vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#25


See User information
Quote:

gaston skrev:
Vi vet vad "experternas ord är värda" vittnen på platsen t.o.m. i husen vittnar om explosioner, men experterna som tittar på ärendet i efterhand säger att inga sprängmedel var inblandade.

Vad säger det om objektiviteten och hänsynen till vittnen på plats?

Om man inte är helt förstockad så lyssnar man på vittnen och ljudband från platsen vid tillfället och gör en bedömmning av trovärdigheten hos vittnen genom att samköra deras uttalanden, man kan och bör inte som expert bara strunta i vittnesuttalanden och helt ignorera deras upplevelser, vi kan tom här på vaken skaka fram hur många snuttar från den där dagen som tydligt visar att exposioner förekommit, men vi kan också få höra av deltagare på forumet att det inte finns bevis för att explosioner förekommit...vad det påvisar undanber jag mig att kommentera.

Och du kan inte skilja mellan sprängämnen och explosioner?

Posted on: 2008/9/2 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#26


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

gaston skrev:
Vi vet vad "experternas ord är värda" vittnen på platsen t.o.m. i husen vittnar om explosioner, men experterna som tittar på ärendet i efterhand säger att inga sprängmedel var inblandade.

Vad säger det om objektiviteten och hänsynen till vittnen på plats?

Om man inte är helt förstockad så lyssnar man på vittnen och ljudband från platsen vid tillfället och gör en bedömmning av trovärdigheten hos vittnen genom att samköra deras uttalanden, man kan och bör inte som expert bara strunta i vittnesuttalanden och helt ignorera deras upplevelser, vi kan tom här på vaken skaka fram hur många snuttar från den där dagen som tydligt visar att exposioner förekommit, men vi kan också få höra av deltagare på forumet att det inte finns bevis för att explosioner förekommit...vad det påvisar undanber jag mig att kommentera.

Och du kan inte skilja mellan sprängämnen och explosioner?


Inte ens en sådan fråga kan få mig att bli förvånad längre.
Jag tycker det bara vilar en typ av bekräftelse i den.

Posted on: 2008/9/2 18:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#27


See User information
Quote:

matsarn skrev:
Men jag vill kommentera, återigen utan att ha läst själv tyvärr, att 911 commission report inte alls nämner kollapsen av byggnad 7.
Som sagt har jag inte läst den rapporten ännu heller, men jag har läst av flera experter som läst den att kollapsen inte nämns.
Och detta är ju även det högst oroväckande.

Naturligtvis borde experter ha granskat kollapsen och inkluderat en möjlig förklaring redan i commission report?
Vilka experter och av regeringen utsända överhuvuden ska vi lita på när de anser detta oviktigt?

Eller är jag helt dum?

Elakheter undanbeddes. Man får gärna förklara för mej om jag missat något.

9/11-kommissionens uppdrag var överhuvudtaget inte att undersöka kollapserna. Det var först FEMA och sen NIST som gjorde det.

"The National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States, an independent, bipartisan commission created by congressional legislation and the signature of President George W. Bush in late 2002, is chartered to prepare a full and complete account of the circumstances surrounding the September 11, 2001 terrorist attacks, including preparedness for and the immediate response to the attacks. The Commission is also mandated to provide recommendations designed to guard against future attacks."
http://govinfo.library.unt.edu/911/about/index.htm

Posted on: 2008/9/2 18:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#28


See User information
Quote:

gaston skrev:

Jag tycker det bara vilar en typ av bekräftelse i den.
Det var bara "lagechefen"firmans clown, som yttrade sig :)ingat att lyssna på .

Posted on: 2008/9/2 19:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#29


See User information
Quote:

gaston skrev:
gaston skrev:

Jag tycker det bara vilar en typ av bekräftelse i den.

Det var bara "lagechefen"firmans clown, som yttrade sig :)ingat att lyssna på ..

Posted on: 2008/9/2 19:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#30


See User information
Svar till matsarn:

Jag tror du missade en sak med mitt inlägg. Jag fick inte posta i andra forumdelar än skeptesism därför svarade jag dig här istälelt för direkt i tråden.

Sen förstår jag inte varifrån du fått att jag inte respekterar ditt sökande och det arbete du utför. Det jag inte tog seriöst med ditt inlägg var att du KONSTATERADE att sjuan inte kunde ha kollapsat p.g.a. eld. Du får självklart säga att det är sannolikt att den inte gjorde det, men att fastslå är en helt annan sak.

Poängen med denna tråden var heller inte att få en stor debatt, dock var det kul att höra dina åsikter och du verkar vara en trevligt man. Tror vår lilla despyt här mest beror på missuppfattningar och hoppas att du inte tog mina inlägg som någon sorts angrepp eller provokation.

Posted on: 2008/9/2 20:10
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#31


See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Om du konstaterar saker(t.ex. att sjuan inte kunde rasat p.g.a. eld) så ska du kunna visa på varför du konstaterar dessa saker. Jag, som inte har expertis inom områden som rör sjuan, kan inte säga om kollapsen ser skum ut eller ej. Jag kan heller inte säga att eld inte borde dragit ner byggnaden. De som kan säga detta är personer som studerat dessa ämnen och vet vad de sysslar med(experter).

När då NIST lagt ut en rapport på 7:an, där de förklarar kollapsens sannolika orsak, så tycker jag det är ignorant att inte ta hänsyn till detta innan man ifrågasätter kollapsen.


Måste man vara expert i wtc7 fallet? räcker det inte med sunt förnuft?
http://video.google.com/videoplay?docid=3898962504721899003
Byggnader av den här designen är inte byggda som korthus, som bara kan falla ihop i sitt eget fotavtryck med nästan fritt falls hastighet.

Det krävs däremot experter för att "ta ner" en byggnad på det sättet.

Om du tror på NIST rapporten så innebär det ju att alla pelare,
våningsplan, ihopsvetsade balkar, varje förstärkning i hela byggnaden ger vika pga eld på en och samma sekund.
om det bara brann på vissa delar/våningar av byggnaden, hur kan hela byggnaden falla ihop symmetriskt?

Borde inte kollapsen varit osymmetrisk? Om man kollar på datasimuleringen så borde den ju varit det.

Ja just det... först föll inre delen...sedan den yttre...tänk så passande va? Även om så vore fallet skulle den yttre kollapsen vara osymmetrisk, tänk efter det är logiskt.

Frittfalls hastighet kräver att det inte finns något motstånd under...
även om det är en yttre fasad vi talar om.

Hur kan man köpa en sådan rapport?

Posted on: 2008/9/2 20:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#32


See User information
Quote:

OnkelFeZZter skrev:

Måste man vara expert i wtc7 fallet? räcker det inte med sunt förnuft?
http://video.google.com/videoplay?docid=3898962504721899003
Byggnader av den här designen är inte byggda som korthus, som bara kan falla ihop i sitt eget fotavtryck med nästan fritt falls hastighet.

"Sunt förnuft" räcker inte alltid till. Enligt Albert Einstein sa en gång att sunt förnuft är de fördomar man samlat på sig vid 18 års ålder.

Quote:

Om du tror på NIST rapporten så innebär det ju att alla pelare,
våningsplan, ihopsvetsade balkar, varje förstärkning i hela byggnaden ger vika pga eld på en och samma sekund.

Hört talas om progressiv kollaps?

Progressive collapse is the collapse of all or a large part of a structure precipitated by damage or failure of a relatively small part of it. The phenomenon is of particular concern since progressive collapse is often (though not always) disproportionate, i.e., the collapse is out of proportion to the event that triggers it. Thus, in structures susceptible to progressive collapse, small events can have catastrophic consequences.
http://www.aisc.org/Content/ContentGr ... Symposium_Proceedings.pdf
Quote:

om det bara brann på vissa delar/våningar av byggnaden, hur kan hela byggnaden falla ihop symmetriskt?

Borde inte kollapsen varit osymmetrisk? Om man kollar på datasimuleringen så borde den ju varit det.

Ja, den var osymmetrisk, men det ser du ju inte så länge den yttre fasaden står kvar. Att penthouset på ena sidan rasade först är väl ett bra tecken på att det inte var symmetriskt?
Resized Image

Quote:
Ja just det... först föll inre delen...sedan den yttre...tänk så passande va? Även om så vore fallet skulle den yttre kollapsen vara osymmetrisk, tänk efter det är logiskt.

Some people have said that a failure at one column should not have produced a symmetrical fall like this one. What’s your answer to those assertions?
WTC 7’s collapse, viewed from the exterior (most videos were taken from the north), did appear to fall almost uniformly as a single unit. This occurred because the interior failures that took place did not cause the exterior framing to fail until the final stages of the building collapse. The interior floor framing and columns collapsed downward and pulled away from the exterior frame. There were clues that internal damage was taking place, prior to the downward movement of the exterior frame, such as when the east penthouse fell downward into the building and windows broke out on the north face at the ends of the building core. The symmetric appearance of the downward fall of the WTC 7 was primarily due to the greater stiffness and strength of its exterior frame relative to the interior framing.
http://www.nist.gov/public_affairs/factsheet/wtc_qa_082108.html


Quote:

Frittfalls hastighet kräver att det inte finns något motstånd under...
även om det är en yttre fasad vi talar om.

Hur kan man köpa en sådan rapport?

WTC 7 did not enter free fall. According to NIST analysis of WTC 7 video, the building collapsed 18 stories in 5.3 seconds. If the building exhibited free fall, this process would have taken just 3.9 seconds. The actual collapse time exceeded the free fall time by 40 percent.

Posted on: 2008/9/2 20:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#33


See User information
Svar Twoofer

Det största problemet var faktiskt inte att du postade i en annan tråd, utan även mycket klart och tydligt inte talar till mej, utan om mej som en otroligt oseriös person.

Men jag håller fullständigt med dej om att denna dispyt kommer sej av missförstånd och jag har inga som helst behov av att vara upprörd eller tjatig mer om detta. Jag har fått säga min mening och dessutom i en tråd tillägnad detta och jag behöver inte bli anklagad för att inte hålla mej till ämnet i NIST tråden.
Men som sagt, för mej kan denna dispyt vara över härmed. Trevligt att få förklara sej och bli lyssnad på, inte fortsatt dumförklarad. Tackar.

Så vare med det :)

må bra

Posted on: 2008/9/2 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#34


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

matsarn skrev:
Men jag vill kommentera, återigen utan att ha läst själv tyvärr, att 911 commission report inte alls nämner kollapsen av byggnad 7.
Som sagt har jag inte läst den rapporten ännu heller, men jag har läst av flera experter som läst den att kollapsen inte nämns.
Och detta är ju även det högst oroväckande.

Naturligtvis borde experter ha granskat kollapsen och inkluderat en möjlig förklaring redan i commission report?
Vilka experter och av regeringen utsända överhuvuden ska vi lita på när de anser detta oviktigt?

Eller är jag helt dum?

Elakheter undanbeddes. Man får gärna förklara för mej om jag missat något.

9/11-kommissionens uppdrag var överhuvudtaget inte att undersöka kollapserna. Det var först FEMA och sen NIST som gjorde det.

"The National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States, an independent, bipartisan commission created by congressional legislation and the signature of President George W. Bush in late 2002, is chartered to prepare a full and complete account of the circumstances surrounding the September 11, 2001 terrorist attacks, including preparedness for and the immediate response to the attacks. The Commission is also mandated to provide recommendations designed to guard against future attacks."
http://govinfo.library.unt.edu/911/about/index.htm



Så här mycket har jag också förstått utan att ha läst rapporten. MEN
"is chartered to prepare a full and complete account of the circumstances surrounding the September 11, 2001 terrorist attacks, including preparedness for and the immediate response to the attacks."
inkluderar definitivt att man bör nämna det faktum att wtc 7 vid den tidpunkten oförkligt kollapsat?
Och om detta inte nämns alls, så kan man tycka att folk vi ska LITA på, kanske inte alltid kan litas på. Vilket var det jag ville påpeka.

Posted on: 2008/9/2 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#35


See User information
Quote:

matsarn skrev:

Så här mycket har jag också förstått utan att ha läst rapporten. MEN
"is chartered to prepare a full and complete account of the circumstances surrounding the September 11, 2001 terrorist attacks, including preparedness for and the immediate response to the attacks."
inkluderar definitivt att man bör nämna det faktum att wtc 7 vid den tidpunkten oförkligt kollapsat?
Och om detta inte nämns alls, så kan man tycka att folk vi ska LITA på, kanske inte alltid kan litas på. Vilket var det jag ville påpeka.

Jag kan nog hålla med om omständigheterna kring WTC 7 som ledde till att man valde att avbryta räddningsarbetet och upprättade en kollapszon runt byggnaden är något som nog borde ha tagits upp av 9/11-kommissionen.

Men att 9/11-kommissionen skulle omnämna kollapsen som oförklarlig känns lite långsökt då brandkåren antog att byggnaden skulle rasa och vidtog åtgärder utifrån detta. Sen var det som sagt inte kommissionens uppgift att förklara kollapsförloppen, så att kollapsförloppet var svårt att förklara är något som var helt ovidkommande för kommissionens uppdrag.

Posted on: 2008/9/2 21:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#36


See User information
Quote:

matsarn skrev:
Svar Twoofer

Det största problemet var faktiskt inte att du postade i en annan tråd, utan även mycket klart och tydligt inte talar till mej, utan om mej som en otroligt oseriös person.

Men jag håller fullständigt med dej om att denna dispyt kommer sej av missförstånd och jag har inga som helst behov av att vara upprörd eller tjatig mer om detta. Jag har fått säga min mening och dessutom i en tråd tillägnad detta och jag behöver inte bli anklagad för att inte hålla mej till ämnet i NIST tråden.
Men som sagt, för mej kan denna dispyt vara över härmed. Trevligt att få förklara sej och bli lyssnad på, inte fortsatt dumförklarad. Tackar.

Så vare med det :)

må bra


Trevligt att "dispyten" är över :)

Posted on: 2008/9/2 21:15
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#37


See User information
Jag tror inte skeptikerna törs ta risken att visa sig politiskt inkorrekta, i synnerhet inte här i lilla Sverige där vi är trygghetsnarkomaner och i synnerhet politiskt korrekta. Ämnet är förr hett än så länge och att inte sen bli tagen på allvar kan skada ens karriär eller anseende. Därför så blundar de också för korruption, historia, lögner, motiv och sådant som fabricerande av bevis och bortförandet av allt egentligt bevismatrial. I en riktig brottsutredning är sådant av högsta vikt och man lyfter på varenda sten till man kan styrka vem som utförde brottet. Så har inte skett och de har inte ens lyft på en enda "avikande" sten och följ ett enda "avikande" spår. De utesluter också "controlled demolition" utan att ha haft tillgång eller kanske inte ens kräva något bevismatrial. För att bli tagna på allvar bör alla vittnet höras, allt bevismatrial som finns krävas och tas hänsyn till. Man ska också ta hänsyn till den aspekt att vittnen kan ljuga, kan spela teater och att de kanske inte ens vågar tala sanning för att de känner sig hotade om de skulle göra detta. De säger sig dock ofta ha tagit hänsyn till att vittnen kan ha gjort fel iaktagelser, vilket blir då mycket motsägelsefullt. Man väljer helt enkelt själv vilka vittnen som ska anses trovärdiga och dessa är helt enkelt de som stödjer deras teori.
Har du med en regeringsmakt att göra och ens vittnesmål kan intyga att en regeringsmakt ligger bakom så är man oftast tyst eller vrider sin historia så att den passar makten.

Jag anser det också mycket vanskligt att öht lita till NIST eftersom de är en del av det korrumperade etablissemanget och att Bush- administration förut fabricerat forskning för politiska målsättningar. Källa till det sista påståendet; David Ray Griffin.

Posted on: 2008/9/2 21:16

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 21:34:49
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 21:37:49
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#38


See User information
Quote:

zpz2 skrev:

Jag kan nog hålla med om omständigheterna kring WTC 7 som ledde till att man valde att avbryta räddningsarbetet och upprättade en kollapszon runt byggnaden är något som nog borde ha tagits upp av 9/11-kommissionen.

Men att 9/11-kommissionen skulle omnämna kollapsen som oförklarlig känns lite långsökt då brandkåren antog att byggnaden skulle rasa och vidtog åtgärder utifrån detta. Sen var det som sagt inte kommissionens uppgift att förklara kollapsförloppen, så att kollapsförloppet var svårt att förklara är något som var helt ovidkommande för kommissionens uppdrag.


Nej jag vill inte mena att kommissionen bör omnämna kollapsen som oförklarig. Men det faktum att den var det bör vara viktigt nog att få plats på någon av sidorna när nu deras uppdrag är att
"prepare a full and complete account of the circumstances surrounding the September 11, 2001 terrorist attacks"
Och om det inte är deras uppgift att redogöra för förloppet, så bör de väl sannerligan slå fast att en utredning som gör det definitivt är befogad, hellre än att inte nämna det alls!?

Posted on: 2008/9/2 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#39


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag anser det också mycket vanskligt att öht lita till NIST eftersom de är en del av det korrumperade etablissemanget och att Bush- administration förut fabricerat forskning för politiska målsättningar.

Fast det är OK att hänvisa till etablissemanget om det är till fördel för sin egna tro?
(Steven Jones för att "han" hade hittat spår av "stora" mängder barium)

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Källa till det sista påståendet; David Ray Griffin.


En präst ingår väl också i etablissemanget?

Posted on: 2008/9/3 8:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#40


See User information
Bush påstår att han tror på gud, men är samtidigt okultist och är med i hemliga okulta sekter. Är egentligen någon då som blundar för dessa paradoxer trovärdig. (OBS! Din låga nivå)

Din attityd avslöjar att du inte är något mer än en PK-rapare. Sorry, tänk själv och försök åtminstonde ta itu med din egen rädsla.

Posted on: 2008/9/3 12:20
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#41


See User information
Att inte tro på gud är väldigt kontroversiellt för en president i USA. Många väljare förutsätter att ledaren är kristen. Tror snarare det ligger något i att de vill uppfattas som kristna för att locka väljare.

Posted on: 2008/9/3 14:04
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#42


See User information
Quote:

zpz2 skrev:

WTC 7 did not enter free fall. According to NIST analysis of WTC 7 video, the building collapsed 18 stories in 5.3 seconds. If the building exhibited free fall, this process would have taken just 3.9 seconds. The actual collapse time exceeded the free fall time by 40 percent.


Helt fel.
I en sekvens där man kan klart och tydligt kan urskilja 18 våningar på wtc7, ligger en trappstegs-liknande byggnad i förgrunden som jag använt som referenspunkt då det lägsta synliga "steget" av taket på denna byggnad ligger i linje med den 18:e vån. på wtc7 räknat uppifrån.

http://www.youtube.com/watch?v=LD06SAf0p9A
Sekvensen jag har använt är inte hämtad från youtube utan från en dokumentär

Jag har importerat sekvensen i adobe premiere, klippt ut kollapsen på bildrutan sånär, från början till ner till trappsteget på förgrundsbyggnaden.

Kollapstid från taklinjen räknat 18 vån. ner = 4 sek. eller till och med lite under, men vi kan runda uppåt till 4 sek. för att vara på säkra sidan.

"If the building exhibited free fall, this process would have taken just 3.9 seconds" enligt NIST

Mitt tips är att du gör samma sak så kan du ju se själv vilken tid du hamnar på om du inte tror mig (vilket du naturligtvis inte gör).

Posted on: 2008/9/4 1:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#43


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Bush påstår att han tror på gud, men är samtidigt okultist och är med i hemliga okulta sekter. Är egentligen någon då som blundar för dessa paradoxer trovärdig. (OBS! Din låga nivå)

Om nu du vet om dessa "hemliga okulta sekter" då är dom knappast så hemliga längre!!!!!!!

Du refererade till en professor i Teologi David R Griffin.
Duger han från etablisimanget bara för att han håller med dig eller är det för att han också besitter på massor av empiriska bevis?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Din attityd avslöjar att du inte är något mer än en PK-rapare. Sorry, tänk själv och försök åtminstonde ta itu med din egen rädsla.

Jag är rädd för sådana som dig som gör sitt eget tyckande till "vetenskap" i stället för att se till fakta.
Hur många gånger har du påstått att du är "oberoende". Det är rent ut sagt BS.

Har du läst någon rapport från NIST eller FEMA tex?
Har du det, så kan vi väl diskutera vad som är fel med dessa rapporter.

Har du det inte, så är du INTE "oberoende".

Posted on: 2008/9/4 8:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#44


See User information
Har kanske aldrig påstått att jag är oberoende eller helt objektiv. Ganska svårt att exakt veta om man är det. Främst om man inte ens försökt ta reda på vad man är rädd för.

Jag anser också att det endast handlar om rädsla då man inte ens ifrågasätter varför ingen ännu försökt bevisa vem som ligger bakom 9/11. Varför nöja sig med en fabel då hela vår värld styrs av politiker som hela tiden använder detta 9/11 för att förklara sitt agerande? Vad detta sen betyder är att den som inte ifrågasätter detta, är inte heller intresserade av någon sanning, det enda de är intresserade av är att slippa den smärta som det skulle innebära för att göra om sin felaktiga världsbild.

You know, fear make your head spin around and swallow like a ballon, then someone evil can fill it so full of shit that you become shit yourself. So it works, and you have to face it sometime, not necisserely today, tomorrow or ever, but it gonna hunt you until the day you die.

Posted on: 2008/9/4 12:56

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/4 13:14:30
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#45


See User information
Hur ställer du dig till att det var den största utredning som FBI någonsin gjort?

"Our ensuing investigation of the attacks of 9/11/01—code-named “PENTTBOM”—was our largest investigation ever."

http://www.fbi.gov/pressrel/penttbom/penttbomb.htm

Posted on: 2008/9/4 14:42
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#46


See User information
Ganska frågande, eftersom de inte fann den eller de som låg bakom detta dåd. Usama som Bush påstår ligga bakom och som enligt källor är en dubbel agent som verkar för CIAs räkning borde inte ha kostat många kronor att hitta om de verkligen velat.

Posted on: 2008/9/4 17:13
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#47


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Har kanske aldrig påstått att jag är oberoende eller helt objektiv. Ganska svårt att exakt veta om man är det. Främst om man inte ens försökt ta reda på vad man är rädd för.


Inlägget nedan säger allt....
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Nja, jag har som sagt inte dragit någon slutssats om vem som kan vara skyldig till detta dåd, eftersom det knappast spelar någon roll. Motiven anser jag hur tydliga som helst och det räcker för att förstå vem eller vad som drog nytta utav dådet. Man behöver inte ens utsätta sig själv för att utföra ett dåd av en sådan kaliber utan man kan manipulera andra till att göra denna sak åt en. Och så har det naturligtvis också gått till.


Först skall du vara så där klatschigt oberoende och "vaken", för att i slutet på samma stycke dra en slutsats som du i början av stycket inte hade en aning om.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Fastnar vi i politik, religion osv.. så slutar det med en total polarisering och vi lär oss istället ingenting av varandra.

Och det från dig som hänvisar till David R Griffin. *fniss*

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Zero; a investigation to 911. Italiensk film som släppts för ett tag sen. Fann den ganska trovärdig.


Den är inte trovärdig eftersom den hyllar Steven Jones och använder En Nobelpristagare i litteratur för att påvisa felaktigheter i hållfasthetslära. Då är man INTE trovärdig.



Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jag anser också att det endast handlar om rädsla då man inte ens ifrågasätter varför ingen ännu försökt bevisa vem som ligger bakom 9/11. Varför nöja sig med en fabel då hela vår värld styrs av politiker som hela tiden använder detta 9/11 för att förklara sitt agerande? Vad detta sen betyder är att den som inte ifrågasätter detta, är inte heller intresserade av någon sanning, det enda de är intresserade av är att slippa den smärta som det skulle innebära för att göra om sin felaktiga världsbild.


Jag anser att det ligger en dold och icke oberoende agenda bakom din ståndpunkt då du kritiserar bevis och fakta innan du tagit reda på fakta.

Posted on: 2008/9/4 17:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden
#48


See User information
Jag hymmlar inte om min världbild, det är en korrupt och falsk värld vi lever i. Finns inget konspirerande eller spekulerande i det. Den granskande journalistiken tog reda på det redan vid första världskriget. Läst böcker, sett dokumentärer eller bara låtit dig sugas in det slummrande TV-bruset där allt är Hunky-Dory? Frågan är var du befunnit dig sen dess? I en grotta utan lyse förmodligen. *fniss*

Är det beklämmande för dig att en teologie professor är bevandrad i 9/11 så är det endast ditt eget problem. Jag finner inget beklämmande med det, eftersom det inte går att koppla detta till Bush-administrationen, i synnerhet inte när han ifrågasätter den. Man är ingen mördare för att man är teologie professor om du nu fått för dig det.

Men dock så finner du inget beklämmande med att NIST, FEMA och är indirekt kopplade till Bush-administrationen och att den första utredning stod Bush-administrationen själva för så väljer du att blunda för det. Paradoxalt nog så kritiserar du också Steven Jones för tveksamheter och ser inga som helst tveksamheter med de uppenbara lögner, desinformation och undanhållande av matrial som Bush-administrationen står för. Låste inte Bush-administrationen utredning i två hela år innan de ens fick börja utreda? Inget beklämmande heller?

För att förklara objektiv så även en häst kan förstå det, så är det inget man är, man kan endast sträva efter det.

Posted on: 2008/9/4 19:04
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS