vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
varför frimurare lägger sig i kistor.
varför frimurare lägger sig i kistor.

jaa varför gör man det, när igentligen man inte behöver göra det.
ty alla bröder kan inte se dem svajande träden och änglarna som tittar ner väntandes på konungs återkomst.

dem väntar och väntar..

vem är den rätte?

den röda himlen skyddar ljuset att nå dem.

det är lungnet före stormarna.
det är provet innan stegringen.

(jag kan förklara för den som inte förstår)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: varför frimurare lägger sig i kistor.

See User information
utveckla gärna. Vad exakt är det rent praktiskt bra för?

Posted on: 2009/7/2 11:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
man har nivåer i det mentala som man kan nå..

därav kontakt med änglar, fallna änglar.

dem är totalt svarta.
frimurarna ser dem om dem är öppna.

graven symboliserar död och födelse.

en port.

men det funkar lika bra om du utövar det i skogen under vi kan säga björkträd..

är man trött har du större chans att nå vissa nivåer, exempelvis när du jobbar en hel dag, och mediterar liggandes under träd som svajjar onder himlen.
allt handlar om insikt.
det har det alltid varit.

maya.. etc.

illuminate vill behålla jorden för dem själva, dem vill påverka i deras takt.

dem vill inte hålla sig till grundreglerna.
dem vill ha bevis, får dem inte det försöker dem styra själva.

dem vill sanningen.

man kan säga att dem älskar jorden planeten så innerligt att dem är beredd att dör för den.

tyvärr känner jag likadant.

några första steg till upplysthet är att bara gå omkring och känna att planeten är i rörelse.

på natten kan du känna att du antingen är upp och ner eller på sidan..

känna att tiden står stilla när du tittar på solen.
att känna att du skulle kunna vara i tidszonen då egyptens storhet ägde rum.

känna månens kraft.
vet du var jag talar om.

jag har kommit långt på min väg och murarna vet det.
dem vet det och dem säger att jag är någon slags messia mm.

det är deras frontier.
en död, och en födelse..

allt är en linje..

i perfekt harmoni med allt.

du ska veta att det dem visste för 2000 tusen års sen har betydelse idag och inte för den tiden då den las fram.

vi är conectade med änglar, jaa änglar.

och varför dem (eliten följer datum för att medla med änglarna) följer linjen är för att dem är pliktade att göra det.

vi skriver på ett forum.

vi är inget hot.
men när vi medlar med änglar så blir vi ett med dem som har fördelen av den ena kraften just nu och då blir vi ett stort hot.

för det eliten har lärt ut vill dem inte ha tillbaka.
för det är inte tyglat, det är dessinformation.

därför dessa grupperingar osv, tygla och sen få slavar så dem kan känna sig tryggare i sitt mål att styra över jorden.

låter wacko, jaa vet.
men det är därför dem kan arbeta hur dem vill.

det är ju bakom draperierna.
ingen ser planeringen.

förutom en då.

See User information
Quote:
illuminate vill behålla jorden för dem själva, dem vill påverka i deras takt.

dem vill inte hålla sig till grundreglerna.
dem vill ha bevis, får dem inte det försöker dem styra själva.

Grundregeln Fri Vilja kan ingen bryta (annars hade vi inte existerat). Allt är kärlek, allt annat är en illusion. "Dem" har valet att bli fyllda med kärlek samt sprida kärlek och skapa en perfekt värld och det är vad vi kommer göra :)

Posted on: 2009/7/18 17:19

Anonym
vi kan hålla på att tycka och vilja hur mycket vi vill.
men vi är trots bara människor och vi vet ju inte ens något om vad som kommer hända.

så att helt tro att vi kan bestämma vårat öde är egoistiskt tänkande.

jag klandrar inte det du säger, jag bara undrar en sak.
tror du att allt är förutbestämt.

eller jag omfomulerar den frågan så det blir lättare att förstå vad jag vill ha svar på från dig.

tror du att vissa personer kan känna att dem igentligen följer en linje som är utstakat för dem.

när man har kommit till insikt med det, så släpper man allt annat, oro.. aggression osv.

då känner man kärlek.
intelligent kärlek då, inte någon tonårs förälskelse =)

kärleksfull insikt om man så vill.

nyfikenheten som gick förlorad som barn väcks då du känner igen din stig du måste gå för att nå till den fullständiga harmonin fylld med minnen som är bra, dåliga konverterade till bra minnen.

hänger du med =)

See User information
gjorde precis ett långt svar och råkade fippla bort det...

Nu orkar jag inte utveckla, men säg gärna till om jag ska utveckla.

Jag tror allt är förutbestämt ur ett perspektiv som är oändligt. Samtidigt förstår jag att endast genom att blick på framtiden ändrar du den, då allting är oändligt med oändliga variabler.

Jag lever efter ovillkorlig kärlek och förstår att mitt nu är format av mitt då och att min framtid skapas utefter den information som skapat nuet ifrån dåtiden. Man kan säga att framtiden är nu.

Frimurare, illuminater osv har lurats att skapa en felaktig verklighet som gjort människan till en cancer som tar död på sig själv och på planeten.

De har dock gjort vad de förväntats göra eftersom ondskan har styrt så länge. Fast nu är ondskan god då ondskan vet att allt är ett och att ondskan är allt. Allting är som sagt ovillkorlig kärlek. Många frimurare är goda och gör saker i god tro, men ondskan har otrolig intelligens, men saknar kunskapen om ovillkorlig kärlek, vilket vi alla är.

Ondskan är en cancer som styr oss i form av negativitet som skapar hat och separation. Men vi lever i en tid då allt detta kommer fram och alla kommer få chans att invigas i kunskapen om att vi skapar vår egna verklighet.

- seilon

Posted on: 2009/7/19 19:15

See User information
Känns som om jag vill koppla på ett tåg till, hej Selion, dina inlägg värmer som vanligt, tack!

A box in a box in a box, a picture in a picture in a picture!

Allt är lärdom!

Ja det verkar finnas dom som försöker kontrollera och skapa det som inte skapas kan. Jag kommer ihåg breven ifrån insidern, och efter ett tag så upplystes jag med en egen-dribbling av den så kallade vise författaren. Det är fri vilja som gäller, men ändå fick dom ett uppdrag och tog imot det, och där brast det i den fria viljan då dom gör en massa saker för att dom, som det stod, älskar oss. Förvisso verkar en del saker stå på en genomtänkt grund, men dom missar ändå att hjärtat är det som styr, och det går inte att räkna ut vart hjärtats väg ligger. Det visar sig.

Att sammanstråla alla i en global sammankost i någon form av global government låter som en fin lösning, men den kommer och bir bässt när den skapar sig själv, för då vill den det.

Därför har jag släppt konspirationer och koncentrerar mig på att väcka känslor i andra vad det gäller vårt klimat, våra vänner i alla dess former, arter mm. Vi har en underbar värld som redan ligger framför våra fötter, det är endast kunskap och empati för dessa som saknas. Ingenting är dock för sent, det är aldrig för sent!

Dom,
antog sig en gång ett uppdrag, en order, därför försöker dom att föra vidare ordrar till både höger och vänster. Dom som är här för att lära sig kanske är dom själva, dom har bara inte kommit på det ännu, "om man hårddrar det vill säga". Jag tycker mig veta efter att ha provat, barn klarar sig bässt när man låter dom upptäcka världen själva, och då blir dom aldrig några busar. Provar man därimot att ge order på order så går det åt andra hållet i stället, precis så som läget är nu, enligt min uppfattning, globalt...

Peace!

Posted on: 2009/7/19 21:05
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Väl talat iwarrior!

Något som vi alla borde fokusera på är en Ekonomisk Reform.

Varför?

Jorden håller på att gå under p.g.a. människan och den obalans vi skapar genom dels våra sinnen och dels våra handlingar såsom nerskäpning och skövling av naturen. Pengar är det som styr allting idag.

En nära framtid för oss gjorde så hela jorden utsattes för en kataklysm där en del människor överlevde som sedan bosatte sig på Orion (det går att se in i framtiden, men genom att se framtiden ändrar man framtiden, framtiden är nu). Detta är en grupp som influerar den negativa eliten. De vill undvika katastrofen och rädda sin framtid där deras DNA förtvinar (detta eftersom de inte funnit kärleken för skapelsen). Dan Burisch är en insider som var med i Majestic 12 som berättat om denna rasen. Andra insiders har bekräftat t.ex. Henry Deacon som offentligjordes i Schweiz häromdagen. (mer info kommer på www.projectcamelot.org)

Vi lever i en box, en skapad verklighet. När vi föds så föds vi in i denna frekvens som formar den externa värld vi ser, och den världen formas utav oss alla. Vi alla formar verkligheten åt varandra och våra ord är magiska och de kan fånga oss i andras skapade verkligheter. Jag ser mig som del av allt och alla men jag väljer att inte manifestera vissa saker genom att leva med kärlek och förståelse för allt och alla. Ser jag någon utföra våld på någon annan emot dennes vilja så stoppar jag det t.ex. Även om jag riskerar mitt liv, för jag tror inte på döden ändå.

Under min andliga resa till oändligheten och den kunskap jag fått med mig så lever jag med total kärlek för alla andra. Jag vill se en värld i fred och frihet där alla lever utefter fri vilja och gör vad de tycker är roligt.

Just nu håller jorden på att vakna upp och de som kontrollerar och styr förlorar makten, tack vare alla oss som vaknar och tar in ljus ifrån högre dimensioner.

Genom att vara kärleksfulla, glada och positiva påverkar vi andra människor och därmed sår vi frön som växer.

Jag är evigt tacksam till alla negativa som styr, då de har hjälpt till att skapa så många underbara saker såsom filmer och tv-spel. Deras sätt att styra världen har inspirerat andra att skapa saker kring detta.

Jag ser inget negativt med våld, bara när det bryter emot fri vilja. T.ex. så finns inte döden för mig så om jag skulle dö skulle jag bara gå vidare till en ny frekvens där jag lever. Jag dog innan jag föddes för då glömde jag vem jag var, och nu vet jag att jag är den oändliga skaparen precis som alla andra, levandes i en alldels underbar dröm vi kallar för verklighet. Det bästa som finns är att leva i mysteriet utan att veta hur exakt hur morgondagen kommer se ut.

En global regering är bra, men inte när den tvingas och skapas för att styra människor. Universum har lagar som vi följer för att kunna existera, och detta i form av Fri Vilja, dvs allt är tillåtet. Men vill vi leva på en planet med krig i all evighet? Nej, och det är det som tar slut i denna tid. Tack vare alla som söker sig till kärleken och som söker förståelse för hur saker fungerar på vår jord.

Peace och Kärlek!
- seilon

Posted on: 2009/7/20 19:11

Anonym
frimurare kommer fortfarande kalla mig för messia osv.

läs mina andra trådar så förstår ni.
jag gör inget olagligt med att säga detta.

som jag sagt tidigare hittar jag på det så kom med bevisen på att jag gör det.

ring till ordnarna och hör er för.

See User information
alkaroth

Vad anser du om Fri Energi och ett Ekonomiskt system som skapar fri vilja och jämnställdhet? Ett system som skapar kärlek och harmoni?

mvh
seilon

Posted on: 2009/7/29 23:36

See User information
Frimurare lägger sig i kistor inte för att ta kontakt med änglar men för att återinsätta sina egna inre änglar/högre andliga jag i sitt själs centrum. Detta eftersom alla människor är fallna änglar som fångats i kroppar och förväxlat sin sanna andliga identitet med den hos ett djur. Vi nedsteg och förvillade oss i dramat.

Den symboliska gesten med kistan visar på att den köttsliga naturen dör bort, man separerar för att sedan smälta samman köttet med anden igen, fast då med anden dominerande över köttet.

Quote:

Grundregeln Fri Vilja kan ingen bryta (annars hade vi inte existerat).

Den kan inte brytas i faktisk mening nej, men Viljan hos en person kan försvagas av olika faktorer (andra människor bl.a.) så att en person inte brukar sig av den och således blir en slav, en förlängning av någon annans vilja. Detta bryter inte mot den Fria Viljans lag, men lagen blir "neutraliserad" av vissa konsekvenser från den (d.v.s. när någon vill kontrollera någon annan).

Tyvärr har mörkret mycket större dragningskraft än ljuset här, ljus stöter nämligen ifrån sig allt då det är skapande och flödar utåt medan mörkret slukar allt.

Posted on: 2009/8/1 17:10
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
De som blivit sina högre jag (negativ/positiv), och verkligen är allt och alla borde skärpa sig.

Det finns ingen död. Vi lever i densiteter och perfekt harmoni med naturen (universum). Allt litet återspeglas i allt stort. Insidan = Utsidan. Som ovan som nedan och vice versa. Inget kan förstå oändligheten.

Så, låt fri energi, öppenhet, utomjordingar och kärlek bli en del av allas vardag. Fri entreprenörskap och en ekonomi som gynnar alla. Frihet och Kärlek.

- icee

Posted on: 2009/8/3 19:59

See User information
Quote:

Det finns ingen död. Vi lever i densiteter och perfekt harmoni med naturen (universum). Allt litet återspeglas i allt stort. Insidan = Utsidan. Som ovan som nedan och vice versa. Inget kan förstå oändligheten.

Det finns en ände på vissa specifika strukturer i naturen, däremot är lagarna för naturens utformning och beteende nästintill eviga (för ingen vet något annat). Människan lever i en ständig illusion om att vi kan bryta mot lagarna, därför blir harmonin disharmonisk då och då, som i vad som kallas Kali Yuga när sekulariseringen/ateismen/nihilismen breder ut sig som ett giftigt täcke över panpsyket. Men naturens själ kommer återupplivas, igen.

Oändligheten kan dock förstås. Den här dikten kanske förklarar det:

"God sleeps in the rock,
Dreams in the plant,
Stirs in the animal,
Awakens in man."

Det är dags att ta ansvaret, visa vad mörkret leder oss till genom att vara det värsta exemplet så att de som fortfarande är i ljuset lämnar de vägarna som leder neråt, avskräcka de som börjat att tro på vackra lösningar som enbart är mörkret förklätt.

Posted on: 2009/8/5 2:06
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:

Xtas skrev:
Det är dags att ta ansvaret, visa vad mörkret leder oss till genom att vara det värsta exemplet så att de som fortfarande är i ljuset lämnar de vägarna som leder neråt, avskräcka de som börjat att tro på vackra lösningar som enbart är mörkret förklätt.

Jag skulle nog satsa mina sista pengar på att motsatsen är bättre. Detta då ljus drar till sig ljus och mörker drar till sig mörker. Eller hur var det Gandhi uttryckte det: Var den (förändring) du vill att alla andra skall vara.

Anonym
inre änglar.

du menar..
att vi är änglar.

nej det är fel.
vi är människor.

See User information
Människa är ju människa precis som 2 är 2. Men innan 2 finns 1 och efter 2 finns 3.

Människan är alltså en hybrid mellan vad som var före (prehuman/apa/djur/whatever) och det som kommer efter (posthuman/ängel).

Iofs blir epitetet hybrid lite överflödigt då det specifikt syftar till blandningar av existerande växter men jag vill inte använda ordet bastard, det vore så nedlåtande...

Posted on: 2009/8/14 5:04
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Lägga sig i kistan kommer från hedniska ritualer och görs utav samma anledning. Du lägger dig i kistan, "dör" precis som xtas sa så offrar du din kropp för anden att ta över och kontrollera. Du återföds på "nytt" när du går upp ur kistan och då har anden/demonen eller vad folk vill se det som tagit över, DU med andra ord är död.

Posted on: 2009/10/14 15:06

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Jag tycker mig veta efter att ha provat, barn klarar sig bässt när man låter dom upptäcka världen själva, och då blir dom aldrig några busar. Provar man därimot att ge order på order så går det åt andra hållet i stället, precis så som läget är nu, enligt min uppfattning, globalt...

Nu kan du väl ändå inte vara seriös? Har barn någonsin varit lika provocerande mot sina föräldrar som i dagsläget ? Har barn varit lika respektlösa mot sina föräldrar som i dagsläget ? Samhället/Media/TV etc formar dina barn, för det är inte du som spenderar allt mellan 1-8h per dag med ditt barn utan din TV eller Dator. Sätt dig en vecka och se vad barnen kollar på vid sin unga ålder. Jag har gjort det, och jag förstår varför barn blir som de blir. Jag är inte gammal precis men kommer inte ihåg de här serierna/kanalerna från min barndom.

Posted on: 2009/10/14 15:16

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper