Vakencorner
|
Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Om man tänker på detta så blir det änu mer meningslöst för eliten att förslava alla enligt konspirationerna.. Bättre och lättare för dom att då få alla att tro dom är fria, vilket majoriteten gör nu..
Posted on: 2009/9/12 9:05
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men vad många konspirationsnötter tror är att de är fria och att de måste försvara sin frihet från NWO.
Men de som vill ha NWO manipulerar redan informationen för att de vill att reaktionen mot NWO ska utvecklas till ett uppror som de kommer infiltrera och leda i den riktningen som skapar ett ännu värre kontrollsamhälle under parollen "Försvara friheten - stoppa NWO". På "NWO" kan det lika gärna stå "borgarna/judarna/folkfienden" eller vad som helst. Detta är bara sätt att helgardera sig på vänsterkanten, högerkanten och här i mitten/"Framåt" som Vaken verkar stå. Ändra på den befintliga ordningen och du har en Ny Världsordning oavsett hur du vänder och vrider på det. Militanta anti-NWOare är som sagt NWOs spjutspets.
Posted on: 2009/9/12 14:53
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet det att skogsliv inte är något reellt att tro på men det finns annat, ofta är de väldigt selektiva med vilka som ska få veta dock, så det är inte konstigt att en fåraktivist som du inte vet. LOL!. Så det finns ett paradis som ingen känner till under jorden där alla kan magi eller?. du läste för mycket serietidningar när du var liten. har du blivit inbjuden till detta paradiset eller du bara vet att det finns för att du kan magi?. Luften du andas och allt du ser runt om kring dig är paradiset, vi är där redan. Quote: Jag sa inte att man ska låta eliten vara. Du gjorde den tolkningen när jag påstod att demonstrationer/protester/aktivism samt väpnad kamp är helt lönlöst och enbart hjälper NWO på traven vilket jag återkommer till senare. Du skrev, "Utan FED kommer ekonomin hamna i ännu värre kaos än nu eftersom de backar upp dollarns värde och utan dollar förstår du säkert att undantagstillstånd kan införas. Tyvärr är spelplanen uppställd så att försöker du ändra reglerna och brädet så har vi inget att stå på. Det som gäller om du vill ha en bättre värld är inte att försöka förändra den befintliga utan egentligen att skapa en ny någon annanstans som man kan emigrera till." Så du vet inte själv vad du säger här i tråden?. inte konstigt att du är yr. Quote: Vem som helst som hört det minsta om Ghandi skulle aldrig påstå att han förespråkade något annat än passivt motstånd. "Tappa rätten att leva" <----- Så där resonerar en nazist/kommunist/aktivist. Ghandi dömde aldrig vem som hade rätt att leva eller inte. Det är självförsvar jag pratar om, jag har inte sagt att ghandi pratade om något annat än det. det är ju det självförsvar handlar om, någon som inte har rätt att attackera dig attackerar dig så att dit liv är i fara och blir då av med rätten att leva om du väljer det, till och med enligt vanlig lag är det så.
Posted on: 2009/9/12 21:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Projicera inte ihjäl dig nu. Vad är din definition av magi? Det brukar vara väldigt luftigt definierat av de flesta. Du läser mycket serietidningar, jag vet, för du är fortfarande rätt liten vad det verkar. Quote:
Helt sant, vad jag inte förstår är varför du då skriver: Quote:
Du motsäger dig själv om du inte sett det redan. Ett paradis är där fred och inre frid råder, det finns inga konflikter i paradiset. Vanlig lag påstår dock inget om rätten att döma om liv och död även om du är attackerad, dödar du någon i självförsvar åker du in för dråp. "Tyvärr är spelplanen uppställd så att försöker du ändra reglerna och brädet så har vi inget att stå på. Det som gäller om du vill ha en bättre värld är inte att försöka förändra den befintliga utan egentligen att skapa en ny någon annanstans som man kan emigrera till." Det som jag beskriver ovan är att lämna elitens värld åt dem som vill ha den och att skapa ett separat system för de som vill ha något annat, detta minimerar konflikter. Men gör som du vill! Betänk dock att vissa handlingar som innefattar "självförsvar", d.v.s. våldsamt motstånd leder till kaos. Vad kommer ur kaos? En ny ordning, Ordo ab Chao som de säger. På vilket sätt är det då anti-NWO att gå tillväga på det sättet? Alla revolutioner eller "självförsvar" i oorganiserad skala har alltid störtat sina länder i kaos, ur kaoset bygger de en ny spelplan/plattform att stå på. De lugnaste revolutionerna har varit de som redan haft en detaljerad plan för hur samhället ska förändras, en bättre värld att emigrera till utan att ens bruka våld. Hur mycket skrivs det här om alternativ jämfört med hur mycket det skrivs om det "onda NWO"? Nej, ni aktivister är inte anti-NWO på riktigt, ni drömmer om att vara vakna. För att förtydliga; När det finns en annan centralbank som kan ersätta FED i USA och som trycker valuta på ett resonligt sätt som inte skapar inflation, då är det ett riktigt alternativ. Att bara ta bort FED är liktydigt med ekonomiskt kaos.
Posted on: 2009/9/12 23:07
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Såklart, det är ju gott att döda av 6,283,769,033[(6,3 miljarder) människor,
Eller... :Hej PS: Population Clock En till, Och den här är bra, titta... Lägg gärna märke till: "Spenderade pengar på bantning i Amerika (dollar) för i år " (Nästan 24 miljarder så här långt... i September, nästan en tiondel av Sveriges BNP), ett av de snabbaste räkneverken på sidan. Och det är de som står bakom dagens utveckling!? PS2: Mini, jag gillar dig... mycket... ,därför, det är: Verkligen, inget Ä!
Posted on: 2009/9/12 23:22
Edited by hej on 2009/9/12 23:44:35
Edited by hej on 2009/9/13 0:08:51 Edited by hej on 2009/9/13 0:13:31 Edited by hej on 2009/9/13 0:15:09 Edited by hej on 2009/9/13 0:17:35 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Trevligt gensvar! Hade svarat tidigare men Telia är oerhört långsamma att skicka modem etc. till mig efter flytt. Har snart bott i nya lyan i en månad (tror det blir ~3 veckor nu utan TV, bredband och telefon). O Telia, ~Felia!
Posted on: 2009/9/14 5:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja fast com hem är ju inte så mycket bättre dom heller. Har dom en i sitt våld så crashar det titt och tätt ihop, utan att man kompenseras för deras usla service. 3 veckor utan bredband, kan man klara det?
![]()
Posted on: 2009/9/14 8:02
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login