Vakencorner
|
RADAR TAG SHOWS FLIGHT 175 STILL IN AIR AFTER WTC TOWER HIT?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I repeat, no Boeing 767's hit the WTC Towers on 9/11. Whether it was missiles, cargo planes, remote controlled Global Hawks or all just CIG to cover for the bombs inside going off, it wasn't UA175 or AA11 being flown in to the towers by "Arab hijackers"...trust me on that! The planes were still around after 9/11 and so were at least 6 and as many as 11 of the "known hijackers"! Somebody bin lying about bin Laden and his crazy flying circus on 9/11!
http://www.youtube.com/watch?v=jdXGSefI6pM http://www.youtube.com/watch?v=B2QAh0rBrew http://www.youtube.com/watch?v=x2upl977dsY Kommentar Max Pain Online! grizz Online! 11 mar 2009 9:49 Yep. None of the four airliners in question crashed on 9/11, nor were they hijacked. And it is true that there is some question as to if any of them even flew that day. A FOIA request to the FBI for the record of parts matching was denied. The FBI said that the recovered parts were never checked against maintenance logs because 'the identities of the planes were never in question'.
Posted on: 2009/3/11 9:09
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Re: RADAR TAG SHOWS FLIGHT 175 STILL IN AIR AFTER WTC TOWER HIT?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan en Boieng 737 flyga 500 Miles/Hour på 700 fots höjd ??
Posted on: 2009/3/11 18:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nähä. Men vad f-n det gick ju den 11 september 2001. Konstigt det här. Samma dag som tre skyskrapor ramlar ihop som korthus på grund av brand. Varför gick det denna dag men inga andra dagar på året eller andra år ?? Var Joe Labero i farten just denna dag ?? Finns det någon här som äter mycket fisk som kan svara på det här ??
Posted on: 2009/3/11 20:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Nähä. Men vad f-n det gick ju den 11 september 2001. Konstigt det här. Samma dag som tre skyskrapor ramlar ihop som korthus på grund av brand. Jag bor i Norge, å här finns det gott om fisk (har ätit torsk till lunch)! En Boieng 737 har toppfart på 544 mph enligt wiki. De tre skyskrapor du talar om kollapsade inte enbart av brand. Som du säkert känner till så flög två stora passagerarplan in i två av dem och skapade stor skada. Detta tillsammans med en efterföljande branden fick dessa att rasa. Den tredje skyskrapan kollapsade p.g.a. de skador det fick från de nyss nämnda rasen, samt den brand som fick härja relativt fritt under många timmar. Vad Labero hade för sig den nämnda dagen har jag tyvärr ingen aning om. ;)
Posted on: 2009/5/7 12:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
De tre skyskrapor du talar om kollapsade inte enbart av brand. Som du säkert känner till så flög två stora passagerarplan in i två av dem och skapade stor skada. Detta tillsammans med en efterföljande branden fick dessa att rasa. Den tredje skyskrapan kollapsade p.g.a. de skador det fick från de nyss nämnda rasen, samt den brand som fick härja relativt fritt under många timmar. Lögner, lögner och fler lögner!. Flygplanen gjorde självklart ingen skada på byggnaden alls. dom var byggda att klara av det och dom klarade också av det, vilket utredarna erkände. det finns inga som helst bevis på att det var bärnderna som orsaka kollapsen då dom fysika bevisen blev bort skickade och nersmälta. många av dom viktiga stål balkarna från dom våningarna där planen flög in blev bort körda innan dom första utredarna var på platsen. utredarna klagade på detta och sa "nu kommer vi aldrig kunna bevisa vad som orsaka kollapsen" Bränderna i tornen dog ut efter 20min på varje plats, en brand på 20 min kan inte bli mer än 600C och det tar några minuter innan branden når 600C. och vittnen vittna om att där inte var några stora bränder. NIST erkänner också att ett par minuter innan kollapsen så hade stålet i tornen över 80% av sin styrka, så varför kollapsa dom då? redan vid 50% så kan tornen bära MER än tillräckligt för att hålla byggnaden uppe. För att bevisa att det var bränder som gjorde så att byggnaden kollapsade så måste man ha dom fysiksa bevisen och kuna se att dom skadorna som NIST säger var där verkligen var där, men du kanske nöjder dig med en teori på vad det var som orska döden för tre tusen människor, du bryr dig inte om bevis?. om det var bomber som tog ner tornen så hade skadorna sett annorlunda ut och kanske varit på andra ställen och brand skadorna som NIST sa skulle vara där kanske inte hade varit där. Du kan såklart inte förklara vad det var som gjorde att en kvinna på våning tretton var med om en stor explpsion som LYFTE henne upp i luften samtidigt som väggen brevid henne gick sönder. kanske det var några av dom samma sprängladdningarna som polisen hittade i bilar från några personer som inte var araber nära tornen?... poliser och militärer som var vid tornen berätta att dom var övertygade om att dom hade hört bomber och poliser och brändmän har talat ut att dom är övertygade att bomber tog ner tornen och WTC7 för att dom kunde höra bomber när dom sprang därifrån medans dom kollapsa. amerikas största expert på kollapsande byggnader Ray Downey var på platsen och sa att det såg ut som att bomber tog ner byggnaden när han såg den kollapsa. NIST ger en teori på hur kollapsen började, dom förklarar inte vad som orska den totala kollapsen, och den teorin på hur kollapsen började har inga bevis bakom sig. 911 kommissionens egna medlemmar erkänner att där var en deal i vita huset och pentagon att inte berätta sanningen om vad som hände på 911 till världen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jaha, daniel_foe, att en byggnad träffas av lite damm och skrot samt brinner ett tag ska alltså få samtliga bärande balkar att ge vika exakt samtidigt och få byggnaden att rasa helt symetriskt och helt utan motstånd. Jo men det verkar ju troligt...
Posted on: 2009/5/7 13:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
JFK och 911 har nåt gemensamt. Hur tydligt det än blir, så vill man ändå aldrig tro det som egentligen är sant, då har man inget att stå på längre... Om man inte skapar nåt själv vill säga...
500 miles straxt över marken.. Inte riktigt möjligt i min värld.. Blir för stora påfrestningar. För övrigt så räknar man i knop... Byggnader ramlar inte på grund av en halvtimmes glödback eller liknande. Jag e utbildad verktygsmakare, så vad vet jag? Alla som förstår sig på fysik ser vad 911 är, andra går o drömmer lite :) Frid
Posted on: 2009/5/7 14:27
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Här är ett knippe med klipp på STORA flygplan som flyger lågt och snabbt, det är fullt möjligt men det kräver en mycket skicklig pilot med åtminstånde 5000 flygtimmar, "en galen arab" med 10 flygtimmar kommer inte ens loss från backen från första början och skulle han hamna i förarsätet i luften så krachar han inom 5 minuter.
http://www.youtube.com/watch?v=rYfhC9ft_hk&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=_vJlia ... B41FC270D884D70D&index=18 http://www.youtube.com/watch?v=FwcCiQ ... B41FC270D884D70D&index=19 http://www.youtube.com/watch?v=xXXA-p ... B41FC270D884D70D&index=20 http://www.youtube.com/watch?v=RCK10foNlCs&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=0JHJLSnpBek&feature=related
Posted on: 2009/5/7 19:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Oj, många svar på en gång. Jag har varken tid/lust/ork att besvara dem alla. Inte just nu i alla fall. Dessutom har det förklarats bättre av andra, inte minst här på vaken.se. Därför ser jag ingen anledning att ta det ett varv till här.
Malmoesoldier den 09-05-07 15:31:41: Quote: Flygplanen gjorde självklart ingen skada på byggnaden alls. Det påståendet tyder på att du vet lite eller ingenting om hållfasthet eller konstruktion. saer den 09-05-07 15:35:11: Quote: att en byggnad träffas av lite damm och skrot samt brinner ett tag ska alltså få samtliga bärande balkar att ge vika exakt samtidigt och få byggnaden att rasa helt symetriskt och helt utan motstånd. Jo men det verkar ju troligt... Nu var det ju mer än "lite damm och skrot" det träffades av. Men bortsett från det så medför en brand ett försvagande av bärande balkar. Som du säkert sett på bilder var WTC7 utsatt för ganska kraftig brand. När de första balkarna ger vika huset börjar rasa så brister även de underliggande. Denna kedjereaktion är ganska naturligt då energin som frigörs är enorm.
Posted on: 2009/5/8 8:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
daniel_foe. Du kan inte svara på något jag skrev då allt är fakta så du undviker det. du tar alltså en teori och tar den som sanning, du kräver inga bevis.
det är dessutom bara en teori på hur kollapsen började. NIST erkänner att dom inte kan förklara vad som orsaka den totala kollapsen. och som jag sa så erkänner utredarna att tornen var stabila efter att planen hade kraschat in i dom. hur skulle det kuna göra tornen ostabila när dom var byggda att klara av det?. att det blev ett hål på utsidan där planet flög in gjorde inte byggnaden svag. Utredarna som klagade på att förstörelsen av stålet gjorde så att man inte kunde bevisa vad som orska kollapsen, har dom fel? dom är galna eller?. NIST "Both WTC 1 and WTC 2 were stable after theaircraft impact, standing for 102 min and 56 min, respec-tively. The global analyses with structural impact damage showed that both towers had considerable reserve capacity” Så varför var där bilar med sprängladdningar nära tornen? hur kunde där vara agenter som hade video kameror riktade mot tornen innan attacken hände, hur visste dom tiden och platsen för attacken?. Du läser för mycket på propaganda sidor som lurar dig, du har alltså blivit lurad till nivån så att du inte kan skilja på en teori och bevis.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om man vidhåller att värme orsakade skador på stålet i området där planen träffar så må det vara hänt, men att stålet skulle varit skadat av värme i övriga huset finns det väl ingen som går på..? ingen som jobbat med stål i alla fall....
Posted on: 2009/5/8 13:09
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag brukar inte ge mig in i diskussioner gällanda sådant här, eftersom jag ser det som viktigare att jobba på en högre nivå än att övertyga enskilda människor om att det är svårt att kringgå naturlagarna.
Men daniel_foe, googla Niels Harrit. Plöj igenom Journal of 9/11 Studies. Forskning - replikerbar, väldokumenterad, och utförd från olika vetenskapliga discipliner - går inte att fejka. Förklara sedan hur ett objekt - vilket som helst, från ett bordsben till en skyskrapa - kan falla med fritt fall-hastighet genom sig själv, alltså vägen med mest motstånd, utan att energi tillsätts till detta förlopp. Skada eller icke, brand eller icke. Sedan kan vi ju diskutera Pentagonattacken...:)
Posted on: 2009/5/9 11:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Hej igen, som jag skrev tidigare så ser jag ingen anledning att föra någon debatt om detta här, då de flesta ämnen redan avhandlats nog. Egentligen värdesätter jag min fritid alltför högt för att ägna den åt att stånga huvudet blodigt. :) Men ok, här kommer mina svar. Jag tar inga teorier som fakta utan är öppen för möjligheten att jag har helt fel. I dagsläget har "den officiella förklaringen" störst trovärdighet enligt mig. Men kan du presentera något trovärdigt som talar för att jag har fel så är jag beredd att ompröva mitt ställningstagande. Quote:
Nu har jag inte orkat läsa hela NIST-rapporten, så det vågar jag inte uttala mig om. Men jag antar att du har en referens till det? Oavsett vad, så har jag svårt att se vad du har problem med här. Har huset börjat rasa så känns ju det naturliga att det fortsätter så. Det är ju enorma energier vi snackar om här. Quote: och som jag sa så erkänner utredarna att tornen var stabila efter att planen hade kraschat in i dom. hur skulle det kuna göra tornen ostabila när dom var byggda att klara av det?. Quote: att det blev ett hål på utsidan där planet flög in gjorde inte byggnaden svag. Quote:
känner jag inte till, har du en källa? Vad har det föresten med ett troligt händelseförlopp att göra? Quote:
se ovan. Quote:
en massa påståenden som jag inte känner till sedan tidigare. Har du (seriös) källa på det? Quote:
Ja, det är möjligt. Men det är ju tur att vaken.se finns så jag kan lära mig ett å annat... ;)
Posted on: 2009/5/11 16:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
av gaston den 09-05-08 15:09:36
Quote:
Värme och bränder har ju en tendens att sprida sig. Dessutom har det mindre betydelse. När tornen väl börjat kollapsa sker resten automatiskt. Som jag sagt tidigare så är det mycket stora energier i rörelse.
Posted on: 2009/5/11 16:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Förklara sedan hur ett objekt - vilket som helst, från ett bordsben till en skyskrapa - kan falla med fritt fall-hastighet genom sig själv, alltså vägen med mest motstånd, utan att energi tillsätts till detta förlopp. Skada eller icke, brand eller icke. Nu var det ju så att WTC inte föll med "fritt-fall-hastighet", så jag förstår inte varför du tar upp det. Pentagonattacken har jag inte tid att diskutera. Det får du ta med någon annan.
Posted on: 2009/5/11 16:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fantasier....
Posted on: 2009/5/11 16:54
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Precis du är övertygad om vad som orsaka kollapsen men du vet inget om NIST rapporten. orkar inte sitta och ta fram såna basic saker till dig. sök på "NIST collapse initiation" och "NIST we are unable to provide a full explanation of the total collapse"
En skyskrapa har aldrig i historien kollapsat på grund av brand, men på den dagen hände det tre gånger på samma dag. så hur kan det vara så självklart för dig hur det gick till när det aldrig har hänt tidigare? och när det dessutom inte finns några som helst bevis på att det gick till på det sättet. men alla kännetecken av en demolering och bomber fanns där. Från den officiella Windsor byggnads kollaps rapporten; Authored by; Dr. Kenichi Ikeda, Fire Safety Design Group Division Prof. Ai Sekizawa, University of Tokyo, Dept. of Chemical Systems Engineering, Fire and Disaster Management Engineering Laboratory http://www.ncdr.nat.gov.tw/iwerr/doc/pdf/S12%20PDF/s12-1.pdf "the sizes of the steel columns at the outer walls were small and thin, they had almost no fire protection and were easy to lose the strength. The outer frames of upper floors collapse in short time on account of loss of strength of steel columns." "The reason of not collapsing of the structure under 16th floor can be thought that the steel columns had fire protection and the effective activity of fire brigade." Överraskande var hur bra det tuna stål skelettet överlevde den 15 timmar långa branden på temperaturer upp mot 1000C med en stor kran på taket. där har du stål som vägrade att kollapsa trots 15 timmars brand. och det tuna stålet går inte att jamföra med det otroligt starka stålet i WTC. http://img505.imageshack.us/img505/4310/madridsc4sb3.png http://img230.imageshack.us/img230/805/15hourfireafterax4.png NIST gjorde också golv modeller med WTC stål som dom utsatte för 700C i tre timmar under max belastning och dom kom inte i närheten av att kollapsa, så NIST vågade inte göra några fler experiment efter det och gick istället över till datormodeller som inte har med vetenskap att göra och började leka med dom. NIST före detta chef på brandavdelningen kritiserade NIST för detta och sa att dom borde ha gjort fler riktiga experiment som golv testerna. Här är källorna till resten: http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=14471&forum=4 Jonathan Barnett, PhD: "Normally when you have a structural failure, you carefully go through the debris fieldlooking at each item -- photographing every beam as it collapsed and every column where it is in the ground and you pick them up very carefully and you look at each element. We were unable to do that in the case of tower 7." http://www.911podcasts.com/display.php?vid=58 "Without an investigative presence, the FEMA-sanctioned assessment team did not have the authority- nor the organizational wherewithal -to ensure that all of the structural steel was thoroughly examined and the crucial steel from the points of impact saved for examination. Only a handful of pieces of steel from the points of impact have been secured to date. In addition, the BPAT studying the collapse has apparently been hampered in accessing building construction documents. These hindrances will have an impact on the BPAT report, due to be released in April. The lack of significant amounts of steel for examination will make it difficult, if not impossible, to make a definitive statement as to the specific cause and chronology of the collapse. The collapse of the World Trade Center towers were the largest structural collapses in world history. A disaster of such epic proportions demands that we fully resource a comprehensive, detailed investigation. Instead, we are staffing the BPAT with part-time engineers and scientists on a shoestring budget." "The steel holds the primary key to understanding the chronology of events and causal factors resulting in the collapse." http://commdocs.house.gov/committees/ ... 77747.000/hsy77747_0f.htm "In the month that lapsed between the terrorist attacks and the deployment of the BPAT team, a significant amount of steel debris—including most of the steel from the upper floors—was removed from the rubble pile, cut into smaller sections, and either melted at the recycling plant or shipped out of the U.S. Some of the critical pieces of steel—including the suspension trusses from the top of the towers and the internal support columns—were gone before the first BPAT team member ever reached the site" http://commdocs.house.gov/committees/ ... 78961.000/hsy78961_0f.htm "Experts critical of the current [investigation], including some of those people who are actually conducting it, cite the lack of meaningful financial support and poor coordination with the agencies cleaning up the disaster site. They point out that the current team of 20 or so investigators has no subpoena power and little staff support and has even been unable to obtain basic information like detailed blueprints of the buildings that collapsed. ... In calling for a new investigation, some structural engineers have said that one serious mistake has already been made in the chaotic aftermath of the collapses: the decision to rapidly recycle the steel columns, beams and trusses that held up the buildings. That may have cost investigators some of their most direct physical evidence with which to try to piece together an answer. ... Dr. Frederick W. Mowrer, an associate professor in the fire protection engineering department at the University of Maryland, said he believed the decision could ultimately compromise any investigation of the collapses. ''I find the speed with which potentially important evidence has been removed and recycled to be appalling,'' Dr. Mowrer said." http://www.nytimes.com/2001/12/25/nyr ... quiry-in-towers-fall.html "The destruction and removal of evidence must stop immediately." "Such destruction of evidence shows the astounding ignorance of government officials to the value of a thorough, scientific investigation of the largest fire-induced collapse in world history. I have combed through our national standard for fire investigation, NFPA 921, but nowhere in it does one find an exemption allowing the destruction of evidence for buildings over 10 stories tall." http://www.fireengineering.com/articl ... le_display.html?id=131225 Some 185,101 tons of structural steel have been hauled away from Ground Zero. Most of the steel has been recycled as per the city's decision to swiftly send the wreckage to salvage yards in New Jersey. The city's hasty move has outraged many victims' families who believe the steel should have been examined more thoroughly. Last month, fire experts told Congress that about 80% of the steel was scrapped without being examined because investigators did not have the authority to preserve the wreckage. (NY Daily News, 4/16/02) "New York authorities' decision to ship the twin towers' scrap to recyclers has raised the anger of victims' families and some engineers who believe the massive girders should be further examined to help determine how the towers collapsed" http://www.china.org.cn/english/2002/Jan/25776.htm Congressman Boehlert, Chairman of the Science Committee of the House of representatives: "I must say that the current investigation- some would argue that 'review' is the more appropriate word- seems to be shrouded in excessive secrecy" and "…valuable evidence has been lost irretrievably, and blueprints were unavailable for months." http://commdocs.house.gov/committees/ ... 77747.000/hsy77747_0f.htm "No steel was recovered from WTC 7." http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-3.pdf "Using metallographic analysis, NIST determined that there was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600C" "No core column examined showed temp. above 250C NIST 1-3 p.95,101,132" "Recovered bolts were stronger than typical. NIST 1-2 p.133" http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1CollapseofTowers. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
daniel_foe din kommentar:Quote:
Jag bor i Norge, å här finns det gott om fisk (har ätit torsk till lunch)!
Posted on: 2009/5/12 13:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
och vidare kommentarer från nämnd fiskätare gjorde mig först lite sur, då jag direkt tolkade dem som medveten missinformation. Men jag insåg snabbt hur jag felat;jag glömde bort hur jag resonerade innan jag satte mig in i fysiken och informationsbruset som omgärdade denna ödestigra händelse. Jag resonerade ungefär likadant som du, flyg = tunga, hårda och de brinner bra (hade sett DIe Hard 2). Ett sådant kan säkert få en skyskrapa att implodera... Jag kan därför inte annat än sucka över ditt naiva inlägg och istället tipsa om en kort liten informationsfilm som tar upp lite ny information som gjorde skeendet den där tråkiga förmiddagen så mycket mer lättförståerligt, för mig i alla fall. 911 the criminal enterprise and its pattens Hej hej, glad sommar! Kanske var det medveten "missinformation", kanske är jag utsänd av CIA för att förvilla allmännheten och tysta opinionen? ;) Skämt åsido, jag hämtar inte min kunnskap från hollywood utan från teoretiska studier på universitet. Jag tackar för filmtipset, ska se om jag får tid att se den ikväll. Frugan jobbar kväll så det borde finnas möjlighet att få lite lugn å ro. :) Återkommer när jag sett den. //foe
Posted on: 2009/5/12 14:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du kan väl börja med att inse att den officiella konspirationsteorin är en politisk konstruktion som sen används för att motivera tre krig och en massa restriktiva lagar och regler.
Att inse detta och sen utgå ifrån den faktan gör att man också inser att det mesta i denna konstruktion endast är disinformation och propaganda. Ett och annat kan vara sant, men politiska konstruktioner som dessutom används i krig är aldrig någonsin något som ligger sanningen nära. I krig är det alltid sanningen som är det första offret och att ens tro på det minsta lilla utan att ifrågasätta, är detsamma som att vilja bli bedragen. Det gäller alltid information som kommer ifrån krigförande länder, att alltid först se det som propaganda, för det är vad det är. Det är tänkt att tjäna ett syfte och allting som inte passar in den teorin t.ex. vittnen som motsäger, klipps medvetet bort. Hade de t.ex varit intresserade av att ge hela bilden av 911, så hade allting fått uttrymme, alla teorier, alla vittnen, alla TV-klipp osv... Nu är så inte fallet, eftersom det inte passar in i den propagandabild som de vill förmedla och som fortfarande är den som råder i många människors medvetande.
Posted on: 2009/5/12 15:10
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login