vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vädret i Burma

See User information
Fick en tanke imorse när jag läste DN

Kan vädret i Bumra vara framkallat av mänsklig hand? Med tanke på tidigare inlägg här på Forumet om Mercedes väderpåverkan och andra debatter om s.k. Chemtrails så känns ju katastrofen i Burma komma ganska "lägligt" med tanke på stundande Olympiska Spel.

Och hur kommer det sig att det så ofta(för att inte säga alltid) är fattiga överbefolkade länder som drabbas av dessa besinningslösa naturkatastrofer?

Jag skriver detta i syfte att höra mig för om det finns andra här inne som gått i samma tankar, och kanske starta en intressant diskussion.

Och denna gång accepterar jag villigt att kallas för en "konspirationsteoretiker".

/M

Posted on: 2008/5/6 8:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vädret i Burma

See User information
Men, vad har burma med kina att göra? Bortsett från att det är ett granland.
Kinas regering har inget med burmas "regering" att göra?

Posted on: 2008/5/6 8:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kopplingen till OS var nog fel av mig. Jag tänkte på konflikten med Kina såklart.

Posted on: 2008/5/6 11:33

Anonym
Burma har ingen konflikt med kina. Dom gillar kina. Det höjdes röster under konflikten i burma om att kina skulle låta sitt inflytande över burma göra sig hört för att konflikten där skulle få sitt slut. Men, men... kina höll sig till tystnad.
Kanske kina går in och hjälper burma däremot efter katastrofen för att höja sitt rykte och lura folk att tro de är "good guys". Men kina har ju också en lång tradition att påverka vädret.

Vem vet, kanske det är mercedes som är förbannade på alla fattiga länder som inte har råd att köpa deras bilar

See User information
eller bara skapa generell rädsla? eller bara naturen som slår tillbaks med vädret.. undrar om HAARP använts, någon som vet? fakta tack, inte spekulationer isåfall :).

Posted on: 2008/5/6 21:08

See User information
Orkanen i New Orleans säger ju mig att det inte alls bara är fattiga länder som drabbas.

Posted on: 2008/6/9 21:09

Anonym
Quote:

jobo skrev:
Orkanen i New Orleans säger ju mig att det inte alls bara är fattiga länder som drabbas.
Det var knappast ett rikt område den slog till emot.

See User information
Burma är väl som en kinesisk koloni, juntan skulle inte finnas utan KKP/CCP-maffian:

Larry Dhors is head of the Seattle Burma Roundtable, a human rights group that raises awareness of rights abuses in Burma and the CCP's ties to and support of the Burmese regime.

"The CCP provided over one billion dollars in weapons as well as financial, political, and diplomatic support to the Burmese military regime in its ongoing war against its own people. That war has destroyed more than 3,000 villages in Burma alone and there are a million internally displaced people who have been driven out of their villages, while three million have fled abroad," said Dhors.

Dhors added that the military junta is still refusing to allow outsiders in to Burma to help out after the devastating cyclone on May 2, which killed an estimated 100,000 people.

"The world is standing by to help these people and the Burmese military is not allowing the international community to assist the Burmese people... this constitutes mass murder. The Chinese Government has actively blocked at the UN Security Council level attempts to force the Burmese military regime to allow international assistance."

Jamp Thubten, a former Tibetan monk, was forced into exile when he was young and was raised in India. He briefly outlined the human rights situation in Tibet, saying the 1950's and 1960's were "the darkest period, with millions being killed due to persecution" by the Chinese regime.
Hela:
http://en.epochtimes.com/news/8-5-21/70902.html

http://www.salient.org.nz/features/burma

Posted on: 2008/6/9 22:30
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

Anonym
Det har hänt relativt mycket på kort tid. Cyklon i Burma kort där efter jordbävning i Kina följt av jordbävning på Island och nu senast i Grekland. Eliten har ju teknik att skapa allt från cykloner till jordbävningar . Frågan är bara i vilken omfattning detta sker?

See User information
Dess värre så går det inte att fastställa om det är "man made" med mindre än ett erkännande, för det finns andra faktorer som spelar in.

Mellan maj 1989 och november 1991 så hade vi något som astronomer kallar onormal solpassage, det betyder att några av de tyngre planeterna ligger på ena sidan av solen och påverkar solen genom det som Newton beskrev i principica matematica sektion 11 beträffande kroppars gemensamma attraktion på varandra.

Så när en onormal solpassage inträffar så sliter de tunga planeterna solen mot sig och förorsakar i detta att solen får eruptioner/flaers emedan planeterna också påverkas av denna attraktion, vilket renderar i vulkanutbrott och jordbävningar...

Då jag redan i slutet av 80-talet kände till detta så roade jag mig med att slå vad om en bira med polarna om när och var nästa jordbävning skulle ske och flera gånger var jag skrämmande nära...

Posted on: 2008/6/10 9:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

investigate911 skrev:

Kan vädret i Bumra vara framkallat av mänsklig hand? Med tanke på tidigare inlägg här på Forumet om Mercedes väderpåverkan och andra debatter om s.k. Chemtrails så känns ju katastrofen i Burma komma ganska "lägligt" med tanke på stundande Olympiska Spel.

Och hur kommer det sig att det så ofta(för att inte säga alltid) är fattiga överbefolkade länder som drabbas av dessa besinningslösa naturkatastrofer?

Jag skriver detta i syfte att höra mig för om det finns andra här inne som gått i samma tankar, och kanske starta en intressant diskussion.

Och denna gång accepterar jag villigt att kallas för en "konspirationsteoretiker".

/M

Det sägs att den serbiska/amerikanska forskaren Tessla lär ha utvecklat grunden till ett "vädervapen".

Och vad jag hört lär man även inom FN ha diskuterat i fall man ska lägga till "vädervapen" på samma lista som biologiska, kemiska och nuklärastridsmedel, då det är mycket troligt att både USA och Ryssland besitter sådana "vapen".

Dock är det nog mer troligt att jordbävningarna i Kina kan ha varit resultatet av ett "vädervapen" än Burma. Men med tanke på filmen "Rambo IV", så lär man ha planer för Burma oxå. ;)

Posted on: 2008/6/23 14:48

See User information
Förstår inte riktigt, varför skulle Kina vilja skapa dessa katastrofer? Deras anseende i världen har ju blivit ännu sämre, speciellt efter jordbävningen.

Posted on: 2008/8/4 17:45

Anonym
Kina ska bli världens nästa stormakt och iom naturkatastrofer kan de befästa nationalism i folket och få ett större förtroende av folket.

Läs "Conspiracy Theory 101" innan du postar här

See User information
Varför skall jag läsa det?

Och du tror allvarligt på att kineserna verkligen är nöjda med sin regering? Du tror inte helt enkelt det är så att de inte får säga vad de vill till media och diverse journalister?

Jag tror absolut inte kinserna är nöjda med sina ledare och jag tror absolut inte att nationalismen bland folket ökat.

Däremot förstår jag självklart att katastrofer kan användas för att strärka folkets tro på sina ledare. Men bara för att det KAN vara så, är inte bevis nog för att det verkligen skulle vara så

Posted on: 2008/8/4 17:55

Anonym
Du talar emot dig själv Twoofer.

Du sa det själv att de inte är nöjda med sin regering och erkänner själv vägen till att befästa detta.
Man kan förstå saker utan bevis, men vad har du för bevis att det inte skulle vara så som jag säger?
Åberopa inte bevisbörda om du inte själv har bevis.

Du är ju inte ens intresserad av att läsa dig till information, utan säger nonchalant "Varför ska jag läsa det?"

Du är bara här för att stilla ditt behov av trolling.

See User information
Jag talar inte emot mig själv

Många här i denna tråden hävdade att kinas regering orkestrerade dessa händelser, jag frågade vad deras motiv var. Tycker du seriöst att jag ska bevisa att något INTE har hänt? Bevisbördan ligger hos de som påstår något, inte hos den som ifrågasätter dens påstående. Detta är väsentligt i debattsammanhang.

Så för att jag ställde en simpel fråga "varför skall jag läsa det?" så är det nonchalant? Ifall det uppfattades så var det absolut inte min mening, utan undrade helt enkelt varför jag skall läsa det.

Nej jag är inget troll.

Posted on: 2008/8/4 18:05

Anonym
Quote:

investigate911 skrev:

Det har inte slagit dig att det kan vara tvärtom, att naturkatastrofdrabbade länder förblir fattiga o befolkningen skaffar massa barn pga "svinnet"?

Anonym
Hoppsan!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3035900.ab

fortsättning följer...

Jag hade dessutom rätt när jag sa att det snart lär skaka i USA... Tog drygt två veckor så hände det.
Men märkligt nog togs den tråden bort

See User information
Quote:

investigate911 skrev:

/M

Allt vader globalt kontrolleras med scalar vags teknik sedan 1971, enligt Tom Bearden, karnfysiker som avslojar scalar vagstekniken, som Tesla uppfann/hittade...

Posted on: 2008/8/5 10:47
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper