svar/analyser om ni ska skriva här. Flera svar innehöll påhopp, barnsligheter, saker som inte hade med topic att göra, och straw-man arguments som attackerade en punkt i mina tankar utan att försöka se hur jag tänker och sen komma med lösningen. Tänk efter och skriv vettigt på ett sätt som vi kan LÖSA detta, annars svara inte alls i tråden. Är du bara arg och sur och inte kan formulera vettiga ideer och förslag till lösningar? Isåfall ber jag dig att radera ditt konto och kom inte tillbaka till vaken.se.
Edited by void on 2007/12/17 19:20:01
Edited by void on 2007/12/17 19:20:31 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag håller med dig void, att det blir enormt mycket tjafs som tar onödig energi och tid, och att man blir väldigt trött på att alltid se massa bråk och tjafs och så i trådar.
Personligen är jag inte direkt så nationalistisk av mig, men tycker ändå det är ett ämne som är värt att titta på. Om man istället för att "förbjuder" det från forumet, kanske skärper regler, för trådar som handlar om invandrings frågor, som är skrivna på ett inteligent och bra sätt, är nog något många kan upskatta, och finna intresanta, men om inte detta funkar tycker jag faktiskt som du, att vaken.se inte är ett forum som direkt handlar om svensk kultur/invandrig eller nationalism. Och att isåfall frågor som rör tex 911 är mer vaken relaterade.
Posted on: 2007/12/17 13:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
ALLT hänger i hop, min käre Watson! Orsak och verkanssammanhang, kallas det. Massinvandringen, Feminismen, Bögeriet, 911, Banksterväldet, sionisterna, Samhällsundergrävandet, Familjersplittringen, Jesuiterna, Khazarerna, Atlantis, Vaccinationerna, Chemtrails etc etc m.m m.m m.m m.m m.m m.m
Posted on: 2007/12/17 14:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Void:
Forumet fungerar relativt bra som det fungerar nu. Jag kan också hålla med om att det är onödigt med en massa tjafs och bråk. Bennybear: ”ALLT hänger i hop” Så sant som det är sagt.
Posted on: 2007/12/17 19:46
|
|||
|
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Void: Du har helt rätt i att det inte är en organiserad grupp i fråga om diskussioner om masskultur! Det blir då verkningslöst att påtala att åsikterna är oorganiserade! Självklart är ordet "oorganiserade" passande när det är individer som kommunicerar. Jag tror inte att alla som väljer att ta upp ämnen som mångkultur är direkt berörda av masskulturens baksida, men de som bor, arbetar eller på annat sätt lever med detta tätt inpå kan ju ha ett direkt behov av att skriva om detta. Personligen har jag nog känt att låg nivå och otrevligheter mot mig som person kommer från människor som har svårt att diskutera dessa känsliga ämnesområden som mainstreammedia alltid censuerat! (Kanske skulle fråga varför människor som vill censurera ämnet masskultur på ett forum som Vaken har samma agenda som mainstreammedia?) Det behöver inte betyda att ämnet självklart måste leda till en låg nivå på kommunikationen. Men det måste betyda att alla måste skärpa sig. Inte bara de som har mod eller tillräckligt med brist på intelligens för att ta upp dessa känsliga frågeställningar. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
JOvisst min käre Crick gör det det, men det är väll ändå ingen anledning att fylla forumet med trådar som bara leder till bråk och handlar om vad ett tåg heter eller dylikt. Även om jag inte har lika konservativa syner som du, eller ser en utopi som ett kyskt kyrksammhälle, betyder inte det att jag inte är med på loppet.
Posted on: 2007/12/17 21:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Emil: Jag förstår inte varför en tråd överhuvudtaget skall leda till konflikter. En tråd är en tråd och inget direkt angrepp mot dig eller andra som fysisk person. Om det finns sudaneser som inte vill att deras bussar skall heta "Sven" så är sanolikheten att de som nu blir irriterade över kritiken mot namnförslaget på svenska tunnelbanetåg stor att just dessa mycket arga intellektuella vänstermänniskor har stor förståelse för sudanesernas integritet och traditioner. Om Saudier inte vill att deras kollektivtrafiksfordon skall ha västerländska namn så kommer samma vänsterintellektuella teoretiker att ha lika stor förståelse för saudiernas traditioner och integritet. Men när många svenskar inte uppskattar att deras vagnpark skall få namn som framförallt symboliserar en religion som bygger på kvinnoförakt och diskriminering, utplåning av allt som inte är bokstavstroget deras våldsinriktade religion så blir plötsligt de vänsterintellektuella teoretikerna vansinnigt arga. På svenskarna. Det är både roande och oroande att se hur effektiv hjärntvätten är i svensk skola och mediafostran. Att hata sig själv och sina egna är bara början på förfallet som är både toppstyrt och livsfarligt. Appendix: Jag tycker fortfarande att det är sinnessjukt att döpa maskiner efter människonamn. Det är bara ett sätt att bana väg för det ultimat dåliga maskinsamhället där robotics kommer att vakta oss alla en dag. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
- Det är elementärt min käre Watson! Frågan är: VARFÖR blir vissa arga och "ledsna" och ledsna över vad vissa skriver om t.ex invandringen?? Kan det möjligen bero på att den kollektivt massiva indoktrinering som vi västerlänningar uttsatts för de senaste 30 åren gjort att vi oftast reagerar som Pavlovs hundar så fort "triggerorden": - Nazist, Främlingfientlighet, Rasist, Homofob och liknande sätts i samband med tabubelagda ämnen. T.ex dagens skolelever matas ju dagligen med oerhört förenklade saksammanhang i skolorna likt: -Kritiker av Massinvandringen=Främlingsfientlig=Rasist=Sverigedemokrat=Nazist=Förintelsen=Djävulen själv. Med beteendevetenskapliga metoder har eliten genom fått oss att reagera PRECIS så då vill att vi ska göra på vissa saker för att på så sätt få oss att instinktivt misskreditera just de personer som kommer med det "Bistra", men sanna budskapet om sakernas tillstånd. Ett typexempel på detta är i Hooywood-filmen "American History X" som avhandlar en "förvirrad" Nazist som döms för ett rasistdåd och i en scen i fängelset får träffa just en Svart, socialarbetare som frågar Nazisten om han tycker att hans ställningstagande emot det för honom förhatliga sytemet, som just Nazist gjort det "lättare" för honom i samhällslivet. Efter en tankestund så inser förståss Nazisten att allt gått åt h-vete för honom, socialt, jobbmässigt. i relationer och i princip på alla sätt bara ställt till det för honom. Kontentan i Filmen blir helt enkelt: - Akta dig för att "bli" "Främlingsfientlig", det ställer bara till det för dig personligen, du får inga jobb, du kommer bli allmänt pariastämplad. Detta är enligt malla 1A i den Pavlovska "Stimuli-Reaktionmässiga", bettendevetenskapliga metoden för att få människor att instinktivt avstå ifrån att inta ställningtaganden som går emot den enligt våra Politiker, "Gemensamma demokratiska värdegrunden". Den undermetvetna reaktionen hos medborgaren blir då: Är du emot kulturförstörelsen och intar en "Främlingsfientlig" inställning=Utan Jobb=Sparkad i från Facket=Socialt Utmobbad="Det går åt h-vete för dig"=Passa dig!= Rätta in dig i ledet pojk. Akta Er så Ni inte bränner Er på plattan barn! Tänk så enkelt det är att programmera människor.
Posted on: 2007/12/18 10:15
Edited by bennybear on 2007/12/18 10:50:44
Edited by bennybear on 2007/12/18 10:52:52 Edited by bennybear on 2007/12/18 10:57:45 Edited by bennybear on 2007/12/18 11:09:29 |
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vänligen läs inläggen från mig innan ni svarar. Det står tydligt att jag inte önskar någon cencur (och det kommer inte heller bli cencur), men söker lösning på de konflikter, bråk och annat larv som pågår i forumet. Dessa konflikter är antagligen mer person än grupprelaterade. Vad som ska göras åt bråkmakare, mobbare, folk som bara vill fjanta sig, håna, och annat är en självklarhet som jag inte behöver definera här.
Kan ni inte hålla er till ämnet så skriv inte i denna tråd och starta istället en annan tråd för det ni vill prata om. Svar från mig till de som faktiskt försöker svara på ämnet, lösa situationen, och på andra sätt håller sig seriösa kommer senare. Tack för visat engagemang i att städa upp forumet. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login