vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Anonym
Inget tyder på NWO:s existens
Jag har studerat konspiration lite lätt under ett halvår och har nu läst David Ickes "Children Of The Matrix".
Det som slår mig är hur mycket som hans böcker ligger bakom alla andras teorier.
Hela NWO-grejen som Icke förespråkar är orimlig och faller på sin egen brist på verklighetsförankring och brist på sanningshalt i uppläggen.

Tex om vi börjar med Icke, hela bokens första kapitel innehåller rena fantasier och totala faktafel, samt tråden i hans teori, reptilfamiljerna som styr världen är så lös att det är ett hån mot läsaren att man ska gå på dessa sagor.

Bara det att logiken i att dessa 13 styrande familjer skulle ligga bakom alla religioner, ideologier samt det hierkiska systemet där makten går uppfrån och ner som i en pyramid.
Dessa världshärskare som styrt sedan den påhittade Atlantis tid och fortfarande inte tagit världskontrollen är skrattretande.
Det hade varit lättare för dem att tagit makten i historisk tid, då allt inte var så komplext som idag.
De har försummat alla chanser historiskt att skapa ett världsherravälde och enligt Icke skapat religioner osv för att sätta oss i strid mot varandra.
En enad befolkning på jorden blir givetvis lättare att styra, då sekularism är vad NWO vill införa enligt skribenten.

Hans teorier är helt motsägelsefulla samt faktafel i mitt specialområde Peru, som har belyser flera gånger i första kapitlet, som jag begränsar det till för att hålla inlägget kortare, vi kan återkomma till annat senare, (blåögda nordiska rasen som den som ska styra mm).
Platser pekas ut att ligga i helt fel vädersträck från huvudstaden, en annan plats ligger i Bolivia, inte Peru, samt han påstår att det fanns två olika Inka, en tidig och en senare (fel).
De första skulle stuckit upp till Machu Pichu som inte byggdes förrän på 14-talet samt de byggde med stora stenblock som inga människor skulle kunna förflytta.
Dessa stenblock är inte så omöjliga, jag har sett dem.
Han har stulit all denna information från Erich von Däniken som redan på 70-talet blev debunked. Dänikens kollega Sitchin Zecharia vet alla vad han snott från honom, hela ödlegrejen.
Dessa faktafel visar hans brist på källkritik och ork att ens kolla upp hans egna påstående som riktiga, vidare visar detta att hans övriga "fakta" är nonsens och att han riktar sig mot en publik som inte är speciellt källkritisk eller beläst inom allmänbildade områden. Ungefär som en healingbok för spirituella tonårstjejer som gillar lite Yin och Yang och rökelse, de ifrågasätter inget, för de tror på allt som är spirituellt.

Jag menar, då Icke används som expertis inom konspirationsforskningen, inte minst i Zeitgeist samt i andra filmer, så faller hela NWO-spåret.

Världsregeringen skulle redan funnits om Illuminati fanns på riktigt.
Det finns liksom ingen anledning för dem att först skapa religioner, ideologier och länder som splittrar jordens befolkning, för att sedan reda ut problemen för att ta makten över världen.
Eller hur?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Inget tyder på NWO:s existens

See User information
Har inte tagit del av mycket av ickes information, bättre att undersöka saker och ting själva, läsa elitens böcker. Är mycket skeptiskt till mycket av det som Icke talar om, som Annunaki, reptilians och så vidare. Läste någon text som han skrivit och den var så rörig att jag inte orkade ta mig igenom ens en sida, men kanske vissa personer kan få ut mer av vad han säger, inte jag.

Posted on: 2009/1/23 22:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Den där ödle teorin betraktar jag som disinformation. Men jag har väldigt stor respekt för Ickes teorier(förutom ödle teorin då) ändå för han tycks veta mycket om illuminati och frimurna och hur det hela är uppbygt.Men frågan är då om ödlor är nått slags hemligt kodord för nått annat?I så fall vad?

Posted on: 2009/1/23 23:10

See User information
Jag har inte läst Icke men varför ska jag tro på Fujimori istället för Icke?
Om du kritiserar David Icke för att inte uppfylla vissa kriterier som du själv inte uppfyller, varför ska jag då lyssna på dig?

Posted on: 2009/1/23 23:23

See User information
Debunking av David Icke verkar var mycket populärt? Man kan fråga sig varför? Beror det på att Icke är den mest kände av alla konspirationsforskare och också ger ut mycket böcker - dvs. den som skadar NWO-agendan mest? Du verkar ju vara insatt ang. debunking - så du kanske kan ge oss ett tips varför du själv och andra har sådan förkärlek för att miskreditera Icke?

Du skriver: ...."Det som slår mig är hur mycket som hans böcker ligger bakom alla andras teorier".

Din kommentar ovan för tankarna till Ickes egna story om blodbadet i Libanon 2006, där han säger ang. General Pike: ...."Om det inte var Pike som skrev det här, då var förfalskaren en sann profet."... Dvs. relativt till Icke, så tror jag du drar lite för stora växlar på Icke, eftersom ordet NWO tidigare brukade ge ca. 8 miljoner svar på NWO (numer nedcensurerat till ca. 6 mil).

Om du nu har sådan avesion till ödle-Icke, varför skippar du då inte Icke och nyttjar en del av de andra 6-8 milj. NWO-hitsen på nätet?
Testa tex. att ta del av den kanadensiska akademikern Henry Makows skriverier på www.henrymakow.com Kommer nog garanterat att kännas tryggare, inga ödlor där vad jag märkt fast jag följt siten i många år. Dock lite varning - Henry Makow angriper NWO-konspirationen som en judisk komplot, dvs. för er debunkers lika med antisemitism. Men lugn ingen fara på taket - Makow är själv jude - alltså sysselsätter han sig bara med självhat enl. er debunkers.

Kan väl räcka så där - annars kunde det vara kul att dissikera din debunkning av Icke? Lycka till med Makow och ett sista tips - akta dig för att gå för nära små dammar och vattendrag framåt våren, annars kan du möta en sådan här: http://www.albatros-travel.dk/rejseov ... s/Gallery/komodovaran.jpg

Posted on: 2009/1/24 2:11

See User information
En annan av Debunkers kritik är ju att man tjänar stora pengar på sina böcker och Dokumentärer samt vill ha uppmärksamhet.

Den här ödleteorin kommer inte från Icke själv utan finns i tusenåriga sägner runt om i världen. Den finns i symbolik värden över . Bland annat i London. Vad Icke har gjort är att han förmedlat information som funnits långt innan honom.

Credo Mutwa är en av dom många som han har intervjuat angående dessa varelser ( Utomjordingar kanske ? ) som kanske påverkar våra liv....

Vad fan vet jag ....

NWO existerar med full kraft och deras agenter finns överallt.

Jag skull kunna säga en hel del om detta med NWO-agenter , men tyvärr så har jag fått ögonen på mig och har redan sagt för mycket ..... Det jag har misstänkt har bekräftats så att säga.

Så nu får jag passa mig lite.

Posted on: 2009/1/24 8:59

See User information
Svarar på rubriken till tråden.

Den nya världsorningen som öppet pratats om av Kissinger Bush, clinton, Blair, Brown m fl håller på att förverkligas , så det kan vara lite svårt att se an klar gräns mellan det gamla och det nya.

Vi går ifrån ett samhälle som är byggt på rättssamhälle ,familj,suveräna nationer, frihet under ansvar mm.
Till ett globalistiskt samhälle med despotiska ledare lättstyrda illojala massor i ett high tec samhälle styrt av media, underhållning , övervakning och terror.

Då denna utveckling blir alltmer tydlig kan man inte längre prata om en " hemlig konspiraton" och inte helle kunna leta efter något som bryter skarpt mot den verklighet vi lever i.

Nybörjare dras ofta till de vildaste mest osannolika teorierna därför att de inte stämplats med antisemitism och konspirationsgalning. Intellektuellt bilr man knappast nöjd med vilda spekulationer.

Det rekommenderas att man studerar det som påverkat oss. De stora krigen, revolutionerna, stora trender som reformerat vårt sätt att leva och tänka, det ekonomiska systemet.

Människan styrs av det starka och vardagliga livsnödvändigheterna , det har de styrande förstått. Varför inte börja med att granska media, det är ju ändå något som nästan alla kan hitta något sjukt med.

Posted on: 2009/1/24 13:06

Anonym
Du har väldigt många fel ideer för dig, jag tänker går igenom några bara.

"Inget tyder på NWO:s existens"

Du kom fram till det efter att ha läst en david icke bok?. testa att läsa några av dom andra hundratals historieböckerna och elitens egna böcker som bevisar det..

NWO är förkortning på new world order och är slang för world government. dom använer ordet new world order för att beskriva när dom tar över makten över ett land med.

Där har varit hundratals nyhets artiklar om hur eliten vill ha ett new world order dom senaste månaderna, det står något om det i tidningen nästan varje vecka så hur kan du säga "inget tyder på NWO:s existens" kanske för du inte läser nyhets tidningar?

http://news.google.com/archivesearch? ... d+order&ie=UTF-8&oe=UTF-8

"Världsregeringen skulle redan funnits om Illuminati fanns på riktigt"

Ja det måste vara så för att DU säger det. att ta över världen är jätte lätt och om någon ville göra det i smyg så hade dom kunat göra det precis när dom ville. du är dugtig på att försimpla saker. du kan inte bara övertyga majoriteten av länderna och folket på jorden att gå med på dina regler och göra dig till kung. så fungerar inte verkligheten.

Vad vet du om historia? vet du äns hur hitler kom till makten?

Konspirationen är öppen och erkänd, deras egna skrifter och dokument bevisar detta. det handlar om du vill erkänna det eller inte. du kan inte köpa en david icke bok och tro att han har all fakta samlad i en bok, det hade tat hundratals böcker att gå igenom alla bevis för det finns så mycket bevis. david icke känner till mycket men det handlar om att lägga fram information sammanfattad i en enda bok på ett bra sätt så att den som läser den blir övertygad, vissa av hans böcker gör det bättre än andra. om du inte är öppensinnad eller vill lära dig mer från andra så kommer inte david ickes böcker göra någon nytta.

Börja med att läsa böcker som None dare call it conspiracy av gary allen och Foundations: Their Power and Influence av Wormser,R. dom bevisar det du är ute efter.

"Icke används som expertis inom konspirationsforskningen"

David icke ÄR en expert, han har jobbat i hela sitt liv med att forska kring det och han är ett bibliotek på två ben, du har inte läst alla hans böcker och gåt igenom all fakta och kollat upp hur mycket som går att bevisa i hans böcker, du har bara gett han en stämpel som en galning för att han pratar om reptiler, att han väljer att lägga fram fakta på ett annat sätt än vissa i hans böcker betyder inte att han inte är en expert bara att han har ett annat sätt att lära ut på och det funkar för visa men för andra inte, hans reptil teori är inget han själv kommit på det är något som funnits hela tiden och den är inte mer galen är någon religion som finns idag så det finns ingen anledning att attackera honom för det, mycket gammla texter och dom äldsta texterna på jorden som är skriven på sten pratar om det han pratar om, det finns riktiga texter om annunaki det är inte en lögn, sen vad du tror om dom texterna är upp till dig själv. problemet med personer som inte förstår konspirations versionen av historia som är den korrekta är att ni har problem med att ta in ny info och lämna det som inte känns bra utan ni dömer all information som presenteras direkt när ni stöter på något som inte känns bra istället för att öppensinnat titta på allt och ta reda på vilket som går att bevisa.

Edited by Malmoesoldier on 2009/1/24 16:34:00

See User information
Bra skrivit Malmoesoldier man kan bara lyssna igenom vad President Eisenhower säger :Ja alla andra oxo även JFK(Bygga Nya) och just David Icke tar upp Eisenhower i vissa av hans böker...

Det enda som Debunking / Debunkers är experter på är att förneka...det lättaste som finns dessutom,det kan dagisbarn oxo säga nää.Fast barnen är smartare,dom är inte lika skadade...!

Att tro vi är "ensamma"i universum ÄR väldigt ointelligent...

Tiil och med Påven (Vatikanen )Talar om UFO...

UFO

Förintelsen är en BLUFF

Posted on: 2009/1/24 16:16

Edited by sale on 2009/1/24 17:05:59
Edited by sale on 2009/1/24 17:06:51

Anonym
Tack. När man förstår vetenskapen om hur världen är uppbygd så blir reptil theorin lite mindre "galet" med. av 100% så ser vi under en halv procent av allt som finns runt omkring oss.

Andra personer utöver david icke som pratar om hur världen är ett hologram är bland annat David bohm ett av Einsteins underbarn och Karl Pribram en av arkitekterna av vår moderna förståelse av hjärnan.

Folk som inte kan sätta sig in att reptil theorin skulle kuna vara sann som direkt säger "så kan det inte vara" det är folk som har tittat på för mycket science fiction filmer, man blir tränad att science fiction filmer är filmer där allt är saker som är påhittat, utomjordingar osv, så varje gång man hör ordet science fiction så tänker man på filmer som handlar om saker som inte kan hända i verkligheten som reptiler osv, sen i skolan blir man tränad att allt i historia hände av en slump. så skolorna och alla gifter i mat och vaccinen dom ger barn i amerika gör att en del av ens männsklighet försvinner, man är inte längre lika mycket människa som man var innan man är mer en robot som inte kan dagdrömma och använda sin hjärna som man ska kuna.

"Förintelsen är en BLUFF"

Judarna blev mördade i koncentrationsläger, det var ingen bluff. lägg märke till att folket som pratar om det har samma argument som no planers dom har inga bevis.

Anonym
Lyssna på Kennedey och Huxley också:

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=AudioHome

See User information
Quote:

void skrev:
Lyssna på Kennedey och Huxley också:

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=AudioHome
Så klart Vaken.se är bäst när det gäller!

MS:Jag menar att "den officiella"är en bluff effter som Brödraskapet förnekat förintelsen... men dom existerar i det dolda..

Posted on: 2009/1/24 18:18

Anonym
Ah ok förstår vad du menar nu.

See User information
Quote:

sale skrev:

Förintelsen är en BLUFF

Att du försöker öka trovärdigheten på något genom att referera till Påven eller Katolska Biskopar visar bara hur lite du kan om den Romersk-Katolska kyrkan (RKK).

RKK grundades av kejsar Konstantin genom att förena gamla hedniska traditioner med kristendom. De påstår att Påven är Guds ställföreträdare på Jorden och att de fått sin auktoritet direkt från aposteln Petrus. Petrus blev som bekant korsfäst (upp-och-ner) av Romarna år 64.

Genom hela historien är Påve-ämbetet kantat av intriger, mord, korruption, girighet och ondska som saknar motsvarighet i historien. Miljontals människor, främst Judar och Kristna, har fått sätta livet till pga RKK. Inkvisitionerna pågick i flera århundraden. Tortyrmetoderna som de använde är de mest fasansfulla metoder som någonsin funnits, allt sanktionerat och till och med i detalj utformat av Påvarna och hans Biskopar.

RKK samarbetade med både Mussolini och med Hitler (Hitler var Katolik) och de gjorde inget för att stoppa Judeutrotningen. RKK samarbetade intimt med Ustasha-fascisterna i Kroatien, som slaktade huntratusentals, Judar och kristna Serber. Till och med tyska nazister förfasade sig över deras metoder.

Efter WWII upprättade Vatikanen ett omfattande nätverk (Vatican Ratlines) för att rädda krigsförbrytare undan åtal, tyska Nazistledare och t.ex. Ustasha-ledaren Ante Pavelic. Massvis av de grymmaste krigsförbrytarna undkom m.h.a. Vatikanen, de fick nya identiteter och många slussades vidare till Sydamerika.

För att koppla ihop med NWO som tråden handlar om så är Påven och Vatikanen med i den agendan i allra högsta grad. Själva går RKK i spetsen för den ekumeniska rörelesen som är en del av NWO. I samband med att Sovjet föll så träffades Bush Sr, Gorbachev och John-Paul II på Malta, för att dra upp riktlinjerna för NWO.

För den som vill veta mer om RKK så rekommenderar jag Dave Hunt's "A Woman Rides The Beast", en mycket bra översikt över RKK's historia. Det är nödvändigt att informera sig om det här om man vill förstå den nya världsordningen. Det är också nödvändigt att lära sig se skillnad på Kristendom såsom den beskrivs i Bibeln, och Romersk-Katolsk kristendom såsom Påven definierar den.

Posted on: 2009/1/24 18:49

Anonym
Man kan säga precis vad man vill om Icke. Tro inte allt du läser, inte ens i dessa böckerna, skriver han själv i en bok.
Men var någonstans kommer R-complexet, reptilhjärnan från??

Men att basera NWOs inteexistens på hans skrifter är tunt, emellertid.

Det är alltså betydelselöst att samma ordval har använts i tal av Adolf Hitler, Ronald Reagan och George H W Bush, Michail Gorbatjov, Gordon Brown, Nicholas Sarkozy och ett antal andra.
Eller?

Att det med stora bokstäver under den uråldriga symbolen Lucifers Allseende Öga på den amerikanska dollarsedeln står "Novo Ordi Seclorum"
(Inte den nya världens ordning som det påstås i svenska wikipedian dvs. föreningen Vetenskap och Folkbildning/Humanisternas lilla propagandamaskineri...)

Att globalistpropaganda förekommit i århundraden och i synnerhet efter andra världskrigets slut, överallt?

Ni andra på Vaken, välkommen att fylla i...

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

sale skrev:

Förintelsen är en BLUFF

Att du försöker öka trovärdigheten på något genom att referera till Påven eller Katolska Biskopar visar bara hur lite du kan om den Romersk-Katolska kyrkan (RKK).
Hehe du gör det lätt för dig ...Vem döpte (kairo till Alexandria?Detta skede innan ...ger,manerna

citat:Bra sagt Mordecai, jag har tagit upp just profetian i Hesekiel 38-39 i flera trådar. Jag har dock en annan bild av vilka nationer som ingår i alliansen med Gog och Magog (nej varken Sverige eller Tyskland är med där).

Du menar Alexander den store:::finns den någon annan...så skriv in han/dom..Philip kanske.kungen...Afrodites...älskare,snälla du kan historia ,,rätta mig igen!

Posted on: 2009/1/24 19:11

See User information
Ursäkta sale, men jag har ingen aning om vad du försöker säga.......

Posted on: 2009/1/24 19:22

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Ursäkta sale, men jag har ingen aning om vad du försöker säga.......
Nä använd intellegensen ,å inte intellektet ,(kopian)den verkliga makten ÄR(GUD)INTELLEGENSEN(DNA)orginalet("GUD")vi är Kristus...RNA(#GUDSAVBILD#Läs på vet jag...du kommer dit en vacker dag....

Vem har döpt Kairo till (Alexandria)Jo det var Alexander den store...detta har makteliten tagit åt sidan...fimpat

miksjo:Du själv är väldigt bra att ta upp biblen som "referens"...Men du dessa personer/hjärnor har inte ens "träffat"JESUS...har du funderat på det?

Vem korsfäste JESUS DÅ????

Du vet du vad ,på något vis så känns det som att "jag"kommit lite längre ,för stunden i a f..ha det ,,mvh sale

Posted on: 2009/1/24 19:32

See User information
David Rockefeller skriver i sin bok Memoirs
Quote:

Some even belive we are part of a secret cabal working against the
best interests of the United States. characterizing my family and me as "internationalists" and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If thats the charge, I stand guilty, and I am proud of it. David Rockefeller

Posted on: 2009/1/24 20:19
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

See User information
Fujimori, skämtar du eller?

Har du totalt missat alla premiärministrar, politiker, statsöverhuvuden, presidenter, parlamentariker osv som har talat och skrivit om N.W.O. ?

Säg att du skämtar? Eller är du ytterligare en NWO-"debunker" liksom några andra på detta forum som har försökt sig på att avfärda hela NWO-konspirationen..!?

Posted on: 2009/1/24 20:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Tror att barn skulle ha de bästa och rakaste svaren om de hade all information om hur världen såg ut. Skulle de säga att världen styrdes av ödlor så är det förmodligen sant.

Jag utgår bara ifrån att vi är här för hysa och sprida kärlek och så länge vi inte gör det så är vi inte oss själva och låter någon makt utanför oss styra våra steg.

Posted on: 2009/1/24 22:36
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fujimori skrev:
Det hade varit lättare för dem att tagit makten i historisk tid, då allt inte var så komplext som idag.
De har försummat alla chanser historiskt att skapa ett världsherravälde

Nej, de har inte försummat en enda chans. De har misslyckats. Eliten har försökt att ta makten över hela världen så länge vi har existerat. Sov du på historielektionerna eller? Jag ska ge dig ett par tips så du kommer i fas: Alexander den Store, Julius Caesar, Napoleon Bonaparte, Adolf Hitler...

Posted on: 2009/1/25 0:45
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Oj oj, Eliten's puppets har sagt det SJÄLV.

Senaste Time Magazine re Obama's New World Order

Gordon Brown on youtube......

Kolla noga, man behöver inte Icke och Jones, och Maxwell för detta, sen Hitler har de talat om detta.

Varsågod, Gordon GORGON Brown:

http://video.google.com/videoplay?doc ... izBQ&q=gordon+brown&hl=en

Posted on: 2009/1/25 1:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
... och angående "ödlorna" är David Icke den som är mest och bäst känd och fått bära hundhuvudet för dylika påståenden.

Blir du upprörd av David Icke? Då tycker jag du ska läsa Michael Tsarion... och vissa inom "reptilteoretikernas" område hävdar att även han är ute och cyklar... Kan du franska? Läs Anton Parks då...

...tror mer att det handlar om somligas världsbild som vill hållas befäst till varje pris. Vem debunkade Däniken och Sitchin förresten? Och varför? Och var skedde den debunkningen, i vilket forum?

Undras vem av alla dessa som står på den högsta prispallen i ett fiktivt VM i debunkning... Kan det trots allt vara David Icke...?

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper