vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Lämna in stämningsansökan
#1


See User information
Jag skulle vilja stämma staten eller den som ansvarar för att andra har makt över mig. Jag anser att vi alla borde leva med full makt över våra egna liv.

Jag har kunskapen om varför jag kan stämma staten. Jag behöver akedemisk hjälp eftersom jag inte är utbildad jurist eller liknande. Någon som kan regelboken så vad jag vet kan matchas till regler som existerar.

Kan du eller känner du någon som kan hjälpa mig?

mvh
- seilon

Posted on: 2010/4/1 15:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#2


See User information
Du har missuppfattat det hela, du GER dem makten över dig helt frivilligt. Finns inget att "stämma"

Att "stämma" någon är dessutom ett sjukt koncept

Posted on: 2010/4/1 15:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#3


See User information
Själv vill jag stämma socialstyrelsen och läkemedelsindustrin då de satt sina klor i mig...

Attach file:


Link only for registered users

Posted on: 2010/4/1 15:39
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#4


See User information
Man ger dom makten rätt, men man får inte ta tillbaka den, då blir dom rädda och agerar väldigt konstigt!

Posted on: 2010/4/1 15:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#5


See User information
Jag vill stämma Seilon för att han går baklänges.

Posted on: 2010/4/1 16:39
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#6


See User information
Jag ser en skillnad på att stämma och att ta den rätt man har.

Posted on: 2010/4/1 17:00
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#7


See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Jag ser en skillnad på att stämma och att ta den rätt man har.


... rätt man har"? Vem bestämmer vilken rätt man har, utanför tyckandet?

Har någon här "rätt", det verkar ju vara koma, därmed "fel".


Posted on: 2010/4/1 17:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Lämna in stämningsansökan
#8
Quote:

eezy skrev:
Själv vill jag stämma socialstyrelsen och läkemedelsindustrin då de satt sina klor i mig...
Med den emoticon ser det även ut som systembolaget satt sina klor i dig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#9


See User information
iwarrior, håller med dig. Jag vill ta tillbaks min och allas andra rättigheter.

Ni andra, var lite konstruktiva. Vill ni att jag ska lämna er på jorden istället? Jag menar, jag fattar inte varför ni inte välkomnar att någon skapar ett system som faktiskt slutar göra det svårt för oss att utvecklas på det sätt och i en takt vi vill utvecklas eller avvecklas, vilken väg eller mål eller icke mål som ni väljer.

pingubenji, lever du utan att behöva göra något åt staten? Kan du göra vad du vill? Kan du resa vart du vill? Kan du äta precis vad du vill som andra gjort? Kan du använda dig av allting andra skapar? Isåfall, berätta hur du gjorde.

mvh
- seilon

Posted on: 2010/4/1 17:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#10


See User information
iwarrior, när de blir rädda är det viktigt att man har personer på sin sida som kan hjälpa dem bli empatiska. Förstår du vad jag menar? Många har ju dödats som gått emot "dem", men vi lever i tiden då de redan förlorat, nu är det upp till var och en att välja vilken perception de ska ha.

Det värsta de kan göra med mig är att döda mig och då blir jag snäppet värre... :)

pingu, jag ger ingen annan makt, jag försöker bara ge tillbaks rättigheterna till min organism.

- seilon

Posted on: 2010/4/1 18:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#11


See User information
Quote:

seilon skrev:
iwarrior, håller med dig. Jag vill ta tillbaks min och allas andra rättigheter.

Ni andra, var lite konstruktiva. Vill ni att jag ska lämna er på jorden istället? Jag menar, jag fattar inte varför ni inte välkomnar att någon skapar ett system som faktiskt slutar göra det svårt för oss att utvecklas på det sätt och i en takt vi vill utvecklas eller avvecklas, vilken väg eller mål eller icke mål som ni väljer.

pingubenji, lever du utan att behöva göra något åt staten? Kan du göra vad du vill? Kan du resa vart du vill? Kan du äta precis vad du vill som andra gjort? Kan du använda dig av allting andra skapar? Isåfall, berätta hur du gjorde.

mvh
- seilon


Var nu konstruktiv, det enda du kan konstruera som inte är förgängligt är ett bättre själv, det andra har du inte med att göra och det kan du varken påverka eller rå på, utan att först räta upp dig själv.


Posted on: 2010/4/1 18:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#12


See User information
Quote:
Var nu konstruktiv, det enda du kan konstruera som inte är förgängligt är ett bättre själv, det andra har du inte med att göra och det kan du varken påverka eller rå på, utan att först räta upp dig själv.


Håller med.

Andra har delvis gjort mig till en bättre människa, t.ex. du.. Menar du att jag inte ska lyssna på andra? Ska jag stänga in mig i en värld av tomhet? Av ingenting?

Av stillhet?

Well, ska jag tillbaks till det jag kom ifrån? Är det vad du menar? Varför får jag inte vara vad jag blivit? :) Precis som du är den du blivit.

Posted on: 2010/4/1 18:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#13


See User information
Quote:
pingu, jag ger ingen annan makt, jag försöker bara ge tillbaks rättigheterna till min organism.

Ur en aspekt har du redan gett ifrån dig rättigheterna när du anser dig själv behöva ta tillbaka dem.

http://pingubenji.heliohost.org/wp/?p=444

Quote:
pingubenji, lever du utan att behöva göra något åt staten? Kan du göra vad du vill? Kan du resa vart du vill? Kan du äta precis vad du vill som andra gjort? Kan du använda dig av allting andra skapar? Isåfall, berätta hur du gjorde.


Jag kan göra vad jag vill (Men jag måste ta konsekvenserna av mitt handlande, jag måste ta ett straff efteråt. Avvägningen är en mycket bra mental spärr som hindrar de flesta från att göra hemskheter, dock fungerar detta bara mot psykologiskt "friska", de som fortfarande kan se den mentala barriären som ett hinder. Men jag har egentligen möjlighet att göra precis vad jag vill, det är bara jag själv och avvägningen till omgivningens "straff" som är begränsningen. Det är de "friska" människorna som inte tar sig rätten att göra vad de själva vill... paradoxalt nog...)

http://pingubenji.heliohost.org/wp/?p=285

Jag kan resa vart jag vill, när jag vill (Svenskt medborgarskap är extremt bra för att få visum till andra länder, Tack staten för ert utomordentliga diplomatarbete! Betalar faktiskt lite skatt/lön till de som fixat detta, som tack för denna frihet på jordklotet)


Jag har tur, mina behov är ganska lagliga. Har aldrig haft behovet att äta något utanför samhällets acceptansgränser. Men ja, jag skulle gärna se ett samhälle där samförstådda vuxna människor får göra vilka uppgörelser/affärer/tjänsteutbyten de vill, vi lever trots allt i en tjänstemarknad nu när industrimarknaden försvinner mer och mer. Det är ett mycket aktuellt ämne... Men då ska det finnas skyddsmekanismer så att det alltid ska finnas alternativ till dessa tveksamma tjänsteutbyten. Man ska exempelvis inte tvingas till prostitution i brist på andra arbeten.

Detta är dock inget för en stämning, detta är något för demokratin och arbetsmarknadspolitik.

När det gäller digitala/immateriella "saker" så kan jag använda mig av det som andra skapat utan att "stjäla". Det är jag själv som utför tjänsten att duplicera varan/tjänsten. Men just tjänster som måste produceras på plats och där effekten är lokal, ja där känner inte jag att jag har rätt att exempelvis gå in i godtycklig bostad och "låna" deras saker... som de betalat någon för att skapa/duplicera.


Posted on: 2010/4/1 23:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#14


See User information
Seilon, jag är mycket intresserad om du har ett alternativ till det system vi har. Men det krävs nog ganska mycket mer än en 200-sidors a4 bok för att du ska kunna kalla det ett väl fungerande system. Låt säga att du faktiskt har ett alternativt system, vad säger att det skulle FUNGERA BÄTTRE för de FLESTA?

Du motiverar dig gärna på samma sätt som sossarna; "alla ska med". Hur ska alla med i ditt system Seilon? Om ultimat frihet innebär att du ska få använda heroin, ska samhället då finnas där för heroinmissbrukaren när han kommer krypandes med svansen mellan benen och vill ha hjälp?

Om ja; ska det fungera så i alla situationer där en person gör "fel" val för att sedan vara i behov av systemets hjälpande hand?

Hur ska du motivera människor att arbeta FÖR något som den här gruppen människor inte tycker är RÄTT ur deras fina vackra värld av frihet?

Om gruppen människor nu vill hjälpa till:
Hur många chanser ska missbrukaren få?


Sist men inte minst; vilken drivkraft ska motivera människor i ditt system? Pengar? ;)

Posted on: 2010/4/2 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#15


See User information
pingu. Du tillhör ju systemet mer än vad jag gör. Jag hade aldrig gått med på att ta ett straff. Men jag hade blivit tvingad till det av andra.

alarik, jag ser inga problem. Berätta de problem du ser mer specifikt. T.ex. jag såg ett problem med hur vi kan leva 10 miljarder på jorden, sen lärde jag mig en lösning. Men lösningen innebär att UFO teknologi måste finnas t.ex. UFOs. Vilket jag sett (UFO alltså) så jag vet att den teknologin finns. (Detta var ett exempel på specifikt problem).

Så jag kan inte beskriva något om du inte vet vad problemet är som du vill ha beskrivet. Jag förstår att du vill veta hur ett nytt system ska fungera. Jag finner bara lösningar rent spirituellt och ser det som mer "verkligt" än verkligheten. Tror man t.ex. inte på något av de "kontroversiella" sáker jag nämnde så är det svårt att se lösningar på många problem.

Enligt de som forskar om livet efter döden så spelar det stor roll vad du gör på jorden när du dör och speciellt vad du tror. Så de som är extremt kristna hamnar där. De som tror allt blir svart hamnar där (tomhet). Alla som har ett öppet sinne och inte en extrem tro utan en mer objektiv ståndpunkt hamnar där de ska hamna baserad på deras frekvens (spirituella utveckling).

Jag är inte som sossarna och säger "alla ska med". Alla har valet att göra bättre ifrån sig och ta ansvar för sina liv. Våra levnadssätt leder till att x miljoner barn dör varje dag. Det blir bättre hela tiden, men mycket är galet eftersom massan är utsatt för hjärntvätt och manipulation. De är utsatta för vilseledning och propaganda.

Quote:
Om gruppen människor nu vill hjälpa till:
Hur många chanser ska missbrukaren få?


Missbrukaren kan ju antingen leva eller dö. Men insikten om att sluta kan bara komma ifrån denne själv. Så när denne dör (passerar vidare kallar jag det) så sker det som personen skapat för sig. Vi är spirituella som har en materiell upplevelse, så ser jag på det och jag baserar mitt liv utefter båda principerna men jag följer alltid empirisk fakta. Jag kan inte veta mer än vad jag upplever.

Quote:
Om ultimat frihet innebär att du ska få använda heroin, ska samhället då finnas där för heroinmissbrukaren när han kommer krypandes med svansen mellan benen och vill ha hjälp?


Vad vill han ha hjälp med? En överdos? Mer heroin? Precisera så har jag lättare att svara :). Varför vill han ha hjälp? Jag har missbrukat saker, t.ex. chips och godis samt coca-cola. Jag kunde inte se film utan att äta godis. Det låter kanske löjligt men kolla gärna upp sockret och vad det gör med kroppen, det fungerar som en drog. Detta beroende överkom jag själv dock och idag mår jag mycket bättre än innan.

I värsta fall (och det var långt ifrån det, men ändå) så skulle jag fått hjärtattack och dött. Men då hade jag bara passerat vidare.


För att förstå en lösning så måste man veta vad man ska lösa. Det man ska lösa är ett problem och då måste man fråga sig vad problemet är. Jag säger att problemet är: Alla är inte fria. Jag ser problemen i att vi föds in i ett slaveri.

- seilon

Posted on: 2010/4/3 0:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lämna in stämningsansökan
#16


See User information
Jag vill stämma min gitarr.

Posted on: 2010/4/7 17:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
220 user(s) are online (220 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 220

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS