vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dagbok, ta tillbaka vårt liv!

See User information
Jag behövde något utöver det vanliga för att komma till skott med en dagbok angående vårt frenetiskt olaga mål gällande kidnappningen av vårt barn/avkomma.

Pappersarbetet och telefonsamtalen är nu många, dag för dag så eskalerar idiotin och i dag tog den höjder som saknar motstycke.

Jag var för några dagar sedan i kontakt med en tjänsteman, rekommenderade denne att läsa följande: http://mepprograms.org/statement.html

Svaret jag fick var följande,

Hej!
Bekräftar att jag mottagit ditt e-mail per 120310 23:53.
Jag vill också meddela dig att det inte ingår i min
yrkesprofession att diskutera den länk du bifogat mig.

Ett yrkesproffs som förbiser rättigheter samt landets nya regler vad det gäller var individs rätt och frihet. Där i ligger också problemet varför fler och fler familjer råkar illa ut, inte bara genom LVU, det här gäller allmänt.

Från och med några dagar tillbaka har jag börjat spela in lite film som skall sättas ihop till en videodagbok. Ämnet handlar om var människas rätt samt om det omnämnda free man konceptet. Vi kommer att presentera den totala diskrimineringen av rättigheter inom många olika instanser.

Egentligen så är vi alla fria till en början, men samhället har tagit en snäv sväng med resultatet, vi betalar nu för att få våra friheter omintetgjorda.

Jag sitter för tillfället på Gotland, hemkommen från en vecka i Stockholm. Om några dagar åker jag upp igen och fortsätter arbetet. Ett par intervjuer om vårt fall dyker snart upp på webben, en svensk och en engelsk. Övrigt videomaterial är eget och kommer att länkas här.

Hade problemet endast varit vårt och personligt så hade denna tråd inte haft så mycket värde, men som vi har fått reda på så berörs alla av en grupp diskriminerande tjänstemän i Sverige, vilket är oacceptabelt och föranleder till aktioner precis så som Riksdagen bett om.

Utöver ovanstående finns också följande utrymme: http://www.humanrights.gov.se/extra/p ... navid=10&subnavinstance=6

Tills vidare, må väl, återkommer!

Posted on: 2012/3/20 16:37
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dagbok, ta tillbaka vårt liv!

See User information

Posted on: 2012/3/21 12:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
De tror att vi äter en påse med praliner när vi lever utifrån våran värdighet som människa och våra naturliga/spirituella rättigheter.
Han trodde du bjöd honom en pralin, som skulle vara mutor i hans värld.

Allt är tvärtom; jag ser det överallt.
Jag kan bara tillägga en sak: vad skulle det bli fest när Dominique kommer hem!

Posted on: 2012/3/22 10:09

See User information
Den enda logiska förklaringen till varför kidnapparna fortfarande har Dominique måste ändå vara att dom är rädd att erkänna hur extremt fel dom har. Staten som ska vara den goda och rättvisa i alla lägen. I alla fall igenom den illusion dom skapat för folket.

Posted on: 2012/3/22 13:26

See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Den enda logiska förklaringen till varför kidnapparna fortfarande har Dominique måste ändå vara att dom är rädd att erkänna hur extremt fel dom har. Staten som ska vara den goda och rättvisa i alla lägen. I alla fall igenom den illusion dom skapat för folket.

Ja, det grundar sig enkelt på makt och pengar i ett allt fallande system. Socialtjänsten är ett företag och deras jobb är at skapa förtjänst för AB Staten (Ej ditt land, det är "sålt" för länge sen).

När ekonomin nu faller allt snabbare, tvingas dessa ryggradslösa tjänstemän att som cancer på sina egna äta upp sina egna. Se bara på polisens handlande, där pengar skapande går före lösning av verkliga brott. Detta är inget nytt, utan är symptom som genom historien förvarnar för vad som komma skall. Detta sker inte bara i fallat med Domenic, utan runt om i hela världen med detta fiktiva pengarsystem.

Att erkänna ett fel, är även detta en risk för att hela fasaden skulle rämna, så "Vi kan inte göra fel"-mentaliteten hålls fast. Blanda detta med att över huvudtaget ha en ryggrad och ta ansvar för sitt handlande, vilket hela systemet verkar fullständigt ha glömt från befolkningen till styrelse ordföranden i AB Sverige.

Vidare är rädslan en viktig bit att så länge som möjligt hålla dig på mattan, inte frågasätta eller sticka ut...

Gör som vi säger, bete dig som vi säger eller vi skall göra ditt liv till ett helvete...

Jag tycker verkligen synd om dessa tjänstemän... Harmoning kommer och då skulle jag aldrig vilja byta plats med dessa själviska, ryggradslösa skatteindrivares förlängda arm...

Blir så ursinnig, när jag såg videon, att blodet kokar... Men det hjälper inte att agera i ursinne och skapa "krig". "En kraft skapar alltid en lika och motsat kraft" Albert E.

Problemet är så stort och så infekterat, att en gigantisk omstart är enda möjliga... Att strida mot det, är att skapa mer av skiten, vilket hela polisväsendet rustas upp mot... Det borde finnas mycket rädslor hos maktfolket inför framtiden.

Vi borde istället hitta andra lösningen att som tex "gå ur", låta dom leka sitt spel... Problemet är att dom håller barn gisslan... Och det verkar inte finnas nått slut på dårskapet av dessa ryggradslösa tjänstemän, dessa cancerceller i mänskligheten.

Och nej, jag är inte samhällsfientlig... Jag är bara emot sättet mänskligheten valt att ageras mot, av självviska tjänstemän som skor sig på dom de skulle tjäna... I ett system som är byggt för att impodera...

Bättre än så kan vi!

I fred!

Posted on: 2012/3/22 13:55

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
I dag har jag varit i kontakt med regeringen för ett möte med någon utav tjänstemännen som står över rättsväsendet. Rättsväsendet likväl som alla andra instanser och myndigheter under regeringen agerar på uppdrag, vilket betyder, så fort en myndighet inte följer det avtal som presenterats så skall nästa position ta ansvar och rätta till problemet. Förvisso så sägs det att ingen kan ändra en dom eller liknande, men, ansvaret ligger fortfarande hos regeringen vad det gäller garantin för var människas rätt.

Rättigheter ser alltid annorlunda ut för var människa och för var situation, vi är alla unika samtidigt som varje situation är unik.

Under samtalet så försökte man att hänvisa till tidsbrist och att jag inte kan få en tid med högre ansvarig tjänsteman, dock så strider detta påstående mot vad regeringen utlovat själv, så efter en stund så kom jag vidare och fick ytterligare information om hur jag skulle gå till väga.

I morgon är det dags för fler samtal och förhoppningsvis en tidsbokning för att försöka lösa vårt problem, och få tillbaka en uns rättigheter och samtidigt få ta del av den garanti vi alla blivit lovade.

Jag vill samtidigt rekommendera andra som väljer att göra det samma, ha tålamod, oftast så handlar det om okunskap och rädsla för att ta ansvar och för att fatta mänskliga beslut. Innan Du kontaktar myndigheter, se till att ta reda på vilket ansvar dom egentligen har, ha den informationen framför Dig när Du ringer!

Regel nummer 2, ha mycket tålamod!

Posted on: 2012/3/22 15:06

See User information
Quote:
Blir så ursinnig, när jag såg videon, att blodet kokar... Men det hjälper inte att agera i ursinne och skapa "krig". "En kraft skapar alltid en lika och motsat kraft" Albert E.

Vill bara säga att jag reagerade på exakt samma sätt.

Posted on: 2012/3/23 11:41

See User information
Jag har själv två barn. Jag kan inte förstå vad ni går igenom men jag kan såklart fantisera om det. De känslor jag får upp är så pass starka att jag nästan inte orkar ha kvar dom och måste sluta tänka på det för att inte börja skrika i vreda och göra något våldsamt.

Men precis som andra skriver så löser våld väldigt lite. Det finns alltid en bättre väg om än svårare. För mig iaf. När man måste svälja sina känslor och tygla sina tankar för att inte reagera i oklarhet och utan sitt förnuft.

Men jag kan inte säga att jag skulle klara av det om något av mina barn blev bortfört, då skulle jag förmodligen flippa rätt så rejält. Sen vad exakt som skulle ske är svårt att veta nu. Men mina tankar gick direkt till att finna vem som är ansvarig och om denna person har egna barn eller familj osv. Vad skulle den personen tycka om att hamna i samma situation. Förmodligen skulle saker och ting förändras.

Om någon använder våld eller tar det som är ditt, kidnappar en människa mot sin vilja osv. Har man inte rättighet då som människa att försvara sig och göra det som krävs för att ställa rätt det som den skyldiga medmänniskan orsakat??

Samtidigt så antar jag att skulle de hända något som de kan se som felaktigt så har de ytterligare skäl att fortsätta sitt totalt idiotiska handlande.

Jag önskar att ni får er son tillbaks snarast och att han och ni kan leva er framtid tillsammans som det var menat. Men kärlek och närhet.

Kram..

Posted on: 2012/3/23 19:40

See User information
Visdomsord, tackar!
Jag kan ju lugnt påstå att jag fått ordentlig träning vad det gäller att lägga band på mig själv. Samtidigt så är det inte så mycket kvar av en själv om man säger så.

Posted on: 2012/3/23 19:51

See User information

Min burks fläkt gav upp sig...

Men, dessa stackare SER inte sin väg (tunga vägar är dessa)... Dessa stackare är kortsynta...(Utan vetskap mot sig själva) Pengar, vad är det? Verktyg... Naturen bara är... Skiftet som kommer och/sker är över våra huvuden... Vi som 9/11 vetande, är som drömmarna på vad som är... rensar dina VYER/GRÄNSER (VARFÖR ÄR DU HÄR PÅ VAKEN?)... ALLT hör samman... I En högre aspekt... Vi är af En, som Du är skapt utaf... VAFRÖR måste dom fråga af vem du är af?

DU ÄR >Juh... (nix... inget felslag)

Posted on: 2012/3/23 21:52

FRI

Bättring för alla!

See User information
---4

Ingen såg vad jag menade...

Posted on: 2012/3/23 22:23

Edited by Avatar on 2012/3/23 22:41:04
Edited by Avatar on 2012/3/23 22:46:16
Edited by Avatar on 2012/3/23 22:48:58

FRI

Bättring för alla!

See User information

Ingen såg att det handlade om DIG!

Posted on: 2012/3/24 0:06

FRI

Bättring för alla!

See User information
Har lyft luren många gånger och ringt polisväsendet, vilket resulterat i 2 olika reaktioner. 5% säger, - vi kan inte göra något, 95% känner att dom vill hjälpa men kan inte.

Hjälpen finns vidare till förfogande vad det gäller ideer och annat, dock så tycks det inte finns en enda instans som verkligen bryr sig i den mån att man tar saken ett steg längre, andra bord och andra instanser har jag fått rek om väldigt länge.

I dag så hände något lite annorlunda, jag lyfte luren och ringde än en gång, så fort jag nämnde vilket fall det gällde så hörde jag, ooohhhh (jobbig utandning) i luren. En får ursäkta att man finns hade jag lust att tillägga!

Posted on: 2012/3/24 0:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper