Vakencorner
|
Urantia
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nån som läst Urantia boken och kan säga vad den handlar om eller känner till nån bra artikel om den?
The Urantia Cult is a Skull & Bones Spin-Off - Response to "New York City Activist" http://alexconstantine.blogspot.com/2 ... skull-bones-spin-off.html By Alex Constantine
Posted on: 2009/12/2 20:14
|
|||
|
||||
|
Re: Urantia
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej, jag har ramlat på detta några gånger.
http://www.1111angels.net/content/view/10/25/ Urantia Book wrote: The 1,111 loyal secondary midwayers are engaged in important missions on earth. As compared with their primary associates, they are decidedly material. They exist just outside the range of mortal vision and possess sufficient latitude of adaptation to make, at will, physical contact with what humans call "material things." These unique creatures have certain definite powers over the things of time and space, not excepting the beasts of the realm. Jag har stött på detta då jag är en av de som ser bla. 11:11 i tid och otid. Vilket då är dessa midwayers sätt att ta kontakt. Jag har upplevt riktigt skruvade saker måste jag erkänna. Så de är att ta på allvar. Jag har haft lång medial kontakt med en av dessa entiteter och min erfarenhet är att de är respektfulla men målmedvetna. De lyder inte under lagen om fri vilja utan är fria att påverka oss i viss riktning. Och de agerar bitvis fysiskt i denna realitet. De är INTE änglar. Även om webadressen indikerar att så vore fallet. Det finns de som kanaliserar dessa midwayers och som givetvis har massa viktiga budskap till människan. Jag försökte läsa lite om Urantia men..well...jag antar att jag har en annan väg att gå i detta liv. Jag tyckte det var...mer scifi än andligt.
Posted on: 2009/12/2 20:29
|
|||
|
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Urantia verkar mest vara nån modernare variant av bibeln och inget jag vill sätta mig in i men det är intressant att läsa om vad den kommer ifrån.
A Urantia, 9/11Truth.org & CIA Mind Control Technology Development Timeline e-dited by Alex Constantine http://alexconstantine.blogspot.com/2 ... org-cia-mind-control.html http://encyclopediaurantia.org/
Posted on: 2009/12/2 21:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
11:11 kom väl egentligen först från Solara i början av nittiotalet, nu är det passé som den evil alien-newage det var, släpp det
![]() Jag läste den boken då av henne:11:11, den var intressant, tyckte jag då... - idag är jag inte alien och i koma. http://www.v-j-enterprises.com/gate1111.html
Posted on: 2009/12/2 23:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, jag undrade just när du skulle klampa in...och vara ute och cykla som oftast.
Posted on: 2009/12/3 0:55
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Urantia...
Buuhuuuu, trodde detta var en tråd om att riksbanken medvetet stoppar i uran i "guld"tiorna för att skada vårt dna och sånt, sicken besvikelse...
Posted on: 2009/12/3 8:00
|
|||
|
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen" -Cornelis Vreeswijk |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad består cyklingen i?
Posted on: 2009/12/3 9:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad består cyklingen i? Quote:
Posted on: 2009/12/3 14:26
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nå meta, jag vill veta...
Posted on: 2009/12/3 14:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
..men kanske Starborn, inkarnerad sedan länge på jorden.. in order to serve in the transmutation of matter? ![]()
Posted on: 2009/12/3 15:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
New Age-aliens för ut just det, Miri.
Transmutation... hehe... transhumanism, alienkomaism, kommunism... Transmutera... materia... hehe... kvinnor och new age, det är som ett, synd... ![]() Har problem med virus, ska transa materia här... hehe... Kolla längst ned, där är några fler av böckerna också av henne, jag hade dom då det begav sig. Jag väntar metaphor. http://www.amazon.com/11-Inside-Doorway-Solara/dp/1878246054 ![]()
Posted on: 2009/12/3 19:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad är det du väntar på Shermystling? Måste jag bo framför datorn? Har du inte lärt dig att tålamod är en dygd?
Att jag skall ge mig ut i ett korståg för någon New age tro som du så uppenbart tror jag hänger mig till. Fel. Att jag skall darra av skräck inför din förställt auktoritära stämma- Dubbelfel. Att jag skall förklara varför du är ute och cyklar ibland. Tveksamt, ödmjukhet inför konstruktiv (såväl som obefogad) kritik, verkar inte vara något för dig. Så jag vet inte vad du förväntar dig? Jag har redan pekat på vilken post jag syftade på. Där var du ute och cyklade igen. Jag börjar ana att du är en sån där skrivbordsesoteriker, tillika extrem besserwisser, som har läst alla broschyrer och nu kan alla "produkterna på marknaden". Därav att du är ute och cyklar. Har du ens upplevt mysteriet "first hand"? Har du egna "erfarenheter" eller har du tänkt dig till allt? Du har rätt i många hänseenden, och har varit en mycket god lärare för många säkerligen. Ur dom största kollisionerna uppkommer den största chansen till ökad förståelse. Så även för mig. Problemet är att du inte kan låta folk vara, och att din hybris skulle behöva ett helt subforum i sig med ett antal terrabyte lagringsutrymme. Så till 11:11, om du kunde elaborera vad det är du vill ha sagt så är jag idel öra. Jag springer inte iväg och köper en gammal New-age bok för ett ge mig i kast i en diskussion. Kan du dessutom förklara utan att slingra dig så vore det ett plus, dina hehe, komaist-javisst, etc skämt börjar bli klyschiga.
Posted on: 2009/12/3 20:52
Edited by metaphor on 2009/12/3 21:11:26
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Metaphor, du skrev att jag vara ute och cyklademed det jag skrev i inlägg fem - mitt inlägg var två rader + en länk.
Så jag frågar igen då, vad är det som är cykligt där? Edit: Säg annars bara att Kejsaren var naken, så är det ok. Ok? ![]()
Posted on: 2009/12/3 22:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är inte det kära S. Det är det att du sabbar all kommunikation med att vara Über. T ex att du ännu en gång svara med motfrågor och slingrar dig. Är du politiker eller?
Om det är en kejsare som är naken och inte vaken så är det din åsikt. Jag frågar en än gång: Har du själv upplevt att 11:11 fenomenet gäckat dig, eller är detta ännu en grej du saknar förstahandserfarenheter av? Det dyker upp på det mest konstiga sätt och jag undrar mest vem som är avsändaren. Men det är ju klart, du som är så vis vet ju redan allt, så varför slösa bort sin tid med att diskutera med en vakenkomaistsovaresom slåss mot väderkvarnar.
Posted on: 2009/12/3 22:49
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har bara sagt det jag sa i inlägg fem. Sedan verkar det som du inte klarar att fastställa vad du då replayade om, eller klargöra om det. Det blir ju mest words och flyttat fokus. Släpp det med aliens grejer, det får vara överspelat, annars går det en illa. Jag har för länge sedan skrivit lite om 11:11 - men detta är vaken, här går allt baklänges, eller.... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27622#forumpost27622 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27913#forumpost27913 Tony skrev: En intressant iakttagelse: Den 11 september 1991 lanserade George Bush Sr Den Nya Världsordningen, "Now we can see a new world coming into view..." Vad hände den 11 september 2001? Självklart bara en slump, ingenting att oroa sig för. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=71424#forumpost71424
Posted on: 2009/12/3 23:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Aliens grejer?
För att klargöra en sak, 11:11 dök upp utan att jag "snöat" in på något. 11:11, 666, 23:23 har en tendens att "pocka på" utan min medvetna inblanding. Så din inställning kanske är att det är "aliens grejer", kanske till med "Lucifers rebellion", som jag hittade någon kommentera i baklänkarna du bifogade? Varför tror du det?
Posted on: 2009/12/3 23:49
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att du är en starborn? Ja där ser man. Jag förstod genast att du var en av nyckelpersonerna här på jorden. *fnissar förtjust* Skämt å sido, Shermjyl, varför är du så angelägen om att avsvära dig ditt forna newage-intresse? Skäms du över det - eller vill du månne hjälpa andra att inte fastna i vad du tror är villospår?
Posted on: 2009/12/4 10:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kabbalah:
9 = Magikern 10 = Gud 11 = Över Gud Så 9 till 11 eller 9/11 är del av en satanistisk megaritual
Posted on: 2009/12/4 10:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Miri jag behöver inte avsvära mig något, vad skulle vara vitsen med det? Jag har inte haft något forna New Age-intresse, så det finns inget att avsvära, I'm clean haha... det var tvärtom! I vissa "saker" så kunde det finnas grejer som kanske triggade något, eller vad man ska kalla det... av Solaras böcker så var det inte 11:11 som jag tyckte hade något av "intresse", detta var länge sedan, så det var fel det jag skrev tidigare, utan det var denna boken: http://www.amazon.com/El-Ra-Healing-O ... 1878246046/ref=pd_sim_b_4
Posted on: 2009/12/4 11:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja det är ju det jag undrar. Det verkar onekligen så, då du säger att du förut läste... och därtill uttrycker dig som om du minsann VET vad newage går för - och därtill å det bestämdaste ironiserar över begreppet i fråga. Quote: I vissa "saker" så kunde det finnas grejer som kanske triggade något, eller vad man ska kalla det... Det är väl så det funkar för de flesta, så varför avge sarkasmer om någon dristar sig till att närma sig området?? Jag tror att newage liksom allt annat som har med inre sökande har en poäng - så länge man inte slår sig till ro och sätter tak på det hela och avfärdar resten av informationen som finns runt om.
Posted on: 2009/12/4 15:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Utifrån kosher kabbalah: 9 = stagnation 10 = perfektion 11 = förstörelse Book of Zohar: 10 not 9, 10 not 11.
Posted on: 2009/12/4 15:29
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login