vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#1


See User information
Tjena.
Rubriken säger det mesta antar jag?

Men så upplever jag det och det har varit så i ett tag nu, 1,5 år ungefär skulle jag tippa på. Det känns som om tiden går mycket fortare än den gjorde förr!
Veckor bara susar förbi och dagarna känns kortare när man tänker tillbaks på de vid sängdags.
Det är inte så att allt går i hyperfart, jag känner mig inte snabbare rent fysiskt och upplever inget konstigt, att folk t.ex går jättejättefort på gatan osv, ingen snabbspolning alltså.
Allt ser normalt ut men jag blir ofta ganska paff (fast nu har jag vant mig hehe) när jag kollar hur lång tid det har gått, när det har gått en hel vecka och det känns som högst 3-4 dagar!
En helg är över på ett nafs, man hinner knappt andas ut så är den förbi.
Är det någon annan som har märkt av detta eller håller jag på att bli galen?

Posted on: 2008/9/3 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#2
Quote:

X-Ploshit skrev:
Är det någon annan som har märkt av detta eller håller jag på att bli galen?
Du håller på att bli galen...


Nej, seriöst, du är för passiv förmodligen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#3


See User information
När du är 1 år då är 1år 100% av ditt liv
När du är 100 år då är 1år 1 % av ditt liv.....resten får du fundera på....eftersom det handlar om en personlig upplevelse.....

Posted on: 2008/9/3 21:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#4
Den röda bakgrunden skvallrar om december... Tiden går fort eller så är det du som är tiden...

Seriöst, jag har (när jag va yngre) upplevt hela min omgivning som slowmotion men själv var jag på dubbel hastighet... Detta va ett kraftigt obehag som brukade pågå i en kvart - 15 minuter ungefär...( ) Det är sant... Jag gapskrek och lipade helt hysteriskt? Svårt att förklara,, jag förstår Jan Ove Waldner när han snackar om "in the zone"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#5


See User information
Quote:

gaston skrev:
När du är 1 år då är 1år 100% av ditt liv
När du är 100 år då är 1år 1 % av ditt liv.....resten får du fundera på....eftersom det handlar om en personlig upplevelse.....



Ojoj, det låter ju vettigt. Men är det inte märkligt ändå, att tidsuppfattningen ändras bara för detta?

Quote:

Jumalauta skrev:
Den röda bakgrunden skvallrar om december... Tiden går fort eller så är det du som är tiden...

Seriöst, jag har (när jag va yngre) upplevt hela min omgivning som slowmotion men själv var jag på dubbel hastighet... Detta va ett kraftigt obehag som brukade pågå i en kvart - 15 minuter ungefär...( ) Det är sant... Jag gapskrek och lipade helt hysteriskt? Svårt att förklara,, jag förstår Jan Ove Waldner när han snackar om "in the zone"


Ja, snart December hehe, och sen December igen strax efter! Ungefär så, fast där överdrev jag lite om jag ska vara ärlig.

Det du pratar om är väl något slags hjärnsläpp? Jag har varit med om en liknande sak på fyllan en gång, tiden bara "dog" och allt runt omkring mig gick hur segt som helst. Ljud (som förövrigt var väldigt högt) försvann också nästan helt, det hördes bara vagt som lite mummel i bakgrunden.
Skithäftigt, sedan efter ett par sekunder så speedades det upp igen och allt blev normalt.

Men dessa sakerna tror man ju är hjärnsläpp mer eller mindre. Det jag pratar om är inte riktigt samma sak, jag menar att det känns som om tiden sakta men säkert accelererat och nu går fortare än den gjorde förr.
Inte så att det märks rent spontant, (som sagt, jag ser inga människor som går i hysterisk takt eller bilar som flyger förbi i 100km/h utanför dagis osv) det märks bara när man tittar tillbaks och ser hur lång tid som gått.

Posted on: 2008/9/3 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#6


See User information
Jag upplever ofta Deja Vu.

Posted on: 2008/9/3 22:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#7


See User information
Jag tycker också tiden går snabbare, och det hör man ofta folk säga . Som barn tycker man allting går sakta, man längtade alltid efter något och så brydde man sig inte om tiden på det sättet som nu. Kanske är som David Icke tror, att jorden är som en tallrik som vibrerar/snurrar på marken...snurrar snabbare och snabbare tills den slutar helt och hållet år 2012, hehe:) Vem vet...

Deja Vu upplevde jag konstant som barn, händer aldrig nuförtiden.

Posted on: 2008/9/3 22:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#8
Quote:

X-Ploshit skrev:
Ojoj, det låter ju vettigt. Men är det inte märkligt ändå, att tidsuppfattningen ändras bara för detta?
Det är väl självklart eftersom dina referenser för att mäta tid ständigt förändras.

Déjà vu upplever jag flera gånger om dagen, men det var ett tag sedan nu.
Hmmm... Har inte jag skrivit detta föör?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#9
Jag har ju många gånger skrivit det där om att forskare kliar sig i huvet... att saker försvinner i kosmos, eller skiftar plats, och att accelerationshastigheten ökar.

Det har alla sett... det är bara feedbacken om är svår att se, den rör sig väl så snabbt att man inte hinner se den...

Så då kan man antagligen koppla det till att man upplever att tiden går fortare, tycker jag låter rimligt. Jag vet inte att jag hört någon säga att den tycker att tiden upplevs gå saktare

Här är en artikel igen som tar upp detta...

Astronomers Believe that the Universe's Rate of Expansion Is Accelerating
http://www.pureinsight.org/node/1329

Så kan de som vill se på de 1000 inlägg som varit om hur saker hänger ihop, tex kosmos kriterier... vad det är det där som når detta tidsrum... vad jag konstant postat som tex:

http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6

Så kan några fundera på varför några säger att det inte ska repostas, och lägger ovidkommade kommentarer i trådar som tar upp allvarliga saker.

Det som sker därute är, säger jag för hundrade gången nu, det som talats om på olika sätt genom tiderna- men att det har shanghajats av NewAge (aliens >>> illuminati) för det just pågår därute, så de liksom flyr till botten, där det är "innerst", lägst, vilket är fängelsekarantänen samsara. Så därför har de den gamla agendan, aliens, och har tagit över mycket av fd mänskligheten, och deras kroppar, för att på så sätt tro sig kunna överleva, klara sig igenom, till det nya rena kosmos.
Så har de hittat på 2012-luret. Det gör att man inte klarar sig, om man går på det (om man bara tror det är så...), för det är mer så att det gäller att Kultivera sig, så man inte är smutse, när den exploderar (mina tankar/förståelse).

Sätt olika saker i relation till varandra - vad som postas om love/transformation/2012/DW, och annat...

Fler:

As the Universe Undergoes Significant Changes, New Astronomical Discoveries Emerge
http://www.pureinsight.org/node/1118

(translated) The Accelerating Universe
http://www.pureinsight.org/node/61

Why is the Universe's Expansion Accelerating? Astronomers to Build "Dark Energy" Telescope At the South Pole
http://www.pureinsight.org/node/1129

Light Years and More
http://www.pureinsight.org/node/1082

New Developments in Research on Multiple Dimensions: Dark Energy
http://www.pureinsight.org/node/1115

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#10


See User information
Jag upplever ofta Deja Vu.

Posted on: 2008/9/3 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#11


See User information
Quote:

miksjo skrev:
Jag upplever ofta Deja Vu.

Quote:

miksjo skrev:
Jag upplever ofta Deja Vu.




haha

Posted on: 2008/9/4 8:18
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#12
Vi upplevde det igen.

Vaken...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#13
Se så tyst det är i världen... (Majakovski) alla är upptagna med att sy på "9/11 was an insidejob-banderollen" - denna gång blir den större än gigantisk - bra jobbat...

Glöm inte när wtshtf att det också var ett insidejob - det enda värt att engagera sig i - och alla andra jobb därute är en manifestation av det one and only insidejobbet.

Vi kommer väl ihåg videos som postats som visar på hur jorden växer/utvidgas - vi upplever det som det sker under så lååååång tid - sett från en annan horisont så kan det kanske vara som man smashar en uppblåst plastpåse - vi hör smällen och ser den trasig, men skulle kunna visas i slowmotion och man ser att de har en fas där den utvidgas innan den exploderar.

Så varför tyst om tex den första länken jag gav i inlägg nio?

Jag har sagt flera gånger lite om big bang, det ser ut att gå långsamt, det evil scienciska prästerskapet talar om det som skapelsen... men jag har sagt att det kan vara det som är det som pågår därute... relaterat det till det som når detta tidsrum - det som alla talat om i historien, armageddon, apocalypse, Frashegird, den sista ödeläggelsen, domedagen osv... maya/hopi om vår tid - i Falun Dafa heter det Fa-rectification.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=45915#forumpost45915

Frashegird:
'Righteousness is so worthy and great and valuable, that in one place it is revealed that Zarathushtra asked Ohrmazd (God; 'Wise Lord'): 'How much time remains until the time of Frashegird, that is the making of Frashegird and the Future Body?' Ohrmazd said: '3,000 years'.' (From Pahlavi Rivayat, ch 25. based on translation of A.V. Williams, 1990.)
The term Frashegird (literally 'making wonderful') refers to the renovation of the universe, the last judgment. The ‘3,000 years’ figure can be extrapolated to our time now, around the millennium. (nytt kosmos, det gamla/det som inte är enligt dess kriterier är bortsopat)


Edited by sebben on 2008/9/4 15:51:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#14


See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

X-Ploshit skrev:
Ojoj, det låter ju vettigt. Men är det inte märkligt ändå, att tidsuppfattningen ändras bara för detta?
Det är väl självklart eftersom dina referenser för att mäta tid ständigt förändras.

Déjà vu upplever jag flera gånger om dagen, men det var ett tag sedan nu.
Hmmm... Har inte jag skrivit detta föör?


Jag vet inte om jag kan hålla med om detta faksiskt. :/ Visst låter det korrekt rent matematiskt, (Och kanske förstår jag helt enkelt inte hur du menar?) men min tidsuppfattning har aldrig varit baserad på min ålder, utan på känslan av hur lång en dag eller annat är.
Man känner ju ungefär, i grova drag, hur lång tid det tar innan en vecka har passerat, men nu blir jag hela tiden förvånad av att titta på datumet och upptäcka att det gått en hel vecka. Det känns ju ffs som om det är helg 2ggr i veckan!
Det är detta jag menar, det känns verkligen som om tiden avverkas mycket fortare nu, och det kan inte bero på att tiden jag upplevt innan är relativt kort jämfört med min ålder som bara tickar framåt. Och som jag sa tidigare (Edit: Det sa jag förresten inte, ser jag nu.) så har inte mitt leverne ändrats någonting alls, så det beror inte på att jag har mycket att göra eller annat.

sebben, jag har inte kollat igenom allt än men ska göra det.

Posted on: 2008/9/5 3:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#15
Sebben ritade ner:
nytt kosmos, det gamla/det som inte är enligt dess kriterier är bortsopat.

-----------------------------------------------------------------------------

Känns som gammalt och nytt medvetande!

Accelerationen kan väl också liknas med en skivspelare och en nylonskiva. Inne imot centrum är det lite data per varv, sakta går det utåt, och det blir mer o mer info per varv!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#16
Utmärkt liknelse Ance.
Helt enligt min syn på tiden också... att tiden är elliptiskt spiralformad. Men en vinylskiva är ju platt iofs :)

Visste du förresten att kvalitén på ljudet blir sämre ju längre in mot centrum pickuppen kommer på en vinylskiva? Precis som med oss... Vårat minne försämras också.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#17
Quote:

ance skrev:
Sebben ritade ner:
nytt kosmos, det gamla/det som inte är enligt dess kriterier är bortsopat.

-----------------------------------------------------------------------------

Känns som gammalt och nytt medvetande!

Accelerationen kan väl också liknas med en skivspelare och en nylonskiva. Inne imot centrum är det lite data per varv, sakta går det utåt, och det blir mer o mer info per varv!


Bäste Husbyggare, "Känns som gammalt och nytt medvetande!"

Men kolla upp vidare. För hur det "känns" har som jag ser det oftast ingen betydelse i några sammanhang, utan hur det i själva verket är och förhåller sig.

Det är inte direkt relaterat till "medvetande" - det är ju istället att då allt som finns är levande väsen, och har ett medvetande - så är det som det hela innebär att det som inte är i samklang med universums kriterier, dess egenskap, dess natur ("vara emot Gud") - vilket är vår inre sanna natur --- det kan inte gå in i det nya kosmos, för det är ju att regenerera/göra nytt.

Så jag säger igen, det handlar om Devolution/Kultivering.

Man kan, som jag brukar göra (500 gånger) säga att det är den där tråden som Theseus skulle följa i labyrinten för att hitta ut = hem = återvända till sin sanna natur,detta efter att han fullgjort och lyckats med sitt "uppdrag" att döda odjuret Minotauren = sitt ego = sin lägre natur = det som inte är i enlighet med sin/kosmos natur/egenskap... alla fattar...

Den metaforen finns i många varianter runt jorden, jag har sett en rysk variant.

När tiden går så avviker mycket från kosmos natur - det är Devolution, och ger karma, och minskad fri vilja i samma mån (nu är vi nästan helt avstängda, bara karma) - och då kan man kanske prata om "sänkt medvetande..." - från början hade vi allt - Kultivering är att återvända uppåt/hem, då återfår man det man förlorat i fallet.

Det som pågår därute och når vårt tidsrum är som en städning och regenerering, det blir nytt - det har ingen sådant med sig som ord som medvetande/högre medvetande, det är inget sådant... det är bara så som aliens/New Age prånglat ut för att hindra människor att ta sig igenom, det gamla vill ju inte sopas bort (dö), de gamla krafterna/gudarna/karman spjärnar emot.

Kolla gärna den gamla tråden, en bit ned här, olika inlägg, där står lite om hur det förhåller sig, det som inom Falun Dafa kallas Fa-rectification, vad som är universums kriterier (den tråd Theseus skulle följa).
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 780&forum=6&post_id=41328

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#18


See User information
Quote:
Seriöst, jag har (när jag va yngre) upplevt hela min omgivning som slowmotion men själv var jag på dubbel hastighet... Detta va ett kraftigt obehag som brukade pågå i en kvart - 15 minuter ungefär...( ) Det är sant... Jag gapskrek och lipade helt hysteriskt? Svårt att förklara,, jag förstår Jan Ove Waldner när han snackar om "in the zone"


Jag upplever samma sak ibland också. Tror det skedde oftare när jag var liten men nu kanske 1-2 gånger per år.

Alltid undrat vad det beror på, jag får också något knas med synen. asså ser bra men upplver att saker och ting är längre bortän vad dom är, inte som att kolla genom en lins. svårt o förklara.

Posted on: 2008/9/5 12:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#19


See User information
Jag läste i en bok att tiden krymper. Dvs att 24 timmar är fortfarande 24 timmar men att de blivit "ihoptryckta". Nu var det ett tag sen så jag kommer inte ihåg om det berodde på att jorden accelererar, att universum gör det eller att jorden blir större eller allt på en gång. Hur som helst är det märkligt att utbrändheten ökar lavinartat trots att vi är den generation i världshistorien som har mest fritid. Tidskrympningen kan ha med det att göra.

/M

Posted on: 2008/9/8 22:59
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#20


See User information
Tid är som förstånd, vissa har det, andra inte.

Posted on: 2008/9/8 23:04
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#21
Quote:

Mordecai skrev:
Jag läste i en bok att tiden krymper. Dvs att 24 timmar är fortfarande 24 timmar men att de blivit "ihoptryckta". Nu var det ett tag sen så jag kommer inte ihåg om det berodde på att jorden accelererar, att universum gör det eller att jorden blir större eller allt på en gång. Hur som helst är det märkligt att utbrändheten ökar lavinartat trots att vi är den generation i världshistorien som har mest fritid. Tidskrympningen kan ha med det att göra.

/M

Detta beror på att universum expanderar... för att sedan kontrahera.

Det är tvärtom.
för 4,5 miljarder år sedan var ett dygn bara sex timmar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#22


See User information
Quote:

Mordecai skrev:
Jag läste i en bok att tiden krymper. Dvs att 24 timmar är fortfarande 24 timmar men att de blivit "ihoptryckta". Nu var det ett tag sen så jag kommer inte ihåg om det berodde på att jorden accelererar, att universum gör det eller att jorden blir större eller allt på en gång. Hur som helst är det märkligt att utbrändheten ökar lavinartat trots att vi är den generation i världshistorien som har mest fritid. Tidskrympningen kan ha med det att göra.

/M

Hur definierar du tid?
Hur skulle man kunna mäta denna krympning som du pratar om?

Posted on: 2008/9/8 23:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#23
Quote:

zpz2 skrev:
Hur definierar du tid?
Hur skulle man kunna mäta denna krympning som du pratar om?
Han menar tvärtom.
Han menar dock inte att din klocka pressas ihop

Är du skeptisk till att universum expanderar och kontraherar?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Går tiden snabbare eller är det bara jag?
#24


See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Detta beror på att universum expanderar... för att sedan kontrahera.

Det är tvärtom.
för 4,5 miljarder år sedan var ett dygn bara sex timmar.

Är det jordens uppbromsande rotation runt sin egen axel du pratar om nu?
http://www.scienceblog.com/cms/geophy ... owing-rotation-14571.html

Posted on: 2008/9/8 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS