vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur Många av oss TRODDE på det officiella stryn kring 911?

See User information
Jag minns att jag fattade att det var helt snett, jag VISSTE att flygplannen skulle nedsjutas, fast de inte gjörde det.

Jag nämde median skulle skylla på Bin Ladin.

Kollapse teorin tog lite längre tid, en månad ungefär....då började jag fattar HUR snett det var.

Jones Hjälpte mycket med 911 The Road to Tyranny om Oklahoma City.

Hur trodde ni andra?

Posted on: 2008/4/14 13:44
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur Många av oss TRODDE på det officiella stryn kring 911?

See User information
1: "Va ? Husen rasar ju som i det gamla arkadespelet 'Rampage'!! Tur i oturen att det inte tippade över något annat hus".

2: "Va ? Det här huset rasade också rakt ned... Tur i oturen, igen, att inte det heller tippade över något annat hus".

3. Men var tusan är planet då #1 (Pentagon).

4. Men var tusan är planet då #2 (Shangsville).

Att USA sedan gick emot det mesta som man kan göra på många sätt, in i suveräna stater osv (trots att det var idioter i kvadrat som styrde länderna) var en annan sak, men jag kopplade det inte så direkt. En sak som jag dock minns var en utsmugglad dokumentär om hur kvinnor avrättades på idrottstadium veckorna eller månaderna innan (om det var 9/11 eller invasionen i Afghanistan vill jag ha osakt) var ju också något som troligtvis var till för att få till en opinion att gå in i Afghanistan på samma sätt som "kuvöserna i Quwait".

Att det sedan tog fram till att jag bla av en tillfällighet fick "In plane site" av en bekant som satte igång pusslandet för min del.

Posted on: 2008/4/14 13:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag blev totalt blåst. Svalde det som sades i medierna med hull och hår. Det enda som jag kom ihåg att jag då tyckte var lite ovanligt var att dagen efter så sade nyhetsuppläsaren i SVT att brandkåren hade bestämt sig för att riva en byggnad pga skador och de visade faktiskt kollapsen.

Nu i efterhand när jag tittar på det så var det ju byggnad 7. Grejen med det här är att jag kom inte ens ihåg att jag hade sett det förräns jag fick se det igen, voila, just ja.

/O

Posted on: 2008/4/14 13:59
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

See User information
Jag trodde på det rakt av. Jag var naiv och trodde väl antagligen att media aldrig ljuger. Mor min däremot tänkte direkt att det såg ut som en demolering, men hon sa inget då.

Det var innan jag brydde mig om politik och visste något om deras hemska utrikespolitik. Jag kände väldig sympati och satt uppe hela natten och följde nyheterna om det.

Men sakta började det ändras när jag lite senare tack vare en väldigt påläst kompis bli mer medveten om det, och jag började gå från att känna sympati till att känna, i princip: fan, de förtjänade skiten, jävla svin.

Sen några år senare, av någon anledning, började jag tänka på det igen, och när jag letade klipp på nätet så hittade jag - *DRUMROLL* - Loose Change, första versionen. Sen gick det fort.

Och här är jag nu, en mer medveten och kritiskt tänkande människa.

PS: WTC 7 var verkligen det röda pillret för mig.

Posted on: 2008/4/14 14:49

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
jag misstänkte G buske innan han vart president, när jag såg 9/11 på tv, ruskade jag av mig det, jag förstod att nåt var fel, med det de sa på tv, sen började jag forska, och 2 år senare, var jag övertygad.

Allt var bluff från början till slut.

Posted on: 2008/4/14 15:01
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Jag trodde på det som sas med kapning och så, men började inte fatta misstankar om pentagon och shanksville förens långt efteråt. Angående kollapsen av WTC1&2 trodde jag absolut inte att det kunde åstakommas av annat än en controlled demolition, men tänkte kanske till en början att de kanske redan var proppade med sprängdeg som en sort strategisk demolering. Såsom en del svenska vägar till exempel.

Anonym
Jag svalde betet med hull och hår. Men något inombords sa också att något var väldigt fel. Politiskt ointresserad har jag alltid varit innan då jag känt att Politiker bara lovar men inte håller vad dom lovat, men median har man i stort litat på och att dom skall granska makten. ( Men ack vad fel man hade. Man förstod att Ms-media var en del av den Elit som är den verkliga Makten och osynliga makten som kontrollerar Regeringar.)

Men så kom en kompis, som hade kontakter som hade insyn i säkerhets-tjänsten och Ubåts-incidenten ( U137 ) samt i den globala knark handeln, och påstod att Planen var fjärrstyrda och att Al Qaida var en stor bluff.

Tyckte i början att det lät helt knäppt att man skulle offra 3000 av sina egna. Men så fick man låna några böcker och så rullade det på.

Man förstod ganska snabbt att det fanns en Elit i världen som är kapabel till vad som helst för att kunna styra massorna i den riktning man vill.

Nu vet man att Al Qaida och Kriget mot terrorismen är en stor bluff.

Att MS-media är skapad ägd och kontrollerad av ett fåtal i Världen och är ämnad att kontrollera och påverka folks sinnen.

Att Demokratin är ett skådespel och ett sätt att lura massorna att tro vi är delaktiga.

Att dom flesta Politiker är totalt indoktrinerade och hjärntvättade .

Politiker som kommer fram med visioner blir snabbt utmanövrerade och slutar inom kort.

See User information
Så fort jag såg nyhetsbilderna tänkte jag, jahapp där kom lite vedergällning från några av alla USA har pissat på genom årens lopp...

Trodde på medias version om 19 förbannade araber.

Det som jag blev mest förbryllad över vid tidpunkten var de efterföljande debatterna. Det fanns inget utrymme överhuvudtaget för djupgående analys av situationen ens i sverige.

Det enorma konsensus tänkandet och locket på känslan som fyllde hela det mediala utrymmet gjorde mig förbryllad och förbannad.

Tänkte:
USA har bombat och mördat folk under hela 1900 talet, nu lyckas äntligen några stackare iaf ge dem lite på käften. Men detta förhållande går överhuvudtaget inte att disskutera? Utan svensk press och politik mfl ställer sig tvärtom helt bakom ett nytt oprovocerat anfallskrig från USA...
Vad fan är det frågan om? Vilken planet är det jag bor på?

9/11 var definitivt droppen som fick bägaren att rinna över i mitt sökande efter sanning om hur världen är styrd osv...

Det tog dock ca fem år innan pusslet om massmedian, false flag operations, hemliga sällskap mm var lagt...

Posted on: 2008/4/15 1:55

Edited by jonte on 2008/4/15 2:12:43
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Vad interressant.

Undrar hur kan vi förmedlar detta till andra människor, som kanske känna samma sak? Kanske?

Kan hjälpa människor att föstår hur vi CONSPIRACY nuts har kommit på SANNINGEN...

Posted on: 2008/4/15 13:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Jag tror inte folk vill se. De gör allt för att skydda sig mot den ondska det betyder.

See User information
Jag var i uppsala på jobb och hade tagit kafferast när jag hörde på radion att det första planet krashat..jag trodde det var nån radioteater först...efter ett tag när det sas att ett andra plan krashat i world trades torn så var jag säker på att det var en radioteater...men efter ett tag fattade jag att det var "riktiga" nyheter och jag letade upp en tv..alla bara satt och stirrade utan att säga ett knyst, jag tror jag tänkte typ..aha det är såhär det börjar eller nåt liknande.

Men jag trodde helt och hållet på det..tyckte iofs att det måste varit en helvetes planering samt att så många kunde hålla tyst så länge verkade också helt orimligt...det tog många år innan jag snubblade över nån film nånstans och började fundera.

Men säger man åt nån som inte har funderat alls på detta eller sett nån info så säger typ 99% aha..intressant...men hörde du att det skulle bli regn till helgen?

Posted on: 2008/4/15 16:26

See User information
Jag tycket från första början att det här liksom kändes lite för bra för vissa. Men tänkte att om Bush och hans vänner hade något med det där att göra så skulle det aldrig gå att bevisa något.

Vad fel jag hade

Posted on: 2008/4/15 19:15

See User information
Jag accepterade medias förklaring och tänkte att det inte var så konstigt att några muslimer blivit tillräckligt less på USAs terror och därför genomfört 911. Det gjorde att jag blev mer medveten om världspolitiken. Ändå tog det 5 år innan jag fattade att det inside job. Det berodde på att jag råkade få tag på dokumentärer om 911. Det gjorde att min världsbild spräcktes slutgiltigt.

Posted on: 2008/4/15 19:47

See User information
Jag vaknade för ca två år sedan så jag trodde länge på den officiella teorin, eller rättare sagt, jag ifrågasatte den inte. Men jag kommer ihåg när jag såg live-bilderna på TV. Efter explosionerna i tornen så såg det ju ut som om bränderna inte skulle spridas. Jag trodde att det värsta var över. Och så händer den där absurda kollapsen som trotsar all logik. Jag blev förbannad och min ilska riktades mot "terroristerna", men också mot de som konstruerat och byggt WTC som uppenbarligen gjort ett skitdåligt jobb. Bilderna på kollapserna och att samtidigt visa bilden på bin Laden, det är en mycket effektiv "mind control".

Posted on: 2008/4/15 22:41

See User information
"Jag accepterade medias förklaring och tänkte att det inte var så konstigt att några muslimer blivit tillräckligt less på USAs terror och därför genomfört 911. Det gjorde att jag blev mer medveten om världspolitiken. Ändå tog det 5 år innan jag fattade att det inside job. Det berodde på att jag råkade få tag på dokumentärer om 911. Det gjorde att min världsbild spräcktes slutgiltigt."

Exakt. Samma här. Det var ju perfekt att skylla på några "tokiga" muslimer av just den anledning som du nämnde, klart att de skulle göra nåt sånt om de fick tillfälle efter alla år av amerikansk terror.

Posted on: 2008/4/16 10:02

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
När detta hände 2001 så jobbade jag för Svindlarföretaget Svenska G3 som säljer Kirby-dammsugare(ja jag vet att det var skit men man lär sig av sina misstag, som tur är) och då de hade mycket kopplingar till USA så var det starka känslor hos ledningen och alla som sa ungefär vad jag tyckte, att USA fick till slut smaka på lite av sin egen medicin, fick genast en avhyvling av chefen.

Men jag trodde på den officiella historien ändå tills jag kollade på först Fahrenheit 911 och sen Alex jones - The road to tyranny och sedan Illuminati filmen.

Sen var det kört. Nu blir jag lika häpen varje gång nåt får bräker ur sig att den där Bin laden gjorde det.

Posted on: 2008/4/23 0:47
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Jag trodde inte alls på den pga av Oklahoma City men även WTC bombningen 1993. Också feta inside jobs.

http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/OK/wtcbomb.html

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper